register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Rutja lennuväli   1 2  
Poster Message
STEPSIDE
 
Rutja lennuväli
http://www.kuulutaja.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=2424&catid=2424
28.03.2010 at 09:56
Timo
  
Rutja lennuväli
quote:
STEPSIDE: http://www.kuulutaja.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=2424&catid=2424

Üle pika aja ka mõni hea uudis, et millegi kallal töötatakse vähemalt. Minule sobiks muidugi asukoht sigahästi :D .
Aga eks sellega jama alles peale hakkab, kohalikud elanikud j.n.e. Ja olgem ausad, kui meile korralikku rada lähiaastatel ei tule on Eestis drag hukule määratud peaaegu. Kaua sa ikka nendel künklikel ja libedatel radadel sõidad, kus osades klassides konkurents puudub. motivatsiooni pole ja nagu näha, kolitakse naaberriikide võistlustele üle. Eesti drag´i on kiiremas korras värskendust vaja, mis motiveeriks inimesi asjaga tegelema ja jääma selle ala juurde. Mina jään igatahes pöialt hoidma BHRA´le ja et kõik ikka plaanipäraselt läheks!


____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935
28.03.2010 at 12:23
Olds
  
Rutja lennuväli
Saaks see asi juba ükskord teoks! Pöidlad pihku!

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
28.03.2010 at 18:39
vlzman
 
Rutja lennuväli
Hea uudis tõesti, logistiliselt ka minu jaoks väga sobiv :)
Iseasi, millal kogu see jutt ka reaalsuseks kujuneb. Äkki asjaosalised paljastavad natuke oma plaane ja ajakava...

____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class!
28.03.2010 at 18:53
arc71c
Rutja lennuväli
Oleks tõesti tore kui selline asi teoks saaks. Aga ma arvan, et täpsemaid kommentaare ja plaane ei kuule ennem kui pole kõik 110% kindel. Aga loodame parimat!
28.03.2010 at 19:00
Astro SS
Rutja lennuväli
Sobilik oleks küsida,mis on Jüri teemast saanud?

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
28.03.2010 at 19:14
Timo
  
Rutja lennuväli
quote:
Astro SS: Sobilik oleks küsida,mis on Jüri teemast saanud?

Sellised asjad vaibuvad vaikselt maha, nagu ikka. Asjaajajatel saab lihtsalt võhm otsa enne, kui suudad midagigi korda saata. See on see AS Eesti Vabariik, kus kõike tohib teha, aga midagi ei tohi teha :D !

____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935
28.03.2010 at 20:21
valdz
Rutja lennuväli
quote:
Astro SS: Sobilik oleks küsida,mis on Jüri teemast saanud?



Mina kuulsin et esitati neile nõue et kui soovite Tartu mnt'lt sissesõitu, siis ainuke variant on ehitatada kahetasandiline ristmikk, selle hind oli aga olnud paljukümneid miljoneid kroone.
28.03.2010 at 21:01 2 edits. Last edited 28.03.2010 at 21:40 by valdz
Andrus BHRA
 
Rutja lennuväli
Mnjahh.......ei oleks küll tahtnud selle avalikuks tulemist veel selles faasis, aga nähes sel nädalal toimunud koosolekul ajakirjanikku, tuli tunnistada möödapääsmatut! Kuid siiski, sellest hoolimata ei ole mul mingit tahtmist veel esitleda mingeid plaane ega ajakava - neid lihtsalt pole veel! On mingi visioon, eskiis, mingid allkirjastamata kokkulepped, kuid midagi konkreetset veel ju polegi! On vaid meeletu hulk lahendamist vajavaid probleeme! Ma ei tahaks kohe kuidagi ajas ette rutata, sest 5 aastat tagasi sain tänu oma liigsele jutukusele korraliku õppetunni, seoses sellesamase Rutja lennuväljaga. Jah, praegu näib kõik palju parem välja kui toona, seda suurelt tänu Evelyni ja ERKAS`e abile, võib-olla ka valitsevale majandussituatsioonile, kuid uskuge - kõige raskem on alles ees. Lahendust ootavatest probleemidest "läbi närimine" võib võtta aastaid ja sellepärast sõbrad, me ei ole veel valmis seda avalikult välja "pasundama"! Laske meil allkirjastada lepingud, saavutada kokkulepe kohaliku elanikkonnaga ja lahendada rahastamine - JA SIIS PUHUME PASUNAID!
29.03.2010 at 00:21
PlyVal64
Rutja lennuväli
Edit by Fog: kustutatud. - Potentsiaalse lepingupartneri tembeldamine selliste nimedega avalikus foorumis pole kohe mitte asi, mis selle raja arengule kaasa aitab.
29.03.2010 at 11:39 4 edits. Last edited 29.03.2010 at 12:57 by Fog
vlzman
 
