register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : TJATKKT  
Poster Message
Madlobster
TJATKKT
Jätame selle füüsika teema nüüd teistele füüsika alastele asjadele ja teeme tuuleautole uue teema.
Nagu füüsika teemas kirjas sai siis loodud vabatahtlikest füüsikahuvilistest väike grupp (grupis on vabukohti ja regamine kestab ndl lõpuni), kes panevad nõu, jõu, oma vaba aja ning igaüks siis vastavalt oma võimalustele ka rahalised pooled mängu, et ehitada üks seade. :) Kuna grupp ei koosne miljonäridest siis igasugune toetus on väga teretulnud.

Gruppi on teretulnud kõik liikmed, kes saavad, kas nõu või jõuga katses kaasa aidata.

Nädala lõpus panen siis kirja kõik grupi liikmed ja nende seisukohad antud teemast. Seejärel tuleb koosolek ning algab info kogumine nii füüsikast kui aerodünaamikast.

Mida me siis teeme.
Eesmärk: TJATKKT Tuule Jõul Alla Tuult Kiiremini Kui Tuul.

Ühesõnaga seade peab suutma sõita alla tuult kiiremini kui tuul kasutades selleks ainult tuult ilma salvestatud energiat kasutamata.

Grupp koosneb nii uskujatest kui ka mitte uskujatest antud seadme võimalikusse kuid see ei sega meil andmast maksimaalset panust seadme ehitusse ja tegemast kõik selleks, et seade töötaks :)

Tähtsamad uudised, seadme ehitusest kajastame siin teemas. Muidu ülejäänud vestlus jääb siseringi ja ringist väljas olevatel inimestel ei ole õigust tagantjärgi tarkusega ringis olevaid inimesi süüdistada mingi asja valesti tegemises. See tähendab seda, et kui oled mingil alal tark ja tahad osaleda, kas nõu või jõuga siis rega ennast gruppi.

Regamine käib nii:
Saada mulle priva või meil madlobsteräthot.ee

Meilie pane:

1) Oma seisukoht kas seade töötab või ei tööta.
2) Millega saad abiks olla kui saad
3) Kontakt tel ja geograafiline asukoht

Esialgsed tingimused siis autole (varsti tuleb ka nimi :) ):

1) Liikumine peab olema ainult tuulejõul ja otse alla tuult.
2) Kiirendamine peab olema tuulejõul tuule kiiruse ületamine peab olema tuulejõul
3) Liikumine tuulest kiiremini peab olema tuulejõul ja jätkusuutlik st salvestunud energia kasutamine mis tahes moodusel ei ole lubatud st versioon mille käisin välja füüsika teemas mõni leht tagasi (8 leht ülevalt 11 post vist oli)
4) Tuulest kiirem liikumine peab olema selge (Mina lepin kui ta suudab hoida 1,3x tuulekiirusest kuid täpne kiirus, mis tunnistab ühe või teise poole võitu või kaotust pannakse paika omavahelises vestluses ja anname siis sellest siin teada). Mingi piiripeal töllerdamine kus mõõtevead tuule iilid jms jätavad lahtised otsad ei ole uskujatel aluseks oma võitu tunnistada.
Täieneb...!
27.07.2010 at 17:57 3 edits. Last edited 27.07.2010 at 18:22 by Madlobster
madis
TJATKKT
Et asja mitte keeruliseks ajada, siis konstruktsioonilahenduse pakun välja:

Traadist raam
Propeller (kaks tk, risti pandud et oleks 4 laba kuna kaks vajab suuremat kiirust), kitsad ja suured rattad.
Ülekande võib teha peenikese kummirihmaga ja rihmaratastega . Ülekandesuhe võib teha 1:1, st kõik rihmarattad ühesuurused.

Kõik jupid peaks Kullost saama.
27.07.2010 at 20:06
Madlobster
TJATKKT
Seda peakski nüüd arutama kui suur ehitada, kas selline, kuhu saab peale panna ka raadioteel juhitava seadme (selle ala abi pakkuja grupis olemas), et kurssi hoida muidu paneb võssa või siis samasugune nagu youtubes tredmilli peal jookseb. Katse igakülgses mõõdetavuses ja usaldusväärsuse mõttes peaks ta suutma kanda ka gpsi ja parimal juhul ka salvestavat tuulemõõtjat nii suuna kui tuule kiiruse osas siis.
Praegusel juhul on grupis olemas igasugu tehnilisi abi pakkujaid keevitustest treimisteni. Ka rattaid jms kola on pakutud. Läbi tuleb arutada propa suurused ülekanded (kas libisevad nagu jalgrattal või jäigad)

Sest kui ehitada mingi pisike junnike siis kardetavalt ei saabu selgus sest paljude arvates jääb palju asju mõõtmata. Samuti ei reageeri suurem aparaat nii kiiresti hetkelistele tuuleiilidele.

