Poster |
Message |
Archangel |
'88 Firebirdi ostumõtted.
On plaanis ka lõpuks üks usa raud ära osta ja silm jäi selle peale.
http://auto24.delfi.ee/webcache_kasutatud/467/auto_php-id=198467-auto24_delfi_ee.html
Tegemist siis 88' aasta Pontiac Firebirdiga, 5.0 v8 TBI, 127kw.
Tean, et tegemist on suht vähevõimsa mudeliga, kuid esialgu võimsust taga ei ajagi, ning tulevikus aega nokitseda küll.
Homme lähen platsile uudistama ning lasen veidi kogenenumal mehel asi iga nurga alt üle vaadata.
Küsiks siis seda, et mida selliste autode juures kõik enam kontrollida oleks vaja? Et kus on auto nõrgad kohad ning kust on kõige suurem tõenäosus viga leida.
Kindel laks on see, et tööd tuleb autoga igal juhul teha, kuid poolt mootorit ikkagi välja vahetama ei tahaks hakata.
Seega prooviks enamustele vigadele juba kohapeal enne ostu silm peale saada, et siis teaks rahadega arvestada.
Tean ka Hiiu autopoe kurikuulsusest niiet auto läheks peale ostu igal juhul korralikust töökojast läbi, et signad, lukud jms korras oleks.
Muidugi on kõiksugu muud kommentaarid samuti oodatud. Kui keegi leiab parema pakkumise kuskilt siis heameelega viskan pilgu peale.
Olge väheke abiks ja aidake mul Usakas lõpuks kätte saada. |
05.09.2006 at 20:48 |
1 edit. Last edited 05.09.2006 at 20:49 by Archangel
|
Archangel |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Autospets andis veel läbi neti paar kommentaari antud auto kohta.
Konkreetse isendi miinused
1..Ilmselgelt keritud spidomeetri näit,auto on 20 aastat vana ja läbisõit 180000,järelikult keskmine läbisõit kuus 750km,võimalik kuid ebareaalne.
2.Auto anonüümsus,Eestis registreerimata,puudub ka Pontiaci diiler,kust oleks võimalik saada adekvaatset infot isendi kohta.
3.Hetkekulud,st näiteks kohustusliku liikluskindlustuse maksumus on kuus 378.-eeku,kohe tuleb talv ja auto tahab talvekumme,nende mõõt väga eksootiline mis tähendab ka ulmelist hinda ja pikka tarnetähtaega.kütusekulu umbes 15 sajale tagasihoidlikult,kohe on vaja teha õlivahetus ja rihmade jms vahetus,õli on tal kallis ja 5l mootorisse läheb seda sitaks palju...
Panin kõik kõrva taha ja olen siiski nõus asjaga tegelema, kui mingit tõsisemat viga autol küljes ei ole. |
05.09.2006 at 20:51 |
|
Vanaisa Moderator |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Autospets tore asi, aga antud autost ta muidugi palju ei tea.
1. muidugi keritud - ma veel pole näinud autoplatsi, kes ei keriks
2. diilerit pole vaja, lase üle kontrollida usa autodega tegelevas firmas - Top Parts, US Parts, AB jne jne. Saad kõik vead teada.
3. sinu liikluskindlustuse koefitsenti ei tea, võib küll nii palju maksta. Talvekummide mõõt pole kuidagi eksootiline ja korraliku uue naela saad nii 1200...1600 krooniga tükk.
Õli pole kallis, rihmasid vahetatakse jaapani autodel - see omab ketti, õli pole kallis ja palju teda ei lähe ka.
Vot mis juhtub, kui spetsialist on euro ja jaapani autodega harjunud.
Edit - kunagi Hiiu augus käies ja samuti autot ülevaatusele viia tahtes ei huvitanud see eriti kedagi, ´a la: jah, vii siis, telli treila ja siis näiteks kolmapäeval, kell 12 ja 1 vahel jne. Ega nad seal väga ei viitsi tööd korralikult teha. Või siis pole huvitatud, et auto teh kontrollis käiks
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
05.09.2006 at 21:00 |
2 edits. Last edited 05.09.2006 at 21:04 by Vanaisa (Moderator)
|
peep Moderator |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Ära kuula igasuguseid spetse, mõtle oma peaga ja tee natuke tööd netis, kus selle auto kohta on infi rohkem kui Sa iganes lugeda jõuad.
Spido näit pole nii vana auto puhul üldse teema, oluline on auto seisukord. Vaata kas mahlad on korras, mootor töötab ilusti, kast vahetab korralikult, miski ei unda ega kolise ega pole kõver või läbiroostetanud. Simple as that !
Mida sealt Pontiaci diileri käest vaja teada on ? Auto on lihtsa ehitusega, laialt levinud tehnikaga (siis täpsemalt üks kõige levinum mootor üldse maailmas) ja know-how'd on saada ning tegijaid on piisavalt, kui ise tegeleda ei saa või soovi.
