register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : 2009 Corvette ZR-1   1 2  
Poster Message
peep
 
Moderator
2009 Corvette ZR-1
Info hetkeseisuga. Esitlus toimub 2008 aasta Detroidi näitusel. 600-650 hj. LS9 mootorist ja kaalu vähem kui Z06'l.
19.09.2007 at 22:25
newton
 
Moderator
2009 Corvette ZR-1
Omal ajal palju kõmu tekitanud pildid ühe prototüübi kapotialusest leiab siit.

(Et siis kõmu tekitas nende piltide saamislugu, mitte see, et sealt midagi väga tarka kohe näha oleks :) )

Aga 1400kg ja 600+ hj kõlab kenasti - vähemalt võimsuse/kaalu suhtelt ei saa ükski praegune Ferrari/Lambo/Porge sellele Vette'ile vastu?
19.09.2007 at 23:46
Jesper
 
2009 Corvette ZR-1
Mõned ikka saavad, Carrera GT, Enzo jms, aga see võrdlus on mõttetu nii üht- kui teistpidi. Ilmselt juhtub sama mis Z06 puhulgi - established markidega otseselt ei konkureeri, sest nende ostjad ostavad mainet mitte autot, küll aga liigub umbes sama kiiresti ja on way odavam.

Täiendus: ei pannud enne tähele, aga kui rõhutada sõna praegune, siis ei saa vist jah, nii Enzo kui vist ka Carrera GT on tootmisest maas.
19.09.2007 at 00:04 1 edit. Last edited 19.09.2007 at 00:07 by Jesper
peep
 
Moderator
2009 Corvette ZR-1
Mul on väga hästi meeles, kui eelmine ZR-1 esitleti. Siis see tundus midagi ulmelist, rublaajal hinnateemat(et ta oli suhteliselt odav) ei tajunud aga numbrid olid muljetavaldavad. Maailma kiireim seeriatoodangu auto oma 290 kmh tippkiirusega. Nüüd on ajad muidugi teised, pereautode võimsused hakkavad 600'le lähenema ja maailma kiireima tiitel nõuab 400+ kmh.

Muidu mis sihtgruppi puutub, siis arvan, et Corvette jaoks USA turust piisab ja seal on nad rohkem "established" kui mistahes teine sportauto mark.
19.09.2007 at 00:42 1 edit. Last edited 19.09.2007 at 00:44 by peep (Moderator)
Jesper
 
2009 Corvette ZR-1
Noh, eelmine ZR-1 pidigi hea ja kiire olema, Lotus oli abiks ju :devil

Kui päris aus olla, siis mul on siin Euroopa tagaservas istudes kogu aeg olnud ilgelt raske aru saada, miks Corvette USAs nii populaarne on :) C6 Z06 oli esimene mudel millest ma isiklikult aru saan, hind, performance ja aura (C6R) on kõik paika timmitud (ja ilmselt müüb ka mühinal). ZR-1 on jälle täiesti isevärki loom, ajakirjast muidugi kena vaadata, aga on ta siis rohkem sportauto a'la Enzo või GT/muskelauto? Kes selle auto ostab? Ringrajaentusiastid? Dragracerid? Lihtsalt rahakad inimesed niisama kruisimiseks?

Või ongi tehtud lihtsalt selle tõttu et "because we can", tehakse mingi piiratud kogus mis igal juhul õnnestub maha müüa ja kasutatakse projekti käigus arendatud tehnoloogiat/kogemusi ning kogutud mainet tavalisemate mudelite juures?

I don't get it.
19.09.2007 at 01:53 1 edit. Last edited 21.09.2007 at 13:06 by Jesper
peep
 
Moderator
2009 Corvette ZR-1
Enzo ja GT ei ole sportautod, nad on superautod ehk sportautode absoluutne tipp ja ei ole võrreldavad masstoodanguna valmistatavate autodega. Corvette analoog Euroopa (auto)kultuuriruumis on 911 või M3 vms. Lihtsalt USA's on kõik suurem...;)

Corvette ja üldse USA päritolu autode olemuse mõistmiseks on abiks USA kultuuri ja autokultuuri tundmine. Ei oska kohe viiteid anda kahjuks, mida lugeda aga ka siin saidil on päris häid artikleid.
20.09.2007 at 10:53
vvt
  
