register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : K: 5W-30 ja 5W-40   1 2 3 4 5  
Poster Message
vvt
  
K: 5W-30 ja 5W-40
quote:
charger: Ma olen küll täheldanud, et õli temp on pigem kõrgem kui jahutusvedeliku oma :rolleyes
Tänavasõidul on 180F termostaadiga õli 95-100C ja rajal tõuseb vesi ca 200F kanti, õli aga 135-140C peale.
Mootoriõlil mul jahutusradikat vahel pole.

Nähtuse nimi ongi puudulik õlijahutus. Mul on õlijahutiga auto, tänaval õli üle 80 naljalt ei lähe, üle 120 pole rajal veel saanud. Minuarust on üle 120 juba kurjast (noh, tavalisi õlisid kasutades). Aftermarketi jahutid on USA-s suht naljahinnaga, lihtsalt leia osavnäpp, kes selle õigest külge monteerib (noh, "bolt-on" osad nagu).


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
18.02.2010 at 14:00
partel
  
K: 5W-30 ja 5W-40
Heh, poisikesed, tulge ikka maa peale tagasi.

Kui tahate õlidest rääkida, siis ehitage ise 1000+ hj mootor ja võistelge sellega, ei pea meistriks tulema, et teada saada, mis õli töötab ja mis mitte.

Hr Jaan Lajal'i poolt võimaldatud Valvoline VR1 kestis päris hästi.


____________________________
_
19.02.2010 at 07:57
M.J
K: 5W-30 ja 5W-40
quote:
partel: Heh, poisikesed, tulge ikka maa peale tagasi.
Ilmselt sobib sama soovitus Sullegi. Igal õlil on oma otstarve. See et raceing õli kaitseb 1000+hj pilli ei tähenda, et ta 20 000 km kiirteel vastu peaks. Pikad molekulid on viletsa oksüdatsioonikindluse tõttu ammu pulbriks jahvatatud. Rääkimata kinnipõlenud rõngastest.
19.02.2010 at 11:46
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Ma olen mõelnud, et kui võtta uus auto, millele on ettenähtud 0W20, 0W30 õli ja panna sinna kohe uuest peast 5W40.
Mis juhtub? Ilmselt kütusekulu veidi tõuseb, aga mootori vastupidavus ?
Ma ei tea kas on nii, aga olen kuulnud mingit infokildu, et 40 lõpuga õli kaitseb mootorit paremini.
Teine variant on 0W40 õli, kui külma pärast karta näiteks uue väikese turbo mootori puhul, kus -30ga on kindlasti turbo hoidmine väga oluline.

Mulle see 5W40 õli kohutavalt meeldib, tundub talveks sobiv ja muidu ka üsna universaalne õli, mis sobib väga paljudele autodele, selge see, et mitte kõigile.


Õlivälpadele olen ise ka mõelnud, milline see õige vahetusvälp siis oleks ?
Kuuleb igasugu numbritest, väga raske on aru saada, milline see õige välp siis on, kõige rohkem olen kuulnud ikka vanast heast 10 000km välbast, mida kasutati juba mineraalõlide ajastul.
Kindlasti ka sõiduolud loevad, selge see, lühikeste otstega kindlasti peab tihemini vahetama.

Enda 2008 2,0 115kW Honda Accordil vahetan 12 000km peale, 1,2-1,5 aastat, kuid auto seisab soojas garaazis ka ja enamik maanteesõit ning kasutan 5W40 Liqui Moly Toptec 4100 õli.
Ise eelistasin ka 5W40 õli just, kuna mõtlesin, et üle 100 000 sõitnud autole 40 lõpuga õli tundub mõistlik, eriti see vana hea Honda mootor, kus midagi ülipeenet ja ülikeerulist ei ole, vabalthingav jne.
Eriti arvestades asjaolu, et 12 000km peale kaob mingi liiter õli ja auto tegi seda kohe ostes, kui ta oli üle 100 000 sõitnud.
Nüüd 150 000 ees ja õlikulu sama.
21.12.2019 at 13:16 2 edits. Last edited 21.12.2019 at 13:59 by klemmikas
franz125
K: 5W-30 ja 5W-40
Miks sa tahad panna vedelama õli asemel uuele autole paksemat?Tootjad ju arvestanud sellise õli voolavusega. Mõnedel masinatel tahtsid klapiajastuse mehanismid vedelat õli saada.See 5w40 on parema maitsega või.Mida suurem tagumine number seda rohkem kuuma kannatab.
21.12.2019 at 15:23
Yll
K: 5W-30 ja 5W-40
quote:
klemmikas: Ma olen mõelnud, et kui võtta uus auto, millele on ettenähtud 0W20, 0W30 õli ja panna sinna kohe uuest peast 5W40.
Mis juhtub? Ilmselt kütusekulu veidi tõuseb, aga mootori vastupidavus ?
Ma ei tea kas on nii, aga olen kuulnud mingit infokildu, et 40 lõpuga õli kaitseb mootorit paremini.
Teine variant on 0W40 õli, kui külma pärast karta näiteks uue väikese turbo mootori puhul, kus -30ga on kindlasti turbo hoidmine väga oluline.

