register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Blown alkost, interdistsiplinaarselt   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Nojah, arvestades, et Camaro tehnikaartikli uuenduse peale ei osatud poolt sõnagi öelda, tegin teise teema.

Sai siis talve jooksult teist natuke tuubitud. Mõistagi poole aastaga ei saa omandada 30 aastast kogemust. Iseenesest pole seal midagi üle mõistuse, võib-olla isegi mitte keerulist, aga ikkagi on väga palju asju teistmoodi ja seda mitte sugugi ainult metanooli eripärast, võib-olla rohkemgi lihtsalt suuremast võimsusest. Ole sa kasvõi PhD kraadiga F1 insener, kodutööd tegemata ikka ei oska asja.

Üsna hea paralleel on eksootiline võõrkeel. Võõrkeele omandamine ei nõua ju geniaalsust vms, aga samas tuleb seda aastaid õppida. Ka suurim geenius ei oska seda iseenesest, ilma õppimata.

Üks peamisi erinevusi on suhtumises. Kui oled aastaid igapäevaautodega tegelenud, siis hakkab mingil määral "käib küll" mentaliteet külge, võistlustevaheline hooldus seisneb "klaasipesuvee juurdevalamises" jne. Natuke raskevõitu on IGA kord IGA pisiasja kontrollida. Või mida arvata, et peale iga sõitu kontrollida kepsusaalesid, peale iga võistlust mootor pulkadeks, kastile "transrem" :), peaülekande taldrik magnafluxi. Jätad ühe pisiasja tegemata, siis seesama maksab hiljem kätte.

Vahe on nagu reisilennukil ja Space Shuttle'il (see ju ka reisilennuk, ainult mootorid pisut teised ;)). Esimesega cruisad lennujaamast A lennujaama B, teise õhkutõus on pisut suurem sündmus. Heh, muuseas, SS on samuti "kahekäiguline" nagu Powerglide kast. "Esimesel" SRB'd raputavad korralikult läbi, "teisel" töötavad ainult SSME'd, mistõttu on rahulik sujuv kiirendus. Et Camarol teisel käigul 1G saada, peab olema 1800 hj, esimesel seevastu teoreetiline stardikiirendus oleks (väga ligikaudne) 1500 Nm * 2 (turbiin) * 1.76 (1. käik) * 3.7 (rear) / .42 (rehviraadius) / 1220 (mass) = 3.8 G, ehk 0-100 0.75 sek, 60ft 1.0

"Auto ehitamisest"

Racing operatsioon on sisuliselt (tegijamatel mõistagi ka formaaljuriidiliselt) oma firma, võistlusauto on lihtsalt üks töövahend. Paljud mõistagi näevad vaid auto ehitamist, mis on umbes sama, et eduka firma loomiseks piisab kui hankida soliidne ametiauto. On ka sellised "pisiasjad" nagu töökoda, transpordivahendid ja nagu ikka, peaasi on inimesed s.t. tiim. Korraliku tiimi kokkupanek kestab aastaid. Viimasel ajal on näiteks NHRA's olnud intsidente kus rikkur tuleb võistlema ja poole hooaja peal võtab tiimipealiku "vaibale" ja kirub, et tervelt pool aastat läinud, miks ta ei võida, mille eest ta maksab jne. Vaene tiimipealik peab siis tujukale "lapsele" selgeks tegema, et päris nii need asjad ikka ei käi.

Eestiski on juba asi sealmaal, et autohuvilised, kel on piisavalt ressursse konkurentsivõimelise Outlaw asjaga võistlemiseks, toovad põhitakistusena välja just tiimi puudumise. Alternatiiv tiimipealikku ja peamehaanikut väljamaalt sisse osta on ka päris mõtlemapanev samm.

Aga jah, mina ei saa midagi teha, peale enesetäiendamise. Tahad maailma parandada, pead kõigepealt iseennast parandama... :)


____________________________
_
12.06.2008 at 14:00
Sören
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
partel:
...
esimesel seevastu teoreetiline stardikiirendus oleks (väga ligikaudne) 1500 Nm * 2 (turbiin) * 1.76 (1. käik) * 3.7 (rear) / .42 (rehviraadius) / 1220 (mass) = 3.8 G, ehk 0-100 0.75 sek, 60ft 1.0

...



kas pöörded siis kiirendusel nullist sajani ei muutu või on momendikõver hoopis sirge?
turbiini võimendustegur on ka ühtlane kogu selle aja jooksul?

