Poster |
Message |
j2nx |
Küsimus väljalaske kohta.
Nii, noore autohuvilisena tekkis küsimus, autode väljalaske kohta.
Miks peab olema see väljalaske kollektor nii kõvera ja imeliku kujuga, Kuna minumeelest peaks ju õhk sirgjooneliselt hoopis kiiremini liikuma, kui neis kõverates. Kas pole mitte vaja heitgaase kiirest välja saada
nagu siin pildil on.
Aga on ka sellised erilised kõverad veel ju vormelitel.
Oskab keegi lahti seletada või lingi anda, kus seletatakse.
Vabandan, kui eksisn foorumiga, aga siit autofoorumist on võimalik ka normaalset vastust saada.
Tänud ette ja õlle tänaseks palavaks päevaks.
|
21.07.2004 at 12:28 |
|
Vanaisa Moderator |
Küsimus väljalaske kohta.
Ideaalis on kõikide silindrite torud ühepikkused, sellest ka see rägastik....
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
21.07.2004 at 12:31 |
|
j2nx |
Küsimus väljalaske kohta.
aaa, st igast silindrist "imetakse" välja tulev õhk ühtse jõuga välja? |
21.07.2004 at 12:37 |
|
Olds |
Küsimus väljalaske kohta.
no kas just imetakse kuid nagu "vanaisa" mainis on seda parem, mida võrdsema pikkusega on kõigi väljalaske torude pikkused.
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
21.07.2004 at 12:51 |
|
Garfield |
Küsimus väljalaske kohta.
quote: j2nx: aaa, st igast silindrist "imetakse" välja tulev õhk ühtse jõuga välja?
Misasi sul seda õhku (st. heitgaase) sealt imeb? Üldiselt on vabalthingaval mootoril tavaks heitgaase "välja lükata". No ja seal tekkib ka gaaside inerts jne jne.
Aga rägastik on sellepärast, et enne seda kokkuminekut (pildil on 4->1 tüüpi völjalase) peavad kõik 4 omaette toru ühepikkused olema. Marteliuse poolt ringraja Lada 4->1 väljaminek oli samasugune - see peab ju lõpuks kapoti alla ära mahtuma koos teiste agregaatidega.
____________________________
Focus RS |
21.07.2004 at 13:40 |
|
kalev35 |
Küsimus väljalaske kohta.
howstuffworks
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
21.07.2004 at 14:32 |
|
MossOpel |
Küsimus väljalaske kohta.
Teatud kokkulangevuste korral toimub ikka ka väike imemise effekt. |
21.07.2004 at 16:53 |
|
j2nx |
Küsimus väljalaske kohta.
ok, najah sain jälle nati targemaks.
tänud |
21.07.2004 at 17:41 |
|
hents99 |
Küsimus väljalaske kohta.
Oluline asi on ka see, et mis pööretel parem võimsus saavutatakse - seepärast on kollektorid erinevate kujudega.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
21.07.2004 at 18:07 |
|
partel |
Küsimus väljalaske kohta.
Pikkus sõltub pööretest, läbimõõt võimsusest.
Tänavaautol on aga põhiprobleem torude ära mahutamine, mistõttu eeltoodus tuleb teha kompromisse.
Konkreetne pilt on Lauri Camaro kollektorist. 3-gen Camarosse big-blocki mahutamiseks on piltlikult öeldes vaja hästi õlitatud kingalusikat.
Reaalselt aga rällakat, keevitust ja suuuurt sepahaamrit
____________________________
_ |
21.07.2004 at 18:34 |
|
Madman |
Küsimus väljalaske kohta.
Kas läbimõõdu/võimsuse, pikkuse/pöörete vahel mingi kindel valem ka on? Mis üldse juhtub kui mikromootorile panna BB läbimõõdus kollektor?
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
21.07.2004 at 18:39 |
|
vr_ |
Küsimus väljalaske kohta.