Mulle see 5W40 õli kohutavalt meeldib, tundub talveks sobiv ja muidu ka üsna universaalne õli, mis sobib väga paljudele autodele, selge see, et mitte kõigile.


Õlivälpadele olen ise ka mõelnud, milline see õige vahetusvälp siis oleks ?
Kuuleb igasugu numbritest, väga raske on aru saada, milline see õige välp siis on, kõige rohkem olen kuulnud ikka vanast heast 10 000km välbast, mida kasutati juba mineraalõlide ajastul.
Kindlasti ka sõiduolud loevad, selge see, lühikeste otstega kindlasti peab tihemini vahetama.

Enda 2008 2,0 115kW Honda Accordil vahetan 12 000km peale, 1,2-1,5 aastat, kuid auto seisab soojas garaazis ka ja enamik maanteesõit ning kasutan 5W40 Liqui Moly Toptec 4100 õli.
Ise eelistasin ka 5W40 õli just, kuna mõtlesin, et üle 100 000 sõitnud autole 40 lõpuga õli tundub mõistlik, eriti see vana hea Honda mootor, kus midagi ülipeenet ja ülikeerulist ei ole, vabalthingav jne.
Eriti arvestades asjaolu, et 12 000km peale kaob mingi liiter õli ja auto tegi seda kohe ostes, kui ta oli üle 100 000 sõitnud.
Nüüd 150 000 ees ja õlikulu sama.

Mis puutub viskoossusesse,siis mida madalam on esimene number ja mida kõrgem on tagumine number seda parem õli see on.Ehk siis esimene number näitab voolavust külmana ja teine määrimise kestvust kuuma mootori puhul!Muidugi tasub usaldada ka autotootja soovitusi,sest on ka mootoreid, mis on õli suhtes tundlikumad.
21.12.2019 at 15:24 1 edit. Last edited 21.12.2019 at 15:27 by Yll
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Mainisin oma oma postituses juba, miks 5W40 tahaksin kasutada.
See, et tootjad on 0W30 õli ette näinud, ei tähenda, et 5W40 veel mootorit tapaks, aga selle kohta ma praegu küsingi.

Minu teada ei näita teine number mitte määrimise kestvust, vaid samuti viskoossust, lihtsalt 100 kraadi juures.
21.12.2019 at 15:56 7 edits. Last edited 21.12.2019 at 16:14 by klemmikas
Yll
K: 5W-30 ja 5W-40
quote:
klemmikas: Mainisin oma oma postituses juba, miks 5W40 tahaksin kasutada.
See, et tootjad on 0W30 õli ette näinud, ei tähenda, et 5W40 veel mootorit tapaks, aga selle kohta ma praegu küsingi.

Minu teada ei näita teine number mitte määrimise kestvust, vaid samuti viskoossust, lihtsalt 100 kraadi juures.

Just nii,ehk siis mida kõtgem on tagumine number,seda paremini ta püsib selle määrimisvõime 100 kraadi juures(see ongi viskoossuse näit).
Andeks,et ennast nii üleolevalt väljendasin!Aga kui tootja on 0W30 õli sinna ette näinud,siis mina kasutaks 0W30+,ega tootja ilmaasjata seda 0-i ei nõua.Järelikult on tootja teadlik sellest,et madalatel temperatuuridel võib määrimine puudulikuks jääda!5W40 ei tapa mootorit hetkega aga kulumine suureneb küll,seega mootori tööiga lüheneb!