____________________________
gts1000 & gl500 & w140
12.06.2008 at 17:24
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
Sören:
quote:
partel:
...
esimesel seevastu teoreetiline stardikiirendus oleks (väga ligikaudne) 1500 Nm * 2 (turbiin) * 1.76 (1. käik) * 3.7 (rear) / .42 (rehviraadius) / 1220 (mass) = 3.8 G, ehk 0-100 0.75 sek, 60ft 1.0

...



kas pöörded siis kiirendusel nullist sajani ei muutu või on momendikõver hoopis sirge?
turbiini võimendustegur on ka ühtlane kogu selle aja jooksul?
See oli illustreeriv näide. Mootor pole dünos käinud, dataloggerit pole, aga ikkagi sõitis esimesena üle 270 km/h. Momendikõver peaks suht sirge olema. Puhtalt spekuleerin, et pöörded lööb kohe 6000 kanti (mis libisemata oleks 140 km/h). Anyway täiega startida ei saa, kuigi Lauri 60 ft näitas, et üle 2 G ikka hoiab kinni ka.


____________________________
_
12.06.2008 at 22:34
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Võib-olla keegi mõtleb, et kütusesüsteemi arvutamine on midagi üle mõistuse. Vastupidi, vähemalt elementaartasandil lihtsamast lihtsam.

Ok, väga lihtsustatud näide Camaro hetkeolukorrast.

Blowermootori puhul on kõige tähtsam blower ise. Teada tuntud väljend "mootor on õhupump" on seda ka üsna otseses mõttes. :)

Õhk:

Meil on teflonribadega 8-71, tavaline on 440 cid, meil näituseks 470 cid. Redline on 7500, overdrive 25% ehk bloweri kiirus 9375 p/min. Üks ft on 12 tolli. Õhukulu 470 * 9375 / 12 / 12 / 12 = 2550 cfm ehk üle 2 Dominator karpa. Õhu tihedus on 1 nael = 13.1 kuupjalga. Ehk 2550 / 13.1 = ligi 200 lb/min.

Kütus:

Alko puhul võib segu olla üsna mööda, aga seda rikkama suunas. Stoich on 6.4:1, aga võtame konservatiivselt 3.8:1

Ehk 200 / 3.8 = u. 50 lb/min. Metanooli tihedus on 6.63 lb/gallon ehk siis 50/6.63 = u. 7.5 gpm.

Pump on Enderle 110, reiting 13.2 gpm @ 100 psi. Arvestades, et blown alko mootori BSFC rusikareeglina on 2, toidab see 13.2 * 60 * 6.63 / 2 = 2600 hp ehk enam-vähem ok Pro Modi.

Düüside kogupindala:

Düüside suurus määrab kui suur osa läheb mootorisse ja kui suur voolab tagasi pumbasisendisse või paaki "uuele ringile". Kogupindala määrab kütuserõhu, või siis vastupidi.

Alko tahab pisut kõrgemat rõhku kui bensiin, näiteks 130 psi.

Voolavuse rusikareegel:

GPM (30 psi juures) = düüsi pindala * 200

S = GPM (30) / 200

Düüsi voolavus ja rõhk on ruutvõrdelised s.t. et voolavust suurendada 2x peab rõhku tõstma 4x. Ehk 30 psi ja 130 psi voolavuse vahe on sqr (130/30) = u. 2 ehk 6.5 gpm.

S = 6.5/200 = 0.0325 in2

Tagasivoolu düüs (pill):

Tagasi voolama peab 13.2-7.5= 5.7 gpm, düüs (pill) seega 5.7/13.2 * 0.0325 = 0.0140 in2 ehk diameeter S=Pi*d2/4 -> d = sqr (4S/Pi) = u. 0.130 ehk "130"

Mootoridüüsid (jets):

Neid on vaid 8 õhukoguris (hat) ehk enne blowerit. Mootorisse siis 7.5 gpm, kogupind seega 7.5/13.2*0.0325= 0.0185 ehk ühe düüsi pindala on 0.0023 ehk läbimõõt 0.054 ehk "54".

See siis keskmine düüs, kasutatakse erinevaid eestpoolt taha, näiteks siis 58/56/54/52 või 56/54/54/52 vms.

Võimsuspotentsiaal on muuseas 50 lb/min *60 / 2 = 1500 hj

See siis täiesti ebateaduslik arvutus, eirates matemaatika ja füüsika reegleid :) Aga so what, kui rikka poole eksid, pole midagi. Iga mootor on täiesti erinev, peaasi on väga umbes baseline paika panna, õige värk käib ikka rajal vaadates küünlaid (NGK R5671-A9), timeslippi, 8x EGT, kütuserõhu ja kütuse flowmeteri logi.

