register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : Rex R-12 "Streetfighter"   1 2  
Poster Message
Riho
Rex R-12 "Streetfighter"
Eelmises teemas: http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=23763&page=1
sai öeldud, et Mustangi asendan millegi kiiremaga.

Eesmärk on järgmine: suhteliselt vähese rahaga ehitada kiireks kurvisõiduks mõeldud tänavalegaalne sõiduk. Minu jaoks parim valik oli võtta meie enda tehtav Cobra aluseks ning seda veidi modifitseerida.

Auto tuleb erinevalt sinisest Cobrast (http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/3462-Hobi+Motors+-+Eesti+oma+Cobra+REX.aspx) ilma läikivate detailideta. Kõik väline dekoor, mis sinisel on poleeritud roostevaba, jääb kas ära või vajalikud detailid tulevad mattmustad (ehk tefloniga kaetud). Värvitooniks matt terashall, mustade velgedega. Selleks, et eelarvet väiksemana hoida, kaalun kere mittevärvimist - kere valamisel vormi kasutan sobiva tooniga dekoori. Pärast vormist välja võtmist piisab valuservade mahalihvimisest ning vajalik toon on olemas.
Kas tuuleklaasi kasutada või mitte - ei ole veel otsustanud.

Sellel aastal olen tegelenud vajalike juppide ja tehnika kokku kogumisega, planeerimisega.
Aasta alguses tõin USA-st tehnika doonoriks avariilise Pontiac GTO 2006, LS2 ja 6-ne manuaalkast. Läbisõiduks GTO-l 13 000 miili.
GTO-lt tulevad kasutusse: mootor ja kast, differ, pidurid, osaliselt roolimehhanism, kütusepaak ja pump, veljed (18'), rummud ning veel mõned pisividinad.

Millega praegu toimetame: kuidagi tuleb see auto ka turvaliseks saada. Lahendusena näeme teisaldatavat turvapuuri. Kuidas see täpselt välja nägema hakkab selgub töö käigus.

Mis peaks tulemus olema:

Võimsus: 400 Hj/5200 rpm
Vääne: 542 NM/4000 rpm
Mass: 1000 kg
HP/kg: 1/2,5kg
Kiirendus: ...
Lõppkiirus:....

Ringiaeg Audru ringil: mitte aeglasem kui stock II gen. Viper :smokin

Eelarve: suurusjärk ise tehes ja oma tööd ning aega mitte arvestades: ca 200-250k EEK. Kui kliendile sellist autot teha, siis ilmselt on suurusjärk ca 300 000 EEK. Mõnes mõttes tundub palju (võrreldes sellega, et 100 k. krooniga võid ka Cobra sõitma saada), kuid teoreetiline tulemus, mis sellest autost peaks välja tulema - võrreldava perfomance'iga autot oluliselt odavamalt ei tohiks saada. pigem kallimalt.

Millal valmis saab - kevadel. Praegu raha jms. vahenditega on nagu on... Kuid mis sa MASU ajal ikka ajaviiteks teed, kui ehitad kiiret autot :)

Kõik ideed ja soovitused on alati teretulnud.

29.07.2009 at 15:08
vlzman
 
Rex R-12 "Streetfighter"
Jõudu ja vastupidavat närvi ehitusel ja ära siis ohtra pildimaterjaliga koonerda 8-)

____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class!
29.07.2009 at 15:18
Vanaisa
  
Moderator
Rex R-12 "Streetfighter"
eeldusel, et sa sellega ka tänavaid triigid, pane ikka esiklaas ka külge - seal ju kiivrit ei kasuta.
Kurvisõiduks saad ta teisaldatava teha, nagu puurigi ;)
29.07.2009 at 15:28
Maik
  
Rex R-12 "Streetfighter"
Tundub tõesti kallis natuke ise tehes kõik....
Kas suur osa hinnast on vedrustus ?

Aga tore projekt ja kergem võiks ka olla muidugi natuke :)



____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
29.07.2009 at 15:40
rustang
  
Moderator
Rex R-12 "Streetfighter"
Lahe projekt, seda võiks ka kurvisõidule pühendet sõsarfoorumis kajastada...
29.07.2009 at 15:53
Lembit
Rex R-12 "Streetfighter"
quote:
Riho:

Võimsus: 400 Hj/5200 rpm
Mass: 1000 kg
HP/kg: 1/2,5kg
...

Ringiaeg Audru ringil: mitte aeglasem kui stock II gen. Viper

Selliste eelduste ja eesmärkide koostöö ilmselt nõuab keskmisest kleepuvamaid rehve ja ka väga head vedrustuse geomeetriat.
Kleepuvad rehvid asetavad kõrgendatud nõudmised vedrustuse komponentide vastupidavusele.
Rex'i kodulehel olevad vedrustuse osad ei paista välja just kõige parema geomeetriaga ja liiga tugeva konstruktsiooniga.