Rutja lennuväli
quote:
Andrus BHRA: Mnjahh.......ei oleks küll tahtnud selle avalikuks tulemist veel selles faasis, aga nähes sel nädalal toimunud koosolekul ajakirjanikku, tuli tunnistada möödapääsmatut! Kuid siiski, sellest hoolimata ei ole mul mingit tahtmist veel esitleda mingeid plaane ega ajakava - neid lihtsalt pole veel! On mingi visioon, eskiis, mingid allkirjastamata kokkulepped, kuid midagi konkreetset veel ju polegi! On vaid meeletu hulk lahendamist vajavaid probleeme! Ma ei tahaks kohe kuidagi ajas ette rutata, sest 5 aastat tagasi sain tänu oma liigsele jutukusele korraliku õppetunni, seoses sellesamase Rutja lennuväljaga. Jah, praegu näib kõik palju parem välja kui toona, seda suurelt tänu Evelyni ja ERKAS`e abile, võib-olla ka valitsevale majandussituatsioonile, kuid uskuge - kõige raskem on alles ees. Lahendust ootavatest probleemidest "läbi närimine" võib võtta aastaid ja sellepärast sõbrad, me ei ole veel valmis seda avalikult välja "pasundama"! Laske meil allkirjastada lepingud, saavutada kokkulepe kohaliku elanikkonnaga ja lahendada rahastamine - JA SIIS PUHUME PASUNAID!

Üsna loogiline, et pole mõtet laskmata karu nahka juba jagama hakata. Igal juhul pöidlad pihku ja edu asjaajamistes. Ja kui peaks abi vaja olema, siis tasub alati küsida, ise ka kohapealne inimene ja mine tea, äkki saan kuidagi oma panuse anda. Uudishimu rahuldamiseks äkki saate vähemalt öelda sellist asja: Kas rahastamise jaoks on vähemalt mingid potensiaalsed allikad olemas?

____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class!
29.03.2010 at 12:03
Steelrider
 
Rutja lennuväli
SMASH'i raames oleme seal kolmel aastal tsiklitele kiirendust teinud ning teeme ka tänavu. Metsane maastik ilmselt vähendab olulisel määral müra probleemi, eelmisel aastal viibisin sõitude ajal korraks Karepal ning sinna ei kostnud ühtki märki sellest, et kuskil keegi tühja pütiga 15000 rpm paugutaks. Muidugi, ma tean, et top fuel on "veidi teistsuguse" häälega.
Igatahes olen üks nendest, kes asja arenemisest selgelt huvitatud on ning valmis ka sinna oma 10 senti panustama.

Ma ei tea driftiraja spetsiifilisi nõudeid, kuid kindlasti on need kasutatvad supermoto- ja kardisõiduks. SM on Eestis motospordialadest ilmselt krossi järel populaarsuselt teisel kohal, oma sajakonna võistlejaga erinevates klassides.
29.03.2010 at 12:49
tfr
 