Aga kogu selle jutu peaks läbi arutama siis kui kõik kes tahavad kaasa lüüa on teada ja siis korraks kokku saama. St Madis kas oled nõus mõni õhtu tunnikese ohverdama ja oma poolseid mõtteid avaldama kui jah siis pane oma kontaktid meili sest üksikasjade osa jätaks sellest teemast välja ja arutaks ainult meililistis muidu läheb kardetavalt mölaks ja täiesti suvaliseks targutamiseks see asi kätte.

Samuti on meie grupis olemas inimene, kes teab aerodünaamikast (puri/propeller) ühtteist ja on nõus seda mõnel pärastlõunal nii jutu kui praktikaga meile demonstreerima.
27.07.2010 at 20:39
BlueStang
 
TJATKKT
vot see 4 laba ja 1:1 oleneb sellest kui raske masin on ja kui suur on lükkepind, et sõiduki lükkamisest ülejääv jõud suudaks enne tuulekiiruse saavutamist propellerit piisavalt ringi ajada, et lisalükkejõudu tekitada - netinossovitel on näiteks vastavalt 2 laba ja ca 3:1 ülekanne - kahjuks ei tea sõiduki kaalu ja lükkepinda

minumeelest hakkab kõik ikka sõiduki enam-vähem mõõtkavast (suurusest) ja massist pihta - siis saab hakata vajaliku lükkepinna, seejärel vajaliku propelleri ja ülekande juurde asuma

edit: muidugi peab esmalt mõtlema, et mis miinimumtuulele asi projekteerida, pole mõtet teha miski monster, mis liikvele läheb alates 30m/sek tuulega:D
27.07.2010 at 21:34 3 edits. Last edited 28.07.2010 at 18:11 by BlueStang
Madlobster
TJATKKT
Täna sai konsulteeritud paari inimesega, kellel on füüsika väga kodus (kõrgharidusega ning töötanud (üks vist töötab siiani) füüsika õpetajatena)

Kõik kinnitasid ühest suust, et absoluutselt võimatu. Ainuke asi, mis saab tuulekiirusega liikuda on asi, mis ei puuduta kuhugi vastu st ei anna oma energiat, mis ta tuulest saab mitte kuhugi ära õhupall näiteks.

Rongi näide on täpselt sama, mis under the ruler faster than the ruler, mis on totaalne BS kui tahta seda võrrelda vaidlusaluse karlssoniga siis, kus on selles näites vastu töötama hakkavad jõud? Tuule kiiruse ületades tuleb tuul vastu.

Mis siis nüüd saab? Grupis on 10 kond mitte uskujat ja kaks uskujat, kas me nüüd siis tõesti peame hakkama paarile inimesele tõestama hakkama, et me oleme koolis hoolsamad olnud kui nemad and we are not camels???

Kuid kas TJATKKT on siiski võimatu?
Vastus: Ei ole võimatu! (sellisel kujul nagu seda on see vaidlusalune tuule auto on siiski võimatu)
Aga kuidas on võimalik? :)

Vali mõnelt ilmaennustuse saidilt radaripildilt mõni tsüklon mõõda ära selle läbimõõt, korruta see piiga (3,14...jne). Võta nii pikk ruler nagu tuli vastus ning reisi sinna tsükloni alla, painuta ruler ringiks, kinnita ruleri külge mõned purjed ning tõsta see ruler postidele selliselt, et see saaks nendel liikuda ringiratast. Ruleri alla pista oma niidirulliauto istu sisse ja kihuta.

28.07.2010 at 23:11 1 edit. Last edited 28.07.2010 at 23:11 by Madlobster
viplala
TJATKKT
Las ma tsiteerin sind ennast :)

-----------
Siis on vähe lõbusam meil kõigil.

Mina isiklikult lepin ka siis kui me sellele kärule autoga hoo sisse tõmbame ja ta on suuteline tuulest kiiremat liikumist tuule jõul säilitama ja tõenäoliselt olen üsna üllatunud kui ta suudab ka seal tuulekiiruse lähedal töllerdada (st ehitasime krdi hea aparaadi )
------------

Prooviks ta siis vähemalt sinna tuulekiiruse lähedale töllerdama panna nii, et ehituse ajal oleks kõigil fun, ja pärast piiiidu. Muidugi kui ainult 2 vastast on, siis see väljategemine läheks raskeks. Eh, äkki siis saab ka ilma.
28.07.2010 at 23:49
BlueStang
 
TJATKKT
quote:
Madlobster: Täna sai konsulteeritud paari inimesega, kellel on füüsika väga kodus (kõrgharidusega ning töötanud (üks vist töötab siiani) füüsika õpetajatena)

Kõik kinnitasid ühest suust, et absoluutselt võimatu.



:D nujah - eriti ei imesta, nendel on siis füüsika kodus, aga kas nemad füüsikas ka ikka kodus on?

kas ainus argument oligi silmad kinni puusalt pannes "absoluutselt võimatu" ja õhupall - või olid mingid tõsisemaltvõetavad arvutuslikud vastuväited ka ikka?

