register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Veerandmiili teemal..  
Poster Message
ylovoitka
Veerandmiili teemal..
Olen siin viimaste võistluste aegu ja kiiruseid võrrelnud ja on tekkinud mõned küsimused.

Throttle Camp'l võistleja nr. 15 Lõppkiirused on kogu aeg samad, aga ET erineb üle sekundi? Sarnast nähtust võib täheldada ka teiste võistlejatega.

Kui TqHq kalkulaatorit kasutada, siis võttes Võistleja nr. 15 '93 Corvette võistluskaaluks 1650 kg, siis võimsus lõppkiirusest 152 km/h tuleb 239 rwhp. Pannes saadud tulemid järmisesse valemisse, saame ET 14.4 sekundit, mis ühtib päris hästi reaalse tulemusega 14.3s.

Viimasel Saaremaa võstlusel tuli minu El Camino parimaks ajaks 15,2s lõppkiirusega 150 km/h. Tehes vastavad arvutused, nagu üleval näidatud võstlusmassiga 1830 kg, tuleb kalkulaatori pakutud ET'ks 14.6s. Kuhu kaob 0,6s?

Kui võtta, et Kaimo Civicu mass oleks 2100 lbs, mis on stock '92 hatchback'l (oletame, et vähemalt juhi jagu on massi vähendatud ja juhi massi juurde ei arvesta), siis kalkulaator annab 199 km/h lõppkiiruse kohta võimsust 310 rwhp. Kuskilt on kõrvu jäänud 500 hj, isegi flywheel'lt oleks seda liiga palju pakutud. Kalkulaator pakub selle auto ET'ks 11.0s.

Kuhu kaovad sekundid? Arvutused ei võta arvesse ka ülekandeid ja tuuletakistust jne. On väidetud, et kalkulaator näitab päris täpselt auto võimsust ja potensiaalseid aegu..

29.06.2004 at 21:03
erik
Veerandmiili teemal..
quote:
ylovoitka: /.../Civicu /.../ rwhp
Civicu vastus võib siin peituda :) Kuskilt jäi nagu kõrvu, et see kalkulaator esiveoliste arvutusteks ei kõlba. A ega ma ka ei tea.
quote:
Kui võtta, et Kaimo Civicu mass oleks 2100 lbs, mis on stock '92 hatchback'l (oletame)
quote:
Kuskilt on kõrvu jäänud 500 hj
Siin võivad ülejäänud sekundid peituda? Need on natuke ebamäärased suurused nii täppisteaduse puhul.

Aga kas näiteks sama auto kaks järjestikust sõitu ei võiks erineda pidamise (pidamatuse) tõttu? Väike libisemine alguses, pool sekundit kaotsis, aga jõuab enam-vähem sama kiiruse üles kruvida. ET peaks ju ka sellest sõltuma, kui sügavalt keegi stageb. Lõppkiirus vist mitte eriti?
29.06.2004 at 21:53
jaanus
 
Veerandmiili teemal..
quote:
ylovoitka:Kuhu kaovad sekundid?
Vilets pidamine ja pehme vedrustus. Peale aja käima minekut (stardijoone ületamist) veedab auto veel suht kaua aega tagaosa allavajutamisele, esiotsa tõstmisele ja rehvide suitsetamisele. Aeg tuleb viletsam ja lõppkiirus suurem, kuna enamus aega kulutatakse ebasihipäraselt kiiruse kogumisele.
Laena kelleltki korraks slikid alla ja proovi, ehk leiad selle kadunud .6 sek ülesse.
Enda algusaegadest näide: ilma slikita, amordid softi peal 15.08, slikiga ja amordid jäigaks keeratud - 14.42
29.06.2004 at 21:56
ylovoitka
Veerandmiili teemal..
Üles leidsin, 500 hj on Civicul kirjas RockRace registreerimislehel.
Teiseks, mass ei määra kalkulaatoris rolli, kui lõppkiirus teada on. Pane 2100 lbs asemele 4000 ja ainus asi, mis muutub, on hobujõud, aeg ja kiirus jäävad teises valemis ikka samaks. Segane jutt, aga vast aru saab.

Ilmselt ikka pidamisprobleemid..
29.06.2004 at 22:04
foke
 
Veerandmiili teemal..
:)ok, mehel on mure, püüab siis veidi teoretiseerida...
Lõppkiirus on alati parem võimsuse indikaator kui aeg. Aeg sõltub tohutul määral pidamisest. Sageli viletsama pidamisega kipuvad lõppkiirused paremad tulema... samas see ei ole reegel ütleb minu praktika.
Kalkulaator oletatava võistluskaaluga 1470 kg:
Saaremaal lõppkiirus 176,568 -> 334,5 rwhp -> 12,42 (tegelik 12,47) /kehv pidamine/
Haapsalus 182,68 -> 369,93 -> 12,01 (tegelik 12,4X) /hea pidamine/?/
Pärnus 180,XX -> 353,89 -> 12,19 (tegelik 12,156) /hea pidamine/
Tartus parim kiirus 179,997 -> 353,87 -> 12,19 (tegelik 12,813) /kehv pidamine/
Tartus parim aeg 12,644@175,316, mille lõppkiirus annab 326,98 rwhp ja see omakorda peaks ajaks andma 12,51 /pidas üsna hästi lõpuks/

