register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chevrolet TransSport - 1999a.  
Poster Message
Pikk 80
 
Chevrolet TransSport - 1999a.

Tervist!

Kuigi paljud siin foorumis laidavad seda mudelit, otsustasin ikkagi siia oma elamusi kirja panna.
Sai pikalt otsitud ja lõpuks leitud see "õige". Auto on aastast 1999 ja mootor 3,4 SFI V6.
Kuigi sellel olid omad vead, kere oli parim, mis seni olin näinud, käies eelnevalt vast seitset sellist vaatamas-uurimas.
Kõik tundus ostuhetkel oki olema väljaarvatud see, et el. küljeuks ei töötanud ja armatuuris põles ABS, TCS ja piduri ohutuli, seega antud süsteemid ka ei töötanud. Mõtlesin, et ostupäeval läheme diagnostist läbi ja uurime, mis tule põhjustab...sai isegi aeg kokkulepitud, kuid eelmisel omanikul olid mingid jamad pangaga ja päev venis pikaks ja ei jõudnudki diagnostikasse minna ja ostsin teadlikult veaga. Uurisin eelnevalt, et kui ABS-i andur läbi siis selle saaks koos laagriga mingi 100 eur-i eest kätte ja kui pump ise nahkas, küll oleks ka selle mõne lammutatud masinalt saanud, ühesõnaga on mis on, väga kallis remont ei oleks.
Auto ostetud, algas sõit Tallinnast kodu poole - esmamulje ikka väga mõnus, masin ikka väga mugav, minek hea ja võrreldes eelmise sõiduriistaga, milleks oli Audi 80, on ruumi ikka lahedalt.
Kodus sai siis kohe hakatud uurima, miks el.küljeuks ei tööta - kontaktide-lülitite puhastus ja määrimine aitas. Seejärel sai ka Ameerika Autos diagnostikas ära käidud - selgus, et ABS-i pump vigane.....kuna nemad vana pumpa ei remondi siis pakkumine uuele koos tööga tuli pea 700 eur-i 8o
Saabus siis nädalavahetus ja otsustasin pumba maha võtta ja uurida selle sisu....selgus, et asi väga lihtsa ehitusega ja ühe mootori pidurivedru oli purunenud....uus ots vedrule väänatud ja asi korras. Algul kustus ainult piduri ohutuli ära, ABS ja TCS jäi põlema....aga õhutamine peab olema korralikult tehtud ja seejärel kustusid ka need tuled ära. Süsteemi kontrolliks sai kohe murule tehtud veega korralikult sopane "liberada", kus sai kontrollitud süsteemi töökorda - kõik töötab :rollin
Paar kuud rahu ja siis lõi välja koht, mis jäi ostul täiesti kahe silma vahele - radikas kukkus sõna otseses mõtte tee peale, kuna selle alune kereosa oli täiesti mäda.
Auto siis garaazi ja nina sai kõik lahti lõhutud, sai siis kogu see alumine radikate kinnitus - toetus osa uus tehtud ja nina kõik eest liivapritsiga töödeldud, peale läks epokrunt, siis kattevärv ja alumine osa veel kivikaitsmega üle võõbatud. Jälle masin korras ja rõõmu palju.
Järgmisena lõi pahviks see kui tundus, et aku hakkab nõrgaks jääma.....käisin veel poes, kui starter tegi vaevalt jou-jou.....mõningane mõõtmine testriga ja selgus, et hoopis starteri harjad kutud. Starteri eemaldamine polnud mingi vägitegu, lihtsa kohapeal ja kergelt demonteeritav. Selgus, et neljast harjast kahel vaid traadid järgi veel....ankur õnneks korras ja peale kerget lihvimist sai hää....sisse uued harjad, mis maksid vaid 16 eur-i ja sõit võis alata ;)
Vahepeal sai vahetatud ka tagumised piduriklotsid ja käidud ülevaatusel.
Saabus talv ja mootorisse tekkis kummaline heli, sellest tegin ka siia foorumisse teema:

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=38174


Tänaseks on ka see mure lahenenud ja masin sõidab jälle edukalt.
Sillad tunduvad küll vastupidavad olema, arvestades, et Eestis pole veel neid remonditud ja auto on siin aastast 2008 ning midagi ei kolise ega logise.
Olenematta nendest tagasilöökidest, olen masinaga igati rahul. Kütusekulu ei ole väga suur, ruumi on palju ja mugavust palju. Kui midagi jälle laguneb, panen ka siia kirja.

Lisan ka talvised pildid:

http://album.ee/album/511181/50302405
17.03.2012 at 21:15 4 edits. Last edited 17.03.2012 at 21:52 by Pikk 80
mambr
Chevrolet TransSport - 1999a.
See, et ABS/TCS tuli jääb peale pumba lammutamist põlema on normaalne. Mul ühel autol läks ligi nädal ja ta õppis selle ABS pumba kasutamise jälle kenasti ise ära ning ka tuli kustus. Asi selles, et kui ta laiali kakkuda, siis hammasrattaid enam samasse hambasse ei ole võimalik kokku pannes ajada. Aga õnneks on asi targalt tehtud ja pole vaja rohkem midagi torkida.
Ja see radikaraam on üks paljudest rooste lemmikkohtadest sellel autol. Üle tasub kindlasti vaadata eriti hoolikalt esiklaasi ülaserv eriti paremast nurgast. Kui seal on juba mingitki mullitamist värvi all näha, siis võite suht kindlad olla, et hakkab autose vesi sisse tulema ja mingi nurga alt lausa sirinal. Ennekõike väljendub see läbi laesoleva kompuutri tilkudes. Võimalusel vaadake ostetava auto parempoolse esiklaasi servas oleva plastkatte ja laepolstri kohtumiskoha vahele: paljudel on seal lausrooste. Järgmised kohad kerel on loomulikult karbinurgad (tagumised), tagarattakoopad (põrandapiiril), esimeste suunatulede tagused tiivanurgad stange kohal ja ka tiivanurgad karbiga liitumisel.
Muidu on väga mugav, vaikne, mahukas ja oma suurust arvestades ikka päris ökonoomne auto. Sama koguse asjade ja inimeste transportimiseks läheb vaja ju näiteks 3 Fiestat või kahte universaalkerega Passatit ja kus see ökonoomsus nende autode juures on ;)
Kena nautimist siis!

____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532
08.04.2012 at 21:05
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chevrolet TransSport - 1999a.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.