Rutja lennuväli
Fog jõudis juba PlyVali postituse ära kustutada, aga - Tallinnast on jah Rutja/Kiltsi enamvähem samal kaugusel, Tartust vaadates on aga pilt hoopis teine. Lisaks, niipalju kui ma mäletan, siis hetkel, kui BHRA seda Rutja-projekti kunagi ammu alustas, käis Soomest Sillamäele suur praam, mis oleks ka Soome sõitjatele Tartu/Haapsaluga võrreldes täitsa arvestatav pluss olnud.
29.03.2010 at 13:30
mart050
Rutja lennuväli
Ise olen tänaseks suvitanud viimased ca.10 aastat Selja jõe ürgorus Karepa ja Rutja küla piiril.
Küll seal on olnud lennupäevi,Smahse ja võistlusi.Lisaks on EKV seal igatsorti pauku teinud. See tihe mets,mitte just väga vana kuusik, mis seal ümber kasvab summutab selle müra suhteliselt hästi ära. Suuremad asulad nagu Karepa ja Eisma on ikkagi piisavalt kaugel,et sinna see müra kostuks. Need vähesed ,kes seal läheduses elavad(ca. 5km raadiuses) on sellega harjunud.
Kirde kaitseringkonna süürtüki poisid toimetavad pidevalt seal.EI usu,et see suurtükk nüüd väga palju vähem pauku teeb kui mõni langevarjuga liikur:)
Peamine probleem minu silmis on hetkel juurdepääs sinna. Praegu kruusatee on ilmselegelt kitsas ja kui sinna midagi hakkata ehitama siis on vaja see üritus kuidagi seal ära piirata.
Aga noh eks paistab mis üldse juhtuma hakkab ,kui üritus alles on visooni tasandil;)

____________________________
Daily Forester XT 06' 5MT
History: 89´G20 Sherrod, 94´E150 Mark III, 95´G20 D Starcraft GT, 93´G20 D Starcraft GT, 92´E150 Chateu, 92´Le Baron LX, 03´Sebring LX, 99´ Montana LX, 92´Bonneville SSE, 97´ Grand Prix GTP Supercharged
29.03.2010 at 14:25
krooks
  
Rutja lennuväli
Peab kollektiivselt pöialt hoidma.

____________________________
Team OUTLAW
Ilus Aed
Fishing on Åland
29.03.2010 at 14:31 1 edit. Last edited 29.03.2010 at 16:02 by krooks
ReyMan
Rutja lennuväli
quote:
mart050:
Kirde kaitseringkonna süürtüki poisid toimetavad pidevalt seal.EI usu,et see suurtükk nüüd väga palju vähem pauku teeb kui mõni langevarjuga liikur:)

Vaevalt, et Top Fuel iial kõvemat müdinat teha suudab kui suurtükid. See "mütakas" suudab vabalt autoklaasi purustada kui see liialt lähedal.
Been there, done that.
29.03.2010 at 14:49
Andrus BHRA
 
Rutja lennuväli
Uudishimu rahuldamiseks võin lühidalt öelda, et:
Väljavaated potensiaalsete rahastajate leidmiseks on olemas (k.a. välisrahastajad), arusaadavalt pole mingeid konkreetseid diile veel tehtud. Summadest ei tahaks siinkohal juttu teha, kuid suurem osa on siiski veel puudu! ERKASE´e inimesed annavad ka lootust, et "euroopa aitab"! Elame näeme!
Juurdeviiv kruusa tee sellisena kindlasti ei jää.
Ka territooriumi aiaga piiramisele on mõeldud.
Raja ümber laiuv RMK metsamassiiv on tõepoolest ideaalne mürasummutaja, see ka selle raja olulisim eelis Kiltsi ees. Lisaks veel muidugi suhteliselt hõre asustus ja piirkonna elamu-,suvila-, tööstusarenduste puudumine.
Top Fuel´ite müdinat pole küll mõtet eriti karta, sest neid on meile siiski oodata vaid EM´i puhul - ja sedagi vaid üks kord aastas! Kui reaalsusesse ikkagi jääda, siis enamuse ajast kasutavad rada n.ö. tänavaautod - tsiklid!
Suur töö ootab ees seoses kohaliku elanikkonnaga. Selge on see, et negatiivselt meelestatute osakaal saab olema suur ja neile on vaja välja tuua loodava keskuse plusspooled. Plusse on siiski rohkem kui miinuseid, kuid miinused on problemaatilised ja võimaldavad suurepäraseid "vandenõuteooriaid" a´la - "igasugu pätid hakkavad siin meie rahulikus külas ringi tolgendama ja varastama"; "igasugune rahu on kadunud, kuna kogu aeg käib üks pläristamine seal metsas"; " tedred ja metsised ei saa enam "pulmi" pidada, sest mürin segab sugu teha"; " kaevudest hakkab vee asemel tulema bensiini ja õli, sest need mootorisportlased kallavad neid ju kogu aeg maha" jne.!
Ma isiklikult küll väga loodan kohalike mõistvale suhtumisele ja nende õigele valikule! Selge on ju see, et spordikompleks on igaljuhul parem variant kui mingi tselluloosi jäätmete ladustamine või "kahuripolügon"!
29.03.2010 at 16:24
Ago
 