2009 Corvette ZR-1
quote:
Jesper: Noh, eelmine ZR-1 pidigi hea ja kiire olema, Lotus oli abiks ju :devil

Tundub, et Lotus on ZR-1 loomisel väheke haltuurat teinud ja eks see ole vist põhjus, miks sellest aretustööst ja paljude klappidega SBC-dest midagi ei arvata. 70 hj/l kohta on isegi 1990ndale alguse kontekstis neljaklapimootoritel suhteliselt keskpärane tulemus, mingist race'st, Ferrarist jne jäi see ikka samapalju maha kui maa kuust. Vanas maailmas (kus Lotus pärit on) arendasid selliseid näitajaid tavalised igapäeva neljaklapimootorid. Tegijad tegid tollal konkureerivaid masinaid kuskil 90 hj/l kandist (mõtlen, tänaval sõidetavaid) ja selle tasemega võrreldes pidanuks võimu olema 375-405 hj asemel 500-520. 1995 a paiku oli vabahingava sportliku 4klapimootori latt tõstetud juba 100 hj/l. Kas GM rohkemat ei tahtnud või Lotus ei osanud, on vist ajaloolaste järada? Huvitav on märkida, et mootor oli aluploki, nikasili ja muude poppide lisadega, mida antud juhul väga vaja pole. Välja tuli hirmkallis ja keeruline, kuid mitte eriti hästi antud võimalusi realiseerinud pada. SBC mehed avastasid peagi, et vanast malmpajast tuleb samapalju.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.09.2007 at 16:44 1 edit. Last edited 20.09.2007 at 16:46 by vvt
madis
2009 Corvette ZR-1
Vvt, mootoril on muid probleeme ka kui hp per liiter:

- optimaalne momendikõver
- jahutus
- suur hooldusvahe
- ökonoomsus

jaa nii edasi.

Ei maksa siit mätta otsast tervet Lotuse ja Chevy arenduskampa p****e saata.
20.09.2007 at 22:14
Indrek_S
 
2009 Corvette ZR-1
rahu-rahu.

mõnikord on vvt alternatiivne arvamus selle foorumi kontekstis päris värskendav....ei kehti ainult selle teema kohta

peace

____________________________
not done until it's done
21.09.2007 at 08:31
vvt
  
2009 Corvette ZR-1
Heh, eks see ole ajaloo uurijate küsimus, kas lähteülesanne oli selline või kukkus välja selline. Repliigi mõte oli lihtsalt selles, et kui eesmärk oli tõestada "what we can", siis selle kohta oli see 90ndate alguse aegruumis tulemus tiba aegunud. Suurema võimsuse korral on seal ka suuremad pöörded ja kõrgem peaülekanne. Loeb, kui "optimaalne" on see moment, mis ratastele kantakse, mitte see, mis mootoridünos saadakse. Ega mootor otse rattaid vea. Väga keerukas ja kallis mootor oli see, 90ndale alguses käisid nt sakslaste tehnoloogia demonstraatorid alles malmploki ja "rauast" hülssidega.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.09.2007 at 08:45
askeldaja
 
2009 Corvette ZR-1
Selle vanema 32v ZR-1 puhul on mulle kuskil meelde jäänud, et koostöös projekteeritud LT-5 mootor olevat olnud vist plaanis märkimisväärselt kõvem põõrdemootor ehitada kui tavaline pada Corvettel, aga mingil põhjusel jäi asi ära (leiti nõrk koht?) ja piirati suht tavapärase tasemega. Igatahes ei olevat see LT-5 praktikas algselt plaanitut jõudlust pakkunud, kuigi vist katsetati ka (?) 8000rpm redline vms (päris täpselt ei mäleta ja väga sügavuti pole ZR teemaga tuttav ka).

Ise jään huviga uute ZR-i ootama, küllap mõni tuleb meie eesti teedele ka ikka. Lihtsalt peab tulema! :)

Lisatud:

quote:
Maximum safe engine speed is an astounding 8000 rpm, however Chevrolet engineers tell us the accessories are short-lived at that speed.
21.09.2007 at 08:51 2 edits. Last edited 21.09.2007 at 09:28 by askeldaja
vvt
  
2009 Corvette ZR-1
Sellistel pööretel (piiraja 8000) on reaalne saada nii 550 hj kui valemeid uskuda. Kui see 550 tuleks koos emissionide ja müra normidega, siis oleks teemal, et SBC-le 4klapikaani pole vaja poole vaiksem. Sest 5,7 liitrist "tavalisest" väikeplokist on selle kättesaamine ülimalt kahtlane. Saadakse, aga vahega, et siis müra ja emissioni ei täideta (neid millele ZR-1 1991 vastama pidi). 7500 rpm mootoreid on tänavale küllalt tehtud ja nad kestavad ikka omajagu.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.09.2007 at 09:32 2 edits. Last edited 21.09.2007 at 09:34 by vvt
newton
 