Muidu on olemas Jetsize jt programmid düüside arvutamiseks. Selle jaoks raha polnud, seega pidin ise valmis progema.

Huvitav kalkulaator on ka see, aga kasutab A/F 5:1, mis IMO on väga lahja:

http://www.fuelinjectionenterprises.com/supercharged.htm


____________________________
_
12.06.2008 at 22:34
madis
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Offtopic, kuid Pärtel, tule meetermõõdustikku üle, kõik valemid jms on palju lihtsam !

Mina olen seisukohal, et USA tuleks pommitada kiviaega, et siis sealt uuesti üles arenedes ehk võtavad meetermõõdustiku ja kümnendsüsteemi kasutusele. Millitoll, threads per inch ja AWG on igaüks iseenesest piisav põhjendus laiaulatusliku rünnaku alustamiseks.

Sorri, ei saanud vait olla.
13.06.2008 at 00:09
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Ehh, nad on hakanud millimeetreid kasutama! Ja ma pean need siis tollmõõtu konvertima, et aru saaks... :)

Meetermõõdustikuga mul raske - kW'dest ei ole ma kunagi aru saanud, aga see rohkem elektrimootorite teema ka.

____________________________
_
13.06.2008 at 06:26
Lembit
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Pärtel, mis teil VE on mootoril?
13.06.2008 at 07:25
madis
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Veel lühike offtopic: meetermõõduga kaovad ära paljud "Tambovid" valemitest, kuna see ühildub SI süsteemiga. P=wT, mitte P=2.31155*rpm*T (number oli hetkel suvaline). kW =1000dzauli / sekundis, väääga lihtne.
13.06.2008 at 08:57
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
Lembit: Pärtel, mis teil VE on mootoril?
Who cares? :) Aga tark Desktop Dyno (:)) pakub 180 kanti. Anyway see hooaeg ei jõua piiri lähedalegi. Mootori peamine asi selles, et pole pordipihusteid, s.t. silindrid on erinevad, mistõttu tuleb seadistada kõige lahjema järgi, milles 6 sõidu järel erilist selgust pole, kuna sai sigarikkalt sõidetud.

Pole mõtet kõrgtasemel matemaatikat ja füüsikat rakendada, liiga palju on tundmatuid. Blower võib olla kulunud, düüsid ei vasta oma numbrile (pole testitud), pump väsinud jne. Samuti see, mis dünos on viimase peal, võib rajal olla katastroof. Mis mõte oleks meil olnud dünosse minna? Ainult kepse väsitama. See oli meie neljas blowermootor, lihtsalt pidi töötama ja töötaski. Umbmäärane rikas baseline paika ja rajale. Ülimat tõde näitab ikkagi timeslip.

Uue mootori puhul reeglina nii, et alguses rikas segu ja turvaline süütenurk. Kõigepealt kütus paika ajada, seejärel alles süütega katsetama.

Nõrk koht on jõuülekanne, aga samas võib olla ta suuremat koormust ei näegi, esimene käik on juba praegu traction limited, teine aga alla 1G. Põhilöök on ikka stardis transbrake vabastamine, kuna erinevalt piduri vastu stallimisest ei ole eelpinget peal. S.t. õhku peaks lendama kohe stardis, mitte 250 km/h.




____________________________
_
13.06.2008 at 10:17
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Nojah, käesoleva hooaja plaan on järgmine:

Raadil:

1. Mitte sõita üle 60 ft andurite
2. Jõuda finishisse
3. Siis vaatab edasi

Kõrgtehnoloogiliste teoreetikute meelehärmiks loobime lihtsalt oma sita kokku ja vaatame, mis saab.

Sellisest lähenemisest hoolimata on millegipärast Eesti rekordeid aastate jooksul ületatud.


____________________________
_
13.06.2008 at 15:17
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Drag racing on ikka tagasihoidlikkust tekitav ala. Lähed juba õhku täis, a la BHRA kodulehel ei ole vaja lõppkiirusrekordi parandamisega vaeva näha, kuna iga kord teeme uue. Ja siis tuleb väike anomaalia, vaatad, et üldse sõidukorras oled. Kas profid on vähe kommenteerinud, et mootor lendas õhku kõige tühisema vidina tõttu, mis maksab 50 senti...

