register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Ahvenistol käik 02.10.2004  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Ahvenistol käik 02.10.2004
Sai üks ammune unistus teoks tehtud - kuna möödunud nädalavahetusel oli muidu Soome asja aga samal ajal toimus sealse Fordiklubi (CRSC) Ahvenisto rajaüritus, siis sai Escort endist kodumaad vaatama viidud.
Muljed on super, ikka tõsiselt väljakutseid pakkuv rada! Järgnev on huvitav ehk neile, kes veidi Open Tracki temaatikast huvituvad.

Üritus algas kell 12, täpselt selleks ajaks olin ka kohal. Mingit elevust eestlane ei tekitanud, kohalikud ajasid rahulikult omi asju. Autosid oli kohal oma 50, neist mõnedki väga huvitavad aga sellest hiljem.

Lunastasin omale rajapääsme 15€ eest, selleks oli temaatiline T-särk. Hea idee IMHO!
Rajapäev oli jagatud 5-de ossa: rajaga tutvumine aeglases tempos, siis algajatele 1h, seejärel edasijõudnutele 1h ning lõpuks "Pro"-dele 1h. Päris lõppu veel täiesti vaba rada kõigile segamini.

Organisatoorse poole peal olid aktiivselt kaasatud 2 inimest - üks korjas raha ning teine viis läbi instruktaazi sõitjatele, lipumeestele ning korraldas asju läbi mögafoni. Kogu asi toimis vahvas talgute meeleolus, kõik lõid kaasa seal kus vaja, mingeid tõrkeid ei olnud.

Polnudki muud kui kiiresti auto tühjaks, paaki 10L ja rajaga tutvuma. Sõiduõpetus oli netist alla laetud, kuid reaalne elu tähendas midagi muud. Püüdsin esialgu teiste sõidujoont jälgida ning ka ise rehkendada, kuidas sõita. Väga lahe, eriti kõrguserinevused!

Enne kui rada omaseks sai lõppes tutvumissõit. Nüüd paluti vabatahtlikke lipumehi raja äärde - nende leidmine ei olnud keeruline, kuna liputornidest oli ka väga mugav sõitu jälgida ja pildistada. Antud rajal väga vajalikud tegelased. Kasutati kahte lippu - kollane tähendas ohtu rajal ja punane sessiooni lõppu.

Mina kasutasin lipumeeste instrueerimiseks ja laialipaigutamiseks kulunud aega auto rehvirõhkude seadistamiseks (kohale oli toodud kompressor CRSC poolt). Kiivrid pähe ja rajale!

Esimesed 10-kond ringi võtsin vähe rahulikumalt. Mingeid piiranguid sõidetavale ringide arvule ei olnud, keegi rajalt maha ei kutsunud. Süües kasvab isu ning sai järjest kiirust lisatud ja pidurdamist hilisema peale jäetud. Tõsisem apsakas juhtus päris kehva koha peal, bokside lähedal asuvas kaheosalises küllalt kiires paremkurvis, enne mida on raja kiireim koht. Minu poolemootorine auto sõitis enne pidurduskohta 4nda käiguga 5000rpm (kiirust täpselt ei tea, +/- 150?) kuid seekord pidurdasin selgelt liiga vähe ning kaldusin alajuhitavana teraspiirdele järjest lähemale! Õnneks ei visanud kitsa kruusariba peal autot risti ja piire jäi vast poole meetri kaugusele! Tegin jahutusringi ning otsustasin veidi hinge tõmmata.

Järgmiseks sessiooniks keerasin esisilla camberit veidi negatiivsemaks (2,5 ... 3 kraadi umbes) ning võtsin asja kuni päeva lõpuni veidi rahulikumalt. Kurvidesse sissekeeramist veidi seganud alajuhitavus sellega vähenes. Kurvilistel tõusudel andis tunda difriluku puudumine, sisemine ratas käis tihtipeale abitult ringi, mistõttu tuli autot mäest üles "meelitada".

Kuna rada on pikk siis vähemalt 10 autot lasti kindlasti korraga peale aga ummikut ei tekkinud. Ka klassivahed olid tinglikud ning kohalike "proffidega" veidi konsulteerides läksin julgesti rajale ka keskmises ja pro-de sessioonis.

Vahepeal autot (ning peaasjalikult iseenast!) jahutades sai takseerida ka teiste meeste rajapille ja sõidustiile.
Kraami oli servast servani, minu jaoks tipp oli muidugi klassikaliste Mustang Fastbackide paar, millest üks tõsiselt ringrajaks kohandatud oli: 360 hp mootor, tugevdatud T5 kast, puur, tugevdatud ja muudetud vedrustus ning pidurid, mustriga "tänava"slikid, Shelby stiilis ninaosa. Rooli keeras 40ndates aastates kogenud mees, kes mulle ka väärtuslikke nippe jagas trajektoori valiku osas - selle auto sõitu oli tõeliselt lust vaadata ja kuulata!

Mis tehnikat veel oli - no väga kirju valik Fordi euroopa tehaste paremast toodangust. Muljetavaldav oli muidgi Turbo-Cosworthide sõit kuid samas oli kohal ka üks perfektselt restaureeritud Mk1 Escort RS2000. Vahva oli Escort Mk2 Turbo-Cosworthi mootoriga, stiilne oli Mk1 Fiesta turvapuuriga, ei puudunud ka Cortinad, Taunused, Caprid jne. rääkimata uuematest esiveolistest Escortidest ja Focustest.