Ma soovitaks kindlasti teha nii vedrustuse geomeetria analüüs, kui ka arvutada tükkide reaalsed tugevusvarud välja.
29.07.2009 at 16:20
chrV8
Rex R-12 "Streetfighter"
Kui vaadata mis auto toorikuks siis hind minu arus väga ok.



quote:
Maik: Tundub tõesti kallis natuke ise tehes kõik....
Kas suur osa hinnast on vedrustus ?

Aga tore projekt ja kergem võiks ka olla muidugi natuke :)


29.07.2009 at 17:53
_siim_
Rex R-12 "Streetfighter"
toorikut ju pole vist veel,selle teeb ta ka ise :)
29.07.2009 at 18:16
partel
  
Rex R-12 "Streetfighter"
Pakun 11.x @ 200 :)

Mis hinda puutub, siis DIY asja puhul võib enam-vähem sama perfoormantsi hind olla kordades erinev, sõltuvalt komponentidest jne jne.

Peab ka arvestama, et sellise asja puhul on hinnaprognoos väga umbmäärane, kuna võivad tekkida erakorralised kulud ja mitte väikesed. Samuti võivad "mõned pisiasjad" kokku maksta korraliku kopika.

Samuti on aastate jooksul selgunud, et "inimesele tänavalt" ei ole kuigi selge kui palju maksab ka üsna mõõdukas projekt ja sellega sõitmine.

Kui näiteks arvatakse, et hobiauto projekti jaoks on 300K, siis võiks tagataskus olla igaks juhuks 500K, mitte et seda kõike vaja läheks, lihtsalt puhver igaks juhuks.

Pole midagi hullemat kui projekt jääb rahapuudusel seisma. Tellijal raha läinud, sõita ei saa, tegijal asi garaazhis jalus jne.

Näiteks LS2 on uus pritsungimootor, ehk keerukuse tõttu võib iga kell midagi juhtuda ja remont ei ole mitte klassikalise SBC hinnas.

Lisaks veel muidugi kasutuskulud: rehvid, õlid, küünlad, piduriklotsid jne.

Tegemist on ikkagi fun autoga ehk omanikul peaks olema materiaalsed võimalused ka auto nautimiseks. Sentide lugemine ei ole fun.

Ja võrdluseks, näiteks Eedul maksis ainuüksi 1000+ hj blowermootor, millel pole ühtegi eksootlist osa, üle 300K...


____________________________
_
30.07.2009 at 10:01
madis
Rex R-12 "Streetfighter"
Kui NASA pealik läks Kennedy juurde raha küsima, siis tal olid kõik kalkulatsioonid TÄPSELT olemas. 1000000 arveametnikku oli kuu aega krõbistanud. Aga vend mõtles nii:
1) raha tuleb küsida PALJU
2) hiljem juurde küsida ei saa
3) krt teab mis saab

Ja küsis igaks petteks 2x rohkem. Saigi :) Kõik kulus ära jäi puudugi.

Ehk siis moraal: tee täpne omahinna arvutus, korruta kahega ja looda et jätkub :)
02.08.2009 at 12:20
Riho
Rex R-12 "Streetfighter"
Miks eelarve suhteliselt suurte kääridega antud on - täna ma ei tea veel täpselt, kui palju lähevad maksma turvalisusega seotud asjad ning milline täpselt saab vedrustus jms olema. Nagu Lembit märkis, on vajalik nende eesmärkide saavutamiseks geomeetria korralikult paika saada+ veel hulgaliselt olulisi detaile...

Samuti maksab see tehnika (LS2+6ne manuaal+sidur jne) mitte väga vähe just - kui poest letist tulitera tehnika osta, siis on tehnika juba pea sama kallis kui projekti kogu eelarve. GTO koos maksude ja transpordiga maksis ca 100k EEK.

Kuid nendest eelarve piiridest välja ta ei tohi minna.

GTO-st jäi järgi niipalju :) :



Süda on jõudnud raamini:

02.08.2009 at 19:13
Riho
Rex R-12 "Streetfighter"
Lõpptulemus võiks olla midagi sarnast:



värvikombinatsioon võiks olla miskit umbes sellist:

02.08.2009 at 19:20 2 edits. Last edited 02.08.2009 at 19:24 by Riho
charger
Rex R-12 "Streetfighter"
Kui rada sõita, siis GTO pidurid on nats nigelad: kettad väikesed ja ühepoolse kolviga sadulad. Kipuvad liiga kuumaks minema ja universaalset klotsi pole, mis igalpool sõiduks sobib. Võiks juba kohe algusest peale mitme kolviga supportid kasutusele võtta.
02.08.2009 at 23:05
peep
 
Moderator
Rex R-12 "Streetfighter"
Kahju, et meie tingimustes tänavalegaalsus oluline on, ilma oleks efektiivsem.