21.12.2019 at 18:58
Vanaisa
  
Moderator
K: 5W-30 ja 5W-40
kõik oleneb sellest, kaua autot pidada :)
on meie seas perverte kes 300...400 kilo autoga läbi sõidavad, mõned jälle liisingu 4nda aastani...

Mina isikliku kiiksuna sõidan alati tehase poolt soovitatud meie kliimasse sobiva õliga ja vahetan vastavalt sellele mida auto mulle ütleb. (mis on reeglina ca. 10 000 km juures).
21.12.2019 at 19:07 1 edit. Last edited 21.12.2019 at 19:07 by Vanaisa (Moderator)
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Tegelikult pakub tavaliselt tootja mitu õli, kuna tema autot kasutatakse erinevates kliimades.
Pakkusin neid lihtsalt mälu järgi, ilma konkreetset marki ja mudelit välja toomata.

Tegelikkuses see 0W või 5W sõltub pigem ilmast ja kui suurt külma pole, siis pole vahet, kas 0W või 5W ja ma tõingi välja ju 5W40 ja 0W40 õlid.
Kõige olulisem just see 40 lõpp.
Endiselt ei tulnud vastust infokillule, mida olen kuulnud, et 40 lõpuga õli pidavat mootorit paremini kaitsma ja mootor pidavat kauem kestma.
Lihtsalt kütusekulu pidavat grammi tõusma, ise testinud ei ole.
21.12.2019 at 19:36 1 edit. Last edited 21.12.2019 at 19:43 by klemmikas
charger
K: 5W-30 ja 5W-40
kütusekulu mõjutab pigem esimene nr, tagumine pool hakkaks mõjutama siis, kui pikalt rämedalt piitsutada, aga siis pole vist kütusekulu nagunii oluline :D
21.12.2019 at 19:43
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Esimene number saab kütusekulu mõjutada vaid seni, kuni mootor pole töösoe.
Ma ise olen eeldanud, et see 5w30 säästab kütust ikkagi sellega, et ta on töösooja mootoriga vedelam ja seetõttu liigub kergemini.
Kuid vahe ei saa olla suur.
Tegelikult on 5W30 õli ka enne töösooja mootorit vedelam võrreldes 5w40-ga.
21.12.2019 at 19:47
moo2rs
K: 5W-30 ja 5W-40
On olnud olukord, kus autotootja on samal mootoril muutnud õli viskoosust 5w40-lt 5w30-le. Mootor raua poolest täpselt sama. Ametlikku põhjendust ei olnud, aga ilmselt põhjuseks oli kütusesääst. Osa kasutajaid, kel auto garantii all ei olnud, sõitsid 40-ga edasi. 5w40 kasutajate mootoritega raua poolelt probleeme polnud, 5w30 kohta ei oska kommenteerida, kuna ei puutu enam kokku nende mootoritega ja suuri läbisõite pole näinud.


____________________________
Corvette ´81
TransAm `91
21.12.2019 at 20:40
Yll
K: 5W-30 ja 5W-40
quote:
klemmikas: Tegelikult pakub tavaliselt tootja mitu õli, kuna tema autot kasutatakse erinevates kliimades.
Pakkusin neid lihtsalt mälu järgi, ilma konkreetset marki ja mudelit välja toomata.

Tegelikkuses see 0W või 5W sõltub pigem ilmast ja kui suurt külma pole, siis pole vahet, kas 0W või 5W ja ma tõingi välja ju 5W40 ja 0W40 õlid.
Kõige olulisem just see 40 lõpp.
Endiselt ei tulnud vastust infokillule, mida olen kuulnud, et 40 lõpuga õli pidavat mootorit paremini kaitsma ja mootor pidavat kauem kestma.
Lihtsalt kütusekulu pidavat grammi tõusma, ise testinud ei ole.

Lihtsalt kütusekulu pidavat grammi tõusma, ise testinud ei ole.
No kui see on oluline siis soovitan soojalt valida särtsu ja hübriidi vahel!

Over and out!


21.12.2019 at 21:54
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Kust sa küll seda välja loed, et mulle kütusekulu gramm oluline on ? Ei ole, pigem ikka õli poolest mootorikaitse on olulisem.

