Poster |
Message |
madis |
miks ford 3.8 on lahja ?
Minu ja ka BlueStangi ajus keerleb küsimus. Miks on 3.8 stangil ainult 150 hp ? Ehk siis millega on mootor kägistatud ? jõle äge oleks mingeid _tehnilisi_ argumente kuulda. |
14.05.2002 at 10:23 |
|
ats |
miks ford 3.8 on lahja ?
Et oleks siuke tüüpiline usakas, nagu rahvas harjunud on. Madalal palju väänet, et ikka liiguks.
Maks vääne saadakse pööretel 2750 ehk peale seda hakkab pöördemoment kukkuma ning max hp 4000 pöördel "tänu" sellele. Tavaline inimene ilmselt üle selle ei vajuta.
Kui nüüd pöördemomenti kõrgemale tõsta - tõuseb nii vääne kui hobune, kuid linnamugavus jääb lahjemaks.
Ehk siis mootor nagu usa mootor ikka, aga liitreid on vähevõitu.
On minu diletantlik arvamus |
14.05.2002 at 10:50 |
|
peep Moderator |
miks ford 3.8 on lahja ?
Ma pakuks, et plokikaaned on pudelikaelaks, kuna juhul kui oleks sisselase või throttlebody, siis enamik usa vendi korjaks need odavad hobujõud maast üles. Surveaste ka ilmselt madal on. |
14.05.2002 at 11:20 |
|
LaSa Moderator |
miks ford 3.8 on lahja ?
quote: ats:Ehk siis mootor nagu usa mootor ikka, aga liitreid on vähevõitu.
jah Usakatel ju väga tavaline, et töömaht suur & hp-rating väike. Asi on ehitatud kestma. |
14.05.2002 at 11:42 |
|
ylovoitka |
miks ford 3.8 on lahja ?
quote: ..Asi on ehitatud kestma..
Huvitav oleks teada kui kaua Ameerika mootor euro ja japsi omadest kauem kestab?
Olen kuulnud, et USA-katega sõidetakse 20+ aastat ilma suurt mootori remonti tegemata? |
14.05.2002 at 11:51 |
|
ervin |
miks ford 3.8 on lahja ?
quote: peep: Ma pakuks, et plokikaaned on pudelikaelaks, kuna juhul kui oleks sisselase või throttlebody, siis enamik usa vendi korjaks need odavad hobujõud maast üles. Surveaste ka ilmselt madal on.
Plokikaante flow data, stock vs. Super Six Motorsports kaaned:
http://www.supersixmotorsports.com/PDF's/All%20SSM%20Heads%20Data.pdf
Iseasi kui objektiivsed need andmed on, iga kaupmees kiidab oma kaupa ja ilmselt on ka erinevaid mõõtmisvõimalusi. |
14.05.2002 at 12:00 |
|
ervin |
miks ford 3.8 on lahja ?
HP Capabilities of Injectors for V6s |
14.05.2002 at 12:03 |
|
max |
miks ford 3.8 on lahja ?
Olen uurinud viimasel ajal tiba rohkem Chevy TPI-ga seonduvat. Seal võib sama küsimus tekkida, et 5,7L ja miks ainult )olevealt aastast) 220-245 hp? Ats rääkiski nii nagu on, kõik kohad on "kägistatud": sisselase, plenum, runnerid, TB, kaaned, nukkvõll, väljalase, pihustid jne. Seega asi on ehitatud madalate pöörete jaoks, palju Sa linnaliikluses ikka üle 4k pöörde sõidad. Sellega on saavutatud ka parasjagu madalat väänet, mida 350TPI puhul väidetakse isegi ülearu olevat. Pudelikael ei saa ainult üks koht olla (mõni koht võib muidugi teistest suurem takistus olla), sest mootor on ehitatud paljudest komponentidest, mis peavad koos töötama ja etteantud vahemikus ehk siis idle-4000 pööret. Ka kütusekulu on sellega normi piiresse saadud ning vastavus igasugustele saastenormidele. Ja loomulikult mainitud mootori kestmine, sest pöörded kulutavadki mootorit kõige enam.
Kui tahad hobuseid rohkem saada, vaheta kõik mainitud osad voolavamate ja kõrgeid pöördeid toetavamate vastu välja ja asi olemas. Nt see rinka-Camaro pidi mingi 7-8k pöördeni välja jooksma - 600hp stock -200hp vastu.
Lisaks ka marketingi põhjused:
1) aftermarket tahab kah elada ja
2) Vette'ile peab kah midagi jääma |
14.05.2002 at 12:56 |
|
partel |
miks ford 3.8 on lahja ?