Samuti süveneb reaalsustaju ja hoolsus, mis tulevad kasuks ka muudes eluvaldkondades. Timeslip on ultimate tõekuulutaja, mis näitab, et reklaamid ei tööta, müüdid ei tööta. Imenippidega füüsikareeglitest mööda ei hiili, kõigepealt tuleb põhiasjad korda teha. Hoolsust ka vaja, IGA kord tuleb IGA asi üle kontrollida, kui ei tee, maksab kätte. Igapäevaelus on selle kaasmõju üsna märgatav.

Hetkel on selles mõttes hea, et meil ei ole vaja midagi tõestada. Eelmine hooaeg näitasime, et oskame meistriks tulla, see hooaeg näitasime, et oskame blown alko mootorit käima panna. Aasta kõige tähtsam päev oli testipäev, seal selgus, kas tuleb hooaega või mitte...

Tavainimese jaoks on Camaro ilus, lärmakas ja kiire auto, aga tegemata tööde ning puuduolevate asjade kilomeetripikkuse nimekirja uurimise järel tekkinud masendust aitas leevendada just asjatundjate üsna impressed kommentaarid.

Aga ikkagi keegi ei tea, mis värk tegelikult on. Mitte just stiilis, et F1 insener tuunib poja hobikarti, aga ikkagi... R&D käib ikka pisut teisel tasemel. Peab ju ajast ees olema, et oskaks juhtida õiges suunas. Käesolev hooaeg on nii kauge minevik, et ei mäletagi enam... :)

Mis Laurisse puutub, siis arvestasime ikka 632 + 2 stage port N2O ehk a la 1800 hj. Kui tegeliku mootori andmed levima hakkasid, siis Erkki imestas, et kas see on mingi nali või ??? Usas pole 632'ga enam midagi teha, 738 min, paljudel arvatavasti lihtsalt vedeleb garaazhinurgas. 706 suht sama. Muidugi kui otsus oli finantskaalutlustel, siis ei ütle ma poolt sõnagi, liigagi tuttav ja valus teema.

Kõige odavam tuleb ikkagi siis, kui tead, mida teed. Usas on blown alko üks start pea $2000, ehk pimeduses kobamine läheb kalliks. Soovitatakse kohe palgata asjatundja, vist oli $3000 per võistlus.


____________________________
_
16.06.2008 at 08:32
gets
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Eks eelarve jah seab piirid. Mina näiteks ootan pikkisilmi, millal teie fine tunega tegelema hakkate. Siiamaani on olnud justnimelt niiviisi nagu sa paar posti ülevalpool märkisid, iga aasta uued jupid kokku, enam-vähem käima ja vaatab, mis tuleb. Kui praegune mootor korralikult hääles oleks, siis tõenäoliselt poleks kereindeksi lõhkisõitmine väga suur probleem :).
16.06.2008 at 11:48
vvt
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Täppishäälestus pole ju töömahu kõrval oluline ja iga pooljuht on saadanast.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.06.2008 at 12:00
Sören
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
vvt: Täppishäälestus pole ju töömahu kõrval oluline ja iga pooljuht on saadanast.

aega võttis, aga lõpuks ometi on vvt ka dragi olemusest aru saanud - kui mootor juba käima jääb, siis ei ole rohkem häälestust vaja;)



____________________________
gts1000 & gl500 & w140
16.06.2008 at 12:44
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
gets: Eks eelarve jah seab piirid. Mina näiteks ootan pikkisilmi, millal teie fine tunega tegelema hakkate. Siiamaani on olnud justnimelt niiviisi nagu sa paar posti ülevalpool märkisid, iga aasta uued jupid kokku, enam-vähem käima ja vaatab, mis tuleb. Kui praegune mootor korralikult hääles oleks, siis tõenäoliselt poleks kereindeksi lõhkisõitmine väga suur probleem :).
Hetkel ei olegi küsimus eelarves, vaid sõitude arvus. Hooaeg ei ole 24 etapiline nagu NHRA's, seetõttu peab korraga väga palju muutma ja puhtalt "tunde järgi". Fine tuningu välistab dataloggeri puudumine. Samuti pole veel varumootorit ega ka võimalust boksis kahe sõidu vahel mootorit vahetada, mis mõlemad on ikkagi elementaarsed asjad.

Eks praegu on jah nii, et etappide vahe on 3 nädalat: nädala paned tellimust kokku, nädala ootad juppe ja nädala installid.

