register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Headerid II.  
Poster Message
Heiti
Headerid II.
Asjast on juba pikemalt juttu olnud aga uuriks veel.
Nimelt on mul headerite paigaldamine homme päevakorra ja seoses sellega küsimus,et kui ma nad jätan katmata kas siis kapotialune muutud väga tuleohtlikuks?Autot ei tahaks nagu maha põletada.
Üks lihtsam variant on vist asbestriidega katmine,selle head ja vead?
13.04.2002 at 21:32
peep
 
Moderator
Headerid II.
Ei juhtu nendega midagi, peaasi, et küünla- või mingid muud juhtmed vastu ei puutuks või väga lähedal poleks.
13.04.2002 at 02:06
BlueStang
 
Headerid II.
Enamusel autodel ju headerid katmata ja pole tuleohtlikkuse mõttes häda midagi. Nagu peep ka mainis ei tohiks juhtmed/voolikud headerite lähedal lähedal olla.
Katmise mõte pole ikkagi tuleohu vältimine vaid:
1. Lisavõimsuse saavutamine mootorist gaaside kiirema väljajuhtimisega (kuumad gaasid liiguvad kiiremini)
2. Lisavõimsuse saavutamine mootoriruumi temperatuuri alandamisega (seega ka sisseimetava õhu temperatuuri alandamisegaa). Teada on, et kütusemootorite kasutegur sõltub ümbritseva keskkonna ja kütuse põletamiseks kasutatava õhu temperatuurist.
3. Mootoriruumis olevate seadmete/juhtmete/voolikute/ eluea pikendamine, sest kõrgemas kuumuses on nende eluiga väiksem.
Keraamilistel katetel lisandub veel headerite enda eluea pikendamine ja viisakas väljanägemine. Lintmaterjal (või ka asbestriie) võib enda alla koguda niiskust ja headerite eluiga isegi lühendada.
Näiteks Peep oma autost kirjutades mainib:
Termoisolatsiooni sukad ja lindid teevad põhimõtteliselt sama töö ära odavama hinna eest, kuid nad kipuvad enda alla niiskust koguma ja on esinenud juhtumeid, kus väljalase on kuue kuuga täiesti läbi roostetanud. Seega lõppkokkuvõttes kallis variant.


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
14.04.2002 at 12:55 Last edited 14.04.2002 at 12:55 by BlueStang
peep
 
Moderator
Headerid II.
Mina arvan, et keraamilise katmise peamine eelis on välimus ja siis tuleb soojusisolatsioon juhtmete kaitsmiseks ja (pea olematu IMO)võimsuselisa, ma pole kuskil netis näinud sõltumatut dynokatsetust keraamika vs. katmata header.

Mis puudutab sisseimetava õhu temperatuuri siis see on küll megalt oluline, päris suur vahe võib võimsuses tekkida. Aga kui tegemist performance masinaga siis on õhu sisseimemine mootoriruumist niikuinii väga ebasoovitav. Kui õhk võetakse väljaspoolt siis kapotialune temperatuur nii väga ei mõjuta.

Kui autoga sõita ainult suvel ja põhiliselt kuiva ilmaga siis on lindid ja sukad ka täitsa ok.
14.04.2002 at 13:53
Heiti
Headerid II.
Ma panen siis headerid niisama külge ja ei hakka nende katmisega jändama.ega see lint pole just kõige parema väljanägemisega kah.
Kuna ma just erilist raketti ei ehita pole see nn.võimsuselisa minu jaoks ka eriti tähtis.Vähemalt on teada,et kui juhtmed-voolikud kaugemal hoida ei tohiks midagi juhtuda.
14.04.2002 at 16:32
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Headerid II.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.