3.8'st ei saa kunagi võimsust, kuna see see on 3.8, mitte 8.3. Igapäevasõidud käivad madalatel pööretel, kus on vaja pöördemomenti, mitte kõrgete pöörete võimsust.
Kasuta mootorit selleks, milleks see on ette nähtud, kui see ei meeldi, ehita/osta teine mootor, mitte ära hakka 3.8'sse raha matma.
Rahulikuks sõiduks piisab 150 hj'st küll. |
14.05.2002 at 13:42 |
|
madis |
miks ford 3.8 on lahja ?
to partel: loe mu küsimust. Tehnilised argumendid. Ja kui BB on ülim, miks näeb Lauri nii palju vaeva et mitsude ja smallblockidega rinda pista ? |
14.05.2002 at 14:14 |
|
jaanus |
miks ford 3.8 on lahja ?
Üldiselt peaks vilistama Fordi 3.8-st ~450HP ja 500+ft/lbs. Sellele saab lisada veel ~150HP nitro shoti ning see ongi piir, mida see mootor vastu peab, ilma kohe lagunemata ja on veel ka tänavakõlbulik. Kõik vajalikud jupid ning töö maksab erinevatel andmetel ~7500 USD + blower ($3000). Ehk siis tasub enne ikka väga pikalt järele mõelda, kas ikka on vaja sellesse pisikesse mootorisse raha sisse panna.
Ise ma kindlasti mingi osa vajalikest upgradedest teen ära, kuna kiiks on pähe löönud
Kui teil on aga vaja omalgi kindlasti mingeid upgradesi teha, siis varuge ca 40000 eeku ning vahetage väljalase(kogu täiega), sisselase (TB, MAF, CAI), pihustid, kütusepump ja kütuserõhu regulaator ning peaksitegi olema ca 200HP pony omanikud. Ajaviiteks võite ju veel lisada nitro, kuid seda vaid juhul, kui teile meeldib stripil sõita ning saategi tagasihoidliku harju keskmise ET.
Ahjaa - ärge siis unustage ka plokikaane tihendeid vahetamast .
|
14.05.2002 at 14:45 |
|
partel |
miks ford 3.8 on lahja ?
Ja mida nende tehniliste argumentidega (mis juba eelnevalt nimetatud) peale hakata? Suure hurraaga mootorit modima?
Mootor on üks tervik, vahetad ühe tähtsa osa, tuleb ka kõik muud sellega kooskõlla viia. Ja lõpuks avastad, et oled uue mootori ehitanud, aga vanad jupid on vaid ära viskamiseks.
Kõige odavam viis võimsust suurendada on töömaht.
You can beat cubic inches only with cubic dollars
P.S. Mis Laurisse puutub, siis karpa ja süüteprobleemide tõttu sai ta Raadil sisuliselt ainult poole gaasiga sõita + ilma nitrota muidugi. Sellest võiduks siiski piisas. |
14.05.2002 at 14:54 |
|
Taavi |
miks ford 3.8 on lahja ?
A saab ta ikka kõik järgmiseks korraks korda, et ka ilma nitrota kiirus piisav oleks et suurema eduga võita?
Aga jah tehnikasport, you never know... |
14.05.2002 at 15:06 |
|
jaanus |
miks ford 3.8 on lahja ?
Jah, Pärtel - sul on tuline õigus. BB on parim variant saavutamaks parim HP ja $$ suhe ning oh imet, mitte keegi ei ole veel sulle kunagi vastu vaielnud. Kuid siiski leidub veel autohuvilisi, kes on soetanud endale mingi liikuri, mille ei ole BB peal ning võimalik, et nad ka ei taha seda sinna panna. Samas aga on neilgi kange tahtmine saavutada midagi HP-de lisamise vallas. Kui nüüd võtta väike, väheste HP-dega, mootor, siis üldiselt on esimene HP-de lisamise moodus hingamise parendamine. Tänapäevastel, elektroonselt juhitud, mootoritel on seda õnneks mõneti lihtsam teha, kui seda võimaldavad mehaaniliselt juhitud mootorid. "Ajuga mootoril" on võimalik panna juba varakult suuremaid tulemusi võimaldavaid detaile, kuna mootori juhtimine võimaldab kompenseerida vastavaid üle- ja puudujääke ning ei tasu niivõrd palju muretseda nn surnud ringi pärast. Tuleb vaid eelnevalt läbi mõelda, kui palju tahetakse saavutada ning siis ka vastavalt tegutseda.