Mis muidu 540 cid BBC potentsiaali puutub, siis:

http://www.oddysracingengines.com/oddy_engines.html
quote:
Top Sportsman 540 Cu. In.
Big Block Chevy
Blown Alcohol 14-71 High Helix Supercharger
2100+ H.P. on Alcohol
Starting at $37,900
See siis bracketi mootor - Top Sportsman ja millegipärast "Best Seller".

Nagu öeldud, siis blower on A&O. Korralik asi paraku päris tasuta pole:

http://www.psisuperchargers.com/viewproduct.php?id=27

BTW, PSI (Norm Drazy) on rohkem tuntud kruvikompressorite tegijana (C & D blower).

Aga jah, tehnika kestmise üle pole mõtet muretseda. Tuleb lihtsalt aksepteerida, et iga kell võib õhku lennata, ükskõik kui hoolas oled. Kui see risk ei meeldi, tuleb hakata postmarke koguma...




____________________________
_
16.06.2008 at 13:19
Gsinut
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Pärtel, kuidas Lauri mootori suguse loomaga on, seda vist on mõtet ikka komplektsena osta, sest see pole ju eriti kallis? Üldse vist on mõtekam selliseid asju komplektsena osta, mis sellisesse Sportsman tüüpi mootoritesse puutub?
Millest aga jutt, et see Shafiroff on saastamarketi kraam (peab nentima, et tundub odav jah, kuid esimese etapi võit on ikkagi nende taskus)? Kust need vahed tulevad ja millised siis on kvaliteettootjad ja millised mitte?
16.06.2008 at 16:22
Olds
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
Gsinut:Kust need vahed tulevad ja millised siis on kvaliteettootjad ja millised mitte?
Eks see suurusjärgus ole ikka nii, et kes mida eelistab ja kes millist talli rohkem kiidab.

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
16.06.2008 at 16:26
vr_
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
Olds:
quote:
Gsinut:Kust need vahed tulevad ja millised siis on kvaliteettootjad ja millised mitte?
Eks see suurusjärgus ole ikka nii, et kes mida eelistab ja kes millist talli rohkem kiidab.

Mis siin nüüd suurusjärguga pistmist on???

____________________________
Imperialist 71
16.06.2008 at 16:35
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Täpselt - Lauri võitis ja see on kõige tähtsam!

Ma olen lihtsalt selline noriv perfektsionist juba. :) Samuti tuleb vaadata, mida "suures kirjas" hinna eest täpselt saab. Kui väikses kirjas on mainitud, et pole näiteks süüdet ning korralikud jubinad on "optionid" (neid võtaks kokku mitme tuhande eest) jne.

Usa harrastussportlased oskavad ainult starterinuppu vajutada. Sõidavad oma teatud arvu sõite ära ja saadavad siis hoolduseks mootoritarnijale tagasi. Nagu igapäevaauto - ise ainult "lisad klaasipesuvedelikku".

Asi pole mitte Shafiroffis, vaid 565 632 asemel. N2O puhul on samuti "nothing beats cubic inches" - isegi legaalne Pro Mod on juba unlimited, alles hiljuti oli max 711 (põhimootor 706 cid), siis 740 (738) jne. Praegu on juba 800+ (vist isegi 904?)

Muidugi kes välistab, et Lauri järgmine on 706 vms...

Täiskomplektse mootori ostaks sealt:
http://rehermorrison.com/superSeries/622NOSStart.htm

See on absoluutselt puhtisiklik subjektiivne eelistus.





____________________________
_
16.06.2008 at 16:41 1 edit. Last edited 16.06.2008 at 16:44 by partel
Gsinut
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Aga samas Pärtel, kas teil poleks mõtet praegu lõpetada mootorile mõtlemine ja nuputada, kuidas autole pidamist tekitada, sest praegu veel terve hooaeg ees ja kui ainult mootorile mõelda, siis oleks vaja ustele kojamehed panna. Samas must auto sõidab otse nagu nool ja see praegune aeg polnud veel isegi lähedal sellele, mis ta sõita võib sel aastal.
16.06.2008 at 16:58
Erkki
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Eks me edaspidi keskendume rohkem vedrustuse seadmisele, muidu pole suuremast võimsusest mingit kasu.
Nagu Pärtel mainis, et kuna suvel on ainult neli võistlust, siis tuleb teha mitu muudatust korraga, mis teeb omakorda seadistamise keeruliseks. Alustame juba eelseisval Tartu etapil.