Sinu soovitatud ökolahendused, ei ole just odavad, hübriidi mul üldse vähe usku, eriti maanteel.
21.12.2019 at 22:10 5 edits. Last edited 21.12.2019 at 22:36 by klemmikas
Erkki
  
K: 5W-30 ja 5W-40
Kui mootori tootja on ette näinud, et mootorisse tuleb valada 0W20 õli, siis tuleb seda ka kasutada.
Vedela õli (0W20) jaoks projekteeritud mootoril on sisekaod väiksemad ja selle võrra ökonoomsus suurem. Sellisel mootoril on laagrite lõtkud samuti vähendatud. Paksema õli kasutamisel jäävad õlitusahela viimases lõpus olevad detailid külmkäivitusel õlinälga, sest paks õli ei mahu läbi peenikese pilu. Õlitusahela viimases lõpus on tavaliselt kepsu laagrid ja gaasijaotuse mehhanism, hüdrotõukurid.
Ma olen ise katsetanud oma uutes mootorites paksemat õli(20W50) ja külmkäivitusel on kuulda paari sekundi jooksul klapitiksu. Kui vahetan selle 10W40 vastu, siis käivitub vaikselt, seega vedel oli jõuab tõukuritesse kiiremini. Kui mootor on kulunud ja pilud suured, siis on paksema õli kasutamine õigustatud nagu ka võidusõidu mootorites, kus kasutatakse kunstlikult suurendatud lõtkuga laagreid, et saaks kasutada paksemat õli, mis annab parema kaitse kokkujooksmise vastu. 0Wxx mootorite laagrid on väga minimaalseks projekteeritud ja paksema õli kasutamisel jäävad lõpuahela detailid "kuivale"
Üldiselt on nii, et kui inseneride armee on välja töötanud mootori, millele soovitatakse kasutada 0WXX õli, siis seda tasub kuulata.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
22.12.2019 at 18:06
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
20W50 ja 10W40 õlide võrdlus ei päde antud olukorras kohe üldse mitte.

Selle 0W võid eest suht üldse ära unustada, see on külma ilma jaoks see 5W või 0W see ei saa ka uuele mootorile mitte mingit kahju teha, kuni ilm just väga külm ei ole.

Küsimus on ikka selles teises numbris 20 30 40, millist kannatab kasutada.
Kui asjaga minna täpsemaks, siis üldjuhul annab tootja mitu õli, millega võib see auto sõita, vastavalt kliimale.
See, kui tootja näeb mootorile mingi õli ette, ei tähenda veel seda, et see mootorile maksimaalset kestvust tähendaks, mistõttu see ei ole antud olukorras argument.

Mind huvitavad ikkagi konkreetsed teadmised.

Siinkohal tuleb silmas pidada ka asjaolu, et kui mootor on soojenenud näiteks 40 kraadi peale, siis selle 5W30 õli ei ole veel nii vedel, nagu on seda 5W40 100 kraadi juures.
Kas sa siis väidad mulle, et enne töösooja mootorit on sellise mootori saaled ja muu selline peenike kõik ilma õlituseta? Kohe üldse ei usu, et see ilma õlituseta on.
Mis tähendab seda, et õli paksuse koha pealt, peab kogu mootor saama hakkama ka 100 kraadi juures oleva 5W40-ga, otseselt tappa see mootorit ei saa.
Kui võrdleme 5W30 vs 5W40.

Teine küsimus on see, kumb õli kaitseb seda mootorit paremini? Mis oligi üks minu kahest küsimusest, mis juhtub ja kas 40 õli kaitseb mootorit paremini või mitte.

See asi muidugi on, et kui see mootor selle vedela õliga soojeneb, siis ka mootor soojuspaisub, mis tõesti saab teatud lõtkusid väiksemaks teha.


Ootaks ikkagi veel nende kommentaare, kes asja tõesti teavad.