Kui huvilised tõepoolest soovivad saada kätte mootori potentsiaali tema standardkonfis, siis sisse- ja väljalastke vahetamine on "the way to go". Kaante, nuki, jms kallale minek tähendab juba veidi pikemat läbimõtlemist. |
14.05.2002 at 15:15 |
Last edited 14.05.2002 at 15:16 by jaanus
|
peep Moderator |
miks ford 3.8 on lahja ?
3.8 on igati piisav streetable hp. tekitamiseks, Buick'i mootor on hea näide selle koha pealt. Samas kui ikka kogu mootori konstruktsioon ei toeta hj. kasvatamist ilma tervet varandust selle peale kulutamata, siis pole asjal mõtet.
madis: Sul on õigus, BB olemasolu ei garanteeri, et oled kunn kui Sul selline aiste vahel on. Ta on tavaline sisepõlemismootor nagu iga teinegi, on kõvemaid ja lahjemaid eksemplare ja vahel oh imet küll on ka bigblockiga tehnilisi probleeme. Tegelikult saab mistahes mootoriga masina lendama panna aga BB omab parimat potensiaali. Iseasi, kas osatakse/suudetakse seda potensiaali ära kasutada.
peep@smallblock |
14.05.2002 at 15:42 |
|
partel |
miks ford 3.8 on lahja ?
Noh, 3.8't mina ei puutuks (raha), võtaks sellisena nagu ta on. Võib-olla masstootmise kalad roogiks välja. Igapävaseks sõitmiseks käib küll.
Kui aga võimsus eesmärgiks, siis tuleb võtta nii suur mootor kui võimalik ja kui see autosse ei mahu, siis on see auto viga, ja seega tuleb auto välja vahetada. Auto on ju mootori vihmavari. |
14.05.2002 at 15:50 |
|
madis |
miks ford 3.8 on lahja ?
ärme fleimi. Eesmärgiks on ajapikku saada u. 200..240 hpd flywheelil. www.supersixmotorsports.com pakub erineva konfiga nukke, kui keegi asja jagab, võiks kommenteerida nende omadusi (powerband vms.)
Ajuga on nutune, hind on 200$ (ok) aga transa on 200$ (sick..).
Tekkis haige plaan pritsele selline valetamistükk vahele aretada, mis võtaks infi throttle bodyst, rpm andurist ning ajust. Aju saada purskeimpulsi, "valetaja" saadab sama impulsi pikendatud kujul.
Iva on selles, et seda on esialgu lihtsam teha, kui tervet aju ning alati on võimalus koheselt välja lülitada
Mida arvate (plaanist, mitte minu isikust |
14.05.2002 at 15:59 |
|
madis |
miks ford 3.8 on lahja ?
eelmise posti point oli selles, et impulsi pikendamise (lühendamisega) on võimalik muuta fuel/air suhet. Olen üpris kindel, et stockis on see pigem ökonoomne kui performance. |
14.05.2002 at 16:00 |
|
smr |
miks ford 3.8 on lahja ?
quote: partel: Noh, 3.8't mina ei puutuks (raha), võtaks sellisena nagu ta on. Võib-olla masstootmise kalad roogiks välja. Igapävaseks sõitmiseks käib küll.
Kui aga võimsus eesmärgiks, siis tuleb võtta nii suur mootor kui võimalik ja kui see autosse ei mahu, siis on see auto viga, ja seega tuleb auto välja vahetada. Auto on ju mootori vihmavari.
hhmm... a kui inimene tahabki oma igapäevasõitmiseks natukene rohkemat HPd? Jälle bb?
Miks küll inimesed on oma väikeses maailma nii kinni? BB pole kogu elu, ka usa autonduses mitte ju ning kõik ei ehita oma masinat selleks, et võistelda, ka igapäevelus on mõnus keskmisest võimsamat mootorit omada.
Ja auto@mootori vihmavari=bs |
14.05.2002 at 16:00 |
|
peep Moderator |
miks ford 3.8 on lahja ?
quote: madis: eelmise posti point oli selles, et impulsi pikendamise (lühendamisega) on võimalik muuta fuel/air suhet. Olen üpris kindel, et stockis on see pigem ökonoomne kui performance.
