Poster |
Message |
Olds |
Dragracing 2008, arutelu
Tere
Sooviks infot järgmise aasta reeglite kohta. BHRA lehel pole taas miskit, kuigi "külajutte" olen juba kuulnud. Võiks ju panna üles info ka avalikult, et inimesed kes plaanivad teha muudatusi oma autol, teaks mis ees ootab. Vastasel korral on selline situatsioon, et ehkitad miskit valmis toetudes hetkel olevale infole, kevadel selgub aga...
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
15.10.2007 at 14:48 |
1 edit. Last edited 22.10.2007 at 19:43 by peep (Moderator)
|
Erkki |
Dragracing 2008, arutelu
Seda ohtu ei ole, et muudatus tehakse kevadel, enne hooaja algust.
Hetkel kehtivad vanad reeglid ja kui miski muudatus peaks tulema, siis kindlasti saab see avalikustatud veel sellel aastal. Usun, et äkki novembris.
Suuri muudatusi oodata ei ole, praegu käib arutelu backhalf'i lubamises street klassides ja C klassi 10.5 ajaindeksi üle.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
15.10.2007 at 16:49 |
|
Olds |
Dragracing 2008, arutelu
quote: Erkki: C klassi 10.5 ajaindeksi üle.
Ehk siis muuta see välisvõistlejatele meelepärasemaks? Olen sellest üht-teist kuulnud. See oleks osaliselt jama kui aus olla. Ok, kui seda alla tuua näit. 10 sek. peale või max. 9,5sekundile kuid siiski arvestades meie riigi niigi väheseid väga kiireid tänavamasinaid muudaks 10,5 ajast palju allatoomine või veel hullem, selle üldse selle ära kaotamine kaasa meile juba tuttavate külastajate (Jari team, Vellamo jne) pidevad esikolmiku kohad ning meie meeste suhteliselt lootusetud püüdlused pääseda esikohale.
Isiklikult arvan, et C klassi võiks kui siis tõesti nii hädasti vaja, piirata max. 9,5 sekundile ning alla selle sõitvad siiski outlaw klassi suunata. Jah, lihtne on öelda, et kui tahad püsida konkurentsis siis ehita sellele vastav masin...aga palju on meil inimesi, kellel on see võimalik? See on puht isiklik arvamus (kui kaasa arvata veel mõned minule teadaolevad inimesed), et natuke vara on veel meie mail asju nii karmiks ajada või mis?
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
15.10.2007 at 21:22 |
|
tfr |
Dragracing 2008, arutelu
Korrigeerima peaks seda indeksit kindlasti - antud hetkel on ju seis selline, et nõrgemas B-klassis indeksit ei ole ja sellest C-klassi indeksist allapoole sõitnud autosid on sellel aastal B-klassis olnud päris mitu tükki, ka kodukootuid. |
16.10.2007 at 10:15 |
|
hunt |
Dragracing 2008, arutelu
quote: tfr: Korrigeerima peaks seda indeksit kindlasti - antud hetkel on ju seis selline, et nõrgemas B-klassis indeksit ei ole ja sellest C-klassi indeksist allapoole sõitnud autosid on sellel aastal B-klassis olnud päris mitu tükki, ka kodukootuid.
Oleme ikka täpsed ... alla 10,5 sõitis siiski AINULT Markel (OK lätlane ka) ...
A eks see C-klass ongi ju mõeldud rohkem rahvusliku klassina (nagu Mosseliiga) Ei noki see minu piiratud Hundikoon kinni, mida siis ikkagi on C ja D klassi vahe ?!?
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
16.10.2007 at 10:48 |
1 edit. Last edited 16.10.2007 at 10:49 by hunt
|
PlyVal64 |
Dragracing 2008, arutelu
Naljakas on vaadata seda lõputut rabelemist. OK, outlaw olgu omaette klass. Aga ülejäänud autod peaksid sõitma vaid ja ainult indeksipõhiselt. Seda on juba aastaid tagasi pakutud ja ka ära põhjendatud. Too autode jagamine mootorite järgi on :BS , dragis kui spordis on algselt vaid ja ainult ÜKS autode jagamise alus - ET. Kui hakkab tulema liiga palju ühte auku sõitvaid trandulette, siis hakatakse neid mingite muude tõutunnuste alusel grupeerima. Eestis ei tule seda aega kunagi...