Rutja lennuväli
Töötades ise selles "tselluloositehases" (kus tselluloosi tootmisega küll midagi pistmist ei ole) ja tundes nii mõndagi kohalikku siis julgen kindlalt väita, et suurim takistus saabki olema kohalik rahvas nõusse saada.

Laskepolügooni vastu sõdisid nad müra pärast. Kuigi laskmine toimunuks korra või paar kuus ja päevasel ajal leidus hulga kodanikke kes arvasid, et just sel ajal tahavad nad linnulaulu ja vihmausside roomamist kuulata.
Haavakoore ladustamise vastu oldi seepärast, et suured masinad lihtsalt rikuvad tee ära mis on pikas perspektiivis muidugi paratamatu.

Sellele kui mitu potensiaalset töökohta niisugune võistluskeskus kaasa toob nad ei mõtle. Lihtsam on abiraha eest õlut osta ja "linnavurledele" koha kättenäitamiseks kaikaid kodarasse loopida.

Edu!

____________________________
Pontiac Trans Sport `96
29.03.2010 at 19:40
Olds
  
Rutja lennuväli
Kurb kui mõnede inimeste tõttu jääb asi toppama või veel hullem - tegemata...
Jääme lootma elanike mõistvat suhtumist

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
29.03.2010 at 21:47
Pierre
Rutja lennuväli
quote:
ReyMan:
quote:
mart050:
Kirde kaitseringkonna süürtüki poisid toimetavad pidevalt seal.EI usu,et see suurtükk nüüd väga palju vähem pauku teeb kui mõni langevarjuga liikur:)

Vaevalt, et Top Fuel iial kõvemat müdinat teha suudab kui suurtükid. See "mütakas" suudab vabalt autoklaasi purustada kui see liialt lähedal.
Been there, done that.

Suurtükiga autoklaasi purustamine ei ole kinni mitte müras vaid lööklaines. Seal vist enamuses tugev (pae)kivipinnas, sellepärast pole väga tunda aga muidu lööb 1km raadiuses nõrgema mehe jalge alt "maapinna ära" n.ö. :).


quote:
Ago: ...tundes nii mõndagi kohalikku siis julgen kindlalt väita, et suurim takistus saabki olema kohalik rahvas nõusse saada.

Laskepolügooni vastu sõdisid nad müra pärast...
Lihtsam on abiraha eest õlut osta ja "linnavurledele" koha kättenäitamiseks kaikaid kodarasse loopida.

Niiet lõpuks taandub asi selle peale, et Eesti on liiga väike riik, et siia üldse mingit rada ehitada? Igalpool keegi elab, alati on seal keegi kellele ei meeldi ja lõppude lõpuks on meil ju suhteliselt väike riik, kus pole piiramatult võimalusi. Niiet jääbki tegemata? See oleks liiga lihtne allaandmine.
Kurat praegu tahaks vene aega meenutada, keegi siis ei küsinud kas meeldib või mitte, kui lennukid lendasid ntx Pärnu, Raadi või Kiltsi lennuväljalt (kuigi Rutja oli õppe,- ja varulennuväli) 4-5päeva nädalas ja need ei olnud mingid propelleriga mänguasjad vaid reaktiiviga hävitajad! Mingi top fuel on sellekõrval nali. Üks sõidab maa peal, teine lendab pea kohal. Seal on ikka päris hea vahe. Meeletu vahe isegi! Ainult metsloomad saavad sellele väiksele metsatagant kostuvale põrinale natuke ärritatud olema aga nad leiavad teise koha, inimesed harjuvad kõigega.

