Tuunimine & ARKDragracingu teema ei ole selle jaoks just kõige parem.
Kas ARK'sse on tööle võetud pädavad tehnika inimesed, kes oskavad ka inimestega suhelda?
Veel paar aastat tagasi toimetasid sead 'kuningad',kes pööbliga ei tahtnud suhelda.
Kuidas käsitleda olukorda,kui meerikast tuleb väikese lift litiga (ütleme 8 tolli tõstet) ja pistu suuremate ratastega (ütleme 40 tolli) liikur, mis on ca 40 cm kõrgem kui originaal.
Mis teh passi kirjutatakse ,kas originaali andmed? Orig. andmetega veeb sulle esimene politsei ära ja saadab ülevaatusele.
Kas ARK nõuab auto muutmist orig kõrgusele?
Mis on võimalused?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
Tuunimine & ARKNo see jutt on jah suht nagu ta on, liialdatud agu alati. Kuid kui välja tõmmata sealt lõik:
quote:enamlevinud põhjuseks, mille pärast sõiduautosid erakorralisele ülevaatusele saadetakse, isepaigaldatud ja nõuetele mittevastavad valgustid ja liiga tumedaks toonitud klaasid.
Siis vast väga hull ei ole. Mina olen küll selle poolt, et need isehakan "tulemeistrid" ülevaatusele lähevad, krt nõme sõita kui "oma hea valgustusega" silma kiiritatakse.
Eks see vast rohkem selline teema on, et kui ise midagi ei tee ja silma ei hakka siis pole hullu. Kui sa oma 5 korda võimsama autoga viisakalt ringi põristad ja teiste liiklejate vahel donuts'e ei joonista, pole karta ka, et ülevaatusele saadetaks.
Tuunimine & ARKMeie banaanivabariigis kõlab see absurdina, aga võimsate autode juhtidele võiks olla näiteks
eraldi sõidueksam, kus tõestad oma sõiduoskust võimsa autoga.
Ja ma oleks nõus maksma näiteks lisanduvat saastemaksu, et kaoks ära ülevaatusega peedistamine jne...
Märjad unenäod...
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
Tuunimine & ARKIgal mündil on kaks külge, pagan siin on neid külgi rohkemgi. Ma servast pooldan seda, et autod, mis ikka ei ole juhitavad või ei suuda jääda oma tuuningu tulemusel seisma korjatakse liiklusest maha. Ma ei räägi siin tuuningu ja tehnika aretamisest selliselt, et kõik sõlmed on läbi mõeldud ja kvaliteetselt tehtud, paigaldatud jne. Ma pigem räägin a'la "Fedja, Vasja ja pojad tjuuning OÜ-st". Kus ka tehakse se high lift nii, et keevitatakse tuimalt kaks spiraal vedru üksteise otsa, pidurivoolikud on nii pinges, et kui veel tõsta siis lähevad katki, linnas liikudes on oht, et läheb küllili jne. Aga samas, kui see on tehtud (ma küll võin eksida lajatades kaubamärke) Old-Man-Emu kitiga, kus on vahetatud kõik liigendid, vedrud, voolikud jne, siis see peaks olema küll ok. Ahh, ühesõnaga point on selles, et seni kuni teistele pole asi ohtlik, ei takista teiste liiklemist ja päris suitsidiaalne ka ei ole, siis ma ei näe põhjust, miks ei või tuunida.
quote:Peeter82:eraldi sõidueksam, kus tõestad oma sõiduoskust võimsa autoga.
Küsimus pole sõiduoskuses - keegi ei nõua Sult eraldi sõidueksamit, kui Sa rahakotirauad laiali venitad ja omale Veyroni koju tood.
Asi on rohkem selles, et keskmine selline "SR-tuunija" keskendub eranditult mootorile - võtab miski panni, tõstab suurema mootori ja selle külge Suure Kõrvitsa vahele, saab sealt originaalse 150hj asemel 450 kätte. Selle peale, et koos võimsuse 3x kasvatamisega peaks ka veermikku, pidureid jne järgi aitama, sellele, et auto kaalujaotus läheb täiesti paigast ära ja veel paljudele muudele asjadele ta ei mõtle. Või kui mõtlebki, siis tähelepanu ei pööra. Aga selleks, et see auto oleks tänavaliikluses sama ohutu kui enne, on need asjad isegi olulisemad.
Tuunimine & ARKAga on siis vahet? Seadus käsitleb neid võrdselt "omavolilise ümberehitusena". Meil on nn protsendimäärus ENSV aegne. Siis olid samad protsendid. Meie legislatsioon lubab panna natuke võimsama asendusmootori. Need piirangud muidu pärinevad ajast, kui oli aktuaalne tootmisest maha võetud autodele asendusmootorite panek. Edasi on vaja korralikku katsekoda, aga riigi jaoks on ARK tühipaljas lüpsimasin riigieelarve täitmiseks. Reatöötajate palgadki on seal sellised, et karju appi. Et kontrollida seda, kas sa panid pädeva tagasilla või suuremad pidurid, eeldab margitüüpilisi süvateadmisi. Esiteks pole selle kontrollimiseks andmeid (Autodata ei sisalda) ja teiseks eeldab see kogemust. Näiteks seda, mis on vahet 9-bolt ja 12-bolt (ok, meelevaldne näide) tagasillal.
