» muskelautod » ford mustang » 

IV põlvkond (1994-2003)

Neljanda põlvkonna stiil ja elegants on minu arvates ainukesed, mida annab võrrelda esimese põlvkonna suursaavutusega. Viidi sisse palju muudatusi, mis kahtlemata parandasid nii auto välimust kui käitumist teel.

Neljanda põlvkonna sünd oli kaua kahtluse all. Seda uue "made in Japan" stiilis Ford Probe'i pärast. Probe oli ju algselt loodud Mustangit asendama ja nüüd näis aeg olevat küps. Neljanda põlvkonna turuletoomisega ei kiirustatud ka seepärast, et eelmise põlvkonna müük edenes päris hästi ja kerge facelift'iga oleks veel paar aastat vastu peetud. Enne lõpliku otsuse tegemist sai Ford aga teada GM'i plaanist ehitada uue generatsiooni Camaro/Firebird (mida vahepeal plaaniti teha esiveolisena) traditsioonilise tagaveolise muskelautona ja firmaau ei lubanud Fordil vastust võlgu jääda. Disaineritele anti käsk alustada neljanda põlvkonna - märgistusega SN95 - visandamist (seda aastal 1991).

Uue põlvkonna loomine erines eelmistest märkimisväärselt. Esiteks pidi hakkama saama tunduvalt väiksema rahasummaga ($200 miljonit) ja ka töö valmimistähtaeg oli lühike: 36 kuud. Kolmest peamisest disainikavandist valiti kuldne kesktee, jättes kõrvale nii kõige tagasihoidlikuma kui ka kõige agressiivsema variandi. Kere sai sujuv, omajagu musklis ja natuke kiilukujuline; kapotil ja tagarataste juures asuvate õhukogujate ning teiste elementidega prooviti jäljendada kunagisi esimese põlvkonna mudeleid. Keretüüpidest jäid alles "notchback" kupee ja kabriolett, luukpärade vastu ei paistnud ameeriklased enam huvi tundvat.

Uus auto erines eelmise põlvkonna esindajast palju, teljevahe oli tolli jagu suurem ja kere oli 56% jäigem. Turvalisust edandasid turvatalad ustes, airbagid ning lisavarustusena saada olev ABS. Kõigele sellele vaatamata oli uus Mustang vanast vaid 115 kg raskem.

Mootoritest pakuti baasmudelile taas 3,8-liitrist V6-t, mis nüüd andis 145 hj. GT jõuallikaks oli tuttav 5.0L, mille mõned peale '87 aastat vaikselt minema hiilinud hobused taas üles suudeti leida, kokku oli neid nüüd 215. Käigukastidest pakuti kas 5-käigulist manuaali või 4-käigulist automaati.

Koos lisandunud baasvarustusega kasvasid ka hinnad: kupee eest küsiti $13 365, GT kupee hind tõusis $17 280-ni ja kabrioleti hinnaks oli $20 160.

Nii mõnigi pani imeks peakonkurendist Camaro Z28'st koguni 60 hj väiksemat võimsust, kuid GT kiirendus oli igati tasemel: 0-100 km/h saavutati 6,1 sekundiga ja veerandmiiliajaks kirjutati 14,9 sekundit. Lisaks kiideti Mustangi turvalisust ja käitumist teel. Ajakiri "Motor Trend" valis uue Mustangi 1994. a. "Aasta Autoks".

Tõelistele Mustangi fännidele oli Fordil varuks veel Cobra, millele andsid GT-ga võrreldes kurjust juurde 17-tollised veljed ja muidugi mootor, millest saadi kätte 240 hj - 25 rohkem kui GT-l. Vastavalt paranesid paari kümnendiku võrra ka kiirendusajad. Oma 30. sünnipäeva puhul oli Mustang ka 1994. aasta Indy 500 pace car, see au sai osaks Cobra lahtisele versioonile.