Siit saab jälgida õlide viskoossust erinevatel temperatuuridel.
Näiteks 0W30 õli viskoossus 70 kraadi juures 24.258
Nüüd 5W40 viskoossus 80 kraadi juures 23.478
Ehk siis 5W40 õli on 80 kraadi juures vedelam, kui 0W30 õli 70 kraadi juures.

https://wiki.anton-paar.com/en/engine-oil/
22.12.2019 at 18:30 4 edits. Last edited 22.12.2019 at 18:47 by klemmikas
ivoalaska
 
K: 5W-30 ja 5W-40
Ma arvan, et sellele küsimusele saaksidki vastuse ainult inseneride armee käest, kes mingi konkreetse mootori valmis meisterdanud on. Mootorid on erinevad ja kes konkreetse isendi loomeprotsessis osalenud ei ole, suudab parimal juhul tegeleda oleksoloogiaga. Jagan Erkki arvamust, et kasutada seda, mida tootja ette on näinud.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
22.12.2019 at 18:42
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Ma ei tea, kas seda lehte nüüd 100% uskuda saab, aga see annab 2018a 1,5 bensiini Skoda Octaviale sellised õlid ette.
https://www.car.info/en-se/skoda/octavia/octavia-15-tsi-2018-16464919/specs



Engine Fluids

Synthetic Oil
Synthetic Viscosity 0W-20 0W-30 0W-40 5W-30 5W-40
Semi-synthetic Oil
Semi-synthetic Viscosity 5W-30 5W-40 10W-40



2020 Superbi kohta ütleb nii
https://www.car.info/en-se/skoda/superb/superb-15-tsi-dct7-2020-19300575/specs

Engine Fluids

Synthetic Oil
Synthetic Viscosity 0W-30 0W-40 5W-30 5W-40
Semi-synthetic Oil
Semi-synthetic Viscosity 5W-30 5W-40 10W-40

22.12.2019 at 18:47 2 edits. Last edited 22.12.2019 at 18:52 by klemmikas
Yll
K: 5W-30 ja 5W-40
quote:
klemmikas: Ma ei tea, kas seda lehte nüüd 100% uskuda saab, aga see annab 2018a 1,5 bensiini Skoda Octaviale sellised õlid ette.
https://www.car.info/en-se/skoda/octavia/octavia-15-tsi-2018-16464919/specs



Engine Fluids

Synthetic Oil
Synthetic Viscosity 0W-20 0W-30 0W-40 5W-30 5W-40
Semi-synthetic Oil
Semi-synthetic Viscosity 5W-30 5W-40 10W-40



2020 Superbi kohta ütleb nii
https://www.car.info/en-se/skoda/superb/superb-15-tsi-dct7-2020-19300575/specs

Engine Fluids

Synthetic Oil
Synthetic Viscosity 0W-30 0W-40 5W-30 5W-40
Semi-synthetic Oil
Semi-synthetic Viscosity 5W-30 5W-40 10W-40


Kui ikka kodanikule kellegi selgitused/soovitused(sh tootja omad,kes ometigi annab garantii sellele autole/mootorile) ei kõlba,siis ei aita muud kui võtta kursus hr.õlikuningas Mihkel Naamsi käest(TTÜ) Ega sa ometi arva,et misiganes mootor võib tänu alternatiiv õlile igavesti kesta?

22.12.2019 at 20:07
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Peale mootori garantii lõppu ei ole see enam tootja mure, mis mootor teeb, ehk siis mootori maksimaalne kestvus ei ole üldse tootja rida.
Kütusekulu ja heitgaasid, aga on küll tootja rida.
Kuid, kas sa üldse lugesid neid õlisid, mida ma Octavia ja Superbi kohta välja tõin?
Sealhulgas 0W20 ja 5W40, mõlemad selle lehe andmeil lubatud.

Vaatan muideks oma 2008 bensiini 2,0 Accordi manuaali ja sealgi lubab õli 0W20, kui 5W40, sealhulgas ka 10W40 ja veel variante.
kasutan 5W40 õli.

Sealjuures diislile ei luba alla 0W30.
22.12.2019 at 20:16 4 edits. Last edited 22.12.2019 at 23:24 by klemmikas
DevilDeVille
  
K: 5W-30 ja 5W-40
Võtaks teema ehk hoopis sedapidi kokku, et suuresplaanis eksisteerib kolm levelit - teadmine, arvamine ja uskumine. Usuküsimuste arutamiseks leidub ka muid kohti, kui tehnikafoorum. Tehasepoolsed nõuded määrdeainetele ei ole mingi pränksteri vaimusähvatus.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
23.12.2019 at 05:39
otsiabi
 
K: 5W-30 ja 5W-40
quote:
klemmikas: 20W50 ja 10W40 õlide võrdlus ei päde antud olukorras kohe üldse mitte.