Moderator
2009 Corvette ZR-1
See umbes 550hj saadakse praegu lihtsalt väiksemast, kergemast ja odavamast mootorist ja vaevalt kedagi väga kurvastab, et töömaht sealjuures 7L on - "427" märgi juba kinnitaks kapotile, "350"-ga ei hakkaks vaeva nägema :)

2V OHV vs 4V DOHC vaidlus on juba täpselt samade argumentidega läbi jahutud kahes või isegi rohkemas teemas, äkki saaks selle laheda masina teema sellest puutumata jätta?

Mina igatahes ootan esimest 2V (aga võib-olla 3V?) OHV superautot huviga - tõsi, nagu näha, läks selle jaoks vaja ülelaadimist, aga vaevalt seegi kedagi morjendab, kui performance on Enzo / Carrera GT klassist. Uue Viperi näol on ka vabalthingav 2V 600hj tänapäeva normidele vastav tänavaauto olemas, kuigi siin on vist mootori mõõtmed ja mass juba vähe suuremad ja seetõttu ka auto ise natuke raskem, kui teiste ülalmainitute 1400kg.

Ja GM-il on töös ka uus "Ultra" DOHC V8, nii et pole sedagi suunda unustatud.
21.09.2007 at 09:54
M.J
2009 Corvette ZR-1
quote:
newton:

Mina igatahes ootan esimest 2V (aga võib-olla 3V?) OHV superautot huviga - tõsi, nagu näha, läks selle jaoks vaja ülelaadimist, aga vaevalt seegi kedagi morjendab, kui performance on Enzo / Carrera GT klassist. Uue Viperi näol on ka vabalthingav 2V 600hj tänapäeva normidele vastav tänavaauto olemas, kuigi siin on vist mootori mõõtmed ja mass juba vähe suuremad ja seetõttu ka auto ise natuke raskem, kui teiste ülalmainitute 1400kg.

3V mootor on näiteks AMG 5,5 L kompressormootor, mille muudetud versioon on ka SLRil peal.
21.09.2007 at 13:05
newton
 
Moderator
2009 Corvette ZR-1
Njah, aga need mesed on küllap OHC, ma arvan, et muu maailma jaoks võiks tänapäeval just OHV superauto harjumatu mõte olla :)

Kuigi tegelikult on ju Saleen ja SSC Aero ka OHV, nii et Vette'i esimeseks lugeda tõesti ei saa.
21.09.2007 at 13:13 1 edit. Last edited 21.09.2007 at 13:13 by newton (Moderator)
vvt
  
2009 Corvette ZR-1
Vana ja uue maailma koolkonnad on üksteise tarkuse suhtes mõnevõrra arrogantsed. Euroopas ei taheta kuulda kuuptollidest ja ameerikas viimase aja leiutistest. Nende koosmõjus tekiks ilmselt eluohtlikud või mõttetult võimsad autod. Ainuke näida, mis sinna poole kisub, on juba ammune McLaren F1 mootor. Muidu igaüks paneb omaette:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.09.2007 at 16:08
Jesper
 
2009 Corvette ZR-1
quote:
newton: tõsi, nagu näha, läks selle jaoks vaja ülelaadimist

Kas GM on pärast aprilli selle kohta mingi uue pressika ka teinud? http://www.caranddriver.com/dailyautoinsider/12814/2009-corvette-blue-devil-confirmed-and-in-final-tuning-phase.html teisel lehel kohe esimene lause on see, et GM ei ütle rohkem midagi kui seda, et ZR-1 mootoril on rohkem töömahtu kui LS7-l.
21.09.2007 at 16:56
pajuinz
2009 Corvette ZR-1
Katsesõidud Laguna Seca rajal, pressikat pole silma hakanud!
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?p=965284#post965284

____________________________
C5 `04
30.10.2007 at 19:24
newton
 
Moderator
2009 Corvette ZR-1
Netti on lekkinud pilte mootorist.

