|
Kahjuks oli esimene proov selles vallas kui
tundmatus kohas vette hüppamine: tagaveoline 5,7 diisel kastikas
ei vastanud päris
mu ootustele ja selle õige otsingud jätkusid. Poolteist
aastat otsimist ja info kogumist lõppesid, kui autoplatsile tuli
müüki Chevrolet Suburban 4x4
6,2 diisel aastast 83! Esmakordne silmast silma kohtumine võttis
une pikaks ajaks... :) |
|
|
|
Autot sai vaatamas käidud mitmel korral, kuid hinnasilt peletas
alati eemale. Seda võib ilmselt nimetada saatuse sõrmeks,
et ühel keskööl
tekkis nägemus selle auto omanikuks olemisest... Edasi sõltus kõik
juba õnnest ja paberi määrimisest. Auto omanikuks sain 26. jaanuaril 2002. a. Kodutee ei möödunud
viperusteta - auto otsustas sissejuhatuseks ootamatul hetkel välja
surra. Uue omanikuna oli üsna harjumatu
juhtida 3-tonnist veokit ristmiku
poole ilma piduri- ja roolivõimuta! Esimene
iseloomude proov lõppes siiski õnnelikult ja edaspidi sarnaseid
olukordasid enam ei tekkinud.
Kodus
sai siis hakatud vähe terasemalt üle
vaatama kohti, mis suures ostuärevuses
olin liigitanud pisivigade hulka – uste
servad olid veidike augulised ja siin-seal oli veel natuke roostet.
Aga see tundus tühiasi
3" keretõste ja kenasti toimiva tehnika kõrval.
Otsustasin talve ära sõita
ja juunist auto garaazhi panna. Talve kestis auto kenasti, pisut
häiris
vaid tagumiste pidurite puudumine. Aegviidu kandis sai 4x4.ee klubiga
isegi üks
offroad väljasõit
tehtud.
|
|
|
|
Ühel kenal päeval (31.05.2002, kui täpsem olla)
jäi aga sõit pooleli, sest Chevy ei tahtnud enam käivituda – nööri
otsas koju ja just nagu plaanitud - juuni alguses garaazhi. Seismajäämise
põhjuseks olid mädanenud kütusetorud, mis
said kohe vase vastu vahetatud. Kuna juba torusid vedamas olin, siis
vahetasin ka piduritorud vase vastu. Kohe said tagasillale tellitud
ka uued klotsid ja silindrid. Samal ajal võtsin autol eest ära uksed,
et teha ära
plekitöö (hea
idee oleks olnud kohe kõik asjad eraldi suletavatesse kilekottidesse
panna ja sildid peale kirjutada – mitte
otse kasti loopida ;)
Muret tegi ka valjult kolisev esisild – kuna mõte
ise esisilda ehitada ei vaimustanud, leidsin spetsialistid, kelle
hoolde see töö usaldada. Tilkuv kütusepaak
maha ja mis veel? Selleks ajaks selgus karm tõsiasi, et auto
eelmised omanikud olid olnud väga osavad pahtlimehed, kuid
paraku ei taibanud nad suurt midagi plekitöödest. Välisel
vaatlusel oleks võinud paljud kohad puutumata
jätta, aga tegelikult oli metall peaaegu olematu.
|
|
|
|
Ainuke kõva plekk oli auto põhi – kõik
uksed, tagaluuk ja summutid olid peaaegu olematud, nagu ka auto
tagaosas põhja all olevat talad, millele
toetub kere. Omal ajal ilmselt
tegemata jäänud kerehooldus oleks suutnud suurema osa
sellest kaosest ära hoida. Ei saa kiita ka Chevrolet' insenere, kelle loodud auto
pole just lihtne ja roostekindel. Plekitööd algasid uste
ja karpide kallal; kui auto raami puhastasin, hakkas häirima
tilkuv vahekast, mis sai eemaldatud ja üle kontrollitud. Vahepeal
oli aga kätte jõudnud sügis ja 15. oktoobril tuli
lumigi maha. Auto jäi talveks
seisma. |
|
|
|
|
|
Aprillis lubas ilm jälle õues töötamist
ja alustasin uue hooga. Talve jooksul oli paranenud uste olek -
au ja kiitus V-Dream Garage'ile! Ka esisild oli remondist tagasi
jõudnud.