Ma millegipärast arvan vastupidi, pigem on segu natuke rikkavõitu, et detonatsiooni vältida. Tehas ei ole mingil juhul huvitatud mootorit lahja segu peale sättima, kes need laialijooksnud mootorid siis kinni maksab ? LT1'le mõjub segu lahjendamine igatahes hj. tõstvalt, kuna nad tehase poolt rikkale segule sätitud on. A/F mõõtja abiks, kui Sa netist infi ei leia
Bensiini silindrisse juurde pritsida pole mingi teema (aju, suuremad pihustid, kõrgem benasurve) Sul on vaja sinna rohkem õhku saada ja seda kõike suurema surve all süüdata. |
14.05.2002 at 16:09 |
|
jaanus |
miks ford 3.8 on lahja ?
Tegelt on fordi 3.8 üsnagi ilusti tehtud mootor. Kui Jürka enda oma molekulideks kiskus, sai asja üsna tähelepanelikult uuritud ja asi ei paistnud üldse halb välja. Miks ainult 150 hp - ma tõepoolest ajaks selle hingamise ja ökonoomsuse kaela.
Kuna mustangi EEC käib põhiliselt tabelite järgi siis vast tasuks proovida, kuidas asi closed loop'is käib. Laena Atsilt või Mustang GT 94'lt g-meeter ning asu katsetama. Closed loopi saamiseks peaks piisama sellest, kui eemaldad hapnikuandurite kaablid. Sõida paar sõitu ning mingeid tulemusi peaks juba saama.
Anduritele vahetükkide tegemine lõppeb tulemusega 0, kuna EEC hakkab ise ennast kompenseerima ning asi lõppeb ikkagi samade tulemustega. Sellest on läänepoolsetes foorumites piisavalt juttu olnud ning siiani ei ole veel kedagi kohanud, kes sellest mingit võitu oleks saanud. TPS puhul ei ole kah eriti mõtet valetada, kuna see tunnistab tegelt ainult kolme positsiooni - idle, drive, full throttle.
Üks trikk mida ajaviiteks võiks teha, on kopeerida minu EEC ROM-i sisu sinu omasse ning vaadata, mis siis juhtub. Üldiselt väidetakse, et SC EEC-ei vaja muutmist või kui vajabki, siis vaid kasti juhtimise osas(AODE, 4R70W).
Vastavalt saadud tulemustele võiks hakata juba mingeid järeldusi tegema.
|
14.05.2002 at 16:23 |
|
madis |
miks ford 3.8 on lahja ?
to jaanus: ma ei pidanud silmas andurite võltsimist, vaid just air/fuel ratio muutmist sellega, et muudan pihustite lahtiolekuimpulsse. Aga muidugi on selleks vaja teada, kuidas stockis asi toimib.
Oleks ropult rahul, kui saaks mingi EEC töö kirjeldusi ja koodinäiteid. Mul on põhimõtteliselt kõik võimalused kasvõi uue aju tegemiseks, kui välja arvata, et ma ei tea neid kõveraid mille järgi süüdet - pritset kamandada
|
14.05.2002 at 16:38 |
|
peep Moderator |
miks ford 3.8 on lahja ?
"Chiptuning" ei anna vabalthingavate mootorite puhul märgatavat efekti, kui tahad jõudu juurde saada tuleb mehaanilist osa muuta. |
14.05.2002 at 16:41 |
|
jaanus |
miks ford 3.8 on lahja ?
Vahet pole, kas valetad andurite tulemeid või muudad pihustite lahtioleku impulsse. EEC vaatab kahjuks ka seda, kui palju on sul väljundis hapnikku järel ning teeb sellest omad järeldused ja taas oled samas punktis tagasi. EEC kangutab pihustite lahtiolekuaega lühemaks, sina aga pikemaks - tea kumb võidab
EEC kohta on mul ühteist olemas, skeemid, erinevate ROM-ide sisud ja ka mingid misc proged. Kõik kuskilt netist ajajooksul ülesse korjatud.
Alustuseks loe läbi see - http://home.cyber.ee/jaanus/eec/eectch98.pdf siis teeme eksami ja vaatame edasi |
14.05.2002 at 16:50 |
|
BlueStang |
miks ford 3.8 on lahja ?
Madis,
Kui lihtsalt oma autot petta tahad, siis kusagil välisfoorumitest jäi silma, et väga odav hp lisamine 3.8 v6-le on õhu sissevõtu anduri juures. Sinna ühendatakse ühele juhtmele vahele pote ja võid vabalt hp-sid juurde keerata
Proovin uuesti üles leida ja panen kõigile imetlemiseks välja.
Aju saab impusli, et segu on lahja ja kütab bena hulgem peale. Sul jääb üle ainult vajutada, tagumikuga lisahobuseid tunnetada ja bensiiniarveid maksta
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
14.05.2002 at 17:16 |
Last edited 14.05.2002 at 17:18 by BlueStang
|
|