register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Tegin vedrustust natuke paremaks  
Poster Message
peep
 
Moderator
Tegin vedrustust natuke paremaks
Pärast manuaalkasti installimist oli enam kui selge, et vaja ka auto juhitavust parandada + mulle ei meeldinud see suhteliselt suur vahe mis jäi rehvi ja tiiva vahele. Pidasin plaani ja valisin vajalikud komponendid välja. Esimesena sai endale jõulukingina odavast väljamüügist ostetud SS Camaro veljed mõõdus 17x9. Need on tehase originaalid, SLP'st pärit. Sinna peale tuli jooks Falken'i 275/40-17 Z rated rehve, mis on samuti SS'i tehasemõõt. Algul plaanisin taha 315/35-17 11" veljel aga kuna selle jaoks oleks tulnud tiivakoopaid taguda/lõigata loobusin mõttest. Siis poleks saanud ka rehve telgede vahel ümber vahetada.

Edasi muretsesin jooksu Bilsteini HD gaasiamorte. Esimesed õnnestus Euroopa laost saada suht normaalse hinnaga aga tagumised tuli usast tellida suht. kallilt, kuna neid Euros ei olnud. Vedrudeks läksid alla Eibachi Pro-kit seeria omad. Need teevad auto 1,5" madalamaks ja on progresseeruva jäikusega. Lisaks sai välja vahetatud kõik esisilla kummipuksid ja alla läks Energy Suspensioni polüuretaanist tooted. Nüüdseks pole mu auto vedrustuses enam ühtegi kummipuksi, kuna ülejäänud olid juba enne poly vastu vahetatud. Samuti installisin ette 1LE stabika varda, mis on 32 mm. läbimõõduga. Tehase oma on 2 mm. peenem ja jäikus on 1LE omal 50 % suurem. Tagastabikas jäi stock, et teha auto rohkem neutraalselt käituvaks kurvides. Kuna masin on nüüd madalam tuli korrigeerida tagavedrustuse geomeetriat, et säilitada hea pidamine kiirendusel. Nimelt muutub madaldades LCA'de asend sedavõrd, et kiirendusel auto "surub" tagasilda ülespoole ja pidamisele see muidugi head ei tee. Abiks olid Spohn'i LCA reallocation bracketid, mis sai tagasilla külge keevitatud. Nüüd on LCA asend sama mis stock autol. Eelnevalt auto küljes olnud Chassis Engineering'u regullitava pikkusega tagasilla põikvarras võimaldas pärast madaldamist tagasilla kere suhtes uuesti tsentrisse ajada.

Esisild sai stockist erinevalt välja reguleeritud, vähendamaks tehasest sisse programmeeritud alajuhitavust. 0,4 deg positiivne camber asendus 0,5 deg negatiivse camberiga ja vastavalt caster vähenes +5 pealt 3,5 peale.

Igatahes tulemus on, et pidin uuesti oma autoga sõitma õppima, kuna masina käitumine kurvides on täielikult muutunud. Põhierinevus on, et kipun kurvi liigselt sisse pöörama, kuna masin reageerib roolile oluliselt erksamalt ja võtab isukalt kurvi. Momendil veel ei oska öelda, kas see käitumine muutub kiiremates kurvides liigseks ülejuhitavuseks, kuna pole veel raatsinud uute kummidega väga agressiivselt sõita. Muidu on ka väga norm feeling ringi sõita, vedrustus on jäik küll aga saab hakkama, suurematest ebatasasustest üle sõites tuleb muidugi ettevaatlik olla ja off-road on edaspidi välistatud.

Momendil veel mul oma autost uusi pilte pole aga asi näeb välja suht. täpselt selline. Jällegi pilt võõrast autost aga siit tuleb see enne muudatusi olnud seis paremini välja kui mu enda piltidelt.

[Edited by peep on 10.07.2001 at 10:55 GMT]
10.07.2001 at 11:54
Crac
Tegin vedrustust natuke paremaks
Eile õues istudes kuulsin nurgatagant tuttavat müdinat:evil
Esimene mõte oli Newton aga mõne sekundi pärast ilmus nurgatagant punane Camaro.
Nägu läks mõnusalt naerule ja kui veel nägin, et autol uued veljed on all - siis hakkas süda kaks korda kiiremini plõksuma.
Peale väikest vestlust Peebuga sain ka teada miks auto välimus nii radikaalselt muutunud on. Selgus, et mees oli installinud Eibachi Pro-kit vedrud ja auto oli mõnusalt madal.
Igaljuhul nägi asi väga väga hea välja.
10 points.
10.07.2001 at 12:23
rustang
  
Moderator
Tegin vedrustust natuke paremaks
Nuhjah, tundub, et Peep valmistub Ahvenisto rataillaks "rahaa säästämätta ja laadusta tinkimätta" :)

Ma siin valmistun Speedestiks, näe täna ostsin Lauri käest uue benafiltri :eek
10.07.2001 at 13:34
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Tegin vedrustust natuke paremaks  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.