register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Surveastme muutmine  
Poster Message
UMarko
Surveastme muutmine
Tegemist nõuk. aja lõpust pärit kangidest juhitava platvormtransportööriga (4..6hj), kandevõime 1,5tonni.
Mootor: 1silinder, 2-klapiline, 4-taktiline. Mõne hetkega tahmub põlemiskamber täielikult. Viide sellele, et ei toimu õiget põlemist.
Põlemiskambri maht A.S.S. on 573cm3 ja Ü.S.S 93cm3 -> arvutuslikult on surveaste 1 : 6,15 . Kui eeldada, et mootor on mõeldud kasutamiseks bensiinile 66? 68? või 72, mis ei nõua tänapäevastele kütustele vajalikku kokkusurumist, on ilmselt viga surveastmes.
Seega peaks Ü.S.S. põlemiskambri mahtu vähendama ca 36cm3, et saada surveaste 1:10 nagu 95bensiinile kohane.
Probleem selles, et põlemiskambri kaant ei õnnestu põlemiskambri mahu vähendamise eesmärgil maha lihvida, kuna Ü.S.S asendis kolvi ja kaane vahele jääb kõigest 0,5-1mm.
Kaane materjali ei oska nimetada - tundub kerge.
Teoreetiliselt võiks mõelda kaas "täis sulatada", et mahtu vähendada ja vajalik surveaste saada. Kuidas siis aga gaasid liikuma hakkavad, ei oska üldse arvata!
Kas sellist täissulatamist/valamist ka praktikas kasutatud on? Millised on alternatiivid?
01.06.2006 at 13:33
Astro SS
Surveastme muutmine
Kasuta kuumemat küünalt ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.06.2006 at 14:02
UMarko
Surveastme muutmine
Kahjuks kuumem küünal ei aita. Olen ära proovinud NGK mitme erineva kuumusastmega küünlad, sh nii leigemad kui tulised.
01.06.2006 at 15:03
Astro SS
Surveastme muutmine
Kontrolli ka karbussi,süüte majandust ja nukkvõlli asendit.

Vw põrnikas on ka ca 6,5 surveastmega ja töötab küll, ma ei usu et selles viga on .

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.06.2006 at 15:13
UMarko
Surveastme muutmine
Masin on tehtud suhteliselt lollikindel - ise saab muuta väga minimaalselt. Nukkvõlli asendit ei saa. Küll olen klappide ja nuka vahet timminud - sõltumata sellest on olukord ikka sama.
Süüte reguleerimise amplituut on 1cm - olen proovinud kogu selles ulatuses nii varasemaks kui hilisemaks - tulemus 0.
Karbuss on väga lihtne. Selles teoreetiliselt probleem olla ei saa - mõned düüsid ja õhuklapp. Kõik on puhas ja liigub kenasti.

Võiksin muidugi osta ka Walbro karbussi aga tuhanded kroonid proovimiseks kulutada pole kuigi mõistlik.

Vaatamata sellele, millist parameetrit muudan, on põlemiskamber ikka paksult tahmane.
Kui ma ei eksi, nõuavad kaasaegsed 95 jms bensiinid tugevamat kokkusurumist, et korralikult põleda.
Ega kompressiooni ja surveastet kogemata segi ei aja?
01.06.2006 at 17:48
hunt
 
Surveastme muutmine
Täielikul võhikul tuli teie tarka juttu lugedes selline mõte, et äkki annab kütust millegagi segades 72-ks teha?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
01.06.2006 at 18:42
LaSa
 
Moderator
Surveastme muutmine
quote:
UMarko: Tegemist nõuk. aja lõpust pärit kangidest juhitava platvormtransportööriga (4..6hj), kandevõime 1,5tonni.
Mootor: 1silinder, 2-klapiline, 4-taktiline.
Kirjeldust lugedes tundub olema mootriks ZID 4,5 , kui tegu on sundõhkjahutusega vändaga käivitatava mootoriga - sellisele sai tõepoolest 76-te valatud sisse kunagi, aga töötas vabalt ka 9x-ga.

Selline? http://www.osta.ee/i/upload/y06/w14/1401068.jpg
01.06.2006 at 01:36
UMarko
Surveastme muutmine
To LaSa:
Tundub ligilähedane - pildil võib olla eelmine versioon?
On tõepoolest sundõhkjahutusega ning jalavändast käima löödav. Kas 9x-ga toimis tahmamata?
02.06.2006 at 09:18
asjaarmastaja
 
Surveastme muutmine
minu isal on selline käsivändast käivitatav ja töötab ilusti ka 95 oktaanise bensuga. tahmamise põhjust uuri ikka kas karpa poolelt või on küünal vale.... neil on minu teada 2 karpavarianti ja üks neist olevat viletsam, aga ei tea ma nende markeeringuid
02.06.2006 at 10:00
kenu
Surveastme muutmine
Milles üldse väljendub "põlemiskambri tahmumine" ja miks see halb on?
Kõrgema oktaanarvuga pentsu kasutamine ei tee reeglina midagi halba, vastupidi, praegused bensiinid on kvaliteetsevad kui toonased, mil see mootor juurutati.
Seega oletan ka, et viga kuskil mujal peitub, kui bensiinis.
Arvatavasti käib kolb lõdvalt, pane uued rõngad või veel üks lisarõngas.