Kui seal "ET alla 10-sekundi" tsoonis tuleb kunagi kereautod ja redelid eraldi lüüa, siis on see lihtne. Sinnamaani ei tohiks probleeme olla.
Pealtvaatajad tahavad näha võrdsete võistlust, praegune süsteem on ennast ammu ammendanud. Ainus põnev klass autodel on D, muu on kõik igav. See põnevus pole mitte pisike ET ja suur lõppkiirus, vaid ettearvamatus. Lauri ja Erkki on see aasta kordamööda pinget pakkunud ja teineteist üle sõitnud. Sama asja tahaks pealtvaatajad näha ka muudes sõitudes. Ausõna, kuigi Eero on hää kamraad ja mõnus vend, kolmandat aastat ei viitsi rohelise ülemvõimu vaadata. Sama ka muude trandulettidega. Nüüd tahaks näha, kuidas meeste närvid ja sõiduoskused on, kui 0,1-0,3 sekundi sees on 5-6 autot. Üks pisike vabalthingav, teine rämeda kapsaga, kolmandal 10 liitrit töömahtu etc. Aga kõik sõidavad näiteks stabiilselt ET 11,5.
Edit: hooaja 2007 põhjal julgeks välja pakkuda sellised klassid:
D - ET alla 10 sekundi ehk outlaw
C - ET 10.0 - 11.500
B - 11.501 - 13.000
A - 13.001 - 15.000
Bracket - kõik soovijad, minimaalne ET 12.0 ja need, kes A-klassi on liiga aeglased. Maksimaalne ET 16.999, aeglasematel pole asja kiirendusvõistlusele.
Reaalselt jääks ikkagi samad tegijad klassivõitude eest võitlema aga kindlasti lisandub 2008 nii mõnigi tegija-küsija juurde. Lisaks on lihtne välisvõistlejaid paigutada. Ei teki küsimust, on paberiteta-numbrita rinkaauto või igapäevaauto. Pealtvaatajat see tegelikult ei huvita. Kumb on kiirem, on kiirem. |
16.10.2007 at 11:13 |
1 edit. Last edited 16.10.2007 at 11:37 by PlyVal64
|
mart154 |
Dragracing 2008, arutelu
no see on nüüd küll loll jutt, et D on ainus vaadatav klass?
Jah, vaadatav on küll, aga 3-4 autot, igaüks saab etteastet vaid mõned minutid... ilgelt põnev.
Tegelikult on ju D-s ainult 2 nime, mida jälgida-vaadata.
Võtame nüüd B-klassi, kus sel aastal paugutati rekordeid ja isiklikke rekordeid nagu oavarrest.
Kasvõi Pärnu võistlus, kus huvitaval kombel toimus kõik "äksjon" minuarust ainult B-klassi finaalis.
Ma tean, et siinse lehe kontekstis on usakate vastu sõnavõtmine justkui vastutuult sülitamine, aga ma üritan ikka
|
16.10.2007 at 11:38 |
|
PlyVal64 |
Dragracing 2008, arutelu
Mart, selle aasta põnevad B-klassi masinad järgmiseks aastaks selleaastase C tippudele juurde, Foke, Madis, mõni välismaalane veel ja ongi 7-10 autot, kes kõik sinna 10.0 - 11.0 vahele paugutavad. Ja vaat siis alles läheb põnevaks? Kaarte segavad mõned 11+sek 4wd Audid. Lased korra ratta ringi, "unustad" ennast rohelist vaatama ja ongi kõik, 4wd teeb oma ikka ära.
Praeguseni olid reaalselt põnevad autod laiali erinevates klassides ja see häiris. |
16.10.2007 at 11:48 |
|
Peeter82 |
Dragracing 2008, arutelu
Ply, kas ma olen nüüd loll, aga indeksite puhul muutuvad ABC klassid ju bracketiks?
Ehk kes siis keelaks minna kiirema autoga aeglasemasse klassi "bracketit tegema"?
Ja mis siis C ja D klassi vahe praegu on, ma ei saa ka aru. C on tänavaautod? On ikka või?
ABC klass võiks ise kohale sõita võistlusele, siis ma saaks aru, et on tänavaautod.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
16.10.2007 at 12:26 |
|
tfr |
Dragracing 2008, arutelu
quote: Peeter82: Ply, kas ma olen nüüd loll, aga indeksite puhul muutuvad ABC klassid ju bracketiks?
