register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : volume eff.  
Poster Message
madis
volume eff.
Hi !

Katsetasin eile tqhq mootorivõimsuse valemit. Mootori andmed: 3.8L, komp. 8.2, 145HP@3800 aga valemi järgi sain u. 140. Seega reaalne VE pisut üle ühe. Kas powerbandis on tegemist siis mingi resonantsiga ? Samas, selles valemis puuduvad ka intake/exhaust temperatuurid, seega on see ligikaudne ?
18.07.2001 at 12:50
partel
  
volume eff.
See valem on vägagi ligikaune, rusikareegel.
18.07.2001 at 13:47
madis
volume eff.
Mnjah, täpsem valem oleks abiks !
Siis oleks selle järgi lihtne kontrollida, kas portimine mingit reaalset effekti annaks.
18.07.2001 at 14:18
Erkki
  
volume eff.
Suhtu portimisse igaks juhuks ettevaatusega. Ma lasin oma mootoril ka kanalid suuremaks teha: siselase oli enne 150 cc, nüüd on 170 cc. Ja praegu on see jama, et üle 3500 RPM-i kaob mootorist tõmme ära. Ühe võimaliku variandina kaalun just valesti/oskamatult (kogemusi pole ju)porditud kaasi. Tühikäik küll lonkab vähe, aga kuni 3500 RPM-ni on jõudu küllaldaselt (tundejärgi), üle selle aga kooleb ära. Seda näitas ka esmaspäeva õhtul saadud esimene 1/4 miili aeg:14,9 :( Tagasiarvutust tehes annab see umbes 250 hp mootorist. OK võtame arvesse, et rajakogemus puudub täielikult, aga ikkagi on strokeri kohta nutune. Ei ole aidanud karpade vahetus ega süüte sättimine, kuskil on ilmselt ehitusviga sees, võimalik, et just plokikaantes.
18.07.2001 at 16:31
peep
 
Moderator
volume eff.
Kui sisselaskepordi maht on liialt suur siis peaks ju vastupidi olema, väikestel pööretel kaob õhuvoolu kiirus (velocity) ja tõmmet ei ole aga kõrgetel pööretel töötab hästi. Tulemus on muidugist sama - masin ei liigu. Ja ka velocity sõltub veel mitmest tegurist peale sisselaskekanali mahu.

Jõukadu kõrgetel pööretel viitab pigem mingile pudelikaelale õhu sissevoolus kui bensu ja sädet piisavalt on.
18.07.2001 at 16:49
partel
  
volume eff.
quote:
madis wrote:
Mnjah, täpsem valem oleks abiks !
Siis oleks selle järgi lihtne kontrollida, kas portimine mingit reaalset effekti annaks.

On olemas sihukesed programmid nagu Desktop Dyno ja IMO ka midagi 1/4 miili jaoks. A la $40 USAs maksavad, isiklik kogemus puudub. Võid ju surfata pisut kui huvi on.
18.07.2001 at 17:16
madis
volume eff.
See on küll imelik, kui kõrgetel pööre kaob.

Mis nüüd portimisse puutub, siis kas portida tuleks
- sisselase (intake manifold)
- kaaned
- veel midagi ?
Ning tihenditest, kaante tihendeid vist uuesti kasutada ei saa aga kuidas on intakega ?

Miks mul sihuke portimise isu tuli ? 1-see ei nõua erilisi väljaminekuid, kui ise teha 2-midagi annab see kindlasti juurde 3-õige cyberpunk ei sõida kunagi modimata autoga (seda kirjutada ühes vanas EXEs :)

Madis
P.S. Erkki, kes sinu mootorit saagis ? ise või töökojas ?
18.07.2001 at 17:36
max
volume eff.
Ehk on asi selles, et portimise tulemusena rikuti kaaned niimoodi ära, et suuremal (õhuvoolu) kiirusel tekivad takistavad keerised vms. :rolleyes
18.07.2001 at 18:01
Crac
volume eff.
Äkki on kanalid liialt siledad, et bens ja õhk seal õieti jõuaks seguneda???
Karpal ju see oht veel IMO
18.07.2001 at 18:07
rustang
  