Kulud on vana auto puhul paratamatud aga see viimane lõik kõlab, nagu mees üldse asja ei jagaks. Sinna autosse käib mineraalõli, kui tahad asja peeneks ajada, pane poolsünt. SBC õlimaht on minu mäletamist mööda 5 l. ehk pole teist ollagi. Mis rihma Sa vahetada tahad ? Abiseadmete rihmad maksavad peaaegu eimidagi, nukk käib ketiga. Talverehvide hinda ei oska kommenteerida aga vaevalt nad eriliselt kallid on. Saada on neid siin kindlasti, iseasi, kas on mõtet selle autoga talvel kulgeda.
Üldiselt, näe ise vaeva natuke, tee endale asi selgeks ja pole see autoost nii hirmutav midagi. |
05.09.2006 at 21:11 |
|
blood |
'88 Firebirdi ostumõtted.
appi mis autuspets see siis nüüd on
1)spido järgi autu ostmine.. ..kui ostad uue siis ehk tead kas on keritud või mitte... muus osas ei ütle seda keegi sulle.... aga paljud asjad autol ju reedavad seda.. kui sisu korralik hoitud ja roolilgi originaal nahk peal ja korralik siis on lootust....
2)nagu Vanaisa soovitas..kui isa niipalju masinatest ei tea..lase ülevaadata... mõnes eelpool nimetatud firmas
3)kui 378 krooni hirmutab.... siis ära parem masinat osta....
tegelikult kui teha kindlustusi kasvõi 3 kuu kaupa siis juba soodsam 1 kuu maksumus.. Talvekumme tuleb otsida: aga jah odavamad uued tõesti 1800 krooni ringis tükk.. kui hästi otsida leiad ka kasutatuid..
Õli ei lähe kindlasti palju(usakatest kauge inimene alati imestab kui vähe mu autosse õli läheb) ja kallis.. noo õli hind on ikka õli hind.. pole vahet on see japs või euro .Pealegi õlid, rihmad küünlad,klotsid kuuluvad tavahoolduse alla....
Lõppresümee... kontrolli seda Hiiuauto masinat kindlasti... paljud saanud peavalud sealt. Ehk siis hea soovitus lase autu ülevaadata.
Iga kasutatud auto ost on nagu loterii Pealegi kõik mis liigub see kulub
____________________________
ex Deville Coupe 1971
ex STS 2005
ex FWB 1993
ex Escalade 2003
CTS 2008 |
05.09.2006 at 21:15 |
|
Archangel |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Suured tänud.
See autospets oli tuttava soovitatud, isiklikult asjast midagi eriti ei jaga.
Tore kuulda, et asi ei ole üldsegi mitte nii traagiline, kui ta kuulutas.
Igastähes suur tänu abi eest.
Uurin homme seda ülevaatuse värki siis ka, et äkki saab enne ostu vähekene põhjalikumalt üle vaadata.
Eks annan teada kuidas asjad kulgevad. |
05.09.2006 at 21:31 |
|
BlueStang |
'88 Firebirdi ostumõtted.
vaata siis juba seda ka
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=19916
____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars |
05.09.2006 at 21:49 |
|
Jarmo |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Asi ei saagi traagiline olla.
Vaata auto üle, proovi asjad järgi, nagu näiteks Peep soovitas ja kui "tunne" on õige, siis osta ära.
Maha müüa saab alati.
____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint |
05.09.2006 at 21:52 |
|
Jamez |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Sai mõni aeg tagasi sealt samalt platsilt ühele kenale naisterahvale koos ostetus Firebird ja ei olnud asi üldse väga hull...mõni esisilla liigend ja mahlad vahetatud ja sõidab siiamaani väga edukalt. Hr. Newtoni arvamus oli igatahes selle soetatud isendi kohta ,et: üks eesti korralikumaid 3 gen. f-body´si
____________________________
Team Outlaw |
05.09.2006 at 22:15 |
|
Maik |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Õli suur hinnavahe tuleb ju puhtalt koostisest...
täissünt on loomulikult kallis,aga mineraali saab lahtiselt osta mingi 40 eek liiter näiteks vabalt...Nii vanasse mootorisse üle mineraali pole mõtet panna minuarust.
Aga kontrollida tasuks : tihendite vettpidavust ja korrasolekut ustel ,akendel..kipuvad vett sisse laskma jne. Hind mingi 4k! Samuti kõiki el asju, sh. tagaluuk
gi mootori tööd, kapoti ja pagasniku amortide korrasolekut , klapptulede mootorite tööd... enamus nagu ikka muudel autodel...
Talvekummid MS protitud maksavad 500 eek tk btw. (ning midagi halba neis imo ei ole,aga eks igal oma arvamus).