Ei ole bracketid - lihtsalt miinimum- ja maksimumaeg on paigas, mille alatamisel/ületamisel lendad välja.
Sõidetakse ikkagi heads-uppi. |
16.10.2007 at 12:27 |
|
Olds |
Dragracing 2008, arutelu
quote: Peeter82:C on tänavaautod? On ikka või?
ABC klass võiks ise kohale sõita võistlusele, siis ma saaks aru, et on tänavaautod.
Ega see, kas autot tuuakse treileril või mitte ei näita veel seda, et tegemist oleks outlaw klassi masinaga. Mina näiteks toon oma masinat treileril kuna kunagi ei tea, mis võib võistlusel juhtuda ning siis hakata organiseerima auto äravedu on mõttetu peavalu. Lisaks saab mugavalt vedavasse autosse pakkida varustuse ja teami liikmed. Ma ei kujutaks ette kui peaksin hakkama velgedel slikke toppima tahaistmele ning varustust pagasnikusse kus niigi ruumi pole (plastikust kütusepaak, küttepump, aku jne)...Ühesõnaga treileril toomisega kaasneb hulga plusse
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
16.10.2007 at 12:55 |
1 edit. Last edited 16.10.2007 at 12:57 by Olds
|
Jesper |
Dragracing 2008, arutelu
Tänavaautode klassikaline test on paarikümnekilomeetrine kruiis enne võistlust Töötab hästi ka promoeesmärgil. |
16.10.2007 at 14:32 |
|
mart154 |
Dragracing 2008, arutelu
quote: PlyVal64: Mart, selle aasta põnevad B-klassi masinad järgmiseks aastaks selleaastase C tippudele juurde, Foke, Madis, mõni välismaalane veel ja ongi 7-10 autot, kes kõik sinna 10.0 - 11.0 vahele paugutavad. Ja vaat siis alles läheb põnevaks? Kaarte segavad mõned 11+sek 4wd Audid. Lased korra ratta ringi, "unustad" ennast rohelist vaatama ja ongi kõik, 4wd teeb oma ikka ära.
Praeguseni olid reaalselt põnevad autod laiali erinevates klassides ja see häiris.
Ses suhtes on sul õigus...
Aga indeksitega klassid põhjustavad minumeelest ikkagi seisu, kus "täiega panna" ei saa-julge-taha.
Kujuta nüüd ette, et keegi, kelle auto on võimeline sõitma ~10.0x, sõidab tänu õnnele, tagant-tuulele ja eitea veel millele välja 9.9x
Outlaw-s pole selle ajaga midagi tarka peale hakata. Ja teistele järgijõudmiseks tuleb jällegi 5-6 kohaline summa kulutada.
Pigem see misterX siis hoiab gaasijalga tagasi, ja sõidab hoopis 10.x
Minumeelest täiesti reaalne situatsioon?
|
16.10.2007 at 14:37 |
|
Raceboy |
Dragracing 2008, arutelu
quote: selle aasta põnevad B-klassi masinad järgmiseks aastaks selleaastase C tippudele juurde, Foke, Madis, mõni välismaalane veel ja ongi 7-10 autot, kes kõik sinna 10.0 - 11.0 vahele paugutavad. Ja vaat siis alles läheb põnevaks? Kaarte segavad mõned 11+sek 4wd Audid. Lased korra ratta ringi, "unustad" ennast rohelist vaatama ja ongi kõik, 4wd teeb oma ikka ära.
See oleks tõesti palju huvitavam ja põnevust jätkuks igas klassis kordades enam.
____________________________
www.vems.ee |
17.10.2007 at 08:14 |
|
Olds |
Dragracing 2008, arutelu
quote: PlyVal64: Edit: hooaja 2007 põhjal julgeks välja pakkuda sellised klassid:
D - ET alla 10 sekundi ehk outlaw
C - ET 10.0 - 11.500
B - 11.501 - 13.000
A - 13.001 - 15.000
Bracket - kõik soovijad, minimaalne ET 12.0 ja need, kes A-klassi on liiga aeglased. Maksimaalne ET 16.999, aeglasematel pole asja kiirendusvõistlusele.