Ma ei tea aga ma arvan, et see selgitustöö kohalike inimestega tuleb teha väga oskuslikult. Mida iganes, lubage neile kasvõi 10pudelit viina igaks võistluskorraks, küll see kokku klapitakse pundipeale, ja pärast esimest 10 viina, ei ole sinna rohkem enam viina viia vaja, sest seal ei ela enam kedagi... :D

Igatahel kui asi jääb paljalt elanike vastuseisu või selgitustöö taha, siis on see sitasti tehtud töö!
Aga edu tegijatele!
Sellest peab lihtsalt asja saama.

Natuke graafikat ka, et ettekujutust (mõtteid) tekitada:



http://wikimapia.org/#lat=59.5364066&lon=26.314702&z=14&l=0&m=s&v=9


30.03.2010 at 01:30 2 edits. Last edited 07.10.2012 at 19:09 by Pierre
ervin
Rutja lennuväli
quote:
Ago:
Sellele kui mitu potensiaalset töökohta niisugune võistluskeskus kaasa toob nad ei mõtle. Lihtsam on abiraha eest õlut osta ja "linnavurledele" koha kättenäitamiseks kaikaid kodarasse loopida.

Alati on võimalus ka linnavurledel lasta endale õlut osta ;)
30.03.2010 at 10:18
Steelrider
 
Rutja lennuväli
Sealkandis liikudes on mulle küll rohkem mulje jäänud, et põliselanikke on seal suht vähe, igasugu rahabossid on maad ja majad kokku ostnud. Suvel paistab iga teise elamise õuelt länkar, talvel on värava taga lumehang ning õuel puutumata lumi. Sellistega on kõige keerulisem kaubale saada, sest nad on ostnud endale (enda arvates) õiguse olla piirkonna ainsaks mürareostuse tekitajaks (ATV+ muruniiduk). Igasugustest töökohtadest on samuti savi, sest kohalikud on võrdsustatud alaminimestega, kes võivad puukoort närida või maha surra.
Analoogiad ei ole toodud mitte konkreetselt Rutja-Karepa piirkonnast vaid ühest teisest populaarsest suvituspiirkonnast, millega isiklikum kokkupuude.
30.03.2010 at 10:35
PlyVal64
Rutja lennuväli
quote:
tfr: Fog jõudis juba PlyVali postituse ära kustutada, aga - Tallinnast on jah Rutja/Kiltsi enamvähem samal kaugusel, Tartust vaadates on aga pilt hoopis teine. Lisaks, niipalju kui ma mäletan, siis hetkel, kui BHRA seda Rutja-projekti kunagi ammu alustas, käis Soomest Sillamäele suur praam, mis oleks ka Soome sõitjatele Tartu/Haapsaluga võrreldes täitsa arvestatav pluss olnud.
Tundub jah, et tegu on räigelt õrnapõrnalisega aga mis teha. Või on tegemist rohelise terroristiga? Või hoopis kaitseliitlasega, kes ei taha ennast sõjardiks tunnistada?
Mis aga Tartut puudutab, siis anna andeks, MIS ka seal vahet on??? Ah et tuled mööda Piibet, saad hästi natuke otsem... so what, mõttetu "karuperse" on Rutja ikkagi ja selleks ta ka jääb. No ja Tartu põhjal pole mõtet mitte midagi arutada: laevapealt ja Iklast on Kiltsi parem sõita. Rääkimata Paldiskist. Rutja vastu on KÕIK vähegi mõeldavad "asjad", samas on need samad kõik Kiltsi poolt. Isegi ajalooline müratase on Kiltsi poolt ja näiteks Rohuküla maantee ei kao ka sealt mitte kuhugi ehk mingisugune mootorsõidukite müra oli, on ja jääb sinna alatiseks. Lisaks pisike paekarjäärike, mõeldav tehnopark mõne tööstusega, linna ja sadamate olemasolek etc. Seal on asjal lisaväärtus olemas. Rutjal ei ole mitte midagi!