Talviseks LUMES sõitmiseks see auto eriti ei sobi, linnateedel pole eriti vahet. Talvel on küttekulu suht kenasti 20 linnas.
Ja kui teed kindlustuse muusse linna säästad kõvasti btw :P
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
05.09.2006 at 22:57 |
1 edit. Last edited 05.09.2006 at 22:58 by Maik
|
hirax |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Äkki on läbisõidu number hoopis miilides
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
05.09.2006 at 23:09 |
|
vvt |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Nende autode nõrgim koht on üldine panniks sõitmine. Kõik põhiagregaadid tuleb üle kontrollida, mootorist tagasillani. Tülikas asi nagu mootori kompressiooni mõõtmine on suureks abiks edaspidisel (miskipärast seda pole keegi soovitanud).
Olen tähele pannud, et reeglina on auto ülejäänud asjade seisukord üsna hästi seotud mootori olukorraga - on mootor poolkõva, on ka ülejäänud asi poolkõva. Euroopast toodud autodel täiesti toimiv seaduspärasus.
Sellele autole sobivaid protitud talvekumme 500ga ei saa kuskilt, ärge tuututage niisama.
Osad on seal odavad, kuid suured remondid on kaunis töömahukad ning ligipääsetavus on kesine. Esisilla munakad vms ei määra suurt midagi, need hakkavad nagunii esimese paari kuuga kolisema. Kere peab olema normaalne ja põhiagregaadid korras. Kapotiamordid ja mingid pragulised tihendid on tsebuhaa.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.09.2006 at 15:18 |
2 edits. Last edited 06.09.2006 at 15:23 by vvt
|
anryo |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Ohh dziisus!
Härra vvt on jälle pessimismihoos! Ei ole see paarikümne aasta vanune ameeriklane midagi nii halvas olukorras reeglina, kui sinu meilist võiks välja lugeda. Ega rooste sööb muud marki autosid sama hästi kui ameeriklasi. Aga kuna ameeriklastel on plekk paksem, siis võid järeldused ise teha. Mootori kohapealt samuti, mida rohkem ressurssi (=väiksem erivõimsus), seda kauem ta kestab.
Rõõmsamalt, härrad autoostjad. Ei maksa ka kõike foorumites kirjutatut uskuda. Nagu juba Peep enne mainis - ära osta läbisõitu, ega hinnanumbrit. Osta ikka auto.
Ehk lahti seletatuna, vaata, mis ta endast kujutab.
Vahe kahe sama aastakäigu masina vahel võib olla nagu öö ja päev!
PS. Talvekummid on mõtekas osta teistel velgedel, siis ka sobiva "numbri" valimine lihtsam.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
06.09.2006 at 16:09 |
2 edits. Last edited 06.09.2006 at 16:11 by anryo
|
vvt |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Mitte pesimism, vaid realism.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
06.09.2006 at 16:26 |
1 edit. Last edited 06.09.2006 at 16:28 by vvt
|
mambr |
'88 Firebirdi ostumõtted.
kustutasin posti
____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532 |
06.09.2006 at 17:08 |
1 edit. Last edited 30.08.2007 at 21:23 by mambr
|
Maik |
'88 Firebirdi ostumõtted.
öelge mulle harimatule mis mõõt siis seal rehvidel peal on?
Sinna alla sobivad vabalt bmw plekkrehvid mis ei maksa just midagi arvan ja seega saab odavalt küll talvekummid osta
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
06.09.2006 at 17:31 |
|
anryo |
'88 Firebirdi ostumõtted.
quote: mambr: See auto on toodud Šveitsist.... reeglina on kohalike müügis ainult perfektses korras autod, sest ülevaatus on seal väga karm ja kõik, mis ei läbi, lähevad müüki ekspordi aedadesse....
Just, nii see asi seal Šveitsis on. Seal on keskmisest karmim ülevaatus. Uuemate autode ostmisel aga tasub meeles pidada, et Šveits ei asu Euroopa Liidus!
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
06.09.2006 at 19:57 |
2 edits. Last edited 06.09.2006 at 19:58 by anryo
|
mambr |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Mul täna pandi üks "USA auto", Chevy Alero 2001, seisma ja öeldi, et vast nädala pärast saad arvele. Päris armas, kuigi autol e igal pool ja ka e-tüübikood ukseaugus, aga nüüd veel kinnitust sellele vaja ja kuna kõik käib vist tuvipostiga, siis läheb nädal...
____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532 |
06.09.2006 at 21:16 |
|
ROKIPEER |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Soovitav ja lihtne varjant veel kolvigrupi hindamiseks on karterituulutuse
ots töötaval massinal maha võtta (soovitavalt soojal mootoril), kui ikka joana tuntsu
välja ajab siis võib arvata et kolvigrupp juba õre.