1995. aastal jäi mudelivalik samaks, kui välja arvata umbes 250-autoline seeria Cobra R'e, mille kõrge kapoti all tegi lärmi 300 hj 351 CID Windsor V8. Selle ringrajale mõeldud auto mootor jäigi suurimaks, mida 4. põlvkonna Mustangile on pandud. Järgmisel aastal astuti hoopis samm teises suunas ja truu 5.0 V8 asendati 4,6-liitrisega. GT sai endale OHC versiooni, mis arendas sama palju kui eelmise aasta 5.0 - 215 hj. Cobra aga sai 32-klapilise DOHC mootori, mille 305 hobujõust piisas vabalt, et GM-i sama aasta kangemate ponidega (Z28 SS ja Ram Air Firebirdid) jälle rinda pista, veerandmiili läbimiseks kulus kõigil kolmel umbes 14 sekundit.

1997. a. püsis jõudude vahekord muutumatuna, kuid GM-i '98 mudelite jõulisa pani Fordi tegutsema. 1999. aastal leidis aset neljanda põlve Mustangi ilmselt ainsaks jääv suurem facelift. Kujundusse toodi "New Edge"-elemente, mis lisasidki auto välimusele uut teravust. Puutumata ei jäänud ka tehnikapool. GT mootor arendas nüüd tänu uutele kaantele ja muudele muudatustele 260 hj ja oligi tunduvalt jõulisem kui OHC 4,6 algne versioon, kuid vahe GM-i niigi alahinnatud jõuallikatega oli ikkagi 45 hj, ja lisaks osutus mootori edasine forsseerimine raskeks, kuna 5.0 peal selgeks õpitud võtted ei andnud enam 4,6 puhul oodatud tulemusi, aftermarket jupid olid visad turule tulema ning klapiajami suurem keerukus ja selle nõutav ruum tegid auto kallal töötamise raskeks.

Probleemidest ei jäänud puutumata ka '99 Cobra. Uut sõltumatut tagavedrustust tervitati üldiselt kui suurt edasiminekut, kuid häda oli mootori 15 lisahobujõuga, täpsemalt nende puudumisega. Vaatamata eelmisest Cobrast ja GM-i konkurentidest just selle 15 hj jagu suuremale võimsusreitingule (320 hj) ei paistnud uus Cobra äsjanimetatud autodest sugugi kiirem olevat. Lisaks PR-skandaalile põhjustas see vahejuhtum '99 Cobrade recall'i ja '00 Cobrade ärajätmise.

Ford toibus probleemidest kiiresti ning vastupidiselt GM-i poolt juba vaikselt kustuma jäetud Camarole/Firebirdile oli Mustang Fordi jaoks endiselt tähtis, mida oli näha ka tihedast erimudelite ja uuenduste esitlemisest. Otsa tegi lahti '00 Cobra R. Nagu öeldud, '00 Cobrat Ford ei teinudki, kuid see ei takistanud teda 5-aastase pausi järel jälle ehitamast 300 eksootilist Cobra R mudelit, mille 5,4-liitrine, kastikalt pärit mootoriploki ja täiustatud Cobra kaantega V8 andis 385 hj. Sarnaselt '93 ja '95 R-idele oli tegu võistlemiseks mõeldud ning vastavalt ka varustatud autoga.

2001. aastaks oli Cobra tagasi ja kapoti all olid nüüd kohal kõik Fordi lubatud 320 hobust. Võib-olla huvitavamgi oli aga GT-versioonist tehtud Bullitt erimudel, kus nostalgiahõnguliste kujundusdetailidega käis kaasas tavalise GT-ga võrreldes võimsam ning kiireks sõiduks sobivam käiguosa.

2002. aastaks ei pakkunud Ford ühtki erimudelit, ajades läbi baasmudeli ja GT-ga; ka Cobra jättis jälle ühe aasta vahele. Kuid 4. põlvkonnale ilmselt viimaseks täispikaks mudeliaastaks jääva 2003. a. puhul on jälle väga tõsiselt ette võetud Cobra mootoripool. Paljud Mustangitele spetsialiseerunud forsseerijad olid edukalt näidanud, et 4,6-liitrise mootori suhteliselt väikest töömahtu kompenseerib kõige paremini ülelaadimine, ja nüüd otsustas selle triki kasutusele võtta ka Ford ise. Tulemuseks on moodsate poniautode ajastu selgelt võimsaim mootor - kui vahejahutiga Roots-tüüpi kompressor täie 8 psi'ga puhub, peaks mootorist tehase andmetel leiduma 390 hj. Mõnel pool on auto tagaratastest välja dünotud veelgi hämmastavamad 370 hj. Kui uuele Cobrale midagi ette heita, siis üsna krõbedat hinda (üle $35K) ja suurt massi (3700 lbs e. ligi 1700 kg), mis siiski tänu suurele võimsusele ei takista autot stripil kaheteistkümneid sõitmast.

