register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : rollcage  
Poster Message
rustang
  
Moderator
rollcage
Kuna auto on molekulideks, siis on peas idanema hakanud Lauri istutatud kärbes: rollcage ehk turvapuur. Praegu oleks ideaalne see tõesti installida aga kohe tekib kysimus milline. S.t. meil ei ole ju kiirenduse jaoks mingeid nõudmisi olemas, mille järgi teha. Kas teha USA-kate moodi (Lauri soovitas USA-st torude komplekti tellida) või nii nagu rallimehed või rinkavennad teevad?

Ilmselt oleks lihtsaim kuskile Kavorisse sisse astuda ja paluda ära teha.
25.11.2001 at 09:17
udu
 
rollcage
minuteada see puur maxab kuldrubla,
kuna on miskitest vaga tugevatest aga hästi kergetest torudest,
ca 15-20 keek
25.11.2001 at 15:03
peep
 
Moderator
rollcage
Ma arvan, et tee Soome reeglite järgi - nende omad on ju usa reeglitega ühtlustatud. Seal on erinevad nõudmised kiiruste järgi - võid ju igaks juhuks 9 sek.-ga arvestada.:) Toetuspunktide arv ja toru seinapaksus/diameeter on vist määratletud - ehk jyrki oskab täpsemalt öelda ?

Nii palju kui mina näinud olen, on need puurid tavalisest õhukeseseinalisest raudtorudest tehtud - lihtsalt mõõtu lõikamine ja painutamine on see kamm miks osad inimesed valmispuure ostavad. Kvaliteetse puuri tunnus on ka see, et ta võtab minimaalselt ruumi salongis - aga sellega pead niikuinii arvestama, et kitsastes seelikutes naised Sinu autosse enam ei istu ja ise kah pead iga kord füüsilisega tegelema kui sisse istud. On küll mingid variandid kus alumine pikitoru tänavasõiduks välja käib aga eks see tule kallim ja pole ehk reeglitele vastav...
25.11.2001 at 18:11
Kalju
rollcage
Tsekka FHRA ja NHRA lehelt reegleid. Ega meilgi reeglid tulemata jää :D

[Edited by Kalju on 25.11.2001 at 22:14 GMT]
25.11.2001 at 23:14
rustang
  
Moderator
rollcage
quote:
peep wrote:
Ma arvan, et tee Soome reeglite järgi - nende omad on ju usa reeglitega ühtlustatud.

FHRA leht soovitab osta "sääntökirja"...

Kahtlustan, et neil on ka FIA soovitustele vastavad puurid. 50 mm toru, 2 mm seinapaksus, tõmmatud torust. Kusjuures poltyhendusi FIA juhend justkui lubab, seega saaks kylgmised torud ja tagumise risti teha väljakäivatena.

USA kataloogides olen vaadanud, et enamasti pakutakse juhi seljatagust toru koos paari toetava toruga. Ilmselt kui läheb juba päris puuri tegemiseks tuleb kasulikum lasta kogu krempel firmal paigaldada.
25.11.2001 at 00:18
peep
 
Moderator
rollcage
Minu teada kah ei ole neid reegleid netis üleval. Kui ikkagi vaid tänavasõidu juurde jääd ja vaid vahel ringrada proovid siis ehk ajab mingi 6 punkti turvakaar kah asja ära ?

Uuri Lauri juures Chassis Engineerigu kataloogi, 6 punkti puur maksab usas ca. $160 ja selle installiga saab vähegi asjatundlik keevitaja ikka hakkama.
25.11.2001 at 00:44
jyrki
rollcage
In Finland, a roll bar is required in cars running 12.49 or quicker. The main hoop has to be 1 3/4" seamless pipe with 3 mm wall; some of the supporting bars may be smaller 1 5/8" pipe with 3 mm wall. The construction is detailed in the rule book; it's a so called 7 point rollbar. Cars running 10.99 or quicker must have full rollcage out of seamless 1 5/8" pipe with 3 mm wall and must have at least 10 attaching points. I have never installed so called 'ready' rollbars or -cages, but they seem to be somewhat universal with a 'loose' fit. I have done the cages in my & Timos Dart & Jussis Valiants rollbar myself out of straight pipe. The material for a cage costs about 1000 FIM, and the actual bending & welding process has usually taken one work day if everything goes well.
26.11.2001 at 10:46
rustang
  
Moderator
rollcage
quote:
jyrki wrote:
I have done the cages in my & Timos Dart & Jussis Valiants rollbar myself out of straight pipe. The material for a cage costs about 1000 FIM, and the actual bending & welding process has usually taken one work day if everything goes well.
That's what i would like to do, but pipe bending is something I have never tried. You need certain hydraulic pipe bender for this, right? I have to invesigate, maybe I can borrow one.
BTW, FIA has all requirements and drawings on the net, I think its a good place to start.
26.11.2001 at 11:09
jyrki
rollcage
Yes, I've got a hydraulic bender in my brothers firm. Some pipes do not bend correctly; they will collapse. Haven't figured out why, but I guess the companys selling the pipes know wether it will bend nicely or not.
26.11.2001 at 14:00
rustang
  
Moderator
rollcage
Nonii, tänaseks on kammitud netti ja helistatud jne.

1. USa-s maksab korralik 10-punkti rollcage komplekt 250 taala ringis ja lihtne 6-punkti oma 130 taala. Sinna tuleb lisada käibemats ja transport (ysna suurte mõõtmetega pakend!)

2. Eestis teha lasta maksab suurusjärgus 10 tuhat eek.

3. Seni ei ole leidnud kohta, kes rendiks torude painutamise pinki, et isetegemist katsetada.

Nii et esialgu on asi õhus, 10 tonni ei ole hetkel välja käia.
28.11.2001 at 12:36
peep
 
Moderator
rollcage
Kuskohast küsisid ? TARK pidi kah asjaga tegelema...
28.11.2001 at 13:21
rustang
  
Moderator
rollcage
Kysisin Garfieldilt, Eraisikult, Ahult....
TARK asja uuritakse
28.11.2001 at 14:31
Georg79Fire
rollcage
Rustang,helista 05271061,nimi on Marek.Ta on Koneskos torupainutaja!
28.11.2001 at 14:40
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : rollcage  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.