Üks nüanss on veel: me püüame hakkama saada oma jõududega. Kõik olulised komponendid nagu: mootor, käigukast, tagasild ja toruraam on "Made in Estonia". Tehniline kogemus ei tule valmis sõlme ostes, see tuleb oma peaga mõeldes ja ise tehes. Pean seda tähtsaks ja loodan, et ka teised oskavad seda hinnata. Kui saime eelvalt loetletud sõlmede valmistamisega hakkama, siis usun, et saame ka vedrustusega hakkama. Iseasi muidugi kaua see aega võtab.

Seniks ärge heitke meelt, juba laupäeval näeme :burnout

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
16.06.2008 at 23:35
partel
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
Erkki:Üks nüanss on veel: me püüame hakkama saada oma jõududega. Kõik olulised komponendid nagu: mootor, käigukast, tagasild ja toruraam on "Made in Estonia". Tehniline kogemus ei tule valmis sõlme ostes, see tuleb oma peaga mõeldes ja ise tehes. Pean seda tähtsaks ja loodan, et ka teised oskavad seda hinnata. Kui saime eelvalt loetletud sõlmede valmistamisega hakkama, siis usun, et saame ka vedrustusega hakkama. Iseasi muidugi kaua see aega võtab.

Nagu Erkki ütles.

Üks asi on lihtsalt soov asja osata, teine on lihtsalt rahalised põhjused. Tasuta know-how olemasolu on mulle endalegi uskumatult oluline. Ei ole saladus, mis osasid keegi kasutab ja ei pea palju googeldama, et teada saada, mis asi maksab. Kui ei tea, mida teed ja kobad pimeduses 10K per sõit, siis...

Ja know-how ei tule lihtsalt intelligentsusest, vaid tohutust kodutööst. Lugematud tunnid netis ja töökojas. Et blown alko elementaarne ABC poole aastaga selgeks teha, läks ikka kiireks küll. Tõsised kompromissid isiklikus elus jne. Kui ikka 24/7 asja uurid, siis pole kuigi palju aega leivaraha teenida. Aga mis oli alternatiiv? Üks sõit = üks mootor... Mis näoga ma siis peeglisse vaatan?

Drag racingus garantiisid ei ole, aga ühe julgen siiski välja käia: kui keegi, kel kodutöö üsna tagasihoidlik, ostab endale viimase peal jupid, siis oskab ta nendega teha täpselt kahte asja: "mitte" ja "sittagi". Mis muud kui hakkavad telefonikõned stiilis "Issi... Mis ma nüüd teen??"... Huvitav, kellele need kõned tehakse? ;)

Ja nagu ma olen korduvalt öelnud, tegemata tööde nimekiri on kilomeetripikkune. Aga vähemalt tean päris hästi, mida teha.


____________________________
_
17.06.2008 at 07:46
Olds
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
vr_:
quote:
Olds:
quote:
Gsinut:Kust need vahed tulevad ja millised siis on kvaliteettootjad ja millised mitte?
Eks see suurusjärgus ole ikka nii, et kes mida eelistab ja kes millist talli rohkem kiidab.

Mis siin nüüd suurusjärguga pistmist on???
Kas hr VR Peab taas hakkama tähti närima??

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
17.06.2008 at 09:44
vr_
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
quote:
Olds:
quote:
vr_:
quote:
Olds:
quote:
Gsinut:Kust need vahed tulevad ja millised siis on kvaliteettootjad ja millised mitte?
Eks see suurusjärgus ole ikka nii, et kes mida eelistab ja kes millist talli rohkem kiidab.

Mis siin nüüd suurusjärguga pistmist on???
Kas hr VR Peab taas hakkama tähti närima??

Tegelikult tahtsin ma lause mõttest aru saada, sest tundus huvitav teema aga..

____________________________
Imperialist 71
17.06.2008 at 09:56
vvt
  
Blown alkost, interdistsiplinaarselt
Eks ta põnev ole, alko ja puhur ja oldschool hot rod stuff, aga kas 9 liitrisest mootorist 1500 hj (nii vähe kui 167 hj/l) jaoks peab asi nii hardcore olema? Kahe Holseti vile, korraliku progetava EFI ja korraliku vahejahutuse/WB kontrolliga sõidaks see vist isegi 98 bensiiniga kui natuke vaeva näha. Võrdluseks, Eestis on ehitatud omajagu turboautosid, mis annavad 300 hj liitrist ja mis on teatud mööndustega tänaval sõidetavad. Ja pole vist sellest autost kallimad ka.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
17.06.2008 at 12:03 2 edits. Last edited 17.06.2008 at 12:05 by vvt
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Blown alkost, interdistsiplinaarselt   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.