29.11.2007 at 20:56
Andrus
2009 Corvette ZR-1


http://www.autoblog.com/2007/12/19/detroit-2008-the-king-is-back-atop-the-hill-2009-corvette-zr1/
20.12.2007 at 16:26
Xpert
2009 Corvette ZR-1

:love

6.2-liter V8 engine supercharged, 620hp (462 kW) and 595 lb.-ft.of torque (807 Nm) = LS9

price is expected to come in at 100,000 USD


http://www.worldcarfans.com/9071220.001/2009-corvette-zr1-revealed
20.12.2007 at 16:31 3 edits. Last edited 20.12.2007 at 16:34 by Xpert
tfr
 
2009 Corvette ZR-1
Hm, kas see kompressor on tõesti siuke kolakas, et kere on juttude järgi süsinikfiibriga igalt poolt kergemaks saadud, aga lõpptulemus 1519kg on ikkagi 100kg raskem kui Z06 1420kg?
20.12.2007 at 17:33
partel
  
2009 Corvette ZR-1
quote:
tfr: Hm, kas see kompressor on tõesti siuke kolakas, et kere on juttude järgi süsinikfiibriga igalt poolt kergemaks saadud, aga lõpptulemus 1519kg on ikkagi 100kg raskem kui Z06 1420kg?

quote:
The LS9’s R2300 supercharger is a sixth-generation design from Eaton, with a case that is specific to the Corvette application. The supercharger features a new four-lobe rotor design that promotes quieter and more efficient performance, while its large, 2.3-liter displacement ensures adequate air volume at high rpm to support the engine’s high-horsepower aspiration. Maximum boost pressure is 10.5 psi (0.72 bar).
:) :) :)

Ehk siis 140 cid, mis on kõige väiksem blower, mida V8'le saab. Võrdluseks, Erkki 8-71 on 440-470 cid (erinevad reitingud) ja ma ei jõua ära kiruda selle väiksust. Normaalne on 14-71, ehk 520-600 cid, suur on minu arust ikka 16-71.

Ma siin näppude peal arvutasin, et 10 psi jaoks tuleb seda keerutada vähemalt 2:1 ülekandega, mis mingil määral põhjendab ka IC vajadust, mis siiski küsitav on.

See on ka päris hea:
quote:
The supercharger is an engine-driven air pump that contains a pair of long rotors that are twisted somewhat like pretzel sticks. As they spin around each other, incoming air is squeezed between the rotors and pushed under pressure into the engine – forcing more air into the engine than it could draw under “natural” aspiration. The rotors are driven by a pulley and belt that are connected to the engine’s accessory drive system.
:)

Arvestades sihtgruppi ja muidu sportautode konteksti, siis peab ju olema auto täis topitud imeasju, sõltumata sellest, kas neid vaja on, peaasi et cool välja näeks ja oleks "special" ja "racing derived". Nagu süsinikkuid ja carbon pidurid oleks mingi imeasi.

Mingist high horsepower ja high rpm asjast ei saa juttugi olla, kuna tegu on madalapöördelise mootoriga. Titaan jms klapid on mõttetud, tavalised SS klapid käivad 8000+, eriti kui on öeldud, et nukk on pehme. Samas 130+ Nm/L on suht ok mõõduka pum-gas blowermootori kohta.

Reklaamitrikke on ka tehtud: esimene käik on üsna täpselt 0-100 km/h jaoks tehtud, läheb natuke rohkem.

Aga jah, 220 mph = 370 km/h on samasugune inflatsioon, nagu kogu tootekirjeldus.




____________________________
_
20.12.2007 at 19:38
Jesper
 
2009 Corvette ZR-1
Ma pakuks et kui juba nagunii kõik mootorid käsitsi kokku pannakse jne, siis nende titaanist pulkade hind vs terasest samade asjade hind on nende tootmismahtude ja auto enda hinna juures tühine. Ehk siis lihtsalt nad on seal rohkem igaks juhuks, äkki ka annab natuke töökindlust juurde "dumbuser" tüüpi kasutuses, muud midagi.
20.12.2007 at 20:50
askeldaja
 
2009 Corvette ZR-1
Kogu lugupidamise juures: antud võimsus on tiba tagasihoidlik sellise ikooni, kui oodatava uue ZR-1 kohta. Ei tea, kas suuremad töömahud hoitakse rohkem edaspidiseks, nõ. tagataskus, et mitte kõiki kaarte kohe lauale käia?

Samas, tahaks lõpptulemust näha livena. :)
20.12.2007 at 21:13
tqhq.ee foorum : Autod : 2009 Corvette ZR-1   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.