Moderator
volume eff.
quote:
erkki wrote:
praegu on see jama, et üle 3500 RPM-i kaob mootorist tõmme ära. Ühe võimaliku variandina kaalun just valesti/oskamatult (kogemusi pole ju)porditud kaasi.
Mina otsiksin põhjust esmalt segu koostisest. Kui saaks kuidagi hinnata, kas segu WOT puhul vajalikus pööretevahemikus on OK, siis vaataks edasi. Seda peaks lausa kyynaldelt hinnata saama, kui gaasianalysatorit käepärast ei ole. Nukkvõlli timingut kontrolliks ma ka (cam dial-in ju yx tähtsamaid asju mootori hingamise juures). Ei tahaks uskuda, et portimisega asi niimoodi nässu läheb.
18.07.2001 at 18:24
newton
 
Moderator
volume eff.
Erkki, kas sa said juba selle suurema nuka sisse või on ikka see vana&väiksem? Mis nende specid olidki?
18.07.2001 at 18:29
Erkki
  
volume eff.
quote:
max wrote:
Ehk on asi selles, et portimise tulemusena rikuti kaaned niimoodi ära, et suuremal (õhuvoolu) kiirusel tekivad takistavad keerised vms. :rolleyes
Seda ma krt. kardangi, et tekib mingi vale keeris
PS.Portimine sai sisuliselt ise tehtud ja põlve otsas. Mingist kanali kujundamisest polnud juttugi, lihtsalt suuremaks ja kõik. Kanali seinu liiga siledaks ei ajand, kuna seda olin kuulnud, et see pidi andma karpamootori puhul vastupidist efekti.
18.07.2001 at 18:37
madis
volume eff.
to erkki: sa pane kirja oma elamused ja kogemused seoses portimisega, abiks teistelegi !

to newton: ära keera topicut kraavi !
18.07.2001 at 18:49
Erkki
  
volume eff.
quote:
newton wrote:
Erkki, kas sa said juba selle suurema nuka sisse või on ikka see vana&väiksem? Mis nende specid olidki?
Suurem/karmim nukk on juba sees. Nn."vana" nukk oli 216*/228* dur@ 0,05 ja uus on 230*/236* dur @ 0,05. Huvitav muutus toimus: powerband siirdus kõrgemale. Seda oli tunda sellest, et tühikäik hakkas lonkama (ennem nurrus nii ilusti, et lust kuulata) ja väikestel pööretel ei tõmmand enam ratast ringi, samas suurematel pööretel oleks pidanud olema tuntavalt parem minek, aga võta näpust... Mida pole, seda pole. Samas see nukk ei ole ju nii karm, et tühikäik peaks lonkama hakkama. Vaatasin ka küünlaid peale Haapsalu sõitu: need on ilusad heledamapoolsed pruunid, just sellised nagu õpiku pildi peal. Järelikult segu OK.

18.07.2001 at 19:22
Erkki
  
volume eff.
quote:
madis wrote:
to erkki: sa pane kirja oma elamused ja kogemused seoses portimisega, abiks teistelegi !

Mingil hetkel üritan oma saadud kogemused kirja panna, mul isegi mõned pildid sellest kaante portimisest olemas.
18.07.2001 at 01:36
Erkki
  
volume eff.
Tundub, et rustang'i variant segu lahjenemisest kõige tõenäolisem on. Käisin eile hipoka taga Hannese jutul ja pärast pikki teoreetilisi arutelusid panime bensurõhu näidiku pika voolikuga salongi, et vaadata mis juhtub WOT kiirenduse ajal. Ja mis tuli välja: üle 3500 RPM'i kukub rõhk alla - 0,18 kg/cm2, muidu on 0,4 kg/cm2 (teab keegi palju see psi-des on?) Õhtul installisin veel oxygen sensori ja sellelt sain tulemuseks tühikäigul ja alla 3500 RPM'i - 0,74 volti ja WOT'i puhul 0,92 volti. Teab keegi öelda, milline on lambda arvu ja andurilt mõõdetud voltide suhe? Tundub vist, et bensupump ei jõua karpat ära toita?
20.07.2001 at 13:05
rustang
  
