register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : 6-Pack   1 2  
Poster Message
2koma8
6-Pack
Kuulsin kuskilt, et mingid mehed panid Fordi 2.4 V6le 3 karbussi peale ja oli lõbu laialt. Kas keegi siin on kokku puutunud selliste isetehtud mitmekarbussiliste variantidega? Kui on, siis paluks muljeid jagada, sest kavatsen omale ka midagi sellist ehitada. Eriti kalliks vist ei lähe.

[Edited by 2koma8 on 23.01.2002 at 17:52 GMT]
23.01.2002 at 20:45
Ago
 
6-Pack
Kaks karpat vist reaalsem. Kolmega pead kaaned koledasti ümber tegema.
23.01.2002 at 21:27
LaSa
 
Moderator
6-Pack
nooh, kolm oleks hea, karpa per 2 silinder :)

kuigi jah, see eeldab iseehitatud sisselaset :)

umbes nii, nagu siin pildil näha :D
23.01.2002 at 21:35
2koma8
6-Pack
Ohhoo, tänan pildi eest!! Sain hea mõtte kuidas kollektor ümber ehitada. Ma enne arvestasin et mul tuleb teha rangelt: iga karpa küljest läheb 2 runnerit eraldi 2 püti külge ja kõik karpad on kogu aeg käigus. Selline variant oleks aga liiga janune. Kui teha nii nagu pildil, saab ju ainult 1 karpaga ka sõita, teised oleks lihtsalt kinni. Aga milline oleks prognoos võimsuse kasvule?
23.01.2002 at 21:46
LaSa
 
Moderator
6-Pack
quote:
2koma8 wrote:
Aga milline oleks prognoos võimsuse kasvule?
IRW!

äkki küsid midagi veel raskemat :D ?

siin on nii meeletult palju asju, millest SÕLTUB... ja kui si*asti teed, jääb võimsust vähemaks :evil
23.01.2002 at 22:40
2koma8
6-Pack
Muidugi on õimalik ka si*asti teha, kuid see pole mul plaanis. Sellepärast pöördungi siin avalikkuse poole - ehk on ASJALIKKE nõuandeid või kogemusi kellelgi.
23.01.2002 at 23:00
PlyVal64
6-Pack
rustang vist teab neist Fordi mootoritest kõige rohkem. Aga minu mäletamist mööda on sellist sisselaset lausa saadaval, MopoSport nimelisest poeasjandusest. Käis külge 3-pack Double-Dellortoga. Aga võin kah pada ajada...
23.01.2002 at 23:10
Erkki
  
6-Pack
Kui tahad mootorisse jõudu juurde saada, pead asjale lähenema komplekselt. Ainult sisselaskekollektori modimine ja karpade lisamine annab võib-olla paar hobust juurde, aga jändamist kui palju. Jõu võtmeküsimus peitub tegelikult plokikaantes. Õigemini kaantes asuvate kanalite voolavuses. Kui suudad kanalite voolavust oluliselt parandada, siis käib asja juurde ka kollektor ja suurem karpa, et võimsamat mootorit ära toita. Sealt edasi juba karmim nukk ja kõrgem surveaste. Ja siis saad ka :burnout
Loodetavasti said mõtlemisainet.
23.01.2002 at 23:20
peep
 
Moderator
6-Pack
quote:
erkki wrote:
Kui suudad kanalite voolavust oluliselt parandada

Sellele tsitaadile lisaks juurde sõnad "nende mahtu minimaalselt suurendades", Muidu saad endale ilusad suurte aukudega metallitükid, mis kõige paremini sobivad garaazhiust lahti hoidma või hapukapsale raskuseks.

Klapid on kah asjakohasteks vaja upgradeda jpm.

Lisaks muidugi see, et komponendid peavad omavahel harmoneeruma, overkill on sama halb kui pudelikael.

[Edited by peep on 23.01.2002 at 23:10 GMT]
23.01.2002 at 23:59
rustang
  
Moderator
6-Pack
Erkki räägib õigust. 2.3-2.6-2.8 (hiljem 2.4-2.9)Cologne nime all tuntud V6 mootoriperekonda iseloomustavad nadid plokikaaned,kus väljalasekavasid on vaid kaks kolem silindri peale ehk siis kaks silindrit on aetud kokku yhte kollektoritorusse (ing. k. siamesed). See mõjub väljalaskele kehvasti!