Ringiaeg Audrus pole eriti objektiivne näitaja selliste projektide puhul. Minuarust oleks parem väljendada ennast, et auto peab olema ohutult ning samal ajal nauditavalt juhitav ehk ta peab olema loogilise käitumisega, kuid mitte igav. Ostjale pole vaja aparaati, mis küll saavutab ringirekordi aga samal ajal on juhil püksid pidevalt pruunid seestpoolt, fun on nr 1 tingimus. Teiseks peale olulise summa kulutamist mänguasjale tahab igaüks terve autoga rajalt lahkuda. Kui see saab täidetud, siis on selge, et hj/kg suhte põhjal aeglase autoga tegemist pole. Kiirust mõjutavad paljuski rehvid ja vedrustus mida annab varieerida olenevalt $$$ hulgast. Arvan, et vedrustuse peale peate kulutama sama palju kui tehnikale, kui head asja tahate, madal tühimass võimaldab pidurite pealt ehk tsipa säästa.
03.08.2009 at 14:58
Jesper
 
Rex R-12 "Streetfighter"
Riho, kui see saladus pole siis mis Rexi vedrustus üldiselt endast kujutab ja millised plaanid sellega on? Pildilt paistab justkui et ees on topelt-õõtshargid ja kaldus amordid a'la Seven, aga mis taga toimub, ikka sõltumatu sild? Ja kas Pontiaci pulkadest või millestki muust?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.08.2009 at 17:54 1 edit. Last edited 06.08.2009 at 10:51 by Jesper
vvt
  
Rex R-12 "Streetfighter"
Seeriaauto tagavedrustus on sellise kerge karbi jaoks üldiselt liiga raske ja tugev. See on ka põhjus, miks sõltumatu tagavedrustuse komponendid valmistatakse ise, kasutades doonorauto käändtelgi-rumme ja pidurimehhanisme. Cobra kohta pole uurinud, aga DIY (W)estfieldi tüüpi auto vastava käsiraamatu võib igaüks osta mõnesaja krooni eest raamatupoest ja seal on sees nii sõlmede enda kui ka sõlmede fabritseerimiseks mõeldud rakiste joonised. Mul on nt olemas see raamat.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.08.2009 at 09:02
charger
Rex R-12 "Streetfighter"
quote:
Riho:
GTO-lt tulevad kasutusse: mootor ja kast, differ, pidurid, osaliselt roolimehhanism, kütusepaak ja pump, veljed (18'), rummud ning veel mõned pisividinad.

Ringiaeg Audru ringil: mitte aeglasem kui stock II gen. Viper :smokin

Võiksid vist kohe vaadata ka parema siduri, aga see auto tuleb GTO-st kergem, võibolla kestab isegi. GTO-l tallamisel originaali kauaks pole.
Ringiajaga ei tohiks probleeme tekkida , sest stock GTO-ga sõitis sõber elu esimesel opentracil 1:04 :D
Tõsi, all olid Toyo R888 ja KW variant 3 coiloverid...
06.08.2009 at 10:59
viplala
Rex R-12 "Streetfighter"
quote:
vvt: Seeriaauto tagavedrustus on sellise kerge karbi jaoks üldiselt liiga raske ja tugev. See on ka põhjus, miks sõltumatu tagavedrustuse komponendid valmistatakse ise, kasutades doonorauto käändtelgi-rumme ja pidurimehhanisme. Cobra kohta pole uurinud, aga DIY (W)estfieldi tüüpi auto vastava käsiraamatu võib igaüks osta mõnesaja krooni eest raamatupoest ja seal on sees nii sõlmede enda kui ka sõlmede fabritseerimiseks mõeldud rakiste joonised. Mul on nt olemas see raamat.

Mis selle raamatu nimi on?
06.08.2009 at 10:59
vvt
  
Rex R-12 "Streetfighter"


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.08.2009 at 11:12
PlyVal64
Rex R-12 "Streetfighter"
Jesper, Mati on erinevate Rexide puhul "nõidunud" erinevate vedrustustega ja siiamaani on ennast õigustanud vaid Niva modifitseeritud õõtsad. Need on sepistatud, ülikerged ja peavad vastu. Isetehtud asjad ikka ei kesta ja kui kestavad, on jälle liiga rasked või kallid teha etc. Eestis pole ju peaaegu mistki töö ja teenud odav või kättesaadav.
07.08.2009 at 14:29
vvt
  
Rex R-12 "Streetfighter"
Niva õõtsad ja ülikerged? No ma väidan, et sellised WF stiilis torust valmistatud on kordi kergemad. Kui nad laguneks ja vastu ei peaks, siis oleks maailmas tuhanded kitcaride omanikud ammu Niva vedrustuse peale üle läinud ;)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.08.2009 at 14:49
Jesper
 
