register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta  
Poster Message
2koma8
Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta
Kataloogist vaatasin nukkvõlli, väidavad et "more power in midrange" ja veel sulgudes järel et 279*(kraadi?)

Mida see 279 kraadi näitab?
29.07.2004 at 10:14
vvt
  
Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta
See on üldiselt asi nimega "advertised duration" - ehk klapi avamisnurk väga väikese tõusu juures - targemad panevad äkki numbri.

279 kraadi advertised duration vabalthingaval kaheklapimootoril üldiselt ei ole mingi midrange nukk üldsegi. Bemu mootoril annab ta näiteks suurima momendi kusagil 4500 pöörde kandis.

Vahe on lihtsalt selles, et nukkvõlliteadus on vahepealse 20 aastaga niipalju edasi arenenud, et suudetakse teha karmimaid nukke ilma alumist otsa ruineerimata. Seepärast on tihiti kulunud tehasenuka asemele kasulik panna mingi mild tänavanukk - powerit tuleb juurde mõõdukalt, samas võib igasuguste klapitõusukiirenduste vms tõttu muutuda madal osa isegi võimsamaks kui enne oli.

Firma ei ole üldse suva - teatud firmade sportnukkadega on stendis saadud kehvemaid kw kui stock nukaga. Niiet panustada nendele brändidele, kes teevad tõsist arendustööd ja kes osalevad aktiivselt võidusõidus. Isegi siis, kui ta 1/3 kallim on.

Ja kindlasti tüüri eemale euroautodele pakutavatest tüüpilistest reground nukkadest -mis on tehtud vanu nukkvõlle ümber käiates. Nendel ei ole vastupidavust ning töö täpsus on kaheldav., kui tegu väga tuntud guruga pole.
Euroopas on IMHO ainuke respect tänavanukkade tegija
Schrick - koostöö DTM tiimidega 30 aastat räägib enda eest. Samuti kasutab Schrick nukkade tegemisel tehase valutoorikuid -seega on vastupidavus sama, mis stock nukal.




____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.07.2004 at 10:41
max
Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta
Advertised duration'it arvutab iga tootja omamoodi (Comp Cams nt 0.006" tõusu juures, kui mäletan õigesti). Parem on võrrelda @0.05" juures ehk lihtsalt duration.
29.07.2004 at 11:21 Last edited 29.07.2004 at 11:22 by max
vvt
  
Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta
Sellest pole kasu kui ise üle ei mõõda - schrickil peale adv. muud polegi kataloogis

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.07.2004 at 11:37
2koma8
Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta
Noh mingu need "sport"nukad siis oma teed.

Küsimus aga selline et mida annab nuka varasemaks - hilisemaks keeramine ja miks?

Vaatasin raamatust et Granada V6 2.0 ja 2.8 avanemised ja sulgumised on võrdsed kuid 2.3 V6 nukal on durationid samad aga 5* hiljem.
29.07.2004 at 12:17
Garfield
  
Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta
quote:
2koma8:Küsimus aga selline et mida annab nuka varasemaks - hilisemaks keeramine ja miks?
Ega see kruttimine ise ei annagi midagi. Reguleerimine tähendab, et saad nukkvõlli asendi TÄPSELT paika panna, nii et mootor võimalikult hästi töötaks. Natuke saab mängida pööretevahemikuga - kas on vaja võimsuse maksimumi natuke madalamatel või veidi kõrgematel pööretel.
Minu Lada ringrajamootoril oli nii, et mehaanik pani nuka "paika" - st. sellises nuka asendis töötas mootor kõige paremini. Nukkasid oli ka erinevaid, Jaagu (mehaanik siis) enda vormelimootor käis teistsuguse nukaga, mis hästi kuskil 8000rpm kandis toimetas, minu oma oli näiteks 7000rpm nukkvõll. Kõrgematele pööretele ei saanud häälestada, sest tal oli omapära 4-silindrit lammutada. Kui pikemat aega 7500-8000rpm vahel sõitsid, siis juhtus nii:
http://www.hot.ee/super1600/pea.jpg


____________________________
Focus RS
29.07.2004 at 14:01
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Kiire küssa nukkvõlli parameetri kohta  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.