Olen ise seda näinud ja oma enda massina peal kui ostsin.
Kone võib ilusti käia, aga ajas survega karteri
tuulutusest tossu välja, hiljem selgus et kolvirõngad olid pilbasteks. |
06.09.2006 at 21:51 |
|
vvt |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Ära usu hundi juttu, veel vähem automüüja juttu, ütleb kogemus. See sildike on lihtsalt nii "juhuslikult" ukse vahelt paistma jäänud, et hakka või uskuma. Liiga ilus, et olla tõsi. Analoogia "teenindusraamatute" ja muuga.
Kontrolli, kontrolli ja kontrolli.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.09.2006 at 08:15 |
1 edit. Last edited 07.09.2006 at 08:16 by vvt
|
hunt |
'88 Firebirdi ostumõtted.
quote: vvt:
Kontrolli, kontrolli ja kontrolli.
Mis selle 3x kontrollimise mõte on ? Nii jäädki kontrollima, igal autol omad vead.
Kui auto on põhimõtteliselt korras ja Sa teda esmakordselt nähes tundsid, et see on just see Sinu Auto, siis osta ta ära ja kogu moos.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
07.09.2006 at 10:24 |
|
racerx |
'88 Firebirdi ostumõtted.
nende kontrollimistega on vahest jah sellised naljakad lood... mul on mõned tuttavad sellised kellel meeldib hirmsasti asju peeneks ajada ja kontrollida x lugematu arv jne jne.
Lõpptulemusena on neil need autod alati olnud sellised "kontrollitud". Küll üks asi ja teine asi kukub küljest ära ja miljon häda kogu aeg kaelas.
Kui sõidab ilusti, jookseb otse, mootor teeb ilusat häält ja auto meeldib( nii et õhtul mõtled juba, mida seal teha jne) siis osta ära ja ära vaeva pead "tarkade nõuandjate" egoprobleemidega.
Üldiselt...kuna seda liiki ostude puhul on emotsionaalne väärtus suurem kui praktiline... siis, pole oluline see kui palju sa peavalu saad, kui asi ise meeldib siis kasvõi väiksed õnnehetked kaaluvad muu jama üle.
|
07.09.2006 at 12:58 |
|
vvt |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Ära pläma. Teema algataja küsis, mida kontrollida, mis on tüüpvead ja sa soovitad võhikul "tunde järgi" osta?
Olen ise osalenud viimastel aastatel ca 30 sõbra-tuttava auto "ülevaatamisel" ja 90% juhtudest ja näinud küllalt "otse saksast" toodud autost ahvivaimustuses inimesi, kes on "tunde järgi" midagi ostnud. Tunde järgi võib osta margi asjatundja, võhik ostku kontrolli järgi.
Kontrollimise eesmärk on koostada elementaarne nimekiri pehmetest asjadest, et omanik saaks ülevaate edasiste kulude suurusjärgust. Mis mõnel juhul kipub autoga samas klassis number olema. Siis omanik otsustab, kas ostab või mitte. Ka siin on läbi käinud teemasid, kus inimene ostab mitte 88, vaid 96 Camaro ja natukese aja pärast paneb mootorisse 2/3 ostuhinnast.
Et sport(likud) autod on 90% lihtsalt panniks sõidetud, on autosid jagavale inimesele ammu teada tõde, ainult siin üritavad mõned inimesed vastupidist tõestada. Konkreetse auto peale on tarvis vähemalt 10 000 elementaarsete asjade ärategemiseks. Õlid, mahlad, loginad, nipe-näpe, rehvid jne. Kas ostja arvestab sellega?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
07.09.2006 at 13:34 |
3 edits. Last edited 07.09.2006 at 13:38 by vvt
|
Vanaisa Moderator |
'88 Firebirdi ostumõtted.
väike tähelepanek veel - olen ka ise paar autot ostnud nii, et kohe nagu meeldib. Peale ülevaatamist ja proovimist olen kodus siis kokku võtma hakanud, et mis ma siis pidin üle vaatama - ja enamus asju on lihtsalt meelest läinud. Seda siis emotsiooni najal ostmisest
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
07.09.2006 at 13:40 |
|
peep Moderator |
'88 Firebirdi ostumõtted.
Pann on siis kui auto eest pole hoolt kantud, on ta sportauto või mitte. Keskmine Saksast toodud TDI Passat on rohkem valu näinud autobahnil kui selline Fire. Bensiin on kallis ja nii odava auto omanikul on vaevalt raha seal tundide viisi gaas põhjas uhada. See pole ka mingi ringraja ega ralliauto, et oleks põhjust kahtlustada sihipärast kasutamist. Seega, mingeid eelarvamusi pole vaja, lähtuda tuleb ikka konkreetsest isendist. |
07.09.2006 at 13:42 |
|
|