See on tore pingutus ja igati toetamist vääriv mõte aga nagu ma juba eile kirjutasin, siis saab olema sigaraske mistahes raha omanikule selgitada, et just sinna karulaande logistilisse mädasohu on vaja raha kulutada... kui teiselt poolt küsivad samade inimeste käest raha Sauga arendajad ja ka Vasalemma arendajad. Kui läbi sajandi pole Eestisse suudetud mitte üht korralikku spetsiaalset asfaltkattega ringrada ehitada (mina tean seitset kunagi nõukaajal ehitatud kardirada: Õismäe, Tabasalu, Vasalemma, Käina, Põltsamaa, Aravete ja Rapla), siis loota kahte kompleksi korraga arendada on pisut sinisilmne või mis? Muidugi pole vahet, kui tuleb öiroraha ja see mistahes kohta mistahes kujul maha laotatakse, oleme igal juhul võidumehed. Kuid ma olin ja olen püsivalt ja niikaua kuni Kiltsi kasvõi sellisena säilub seda meelt, et kogu energia tasub panna vaid Kiltsi autospordiKOMPLEKSI arendamisse. Isegi Sauga on paras õnnetus elurajoonide vahel aga las ta olla, vähemalt on kohas, kus midagi muud on ka veel. Kaitseliidul ei ole VAJA Kiltsit, Lääne malev ei oska ega hakkagi kunagi oskama sellega midagi teha sest sellega polegi neil midagi teha. Võivad Preisi rivisammu treenida. Samas on Rutja koos seal ümber asuvate (märgade) RIIGImetsadega ja kunagise suure lähedalasuva polügooniga ideaalne sõjardite õppepaik. Lisaks kipub 500 meetrit kitsas maatükk reaalselt liiga kitsas olema, et sinna mistahes ägedat konfiguratsiooni paigutada.

See, et ma olen kahe käega raja ehitamsie poolt, ei tähenda et ma peaks reaalsustaju kaotama või loogilise mõtlemise võime minetama. Lihtsalt seda "hei uhnjem"-ringrajaehitust on minugi elu jooksul juba piisavalt nähtud - null tulemusega. Ainsa normaalse projekti lasi bureešin koos tiblasuvitajatega põhja, edasised on olnud kõik lollus kuubis juba eos. Peale Kiltsi teine realistlik alternatiiv võiks olla mistahes suure tuulepargi sisse ringraja ehitamine. Dragtrsip vajab kilomeetrit, ei rohkemat, sellise sirge ikka leiab ühest tuulikust teiseni igas vähegi suuremas pargis. Eks seal on omad probleemid aga nagu telest on näha olnud, siis on suudetud need maailmas lahendada. Tuulepark on niigi kasutuskõlbmatu rikutud maa ja tohutu visuaalse- ja mürasaaste allikas, see vähemalt vääristaks mingilgi moel seda. Kuna mootorisport on ise ka mürarikas, siis ei tohiks lühiajaline tuulepargis viibimine ka pealtvaatajatele halvasti mõjuda.

PS: veel kergema vaevaga võiuks raja teha ju Ida-Virusse mõnda vanasse karjääri. Viivikonna, Sirgala etc, need ootavad! Seal on isegi tribüünid juba valmis, pane ainult mäekülgedele istmed ja kogu ooper. Tartust hea tulla ka...
30.03.2010 at 10:51
Timo
  