ära unusta ka seda et sirgjoone tõmbamine ja siis ruumikujundusest sõltuvalt nurka keeramine pole just kõige parem viis näidata gaasidele kuidas kiiremini saab..
keerised pöörised, takistused turbulentsid jms teaduslik möla(TM).
kujuta ette et joostes soovid oma suunda muuta ilma et kiirus kannataks.. läbitud vahemaa sind ei koti.. peasi et seljataga jooksjale jalgu ei jääks ja kiirus pysiks.. ikka võtad pööramiseks suurema kaare. |
21.07.2004 at 19:08 |
Last edited 21.07.2004 at 19:10 by vr_
|
Garfield |
Küsimus väljalaske kohta.
quote: Madman: Kas läbimõõdu/võimsuse, pikkuse/pöörete vahel mingi kindel valem ka on? Mis üldse juhtub kui mikromootorile panna BB läbimõõdus kollektor?
On, terve pikk arvutus. Kunagi aastal 1997, kui meie ringrajasarjas sisselase vabaks läks, arvutas mu mehaanik Jaak Pipar torud välja. Et töötaks pööretel ca' 7000rpm peab olema sellise diameetriga, sellise pikkusega üksiktorud enne kokkuminekut jne. Ja kuna Eestis keegi seda teha ei tahtnud (arvatavasti ei leidnud me õigeid inimesi üles) siis sai väljalase Marteliuse käest tellitud. Ja vaata-vaata, torude mõõdud olid samasugused, kui meie poolt arvutatud, paar milli oli pikkusevahe (kõrgemate pöörete poole).
____________________________
Focus RS |
22.07.2004 at 08:54 |
|
vvt |
Küsimus väljalaske kohta.
Ega selles arvutuses iseenesest midagi kosmilist ja hüperkeerulist pole-need valemid on kirjas igas normaalsemas käsiraamatus, mida 500 kr eest saab igast netipoest tellida. Nähtavasti on see nii Pipral kui Marteliusel lihtsalt olemas. Kui keegi tahab, võin selle lehekülje sisse skännida ja siia üles riputada. Primaaride arvutus ise võtab aega 2 minutit.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.07.2004 at 09:22 |
|
5.0 |
Küsimus väljalaske kohta.
quote: vvt: Ega selles arvutuses iseenesest midagi kosmilist ja hüperkeerulist pole-need valemid on kirjas igas normaalsemas käsiraamatus, mida 500 kr eest saab igast netipoest tellida. Nähtavasti on see nii Pipral kui Marteliusel lihtsalt olemas. Kui keegi tahab, võin selle lehekülje sisse skännida ja siia üles riputada. Primaaride arvutus ise võtab aega 2 minutit.
oleksin huviline lugema küll, kui see väga palju tüli ei tee.
|
22.07.2004 at 09:24 |
|
Astro SS |
Küsimus väljalaske kohta.
Nüüd on õige aeg linkida naljanurgast leitud pilt väljalaske kohta.
Kardan,et selline ussipesa erilist hp kasvu ei anna.
Töö kvaliteet on super , . Huvitav oleks ka teada mitu tundi kulus selle tegemiseks.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
22.07.2004 at 10:31 |
|
vvt |
Küsimus väljalaske kohta.
Mida teha siis kui masinaruumis ruumi pole?
Tegu 4-2-1 tüüpi headeriga, mis on puhas tänavateema ning mis toetab keskmisi pöördeid. Võimsusega pole seal midagi pistmist.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.07.2004 at 10:45 |
|
MossOpel |
Küsimus väljalaske kohta.
quote: vvt: Ega selles arvutuses iseenesest midagi kosmilist ja hüperkeerulist pole-need valemid on kirjas igas normaalsemas käsiraamatus, mida 500 kr eest. Kui keegi tahab, võin selle lehekülje sisse skännida ja siia üles riputada.
1. Tahtjaid on kindlasti hullumoodi (k.a. mina) niiet ole hea ja skänni ära.
2. Äkki nimetad mõne raamatu nime? Mul inimene Ameerikas praegu kes mulle sügisel C. Bell'i "Max. Boost"-i toob, vaja midagi veel tellida, siis ta ei pea USA's postimaksu maksma |
22.07.2004 at 13:46 |
|
vvt |
Küsimus väljalaske kohta.
See raamat oli kellegi Granhami "Four stroke performance tuning". Headerite kohta oli muideks ainuke normaalne peatükk, muude osade kohta tuleb teised raamatud osta.
Seal oli miski tabel ja valemid selle kohta. Tasub võtta sellised raamatud, kus on sees mingi teadjamehe poolt kirvevalemid - sellest üldpõhimõtete populaarteaduslikust refereerimisest on vähe kasu.