Et vahe 260 hj GT ja 390 hj Cobra vahel paistis Fordile liiga suurena, pühiti tolm veel ühelt legendaarselt nimelt - 2003. aastal on saadaval ka Mustang Mach 1, jõuallikaks eelmise Cobra vabalthingav DOHC V8, nüüd 305-hobujõulisena.

Järgmise põlvkonna Mustangist pole veel väga palju teada, kuid auto tulevik paistab kindlustatud olevat ning tagavedu-V8 traditsioonist pole kavas loobuda, samuti on lootust, et mootorid hakkavad taas kasvama. Loodetavasti saadab Mustangi 40. sünnipäevaks planeeritavat uut '04½ mudelit samasugune menu nagu kõige esimest poniautot ja ajalugu kordub ka selles osas, et Mustangi edu toob taas turule konkurendid Moparilt ja GM-ilt.

 
 
1994 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 181.5", laius 71.8", kogutoodang 137 074
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3065 lbs (1390 kg) 13 365 48 873
 2d conv 3365 lbs (1526 kg) 20 160 19 471
 2d GT coupe 3276 lbs (1486 kg) 17 280 35 137
 2d GT conv 3452 lbs (1566 kg) 21 790 27 582
 2d Cobra coupe 3365 lbs (1526 kg) 21 300 5009
 2d Cobra conv 3567 lbs (1618 kg) 25 605 1002
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 145 hj @ 4000 215 lb-ft @ 2500   
 302 CID EFI OHV V8 4.00x3.00 215 hj @ 4200 285 lb-ft @ 3400 GT
 302 CID EFI OHV V8 4.00x3.00 240 hj @ 4800 285 lb-ft @ 4000 Cobra
       
1995 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 181.5", laius 71.8", kogutoodang 173 986
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3077 lbs (1396 kg) 14 530 86 379
 2d conv 3257 lbs (1477 kg) 20 995 18 593
 2d GTS coupe   16 910 6370
 2d GT coupe 3280 lbs (1488 kg) 18 105 40 718
 2d GT conv 3451 lbs (1565 kg) 22 795 16 668
 2d Cobra coupe 3354 lbs (1521 kg) 21 300 4005
 2d Cobra conv 3524 lbs (1598 kg) 25 605 1003
 2d Cobra R coupe 3325 lbs (1508 kg) 34 999 250
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 145 hj @ 4000 215 lb-ft @ 2500   
 302 CID EFI OHV V8 4.00x3.00 215 hj @ 4200 285 lb-ft @ 3400 GT/GTS
 302 CID EFI OHV V8 4.00x3.00 240 hj @ 4800 285 lb-ft @ 4000 Cobra
 351 CID EFI OHV V8 4.00x3.50 300 hj @ 4800 365 lb-ft @ 3750 Cobra R
       
1996 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 181.5", laius 71.8", kogutoodang 135 980
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3065 lbs (1390 kg) 15 180 61 187
 2d conv 3264 lbs (1526 kg) 21 060 15 246
 2d GT coupe 3278 lbs (1486 kg) 17 610 31 624
 2d GT conv 3471 lbs (1566 kg) 23 495 17 917
 2d Cobra coupe 3393 lbs (1539 kg) 24 810 7496
 2d Cobra conv 3565 lbs (1617 kg) 27 580 2510
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 150 hj @ 4000 215 lb-ft @ 2750  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 215 hj @ 4400 285 lb-ft @ 3500 GT
 281 CID EFI DOHC V8 3.55x3.54 305 hj @ 5800 300 lb-ft @ 4800 Cobra
       
1997 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 181.5", laius 71.8", kogutoodang 108 344
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3084 lbs (1399 kg) 15 880 56 812
 2d conv 3264 lbs (1481 kg) 21 280 11 606
 2d GT coupe 3288 lbs (1491 kg) 18 525 18 464
 2d GT conv 3422 lbs (1552 kg) 24 510 11 413
 2d Cobra coupe 3390 lbs (1538 kg) 25 335 6961
 2d Cobra conv 3530 lbs (1601 kg) 28 135 3088
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 150 hj @ 4000 215 lb-ft @ 2750  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 215 hj @ 4400 285 lb-ft @ 3500 GT
 281 CID EFI DOHC V8 3.55x3.54 305 hj @ 5800 300 lb-ft @ 4800 Cobra
       