Võiks vaadata ka ettepoole ka panna bracketi miinimum ajaks näit. 11.0 Olen suht veendunud, et see on ainult aja küsimus kui 11 sek autod soovivad sõita just nimelt bracket klassis. Heads up`is on siiski esikohtadel piltlikult öeldes suure rahakotiga inimesed või team, bracketis loeb aga väga palju sõitja oskused (loomulikult ka auto ja auto häälestus) ja see teebki selle klassi põnevaks
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
17.10.2007 at 11:56 |
1 edit. Last edited 17.10.2007 at 12:02 by Olds
|
gets |
Dragracing 2008, arutelu
Ei usu, et indeksiklasse tehakse, üritame ju ikkagi liikuda mujal kasutatava süsteemi poole.
Pigem ootaks BHRA'lt otsust bracketi kohta. Kas tuleb EM või jääb ikka litsentsivabaks. Pakuks, et võiks olla nii ja naa. Kes tahab EM punkte ja aasta kokkuvõttes kohaga ülbitseda, see teeb litsentsi. Teised sõidavad nagu praegu, ühe võistluse kaupa. Ei tea, kuidas see paberimajandusliku ja korraldusliku poole pealt oleks, kuid väga keeruliseks ei tohiks ju minna?
Julgen ikka natuke skeptiline olla selle bracketi 11s masina koha pealt. Ajapiiri võib loomulikult liigutada allapoole, kuid milleks on vaja olla bracketis, kui masin on võimeline kohtade peale sõitma ka mujal klassides? Hea küll, Olds võibolla teeb selle nalja ära, bracketipede nagu ta on , kuid kes veel? A ja C klassis oled praegu vägagi konkurent 11 sekundiga. Ja ka B klassis 11s algusega on väga reaalne kohale kandideerida. Arvan, et ka järgmisel aastal. Aasta või paar kindlasti ei ole bracketisse liiga kiireid autosid massiliselt oodata. |
17.10.2007 at 13:54 |
|
BENBEN |
Dragracing 2008, arutelu
Viimane post näitab, et nii mõnedki foorumilugejad ei ole aru saanud bracketi põhimõttest. See, et su auto on võimeline koos sinuga liikuma veerandmiili 11.00 sek on ainult boonus selle asja juures. Ehk siis mida kiirem on auto seda lõbusamaks läheb see võimlemine. Aga omaette küsimus ei ole teatud ajaga veerandmiili läbimises, vaid et sa suudad seda sama aega sõita hommikust õhtuni.
____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee |
17.10.2007 at 14:02 |
|
tfr |
Dragracing 2008, arutelu
quote: mart154:Kujuta nüüd ette, et keegi, kelle auto on võimeline sõitma ~10.0x, sõidab tänu õnnele, tagant-tuulele ja eitea veel millele välja 9.9x
No 10.0x ei sõida "inimesed tänavalt". Need, kes ennast juba sinnamaani punnitanud on, ei viska 9.9x peale kiivrit nurka, vaid ehitavad sellest 9.0x auto
Selle peale ma julgen küll juba lahjemat sorti mürki võtta. |
17.10.2007 at 14:12 |
1 edit. Last edited 17.10.2007 at 14:13 by tfr
|
gets |
Dragracing 2008, arutelu
Bracketi mõte on loomulikult selge, kuid minu (ja ma arvan, et paljude teiste) jaoks jääb bracket selliseks säästukiirendajate klassiks. Vähemalt Eesti mastaabis. Tegelikult ei kujuta ette, et mujal maailmas teistmoodi oleks, öelgu Pärtel mida tahes . |
17.10.2007 at 14:20 |
|
Olds |
Dragracing 2008, arutelu
quote: gets: Bracketi mõte on loomulikult selge, kuid minu (ja ma arvan, et paljude teiste) jaoks jääb bracket selliseks säästukiirendajate klassiks. Vähemalt Eesti mastaabis. Tegelikult ei kujuta ette, et mujal maailmas teistmoodi oleks, öelgu Pärtel mida tahes .
