» autoesitlused » muskelautod » 

Willy '70 Dodge Challenger

1998. a. suvel sattusin ühele Stockholmi lähedal toimunud autoshow'le, kus asi kohe silma torkas. Astusin juhile ligi; rootslasele ja USA auto omanikule kohaselt oskas ta muidugi ka inglise keelt. Nimeks Willy.

 
 Willy '70 Challenger, tagapool '69 Mustang
Vt. auku kapotis :)
 

Välimusest rääkides on pildid juba vananenud, sest peal ka väga diskreetsed leekmaalingud, mis silma ei riiva küll, vastupidi. Omaniku residents on karikaid täis, reeglina on igalt autoshow'lt trofeega tuldud, ja mitte ilma põhjuseta. Tavaliselt “Parim Mootor” ja “Street Machine” klassis esikolme seas, sest zhürii on mõnikord liiga restopuritaanlik. Auto on tal olnud üle kahekümne aasta.

 
 Beauty and the Beast ühes isikus
 
 

Mootor: 520 kuuptolline (8.5 liitrit) Stage V Hemi. Hemi nagu hemisfääriliste põlemiskambritega, vt. süüteküünalde asetust. Naturaalsest laadimisest ei piisanud, peal seega ka 6-71 BDS (Blower Drive Services) roots-tüüpi kompressor, mis teadagi selle mootori kohta väikseks jääb. Rohi: 25 % overdrive. Segane. Kui asi peaks lõhkema, siis ei taha küll läheduses viibida. Ülelaaderõhuks 15 psi, ehk pisut üle kilo/baari/at-i.

 
 Mootor samuti show *and* go (ja mitte vähe)
 
 

Karburaatoreid on 3 tk (kolm tükki), 625 cfm Carter. Piltide tegemise järgselt on peale pandud veel 200 hj NOS kit. Kompressoriga tuleb oma tuhat hobujõudu, naerugaasiga siis enamgi veel. Veerandmiilil pole kompressoriga käidud, aga 15 tolli laiu Mickey Thompsoneid (ehk siis tagarehve) suitsetab igal käigul.

 
 Vaade blowerile ja karburaatoritriole
 
 

Jõuülekanne: Käigukast on neljakäiguline manuaal, mistõttu sõitmine on ülitäpset siduri ja gaasipedaali tunnetust nõudev tegevus eelmises lõigus toodud põhjustel. Tagasild oli 4.10 mõni aeg tagasi, nüüd 3.54, sild ise originaal.

Sisustus on originaalilähedane, istmed on küll nahaga üle löödud, sees massivne kroomitud turvakaar, mida saab ka välja võtta.

Autost olemas ka video, kus nii seest kui väljast ja ka garaazhis ja autoshowdest megamiks. Kes tahab näha, mailigu. Soovitan soojalt. Auto on minu arvates üks coolimaid tänavamasinaid maailmas, sest pole ju eriti mida veel juurde tahta, kuigi omanikul endal veel plaane jätkub, sidepipes, neoontorutuled jne.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et peale mootori ja tagarehvide on muu tehnika sisuliselt originaalkorras. See on tõeline tänaval sõitmiseks mõeldud auto, mitte mõnesse “street” klassi kuuluv “treilerikuninganna”, mis tänaval sõites trahvi saaks ka selle eest, et pidurduslangevari varjab numbrimärgi ära. Good luck Willy and keep up the good work!

 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.