» muskelautod » muskelautode ajalugu » 

Muskelautode ajalugu 1961
» Ford Galaxie Starliner
» Chevy Impala SS409

1961. a. hakkas kogu USA autotööstus talveunest ärkama.

 

Fordi põhirelvaks oli uue 375 hj (tri-poweriga isegi 401 hj) 390 CID FE-mootoriga Galaxie Starliner kupee, mille lauge tagaklaas ostjatele ei meeldinud, kuid andis mõningase aerodünaamilise eelise NASCAR-i radadel..

 
 '61 Ford Galaxie Starliner
 
 

Kuid Galaxie'test märksa suurema tähelepanu osaliseks sai Chevrolet Impala SS. SS oli lisavarustuspakett, mis koosnes muudatusest auto sise- ja välisilmes, aga ka tahhomeetrist ja täiustatud piduritest. Chevy märkas, et inimesed ei tahtnud ainult autot, mis nägi kiire välja, vaid ka autot, mis tõesti oli kiire, kuna enamus SS-pakette osteti V8-mootoritega autodele. Ja ka selles vallas oli Chevyl mida pakkuda. 348 big-block W-mootor oli nii kolvikäiku kui silindri läbimõõtu suurendades kasvatatud 409 CID-ini ja andis sellel aastal 360 hj. Kuigi seda oli 15 hj vähem kui Fordil, tekitas suurem töömaht suuremat lugupidamist ja sai märksa laiemalt tuntuks, jõudes isegi laulusõnadesse: "She's really fine, my 409". Lugupidamine tekkis ka täheühendi "SS" vastu, mis jäi terveks kümnendiks tähistama Chevy kõige kurjemaid tänavamasinaid. Kuigi '61 SS 409 Impalasid tehti vaid 142 tükki, oli võimsussõda taas jõudu kogumas.

Suur osa nendest SS 409 Impaladest jõudis kiirendusradadele, kus nad hakkasid koos Fordi 390 CID Galaxie'tega Pontiaci seni võidukatele Catalinadele kaikaid kodaratesse loopima. Pontiaci vastuseks olid kuuptollid, mida Pontiaci mudeliaasta keskel esitletud uusimal Super Dutyl oli 421 ja mille võimsuseks märgiti tagasihoidlikult 377 hj. Juba siis oli Pontiacil kombeks oma mootorite võimsusi "alahinnata", et vastaseid teadmatuses hoida ja soodsamates klassides võistelda.

Tegelikult oli 1961. a. ainult Lincolnil tootmises veel suurema töömahuga mootor, aga seda marki autod pole kiirendusradadel just sagedased külalised ja Pontiacil õnnestus ka veerandmiilil oma troon säilitada - NASCAR-is domineeris ta endiselt täielikult - kuid kõigest kaks aastat hiljem ei olnud sellest raudsest (alumiiniumisest?) haardest midagi järel...

 

Järgmises artiklis selgubki, kes või mis Pontiacile 1962. a. niivõrd tõsiselt kandadele astus.


» Järgmine artikkel
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.