Omadest kogemustest, isegi A-66 le tehtud Tuula töötab 92-ga suht korralikult.
02.06.2006 at 10:39
Draal
 
Surveastme muutmine
quote:
kenu: Milles üldse väljendub "põlemiskambri tahmumine" ja miks see halb on?
Kõrgema oktaanarvuga pentsu kasutamine ei tee reeglina midagi halba, vastupidi, praegused bensiinid on kvaliteetsevad kui toonased, mil see mootor juurutati.
Seega oletan ka, et viga kuskil mujal peitub, kui bensiinis.
Arvatavasti käib kolb lõdvalt, pane uued rõngad või veel üks lisarõngas.

Omadest kogemustest, isegi A-66 le tehtud Tuula töötab 92-ga suht korralikult.

Kui kasutad liiga kõrge oktaanarvuga kytust siis kipub väljalaskeklappe põletama ... kuna kyttesegu surutakse liiga vähe kokku siis kestab põlemine liiga kaua ja kytus põleb ka veel siis kui juba väljalase on lahti ...


____________________________
Pontiac Fiero 2.8
Chevrolet Express 1500
02.06.2006 at 11:39
UMarko
Surveastme muutmine
To Kenu:
Ega see tahmumine muidu häirikski aga lisaks põlemiskambrile muutub ka küünal tahmaseks ja säde hakkab "rändama" jms. Mootor sureb välja ja ei käivitu enam.
To Draal:
Tänan seletuse eest. Kas see tähendab seda, et kütusesegu vähem kokkusurudes on põlemine siiski täielik, st ilma jääkideta? Tahm on ju jääk?!
Kolbi lõtk ei ole tõenäoline - mootor on väga vähe töötanud - ostsime uuena. Põhilise osa ajast peale nõuk.aega on seisnud - välja arvatud minutites loetavad "tööd" suvekuudel. Võrdlesin peal olevaid rõngaid uutega - vahet ei tuvastanud.

Kui saaks 72 v 76 kütust proovida, oleks kohe selge kas asi on kütuses või mujal!
02.06.2006 at 14:18
Lembit
Surveastme muutmine
Kui tahmab, siis on segu rikas äkki? Proovige väiksemaid düüse.
Kui düüse ei ole vahetada, siis võib ju panna peene vasktraadikiu sisse reguleerimiseks.
02.06.2006 at 14:25
LaSa
 
Moderator
Surveastme muutmine
jah, ka mina pakuks karpaprobleemi. Sinna peaks vist mingi suht suvaline vene tsikli karpa külge sobima?

mul käis see kone ikka päris julgelt tundidekaupa, enamusaega sellest tühikäigul tiksudes ja käivitus alati ilma puiklemata.
02.06.2006 at 23:12
Valmet
 
Surveastme muutmine
To Draal: Tuulal pole klappe nii nagu Sa ette kujutad.
Kui põlemiskamber tahmab, ei ole vaja otsida viga liigsest või puudulikust bensiini hulgast, vaid ikka õli põletamisest(millest palju palju tahma saab).

Valdeku tänaval asub jalgratta ja Lada juppide pood kus kunagi oli võimalik osta bensiinilisandit madala surveastmega mootorite tarbeks- selle klapi põlemise vastu.

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76
02.06.2006 at 01:48 1 edit. Last edited 02.06.2006 at 01:54 by Valmet
kenu
Surveastme muutmine
Seda klapipõletamisjuttu ma ausaltöeldes ei usu, see oli jah kunagi vene ajal kui varastati aviopentsu ja sõideti moskvitsiga. Praegu on kütuste kvaliteet ikka palju kõrgem.

Samas on mul teine näide ka, aiatraktor 4T, 315cm3, 5 hj, kolm aastat töötand 92-ga, midagi pole häda, aru küll ei saa, et midagi vahet oleks.

Kui proovida tahad, lase mõnelt Venemaalt A-76 pentsu tuua, aga ma usun, et viga siiski mujal peitub.
03.06.2006 at 09:38
UMarko
Surveastme muutmine
Klapid on väga ilusad.
Jah, tahmamine on viide ka rikkale segule. Ainult sellest ei saa aru - kuidas see segu kõikidest võimalikest reguleerimistest ikka rikas on. Karb. düüsid ei tohiks ju nii lühikese ajaga ära kuluda!
Oleks tänuväärne kui probleem poleks surveastmes.
Olen igasugu asju proovinud - ainult surveaste muutmine on veel proovimata.
Õhufiltri ummistumises asi olla ei saa - selleks on tootja pannud ühe primitiivse "svami", pealegi käivitamis- ja "töötamis"testid olen teinud filtrita. Viimane peaks võimaldama veelgi lahjemat segu. Karb. tüüp: "K-16 H".
Uurin, kas Walbro'l on sobivat karb.-t.
03.06.2006 at 14:07
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Surveastme muutmine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.