Lihtsaim meetod colognest jõudu saada on turbo (inglismaalt saab kitte tellida, mingi aeg tagasi algasid hinnad kuskil 40 tuhandest kroonist). Kui normaalselt hingavat mootorit ehitada, tuleks hankida mingid korralikud 3 väljalaskepordiga kaaned, vastavad spetsheaderid ja ka miski korralik sisselase kasvõi kolme karpaga. Niikaua, kui heitgaasid koralikult välja ei mahu, pole sisselaske modimisel minu arust suurt mõtet.

Ford on Essexi mootorist (samasuguse V6 inglise variant) ka tehase poolt kolmekarpalist versiooni omanud aga sellel mootoril on ka vastavalt rohkem potentsiaali, paremini voolavad kaaned ja väljalase.
23.01.2002 at 00:09
2koma8
6-Pack
Soosoo... et väljalase on jama. Aga kui need väljalaske kanalid kuidagi mingi uuristamise teel suuremaks teha? Ehk teeb siis peaaegu sama välja mis originaal 3 pordiga kaan? Tööd ma ei karda, vajalikud võimalused on ka olemas.
23.01.2002 at 00:30
rustang
  
Moderator
6-Pack
quote:
2koma8 wrote:
Soosoo... et väljalase on jama. Aga kui need väljalaske kanalid kuidagi mingi uuristamise teel suuremaks teha? Ehk teeb siis peaaegu sama välja mis originaal 3 pordiga kaan? Tööd ma ei karda, vajalikud võimalused on ka olemas.
Vat siin ei oska ma teoreetilis-teaduslikult põhjendada aga praktikas on näha, et mida rohkem hobuseid peab läbi väljalasketorustiku voolama, seda pikemalt igal silindril oma headeritoru on. 5.0 Mustangite maailmas on karmimatel meestel longtube headerid, kus iga väljalaskekanali otsas peaaegu meeter toru on, enne kui ta naabersilindrite omaga kohtub. Kui kohe peale väljalaskeklappi naabersilindri heitgaasid vastas on, siis midagi halba selle voolavusega igatahes juhtub.

Kui tahad tingimata ise ehitada, siis lihtsaim forsitav on fordi 2L "Pinto" mootor. "Bottom end" peaks stockina kannatama 200 hobust rahulikult. Plokikaane pordid ise ära, installid suured klapid, kaks horisontaalvooluweberit, tellid ingliishide maalt nuka, headerid ja valma! Mingit inffi saab netist aga tean, et paljud vanade fordide omanikud maailmas ülistavad David Vizardi mootoriehituse raamatuid.
23.01.2002 at 01:02
2koma8
6-Pack
Minul tuleb kahjuks arvesse võtta seda, et olen vaene üliõpilane ja ei saa lubada endale luksust eraldi kaaned ja nukkvõll tellida. Pappi ei ole, aga see-eest tegemisvõimalustest puudu ei tule. Nii et pean hakkama saama võimalikult suure hulga originaalosadega, modides neid võimalikult õigesti.

Ja kui need väljalaskekanalid juba kaanes kokku saavad... las nad siis olla. Nende avardamine võimaluste piires ei tohiks ju asja hullemaks muuta, või mis?

Aga kuidas mõjub kaante madalamaks lihvimine kompressiooni tõstmise eesmärgil? Vanaisa rääkis, et lasi oma Volga(gaz21) plokikaane paar milli madalamaks teha ja jõudu tuli mehiselt juurde. Oli "hoopis teine minek" :-)
24.01.2002 at 10:57
79capri
 
6-Pack
quote:
2koma8 wrote:
Soosoo... et väljalase on jama. Aga kui need väljalaske kanalid kuidagi mingi uuristamise teel suuremaks teha? Ehk teeb siis peaaegu sama välja mis originaal 3 pordiga kaan? Tööd ma ei karda, vajalikud võimalused on ka olemas.
Minu tuttav myyb sierra xr4 2.8i mootor, 'Kent' sportnukkvõll ja torukollektorid juba olemas. Ta myyb koos 5k. kastiga ja sisssepritsega. Proovivõimalus. Kui huvi on võin anda tema mobla numbrit.
Ilma sissepritseta saab ka, granada kollektor karpaga sobib. Väljalasketorud soomest tellitud + eraldi tehtud Y-pipe ja 63mm(2,5tolli) summutitoru. Hind sõltub sellest mida sa tahad endale.