Rutja lennuväli
quote:
PlyVal64:
quote:
tfr: Fog jõudis juba PlyVali postituse ära kustutada, aga - Tallinnast on jah Rutja/Kiltsi enamvähem samal kaugusel, Tartust vaadates on aga pilt hoopis teine. Lisaks, niipalju kui ma mäletan, siis hetkel, kui BHRA seda Rutja-projekti kunagi ammu alustas, käis Soomest Sillamäele suur praam, mis oleks ka Soome sõitjatele Tartu/Haapsaluga võrreldes täitsa arvestatav pluss olnud.
Tundub jah, et tegu on räigelt õrnapõrnalisega aga mis teha. Või on tegemist rohelise terroristiga? Või hoopis kaitseliitlasega, kes ei taha ennast sõjardiks tunnistada?
Mis aga Tartut puudutab, siis anna andeks, MIS ka seal vahet on??? Ah et tuled mööda Piibet, saad hästi natuke otsem... so what, mõttetu "karuperse" on Rutja ikkagi ja selleks ta ka jääb. No ja Tartu põhjal pole mõtet mitte midagi arutada: laevapealt ja Iklast on Kiltsi parem sõita. Rääkimata Paldiskist. Rutja vastu on KÕIK vähegi mõeldavad "asjad", samas on need samad kõik Kiltsi poolt. Isegi ajalooline müratase on Kiltsi poolt ja näiteks Rohuküla maantee ei kao ka sealt mitte kuhugi ehk mingisugune mootorsõidukite müra oli, on ja jääb sinna alatiseks. Lisaks pisike paekarjäärike, mõeldav tehnopark mõne tööstusega, linna ja sadamate olemasolek etc. Seal on asjal lisaväärtus olemas. Rutjal ei ole mitte midagi!

See on tore pingutus ja igati toetamist vääriv mõte aga nagu ma juba eile kirjutasin, siis saab olema sigaraske mistahes raha omanikule selgitada, et just sinna karulaande logistilisse mädasohu on vaja raha kulutada... kui teiselt poolt küsivad samade inimeste käest raha Sauga arendajad ja ka Vasalemma arendajad. Kui läbi sajandi pole Eestisse suudetud mitte üht korralikku spetsiaalset asfaltkattega ringrada ehitada (mina tean seitset kunagi nõukaajal ehitatud kardirada: Õismäe, Tabasalu, Vasalemma, Käina, Põltsamaa, Aravete ja Rapla), siis loota kahte kompleksi korraga arendada on pisut sinisilmne või mis? Muidugi pole vahet, kui tuleb öiroraha ja see mistahes kohta mistahes kujul maha laotatakse, oleme igal juhul võidumehed. Kuid ma olin ja olen püsivalt ja niikaua kuni Kiltsi kasvõi sellisena säilub seda meelt, et kogu energia tasub panna vaid Kiltsi autospordiKOMPLEKSI arendamisse. Isegi Sauga on paras õnnetus elurajoonide vahel aga las ta olla, vähemalt on kohas, kus midagi muud on ka veel. Kaitseliidul ei ole VAJA Kiltsit, Lääne malev ei oska ega hakkagi kunagi oskama sellega midagi teha sest sellega polegi neil midagi teha. Võivad Preisi rivisammu treenida. Samas on Rutja koos seal ümber asuvate (märgade) RIIGImetsadega ja kunagise suure lähedalasuva polügooniga ideaalne sõjardite õppepaik. Lisaks kipub 500 meetrit kitsas maatükk reaalselt liiga kitsas olema, et sinna mistahes ägedat konfiguratsiooni paigutada.

See, et ma olen kahe käega raja ehitamsie poolt, ei tähenda et ma peaks reaalsustaju kaotama või loogilise mõtlemise võime minetama. Lihtsalt seda "hei uhnjem"-ringrajaehitust on minugi elu jooksul juba piisavalt nähtud - null tulemusega. Ainsa normaalse projekti lasi bureešin koos tiblasuvitajatega põhja, edasised on olnud kõik lollus kuubis juba eos. Peale Kiltsi teine realistlik alternatiiv võiks olla mistahes suure tuulepargi sisse ringraja ehitamine. Dragtrsip vajab kilomeetrit, ei rohkemat, sellise sirge ikka leiab ühest tuulikust teiseni igas vähegi suuremas pargis. Eks seal on omad probleemid aga nagu telest on näha olnud, siis on suudetud need maailmas lahendada. Tuulepark on niigi kasutuskõlbmatu rikutud maa ja tohutu visuaalse- ja mürasaaste allikas, see vähemalt vääristaks mingilgi moel seda. Kuna mootorisport on ise ka mürarikas, siis ei tohiks lühiajaline tuulepargis viibimine ka pealtvaatajatele halvasti mõjuda.