Õhtul vaatan järgi, mis ja kui palju seal on ja siis panen siia kui midagi sobivat on. Kas need "lõplikud tõed" on lõplikud või mitte, pole kahjuks olnud erilisi võimalusi praktikas katsetada.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.07.2004 at 14:38 |
|
devilc
Moderator |
Küsimus väljalaske kohta.
See raamat siis ilmselt.
Mul on kodus sama autori Modern Engine Tuning, mis oli kah suht OK. |
22.07.2004 at 15:04 |
|
partel |
Küsimus väljalaske kohta.
Noh, ja arvutate oma ideaalid välja, so what?
Tänavaautol on põhimured ikkagi kollektorite äramahutamine ja hind.
Ja veel (ma ei pea eelmainituid raamatuid silmas), igasugused targad raamatud on pahatihti kirjutatud autoajakirjanike, mitte võidusõitjate poolt. Ning veel, kõik mis on kirjas, on juba vananenud...
Võib-olla oleks targem jälgida, mis juppe/nippe kasutavad edukad võidusõitjad ja siis vaadata, kas ja kuidas neid rakendada saab.
____________________________
_ |
22.07.2004 at 15:27 |
|
MossOpel |
Küsimus väljalaske kohta.
quote: partel:Võib-olla oleks targem jälgida, mis juppe/nippe kasutavad edukad võidusõitjad ja siis vaadata, kas ja kuidas neid rakendada saab.
100% nõus Sinuga selles küsimuses aga teadupärast ei kipu too seltskond eriti midagi avalikustama kui see või teine nipp neil häid tulemusi annab. |
22.07.2004 at 16:17 |
|
vvt |
Küsimus väljalaske kohta.
Ja kuidas leiad sa torujuppide pikkuse, enne kui neid mahutama hakkad? Ja kuidas valid samale mootorile pakutava viie erineva kollektori vahel selle sobivama? Ära nüüd ikka sellist 50a kogemusega TF mehhaaniku teemat nüüd ka arenda, kes hommikul astus voodist välja ja sai spagetitaldrikult inspiratsiooni..
Pigem vananenud info (sest enamik ei suuda endale väga uusi mootoreid/juppe/lahendusi lihtsalt lubada) kui mingid kohalike "viilijate" lambitarkused. Enamik on nendes asjades nii kinni ja endas kindlad, et ei viitsi isegi netist otsida või veel vähem raamatuid lugeda. Sigulli mootoril käis nii 79. aastal ja käib sellel ka - on põhimõte. Siin on ikka häda selles, et pole sedagi, mida ajakirjanikud kirjutavad. Isegi kirvevalemeid, et selle x asja jaoks peab olema umbes y tolli pikk pole kuskilt võtta. Kas PM Tuning oskab sulle ammendavalt vastata filtri mõõdu kohta, kui ütled neile oma mootori mahu ja pöörded? Proovi helista, vaata mis ütlevad
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.07.2004 at 16:19 |
Last edited 22.07.2004 at 16:21 by vvt
|
vvt |
Küsimus väljalaske kohta.
Kergitan siis teemat valemitega
Primaartoru pikkus P (in)=850xED/rpm-3
kus ED=VL klapi avanemisnurk enne ASS-u pluss 180 kraadi
rpm - torustiku häälestuspöörded
Primaartoru sisediameeter (ID) (in)
ID=ruutjuur[cc/(P+3)*25] * 2,1
Kahjuks ei saa siin juuremärki panna, aga ruutjuur tuleb võtta ainult selles nurksulgudega avaldisest.
P on seal primaartoru pikkus in (eelmine arvutus)
cc - silindri (ühe) töömaht kuupsentimeetrites. Kahjuks ei saa täpsemalt aru, kirjas on "cylinder volume".
Täpsusaste on piisav kollektori valmistamiseks vabamüügis olevatest torudest. Töötab nii 4-1 kui ka 4-2-1 tüüpi headeritega, viimasel juhul panna valemisse primaari ja sekundaari summa.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
22.07.2004 at 17:45 |
|
MossOpel |
Küsimus väljalaske kohta.
Ja torustiku häälestus-rpm peaks siis olema?
a)soovitud max. moment
b)soovitud max. HP |
22.07.2004 at 19:29 |
|