Selle 0W võid eest suht üldse ära unustada, see on külma ilma jaoks see 5W või 0W see ei saa ka uuele mootorile mitte mingit kahju teha, kuni ilm just väga külm ei ole.

Küsimus on ikka selles teises numbris 20 30 40, millist kannatab kasutada.
Kui asjaga minna täpsemaks, siis üldjuhul annab tootja mitu õli, millega võib see auto sõita, vastavalt kliimale.
See, kui tootja näeb mootorile mingi õli ette, ei tähenda veel seda, et see mootorile maksimaalset kestvust tähendaks, mistõttu see ei ole antud olukorras argument.

Mind huvitavad ikkagi konkreetsed teadmised.

Siinkohal tuleb silmas pidada ka asjaolu, et kui mootor on soojenenud näiteks 40 kraadi peale, siis selle 5W30 õli ei ole veel nii vedel, nagu on seda 5W40 100 kraadi juures.
Kas sa siis väidad mulle, et enne töösooja mootorit on sellise mootori saaled ja muu selline peenike kõik ilma õlituseta? Kohe üldse ei usu, et see ilma õlituseta on.
Mis tähendab seda, et õli paksuse koha pealt, peab kogu mootor saama hakkama ka 100 kraadi juures oleva 5W40-ga, otseselt tappa see mootorit ei saa.
Kui võrdleme 5W30 vs 5W40.

Teine küsimus on see, kumb õli kaitseb seda mootorit paremini? Mis oligi üks minu kahest küsimusest, mis juhtub ja kas 40 õli kaitseb mootorit paremini või mitte.

See asi muidugi on, et kui see mootor selle vedela õliga soojeneb, siis ka mootor soojuspaisub, mis tõesti saab teatud lõtkusid väiksemaks teha.


Ootaks ikkagi veel nende kommentaare, kes asja tõesti teavad.


Siit saab jälgida õlide viskoossust erinevatel temperatuuridel.
Näiteks 0W30 õli viskoossus 70 kraadi juures 24.258
Nüüd 5W40 viskoossus 80 kraadi juures 23.478
Ehk siis 5W40 õli on 80 kraadi juures vedelam, kui 0W30 õli 70 kraadi juures.

https://wiki.anton-paar.com/en/engine-oil/

kas ma saan sust õigesti aru et sa käivitad hommikuti alati töösooja mootorit? kui nii siis ilmselt pole su õlil tõesti suurt vahet millist kasutada. kui ei siis vb tasuks mõelda ka sellele ajavahemikule mil mootor hommikul kylmaga töösoojaks jõuab minna...

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
23.12.2019 at 10:44
madis
K: 5W-30 ja 5W-40
Muuseas Olerexi tanklates (vähemalt Tammsaare teel) on täiesti müügil üks paks raamat õlidest ja määrdeainetest. Eesti keeles ja puha.
Niikuinii käite seal kebabi söömas võtke raamat ka ligi !
23.12.2019 at 12:37
klemmikas
K: 5W-30 ja 5W-40
Huvitav, ma tõin siia autotootjate õlinõudeid, miks te neid eirate ?
ja sealt tuli välja, et lubatakse nii 0W20, kui ka 5W40.


Miks ma peaks alati töösooja mootorit käivitama?
Kui õues on kuni -10 siis ei ole mootorile erilist vahet on seal sees 0W või 5W õli.
See, et see viskoossus -10 juures on 0W ja 5W veidi erinev, ei ole mootorile mingi probleem.
5W õli on -10 juures kindlasti vedelam, kui 0W õli -25 juures, ometi -25ga käivitus 0W õliga mootorit tuksi ei keera, järelikult ei keera ka 5W õli -10 juures käivitus.

Kui on uus peen väike turbomootor, siis võiks ju kaaluda kasutada 0W40, aga muidu kasutan 5W40.
See hakkab suuremat tähtsust omamama alles siis, kui on -25 ja -30 jne.


23.12.2019 at 16:38 2 edits. Last edited 23.12.2019 at 17:03 by klemmikas
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : K: 5W-30 ja 5W-40   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.