Rajale jälle tagasi minnes otsustasin, et kella peale sõitma ei hakka, kuna auto on armas ja elu ka :) Keskendusin õige trajektoori leidmisele keerukates kurvikombinatsioonides mäest üles-alla ning jätsin üldjuhul viimased 5% kiirusest kasutamata. Hea üllatuse valmistasid kulumismarkeri lähedale kulunud Yokohama A509 rehvid, mis sugugi lõpuni ära ei kulunud vaid vastu ootusi üles soojenedes ka pidama hakkasid. Ühel ringil lasi mind mööda esiveoline Turbo-Escort, kes end seejärel mulle sappa istutas. Kuni ühel ringil raja kõrgeimal kohal, kus järsk tõus kiiresti languseks üle läheb kadus ta tahavaatepeeglist murumätaste lennates. Kutil vedas seamoodi, ta suutis hullemat vältides mäest muru mööda nina ees alla laskuda ja niipalju hoogu vähendada, et võsa ääres seisma sai ning ehmatusega pääses. See kõrge koht oli muidu väga lahe sõita - nähtavus puudus täiesti ning auto muutus vägaväga kergeks! Õnneks oli just seal kohal lipumees, seetõttu julgesin "hüpekat" täie lauluga sõita, enne silmanurgast vilksamisi piiludes ega kollased ei lehvi. Kuid auto pidi kindlasti mäeharjale saabudes täpselt otse olema, muidu läks auto sinna kuhu ise tahtis! Selle Escorti raju väljasõit ei jäänud viimaseks vahejuhtumiks rajal kuid kõik autod jäid õnneks siiski terveks.

Nii sõitsin väikeste pausidega kuni bensiin otsa sai, samas hakkas ka üritus sellega lõppema.
Fiiling oli mega ning peas kindel plaan 2005. hooajal naabrite ringrajad tõsisemalt ette võtta. Tanklas kohtusin Mustangimeestega - tõsine ringrajapill jättis Ahvenistole 52 liitrit 98-t :)
03.10.2004 at 21:54
Kaido
Ahvenistol käik 02.10.2004
Äge. Kui leian korraliku auto (või mootori olemasolevale), siis tulen järgmisel aastal kaasa.
03.10.2004 at 22:45
devilc
Moderator
Ahvenistol käik 02.10.2004
Cool, minu emotsioonid Ahvenistolt olid enam-vähem samasugused. Väga vinge rada, aga tähelepanu ei tohi hetkekski hajuda, muidu on oht piirdeid autovärviga määrida. :)

2005 lähme kindlasti.

Ander, ei julgenud hüpekast täiega üle panna.
03.10.2004 at 23:58 Last edited 03.10.2004 at 23:59 by devilc (Moderator)
rustang
  
Moderator
Ahvenistol käik 02.10.2004
quote:
devilc:
Ander, ei julgenud hüpekast täiega üle panna.
OK kujuta ette, et mäest üles tulles jäi väike varu ja eelmisel ringil tuli kompressori lõdvik ka lahti, siis on tempo sama kui minul "täiega" pannes :)
04.10.2004 at 10:04
ICE
  
Ahvenistol käik 02.10.2004
Ahvenisto on tõesti fantastiline koht sõita, eriti kui Eestis selliseid emotsioone ei saa kuskil. Ise olen 3x sõitmas käind seal aga siiani suht nõrkade autodega ja seega olen hüpekast saanud üle sõita niiöelda "täiega" :D Parim elamus on olnud siiani Devilc kõrvalistmel olles aga siis polnd veel kompressorit tal :P Kuna kevadeks saab valmis uus tiba võimsam auto, siis olen järgmine aasta kindel käsi!
04.10.2004 at 12:00
devilc
Moderator
Ahvenistol käik 02.10.2004
Avo, kas auto püsis ilusti koos? Pidurid pehmeks ei läinud?
04.10.2004 at 12:20
rustang
  
Moderator
Ahvenistol käik 02.10.2004
quote:
devilc: Avo, kas auto püsis ilusti koos? Pidurid pehmeks ei läinud?
Ei püsinud :)
Pidurid ei läinud pehmeks ka 10 ringiga, ju siis liiga vähe võimsust või liiga kerge auto. Küll aga kadusid poldid ära ja tükid tahtsid lahkuda auto küljest, mis tekitas täisgaasiga sõidetavasse kurvi sisenedes igasugu mõteid ;)

Tagasilla vedrustus on vaja ümber teha. Ja lukku on ikka tõesti vaja.

Edit: ametlik pilditahvel - eurofordide pildid
http://www.cosworthrsclub.com/kuvagalleria/tapahtumat/ahvenisto2004/ahvenisto2004.html
04.10.2004 at 14:04 Last edited 04.10.2004 at 14:11 by rustang (Moderator)
LaSa
 
Moderator
Ahvenistol käik 02.10.2004
:rollin
05.10.2004 at 14:57
rustang
  
Moderator
Ahvenistol käik 02.10.2004
Just for the record, 2005 jäi vahele aga 2006 sai jälle käidud kiiremana kui eales varem.
Kes minna plaanib, siis 100dB müranormi tuleb tõsiselt suhtuda, mina sain 105dB tõttu musta lipu ja vaid Lembitu poolt kivi, haamri ja õllepurgi abil "tuunitud" summutiga suutsime 100dB kordusülevaatusel alistada ning sõitu jätkata.
22.08.2006 at 00:38
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Ahvenistol käik 02.10.2004  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.