Olgem ausad, bracet on USA-s VÄGA populaarne klass ja paljudele ei pakugi huvi viimase piirini punnitamine vaid sõitmine võimalikult täpselt nagu ka Ahto alias BENBEN seda ütles. Mulle isiklikult bracet väga meeldib (nagu ka gets eelpool nimetas ) ja sooviks küll, et seda klassi võetaks vähe tõsisemalt kui lihtsalt mees maalt ja hobusega tuli kulgema...Säästuklass my ass kui aus olla. Kui ma sooviks n.ö. säästuautoga sõita (nagu ka eelpool mainitud),ostaksin auto24-st mõne odava Hunda Kiiviku ning löristaks sellega, seda ma aga teinud ei ole ja jumala pärast- ei ole plaanis ka. Veel lisaks selle, et bracket võiks järgmine aasta olla samuti EM punktiarvestuse klass
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
17.10.2007 at 14:31 |
2 edits. Last edited 17.10.2007 at 14:35 by Olds
|
partel |
Dragracing 2008, arutelu
quote: gets: Bracketi mõte on loomulikult selge, kuid minu (ja ma arvan, et paljude teiste) jaoks jääb bracket selliseks säästukiirendajate klassiks. Vähemalt Eesti mastaabis. Tegelikult ei kujuta ette, et mujal maailmas teistmoodi oleks, öelgu Pärtel mida tahes .
Säästukiirendajad ja venijad my ass!!!
Kere $100K+, mootorid a $50K, treiler $200K.
6 sek ajad, 300+ km/h kiirused, selle nimi on bracket.
Top Sportsman on kõige kiiremini arenev ala drag racingus.
____________________________
_ |
17.10.2007 at 15:08 |
|
gets |
Dragracing 2008, arutelu
Kui nüüd mõni heads-up klass sealt hinnakirjast, mille sõiduk reeglite järgi ka bracketisse kõlbaks, on väiksemate või isegi sarnaste kuludega, siis ei ole ma vist bracketi võlust tõesti aru saanud. |
17.10.2007 at 15:19 |
|
partel |
Dragracing 2008, arutelu
Mina pooldan igati bracketi kiiremaks muutmist.
Probleem selles, et teine auto ei tohi olla aeglasem kui 5 sek, kui varem startinud aeglasem auto läheb teise ritta taganttuleva kiirema auto ette, siis tehakse ta ju oravaks!
Ja kiired tänavaautod on ehitatud 8.5 sek vastavaks.
Kui bracketi-fännid peavad maadlema "liiga kiire olemisega", siis on see äärmiselt kahetsusväärne.
Ja mitte mingil juhul ma ei aksepteeri suhtumist, et "minust kiiremad tuleb ära keelata". Ise peab vaatama, kuidas kiiremaks saada.
____________________________
_ |
17.10.2007 at 15:42 |
|
Olds |
Dragracing 2008, arutelu
quote: partel: Mina pooldan igati bracketi kiiremaks muutmist.
Probleem selles, et teine auto ei tohi olla aeglasem kui 5 sek, kui varem startinud aeglasem auto läheb teise ritta taganttuleva kiirema auto ette, siis tehakse ta ju oravaks! Kui panna alampiir 11.0 ja ülempiir 16.0 siis ongi asi lahendatud. Ja palju neid 16 sek masinaid ikka on...suurem enamus minu teadaolevalt suudavad ikka madalat-keskmist 15sek sõita
Kui bracketi-fännid peavad maadlema "liiga kiire olemisega", siis on see äärmiselt kahetsusväärne.
Kui vaid mõned ülevalpool sellest aru saaksid...
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
17.10.2007 at 16:04 |
|
partel |
Dragracing 2008, arutelu
quote: gets: Kui nüüd mõni heads-up klass sealt hinnakirjast, mille sõiduk reeglite järgi ka bracketisse kõlbaks, on väiksemate või isegi sarnaste kuludega, siis ei ole ma vist bracketi võlust tõesti aru saanud.
Bracketi võlu on see, et saab kiiresti sõita ilma üle vindi keeramata. Võimsate mootorite masstoodang on mõistagi hinna alla viinud ja teiselt poolt ostujõu tõus on tavainimesele võimaldanud päris kiiret sõitu.
Heads-up on "rohkem raha võidab". Natuke imelik on öelda kiiremale bracketi autole, et sa oleks ju heads-up'is ka tegija. Lähenemine on ju absoluutselt teine. Heads-up'is peavad olema varumootorid ja mootorivahetuses osavad tiimiliikmed. Kui mootor õhku ei lenda, on seaded liiga konservatiivsed ja kaotus tulemas. Bracketis saab ainult pisukese tagasitõmbamisega pikaealise tehnika.
Usakatele on ju kaks varianti: Outlaw ja Bracket. B-klass on turbotele, C-klass on dead.
____________________________
_ |
17.10.2007 at 17:56 |
|
|