1998 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 181.5", laius 71.8", kogutoodang 175 522
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3065 lbs (1390 kg) 16 150 99 801
 2d conv 3210 lbs (1456 kg) 20 650 21 254
 2d GT coupe 3227 lbs (1464 kg) 20 150 28 789
 2d GT conv 3400 lbs (1542 kg) 24 150 17 024
 2d Cobra coupe 3390 lbs (1538 kg) 25 710 5174
 2d Cobra conv 3530 lbs (1601 kg) 28 510 3480
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 150 hj @ 4000 215 lb-ft @ 2750  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 225 hj @ 4750 290 lb-ft @ 3500 GT
 281 CID EFI DOHC V8 3.55x3.54 305 hj @ 5800 300 lb-ft @ 4800 Cobra
       
1999 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 183.5", laius 73.1", kogutoodang 133 907
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3069 lbs (1392 kg) 16 470 73 180
 2d conv   21 070 19 299
 2d GT coupe   20 870 19 634
 2d GT conv   24 870 13 699
 2d Cobra coupe 3430 lbs (1556 kg) 27 470 4040
 2d Cobra conv 3560 lbs (1615 kg) 31 470 4055
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 190 hj @ 5250 225 lb-ft @ 3000  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 260 hj @ 5250 302 lb-ft @ 4000 GT
 281 CID EFI DOHC V8 3.55x3.54 320 hj @ 6000 317 lb-ft @ 4750 Cobra
       
2000 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 183.5", laius 73.1", müüdud 218 525
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3069 lbs (1392 kg) 16 520  
 2d conv 3211 lbs (1456 kg) 21 370  
 2d GT coupe 3242 lbs (1471 kg) 21 015  
 2d GT conv 3386 lbs (1536 kg) 25 270  
 2d Cobra R coupe 3580 lbs (1624 kg)   300
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 190 hj @ 5250 220 lb-ft @ 2750  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 260 hj @ 5250 300 lb-ft @ 4000 GT
 330 CID EFI DOHC V8 3.55x3.54 385 hj @ 5700 385 lb-ft @ 4500 Cobra R
       
2001 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 183.5", laius 73.1", müüdud 155 162
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 3114 lbs (1412 kg)    
 2d conv      
 2d GT coupe 3273 lbs (1485 kg)    
 2d GT conv 3429 lbs (1555 kg)    
 2d Bullitt coupe     5582
 2d Cobra coupe 3430 lbs (1556 kg)   3867
 2d Cobra conv 3560 lbs (1615 kg)   3384
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 193 hj @ 5500 225 lb-ft @ 2800  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 260 hj @ 5250 302 lb-ft @ 4000 GT
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 265 hj @ 5250 315 lb-ft @ 4000 Bullitt
 281 CID EFI DOHC V8 3.55x3.54 320 hj @ 6000 317 lb-ft @ 4750 Cobra
       
2002 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 183.5", laius 73.1", müüdud 143 518
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe      
 2d conv      
 2d GT coupe      
 2d GT conv      
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 193 hj @ 5500 225 lb-ft @ 2800  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 260 hj @ 5250 302 lb-ft @ 4000 GT
       
2003 Mustang
teljevahe 101.3", pikkus 183.5", laius 73.1"
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe      
 2d conv      
 2d GT coupe      
 2d GT conv      
 2d Mach 1 coupe      
 2d Cobra coupe 3665 lbs (1662 kg)    
 2d Cobra conv 3780 lbs (1715 kg)    
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 232 CID EFI OHV V6 3.80x3.40 193 hj @ 5500 225 lb-ft @ 2800  
 281 CID EFI SOHC V8 3.55x3.54 260 hj @ 5250 302 lb-ft @ 4000 GT
 281 CID EFI DOHC V8 3.55x3.54 305 hj @ 5800 320 lb-ft @ 4200 Mach 1
 281 CID EFI DOHC V8S 3.55x3.54 390 hj @ 6000 390 lb-ft @ 3500 Cobra
 
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.