Tegelikult peaks inimest natuke rohkem usaldama, olen üsna kindel, et natuke intelligentsem margifänn, kes näppe õliseks teinud on, paneks teadmiste poolest suvalise riigipoolse vaidleja paika. Kõike kontrollida nagunii ei osata.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Tuunimine & ARKSiin ma vaidleks vastu, mitte ei osata vaid ei suudeta, selles väites on suur vahe. Ma olen veendunud, et hea tahtmise juures leiab Eestist päris piisava kogemusega inimesi, kes suudaksid veenduda auto sõlmede ohutuses, küsimus ei ole siin ju standardites ning iga tootja detaili teadmistes, et a'la 9 bolt püsib nii ja 12 bolt naa, vaid arvutuses. see muidugi viib selleni, et tootjad peavad ka andma kaasa vastavad sertifikaadid, et nende toode on sellisel juhul ohutu kui... ja siis nimekiri tingimustest. Kui mõnel juhul täidetakse tingimused üle, siis saab need välja arvutada, kui alla, siis lihtsalt seda liiklusesse ei lasta.
Ja veelkord, ma toonitan, et asi ei ole mootoris, ma pakun, et heas korras autole võib panna ka 2x võimsama mootori ja midagi ei juhtu, sest auto puhul loevad ka muud tegurid lisaks ja auto ehituses on seal tugevuses ilmselt pigem ülejääk kui puudujäääk. Küsimus on pigem selles, mida tehakse tuunimise eesmärgil sildade (liigendid, vedrustus, laagrid) ja pidurid.
Tuunimine & ARKMina olen täiesti nõus arkile tõestama, et ma kaamel pole. Hetkel ma lihtsalt seda teha ei saa, kuna 102030 reegel on ees mida ma hetkel näpuotsaga ületan. Ja ongi case closed.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Tuunimine & ARKkkerem: Sa kujutad selle asja kulu ja vaeva ka ette, kui hakata nt auto jõuülekande tugevust üle arvutama? Enamik detaile eeldaks ilmselt valmistajatehase jooniseid, täpseid kirjeldusi (nt metalli mark - mis võib olla ka ärisaladus), juppide laua peale pulkadeks võtmist (kuna enamik meist kasutab rahapuudusel second hand juppe, mis võivad olla kulunud, väsinud jne). Ainus võimalus seda teha on tüüpagregaatide kasutamisega, milles loomulikult peab kontrollija orienteeruma. Ja sõltumatuse huvides peab see knowhow olema selles samas katsekojas. Kui hakata Eestist kokku korjama igasugu tuttavate tuttavaid "sõltumatuid" asjatundjaid, on tulemus nagu meil mõni aeg tagasi oli - seltskonnastaari Lincoln võeti arvele ilma mingite kollaste suunatuledeta, aga pööbli oma ei võeta. Et sinna asi kalduda võib, selleks näiteid ei pea kaugelt otsima. Et asi ei muutuks KGB stiilis ürituseks, siis võiks natuke ehitajat kah usaldada. Mis aga puutub eksperthinnanguid stiilis "katsusin käega ja see on tugev küll" on meie õigusruumis vähe vettpidav asi. Praktika on ikka selline, et haldusotsuse tegija peab oma otsust motiveerima ja selles stiilis ei saa käia.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Tuunimine & ARKAuto sõlmede tugevusarvutus on nii brutaalselt keeruline, et Eestist sa pädevat inimest ei leia. Ja "pakun" ning "arvan" ei muuda kahjuks reaalsust.
IMHO on modimine tore asi kuid inimõiguseks seda pidada ei saa.
Tuunimine & ARKMa võib-olla väljendasin ennast valesti ja kasutasin palju oleks-poleks-võiks ja muid ks lõpulisi väljendeid. Kuid minu seisukoht on endine, ma ei räägi tehaseautost ja pelgalt punastest või sinistest tuledest ja see jutt ei puuduta ka enamiku siinset rahvast.
Asi on lihtne - kui autot on muudetud nii, et see kujutab või võib kujutada pärast muudatuste tegemist ohtu tesitele liiklejatele või endale, siis sellisel juhul ei tohi see auto pääseda liiklusesse. Kui keegi tahab tõestada, et tema plekikruvidega (lihtsalt äärmuslik näide) alla kruvitud tagasild on ohutu, siis on see selle kruvija asi, et see saaks tõestatud. Kindlasti on vaja apsude ja vigade vältimiseks kasutada mingeid malle/mudeleid/standardeid, mis selle süsteemi teeb jälle tavakodanikule ebameeldivaks, kui ta peaks seda kadalippu läbima.
Tuunimine & ARKJa ühe "peerupurgi" kohta tuleb mitu mittekorras stock autot?
Eks ta ole, lääpas ratastega rontide, mille moosiriiul on nii kõrge, et linnud teevad sinna pesa jne, tõttu kannatavad vähesed oskajad, kes on asja viimase detailini läbi mõelnud.
Mis õigusaktidesse puutub, siis Batmobiil on Rootsis legal, kuna see on ju Lincolni limo. Siiski, ütlesin, et võiks ka afterburneri panna, mille peale tuli pearaputuse saatel "naa-naa".
Aga jah, mitte ainult tuunimine, vaid üldse autoga sõitmine ei ole inimõigus, Euroopas on see pigem patt.