Rex R-12 "Streetfighter"
Oeh, korra juba said oma spliti kätte, äkki rahuneks maha ja laseks neil rääkida kes actually midagi teavad kah? Kui ma tahaks teada mida "maailmas tuhanded" teevad siis sorry aga ma ei küsiks seda Riho käest tqhq foorumis. Fakt on et 95% neist Locosti projektidest mida John ja Dennis oma garaaži ees raamatu järgi kokku väntavad ei ole vähegi normaalset kvaliteeti taga ajades (võttes näiteks Erkki Camaro töökvaliteeti etaloniks) mitte midagi üle võtta, see on sulaselge imitatsioonil põhinev rämps. Ülejäänud 5% jällegi ei kaaguta üle ilma kuidas nad midagi teevad, sest üldtuntud tõde on et loll räägib mida teab, tark teab mida räägib ;)

Mul pole küll raskusi selle uskumisega, et mingid tehaseauto õõtsad võivad paremad olla kui isetehtud, sellest tulenevalt ma oma küsimuse üldse küsisingi. Ja tegelikult on ka minupoolest täitsa okei kui rohkem ja täpsemaid vastuseid kui PlyVali oma ei tulegi, kui on mingi tõeni jõutud meeletu katsetamise ja rahakulutuse hinnaga, siis seda tõde ei olda kohustatud suvatüübile tasuta jagama.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
10.08.2009 at 15:33 1 edit. Last edited 10.08.2009 at 15:36 by Jesper
PlyVal64
Rex R-12 "Streetfighter"
quote:
Jesper: kui on mingi tõeni jõutud meeletu katsetamise ja rahakulutuse hinnaga, siis seda tõde ei olda kohustatud suvatüübile tasuta jagama.
Mati üldiselt ei ole kade oma kogemusist pajatamast. Vaata ka rexer.ee toodangu alt, seal kenasti ka pildid väljas. NIVA omadeni jõudis Mati just kaalu ja reguleeritavuse tõttu. Nendega saab anda rattakaldeid, kokku/lahkujooksu ja vedru jäikust. Lisaks on Mati siiski üle 60 aasta siin ilmas elanud ja jõudnud järeldusele, et tehase insenerid ning ennast kogu maailmas tõestanud monotüüpne odav toodangujupp on ikkagi optimaalseim lahendus. NIVA on just see auto. Moditud on vaid vedrukinnituse talda. Käänmik oli vist Fordi oma, munakad vaat ei mäleta.

Selge, et korralikust alumiiniumist asi oleks kergem kuid suures piires on tegu ikkagi ülikerge lahendusega. Need VAGi alujublakad, mis iga 10K km järel vahetamist vajavad.... Ja leia Eestist tegija, kes suudaks sama asja vastupidavana alumiinist valmistada ja seda kõnealuse jupi hinnaga, kasvõi suurusjärgus sama.

Edit: pilt ka ühes ehitatavast Cobrast selle tagasillast. Vist ei tee häbi?? Ja vvt võib omaette ette kujutada, kuidas see töötab.
12.08.2009 at 16:59 3 edits. Last edited 12.08.2009 at 17:10 by PlyVal64
Lembit
Rex R-12 "Streetfighter"
Tunneks huvi, kas selle R-12 sildade kinnituspunktide andmed on ka mingis failis või joonisel saadavad?
Paneks nad huvipoolest vedrustuse analüsaatorisse sisse ja vaataks mis tulemused tulevad.

Oma Lada ajast mäletan, kuidas sai lugematu arv kordi vahetada kõikvõimalike sarniiride ja rooliotste kummikatteid, mis kohe kudagi ei soostunud üle poole aasta elus püsima. Sarniirid ise olid kah tihti jube saast. Kvaliteet ei olnudki mitte nii üldiselt all, kuivõrd just meeletult kõikuv. kahest koos ostetud samasugusest vedrustuse pulgast võis üks kesta mitu aastat ja teine paar nädalat.
12.08.2009 at 17:12
PlyVal64
Rex R-12 "Streetfighter"
Lembit, kindlasti on selle vedrustusgeomeetria kallal tõsiselt tööd tehtud, hulga meist targemate kirjutatut loetud aga ka kogemustele tuginetud. Kindlasti teab Mati meievanustest oluliselt põhjalikumalt nõukogude jublakate kvaliteedist :D Küsimus oli ju õõtsades ja need on tõeliselt head. Õõsapuksid pole kunagi Ladadel probleeme valmisanud. Muud jubinad läevad külge aga just sellised, millise ehitaja ise valib. Pildike ka pooleli edesillast, see konkreetne ongi DIY-Cobra, lihtsalt ehitusprotsess toimub tehases:
12.08.2009 at 17:46
tqhq.ee foorum : Minu auto : Rex R-12 "Streetfighter"   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.