Moderator
volume eff.
quote:
erkki wrote:
Teab keegi öelda, milline on lambda arvu ja andurilt mõõdetud voltide suhe? Tundub vist, et bensupump ei jõua karpat ära toita?
Ma peast ei tea aga mul yx tark raamat kodus, kui tahad helista 05056880 õhtupoole, seal oli täpne graafik kirjas, vaatan järgi.
20.07.2001 at 13:31
max
volume eff.
Ehk sellest abi...

http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/o2tuning.shtml

Esmapilgul tundub, et igal juhul on segu rikas. Mul näitas O2 tühikäigul 0,2-0,3V ja kõrgematel pööretel 0,7-0,8V (mitte WOT). Artikkel väidab, et 0,85-0,9V peaks WOT-i ajal olema. 0,92V peakski siis üsna OK olema, aga tühikäigu ~0,7V liiga rikas, IMHO

[Edited by max on 20.07.2001 at 12:40 GMT]
20.07.2001 at 13:34
partel
  
volume eff.
IMO peaks kütuserõhk ikka 0.35-0.40 kg/cm2 (5-6 psi)kogu aeg olema.
20.07.2001 at 14:31
rustang
  
Moderator
volume eff.
quote:
max wrote:
0,92V peakski siis üsna OK olema, aga tühikäigu ~0,7V liiga rikas, IMHO

Vastupidi. O2 sensor omab seda suuremat pinget, mida suurem on O2 sisalduse erinevus välisõhu ja heitgaasi vahel. Ehk siis mida rohkem on heitgaasis põlemata hapnikku, seda lahjem on segu ja seda väiksem pinge. Seisva mootori korral peaks olema null volti.

Karpaga V8-mootorite segu seatakse yldiselt natuke rikkam kui multiport-FI omadel, kuna nurkades asuvatesse, karpast kaugele jäävatesse silindritesse jõuab lahjem segu/vähem bentsu (MPFI igal silindril oma dyys).

20.07.2001 at 14:35
max
volume eff.
quote:
rustang wrote:
Vastupidi. O2 sensor omab seda suuremat pinget, mida suurem on O2 sisalduse erinevus välisõhu ja heitgaasi vahel. Ehk siis mida rohkem on heitgaasis põlemata hapnikku, seda lahjem on segu ja seda väiksem pinge. Seisva mootori korral peaks olema null volti.


Öeldi ju, et:
"Remember, the lower the voltage the leaner, the higher the voltage the richer."

Kes nüüd kus mingi vea teeb???

Et @WOT O2 0,85-0,9V peaks olema, oli samas artiklis ja see räägib ikka karpadest.


[Edited by max on 20.07.2001 at 15:56 GMT]
20.07.2001 at 16:54
rustang
  
Moderator
volume eff.
quote:
max wrote:
Öeldi ju, et:
"Remember, the lower the voltage the leaner, the higher the voltage the richer."

jah, seega kui 0.92 on OK siis 0.7 on lahjem, mitte rikkam!
20.07.2001 at 17:06
max
volume eff.
Möödarääkimine... :)

Ma väitsin seda, et @WOT 0,92V ei ole hull, aga @idle 0,7V on liiga rikas.

Sina said vist aru, et ma väitsin, et 0,7V puhul on rikkam segu kui 0,92V puhul :lol Ei ole nii mõelnud/öelnud :)
20.07.2001 at 17:10
rustang
  
Moderator
volume eff.
OK,kodus raamatut uurimas:

0.7 V=14.6:1 segu ehk ysna ideaalne, täpselt õige oleks 14.7:1 aga karpaga on väga hea kui on natuke rikkam.

0.9 V tähendab segu koostist 14.4:1, mis ei tundu väga lahja aga äkki võiks olla natuke rikkam. Vaatan, et Fordi pritse puhul sooja mootori korral maksimum rikas segu, mida antakse on 13:1, kahjuks ei ole sellise segu kohta anduri näitu.
20.07.2001 at 18:16
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : volume eff.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.