Esimeseks sammuks oligi silla külgesobitamine.
|
|
|
|
Siis jätkusid plekitööd auto põhjatalade
vahetamisega; tagatulede uued ümbrised tõin koguni ühest
USA romulast – avanes soodne võimalus
töö ja hobi ühendamiseks. Taastamatuteks kuulutasin
mõlemad esitiivad
ja tagaluugi ning ühe esimese porikoopa - neid oli õnneks
võimalik Eestist hankida, kuna nende reisikotis kohaletoomine oleks
vist problemaatiliseks osutunud.
Samal ajal kui toimusid viimased lõikamis- ja keevitustööd,
said uksed peale juba esimese pahtli. Muret tekitas veel elektrisüsteem,
mis ühestki otsast loogiline ega töökindel ei olnud
- iga juhe jätkus kuskilt uut värvi juhtmega. Samuti ei
meeldinud mulle auto põhja all jooksvad lahtised
juhtmekimbud - seega läks
kogu elektrisüsteem väljavahetamisele. Kuna ise seda teemat
eriti ei tunne, siis jätsin töö spetsialistidele
(tänu Erikule). Samal ajal hakkasid plekitööd tasapisi
lõpule jõudma.
|
|
|
|
Kapoti all ei muutunud eriti midagi. Endise kahe aku asemel
tuli sinna uus akukoht ja ainult üks aku. Ümber kolis ka
elektrikarp, mis enne oli salongis armatuuri all.
Auto sai endale uued esivedrud - 4" tõstega
Ranchod. Taga parandasin
läbivust 'shakle flip' kiigega ehk vahetasin välja tagavedru kiige.
Kuna seetõttu suurenes silla käik,
jäid originaalamordid
lühikeseks. Niisiis
ehitasin amortidele uue kinnituskoha. Esisild sai endise nelja amordi
asemele ainult kaks,
kuid see-eest pikema käiguga, ning 4" pikemad
pidurivoolikud.
Keretööde lõpus oli suvi juba peaaegu läbi – hakkas
pihta suurem pahtli- ja lihvimisralli. Kahjuks ei saand jälgida
tqhq lihvimsreegleid ja -nõuandeid, sest väljas läksid
päevad järjest lühemaks ja külmemaks.
Uksed, esitiivad, porikoopad ja auto sisu said ära värvitud
- seejärel uksed kokku pandud
ja kõik külge riputatud. Asjade kokkusobitamise ja viimase
lihvi andmise ajal oli väljas napilt
5 soojakraadi. Ka värvimine toimus suht külmal, kuid õnneks
päikesepaistelisel
pühapäeval. |
|
|
|
Tosooli sisse kallates selgus aga kurb tõsiasi,
et radiaator enam midagi ei pea. Remontimine osutus
mõttetuks
ning asusin otsima alternatiivi. Selleks ostus veoauto radiaator,
mis sai pooleks lõigatud ja kokku joodetud. Järgnes
juba suvel korrastatud ja puhastatud sisustuse sissekruvimine - uue kattega esiistmed, uus põrandavaip ja
kordatehtud vana auklik armatuurlaud.
Mis veel? Kollektoritest alates jookseb uus dual 3" torustik,
mis leidis endale täiesti uued väljumiskohad. Kriitilised
kohad katsin erinevate Dinitroli kemikaalidega, mis peaks roostet
sellest autost eemale hirmutama. Ja ongi käes - esimesed nädalad
sõitu...
olen uhke!
|
|
|
|
|
|
Kõigepealt tänud elukaaslasele Katrinile mõistva
suhtumise ja suure abi eest garaazis; ilma temata poleks see auto
see, mis ta nüüd on. Ning samuti: Valle, Erik, Märten,
Kalev, Kaur, Martin, TopParts - tänud!
|
|
|
|
|
|
Chevrolet Suburban K20 |
Aasta |
|
1983 |
Mootor |
|
379cid ehk 6,2l diesel |
Käigukast |
|
Th700 |
Vahekast |
|
Np208 |
Esisild |
|
Dana 44 |
Tagasild |
|
14-bolt semifloater + gov lock |
Registrimass |
|
3900 kg |
Sisustus |
|
Silverado, 5x el. aken, kesklukk |
Rehvid |
|
33" |
Muudetud |
|
elektrisüsteem, jahutussüsteem, tagavedrude
kiiged, tagaamortide kinnitused, summutid,
katusetuled, kompressor, õhkpasun, tõmbekonksud |
Plaanis |
|
uus värv, vahekasti kaitse, torustanged, astmesangad, 36" rehvid |
|
|