Et mis siis nüüd järeldada võiks? No tundub, et ilmselt pidas ka saaremaal parimas sõidus üsna hästi, sest niikui pidamine on vilets, nii lõppkiirus ja aeg jooksevad nihkesse.., hea pidamisega on enam-vähem samas augus.
Loogikast langeb välja Haapsalu, samas seal kasutasin 26" tagarehvi, mujal 28" - võimalik, et seetõttu.
Teine suurem seting oli turbiinivahetus 2000 -> 3000 (ülaltoodud võrdluses vaid Saaremaal oli 3000). Seal jäi mul tunne, et suuresti läbilibisev turbiin tähendas 3. käiguga pöördeid 5000-5500 rpm ja see hakkas lõpus "paadiankruid" lämmatama.

Nüansse on palju, kõik mängib rolli, nt käiguvahetushetked minu mootoril on väga olulised ja ma ei ole siiani suutnud välja kujundada õigeid momente, katsetan nii ja naa ja selget pilti mul vahetustest ei ole. Kui võrdlen ühel ja samal võistlusel 60ft aegu, siis need erinesid nt. Saaremaal elliminaatori kahes sõidus vaid 0,029 sek aga ajad ja lõppkiirused olid erinevad üksjagu:
1,927 - 12,477 - 176,568
1,956 - 12,595 - 174,081
----------------------------
-0,029 +0,118 -2,487
Tähendaks see võrdlus seda, et mootorist oli kadunud kuhugile ca 15 rwhp e ca paarkümmend hobust???
ja vastavate lõppkiiruste järgi kalkulaatori alusel oleks pidanud ET erinema ca 0,2 sek aga ümmarguselt erines 0,1. Ilmselt tuli vahe nii pidamisest kui valedest käiguvahetustest.

Kokkuvõttes arvan ma, et palju, väga palju sõltub pidamisest, teine oluline komponent on jõu (või räägime siis väändest, no vahet pole, need seotud) kättesaamine mootorist, st. kui kiiresti saavutad stripil maksimumjõu ja kui palju käiguvahetused seda kahandavad, kolmas asi, mis minu lõppkiirust mõjutab, on nähtavasti 3. käigu kõrged pöörded, kus ülekanne, tuuletakistus ja mootori hingamisvõime kombineerituna mõju avaldavad.

Edit: Jõudu analüüsimisel ja kadunud kümnendike otsingul, nii see pisik seal veres levib ja levib ja levib.... Aga suhtumine on sul õige - kõigepealt võtta olemasolevast maksimum ja siis step by step iga seting enese jaoks läbi mõelda, arvutada ja hiljem järeldused teha! Aga võib ka teisiti /Pärtli moodi/;)
29.06.2004 at 22:38 Last edited 29.06.2004 at 22:44 by foke
LaSa
 
Moderator
Veerandmiili teemal..
ylovoitka: LeMans sõitis kah Saarel 0.2 sek paremaid aegu kui Raadil ja ka lõppkiirus oli mõned (2-3) kilomeetrid parem ja seda raskema juhi ning kogu koti-telgimajandusega (stardimass ehk ca. 100+ kg raskem kui Raadil). Ehk siis vast võib rääkida Kuressaare raja paremast pidamisest ja ka sellest, et rada läks allamäge.

Mis neisse kalkulaatoritesse puutub, siis minumeelest neid pole mõtet anyway teabmis tõsiselt võtta -- see on umbes nagu g-tech, et saad arvutada auto ligikaudet potensiaali; tõehetk tuleb siiski alles veerandmiilil...
29.06.2004 at 23:55
5.0
Veerandmiili teemal..
eks need kalkulaatorid ikka näita ka miskit- kui ma oma auto võimsuse kolmel erineval moel arvutades (tehniliselt e. niiviisi ehitatud masin peaks olema nii võimas, lõppkiiruse ja massi kaudu ja lõpuks 1/4 miili aja järgi) kaks väga lähedased tulevad ja ainult 1/4 miili aeg on tuntavalt kehvem, siis ilmselt on võimsusega kõik korras, tuleb vaid leida võimalus see võimsus maha panna.
30.06.2004 at 08:51
foke
 
Veerandmiili teemal..
quote:
5.0: tuleb vaid leida võimalus see võimsus maha panna.
ja see ei tähenda sugugi ainult pidamist, see hõlmab suuresti peaülekannet - kast, sild ja kindlasti käiguvahetuskiirused, täpsused..
30.06.2004 at 08:56
ylovoitka
Veerandmiili teemal..
Minule tundus Saaremal kehvem pidamine, kui Raadil, seda näitavad ka 60-ft ajad.
30.06.2004 at 08:57
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Veerandmiili teemal..  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.