PS: veel kergema vaevaga võiuks raja teha ju Ida-Virusse mõnda vanasse karjääri. Viivikonna, Sirgala etc, need ootavad! Seal on isegi tribüünid juba valmis, pane ainult mäekülgedele istmed ja kogu ooper. Tartust hea tulla ka...

Kas sa ise ka aru saad, mida sa räägid? kõigepealt teed Rutja maatasa ja siis järsku hakkad rääkima mingist raja tegemisest tuuleparki,või ida viru karjääri, kus ei ole absoluutselt norm tingimusi ja kõik tuleb nullist teha, isegi juurdepääsuteed! Fakt on minumeelest see,et rada Tuleb teha vanale lennuväljale, seda puhtalt metsikute kulude kokkuhpiu ja raja vastupidavuse mõttes meie kliimas. Ma ei saa aru, miks sa nii väga selle Kiltsi poolt oled. Olgem ausad, Rutja ongi kõigist ja kõigest piisavalt eemal, et kedagi ei sega ja kui sa väidad, et asub pärapõrgus, siis minumeelest hea suvituskoht Võsu ei ole sealt üldsekaugel, ja Rakvere, mis muidugi natuke kaugemal.
Sinu suhtumisega ei saakski midagi korda saata, sest kord kärss kärnas, kord maa külmand, ühesõnaga tüüpiline Eestlane, kes asjale kaasaaitamise asemel vinguma hakkab! ära võta isiklikult, aga nii see paraku on!

____________________________
Chevrolet Astro AWD 96 varuosadeks
Chevrolet Astro AWD 95
Fordson model N 1935
30.03.2010 at 12:30
Andrus BHRA
 
Rutja lennuväli
Just selliste lahmimiste pärast olengi üritanud oma asja võimalikult madala profiiliga ajada, mitte "hei-uhnjem" stiilis! Kiltsi ei ole parim variant ja selle tõestamist siinkohal ei pea vajalikuks, piisab kui vähekenegi uurida selle piirkonna detailplaneeringuid ja vaadata piirialaste kinnistute omanikke ja tunda huvi nende tegemiste vastu. Siis ürita seletada rahastajale, et teeme ära, aga on tõenäoline, et 10-15 aasta pärast peame poe kinni panema! Miskipärast on Alastaro, Kalajoki, Santa Pod ja Mantorp kõik n.ö. "karuperses" aga Priit ju seda muidugi teada ei taha ja põhjuseid ka mitte. Ei ole meil plaanis ka "võistelda" teiste ringraja-, krossirajaarendajatega, kuna tegemist siiski eeskätt dragirajaga ja kuna eelpoolmainitud dragirada ei tee, siis millised on ettepanekud? Välismaised, potensiaalsed rahastajad vaatavad justnimelt seda, et objekt oleks võimalikult kaugel "suurest" tsivilisatsioonist, kuna mida lähemal oled inimestele, seda suurem on risk, et varem või hiljem jääb see kellelegi "ette" ja rahva nõudmisel suletakse! Me elame ju demokraatlikus euroopas ja seal on oma vitsad juba kätte saadud! Alastaro tehti kunagi sügavale metsa sisse, nüüd loetakse "mürapäevi" ja kulutatakse uute suvilaomanikega, rohelistega jamaeiteakellegaveel kohtumajade treppe! Oleks pidanud veel sügavamale tegema! Ja nende inimeste soovitustest ja kogemustest tulebki õppida, mitte "enese tarkusest" neid korrata!

PS. Kuidas siis see info on kõrvust mööda läinud, et Sonda karjääri on aastaid tagasi juba ringrada planeeritud!?
30.03.2010 at 14:22
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Rutja lennuväli   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.