[Edited by 79capri on 24.01.2002 at 11:10 GMT]
24.01.2002 at 11:08
Erkki
  
6-Pack
Headeri toru läbimõõt on otseses sõltuvuses mootori võimsusest, mitte töömahust nagu ekslikult arvatakse ja headeri pikkus sõltub pöördemomendi tipu asukohast. Mida kõrgematel pööretel on max torque, seda lühem header peab olema. Enamlevinud viga on, et headeri toru läbimõõduga pingutatakse üle. Arvatakse, et suurem on parem. Tegelikult ei ole, sest liiga suures torus langeb väljalaske gaaside kiirus sedavõrd, et kaob headeri resoneeriv effekt. Mida rohkem väljalaskegaase jääb silindrist eemaldamata, seda vähem mahub sinna värsket põlemissegu. Mida vähem segu, seda väiksem võimsus. Lihtne ja loogiline.

[Edited by Erkki on 26.01.2002 at 13:59 GMT]
24.01.2002 at 12:35
2koma8
6-Pack
Erkki, kirjutad siin headeri pikkusest, aga kas sisselaskekollektori runnerite pikkuse kohta oskad ka midagi rääkida? Kuskilt lugesin, et mida pikemad runnerid, seda madalamale tuleb max moment ja kõrgemale ronib suksupower.
24.01.2002 at 15:03
2koma8
6-Pack
Ahjaa... palju võib maksta siis üks karmim nukkvõll sellele V6-le?
24.01.2002 at 15:16
2koma8
6-Pack
Ahjaa... palju võib maksta siis üks karmim nukkvõll sellele V6-le?
24.01.2002 at 15:16
Erkki
  
6-Pack
quote:
2koma8 wrote:
Erkki, kirjutad siin headeri pikkusest, aga kas sisselaskekollektori runnerite pikkuse kohta oskad ka midagi rääkida? Kuskilt lugesin, et mida pikemad runnerid, seda madalamale tuleb max moment ja kõrgemale ronib suksupower.
Sisselaske poole pealt tean seda, et pikad ja kitsad runnerid toovad max torque madalamatele pööretele, aga koos sellega ronib ka horsepower madalamale ja kahjuks ka selle suurus. Kõik on omavahel seotud. Sellepärast tulebki hea tulemuse saamiseks vaadata asjale komplektselt. Surveastme tõstmine, kui seda teha mõõdukalt, on ilmselt kõige odavam moodus pisut lisajõude mootorist välja meelitada. Palju Sul praegu CR on?
PS. Juppide hindades orienteerun vaid Big Block Chevy puhul:D Ilmselt Summitist leiad kõige kiiremini hinnad üles.
24.01.2002 at 15:42
2koma8
6-Pack
Nojah... vingem nukkvõll üksi maksab kuskil 2.5K ja kit on 5K ringis :(

www.needforspeed.co.uk
24.01.2002 at 22:44
LaSa
 
Moderator
6-Pack
quote:
2koma8 wrote:
Nojah... vingem nukkvõll üksi maksab kuskil 2.5K ja kit on 5K ringis :(

www.needforspeed.co.uk
welcome to reality :)
auto tuunimine ju ongi üldiselt _väga_ kallis lõbu..

Paraku nukk on ilmselt selline asi, mida ise harjavarrest voolima ei hakka :(
24.01.2002 at 23:31
peep
 
Moderator
6-Pack
Ideaalis on madalatel pööretel pikad sisselaskekollektorid ja kõrgetel pööretel lühikesed. Muutuva sisselaskega masinatel nii ongi aga selle vidina isetegemisest ma midagi kuulnud ei ole ja aftermarket neid ka ei paku.
24.01.2002 at 00:50
79capri
 
6-Pack
quote:
2koma8 wrote:
Nojah... vingem nukkvõll üksi maksab kuskil 2.5K ja kit on 5K ringis :(

www.needforspeed.co.uk

Odavam osta mootor, kus sportnukkvõll (Kent,V6T21K - Needforspeed katalogi järgi) ja headerid juba olemas.
25.01.2002 at 11:16
2koma8
6-Pack
Capri, hea mõte. Jääb igasugune mäsu ära püttide puurumise ja kokku-lahti monteerimisega jne jne jne. Ja headerid ka veel...

Mnjah... tööle lähen nüüd. :-)
25.01.2002 at 12:51
79capri
 
6-Pack
quote:
2koma8 wrote:
Capri, hea mõte. Jääb igasugune mäsu ära püttide puurumise ja kokku-lahti monteerimisega jne jne jne. Ja headerid ka veel...
Noh, sellest ma kirjutasin juba. Selline valmis 2.8l fordi mootor praegu müüakse.


[Edited by 79capri on 25.01.2002 at 12:26 GMT]
25.01.2002 at 13:24
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : 6-Pack   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.