õhupalli kohta niipalju, et:
õhupalli pind on suur, aga õhupall on kerge - nõus?
tuul suudaks sellise pinna juures tuulekiiruseni viia oluliselt raskema õhupalli, samas tuul ei saa panna purjena toimivat õhupalli tuulest kiiremini liikuma - nõus?
st kogu tuule poolt antavat energiat lihtsalt ei kasutata ära - nõus?

nüüd karlssoni puhul püütakse see ülejääv energia kinni ja suunatakse edasiliikumise toetuseks - nõus?
(vist ikka ei ole veel, sest idee fix igiliikurist on liiga tugevasti sees):p

vastuväidetena ootaks ikka mingeid tõsisemaltvõetavaid argumente, kui ainult "absoluutselt võimatu" - kui neid on, siis olen nõus käed püsti tõstma:)

29.07.2010 at 10:38 3 edits. Last edited 29.07.2010 at 10:53 by BlueStang
viplala
TJATKKT
Meenus see kümne aasta tagune teema siin ja need tulised vaidlused. Enivei, nüüd siis on katsetused tehtud ja tulemused saadud ning aeg õpetab aina valusamini seda, et mida targemaks saad, seda lollimaks jääd :)

03.06.2021 at 02:06
BlueStang
 
TJATKKT
tänud viplala,
ma ka just tahtsin panna jätku vanale teemale, et asi sai tóestuse just móni aeg tagasi, ehket liikur liikus kerge tuulega 2,8 korda tuulest kiiremini.
vana teema oli siis siin, ku keegi ei mäleta:
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=34596&page=13


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
03.06.2021 at 08:09
emty
TJATKKT
aga p6hikysimus - kas mytsi hakatakse j2rama v6i ei?...

____________________________
'88 Van g20, 350 TBI...
'15 Challenger, 345 Hemi...
03.06.2021 at 09:59
Jesper
 
TJATKKT
Hea, et ehitama ei hakanud - vaadates kui raskelt neil see pmst ideaalsetes tingimustes (kõrb igas suunas) kätte tuli, siis Eestis selle kordamine nõuaks ikka väga palju õnne või väga palju raha, et mingit lennurada päevade kaupa kinni hoida, soodsat tuult oodates.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
04.06.2021 at 08:32 1 edit. Last edited 04.06.2021 at 08:33 by Jesper
juuriaadol
 
TJATKKT
Ei ole harvad juhud kui ma asju õigesti ei mõista

Kahtlustan, et selle masina puhul kasutati tuule jõud ära inertsi tekitamiseks ja selle najal purjetati lühike distants tuulest kiiremini. Mind segab kõige enam mõte, et kui oled saavutanud tuule kiiruse, mis jõud see on mis sealt edasi lükkab. Tuulest kiiremini liikudes võiks tekkida sisuliselt vastutuul. Kui on tuule seisak (sama kiirus tuulega) või vastutuul ei ole enam tuul see mis liigutab propellerit. Tasasel pinnasel ei saa ka olla rattad need mis liigutavad propellerit ja see omakorda liikurit.

See oleks saavutus kui suudaks liikuda tuulega võimalikult samal kiirusel ning samalajal laadida energia kasvõi inertsi, mille najal lühiajaliselt tuulest kiiremini sõita.

Alustada punktist A ilma energiat omamata. Lõpetada punktis B nii, et kasutad ära vaid tagantuult mis puhub terve masina ulatuses võrdselt ja jõuad enne kohale kui see õhk mis sind ümbritses stardi hetkel.

Veel näen võimalust, et kui kõrgemal, ehk propelleri juures liigub tuul kiiremini kui maa ligidal, ehk seal kus on lipuke, siis võiks küll tuulest mööda sõita, aga mitte sellest tuulest mis ventikasse puhub.

Ei kasutanu tekstis küsimärke, sest ei ootagi vastuseid. Tegu rohkem arvamusavaldusega.
04.06.2021 at 10:52
altraditional
TJATKKT
Lameda maa mehed muidugi ütlevad, et wikipedia ei ole koht mida lugeda, aga siin artikli allosa ütleb et küsimus ei ole mitte selles kas seda on võimalik saavutada, vaid et tänaseks päevaks meeskonnad võistlevad kes selles "ventomobiilidega" paremad on.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wind-powered_vehicle

06.06.2021 at 14:58
viplala
TJATKKT
Jättes kõrvale igasugu lamemaalased, siis minu jaoks on alati olnud tähtis asjadest arusaamine. A+B=C, sellel ei ole mingit tähendust kui puudub lihtne ja arusaadav seletus. Lugedes seda wiki artiklit, tekib mulle võrdlus relatiivsusteooriaga, nn. erinevad vaatepunktid liikuvale kehale. Kas ma sellest aru saan siin läbi Newtoni füüsika, no ei saa, loll ja nii edasi aga lihtsalt ei saa ja kõik. Täna veel mitte aga ma proovin, päriselt ka.

Kui meil on mingi liikuv x aine mis on energia allikas ja surnud keha selle sees, siis kuidas see x aine suudaks seda surnud keha liigutada seal kiiremini kui ta ise liigub? Miks mitte vaadata jõe liikumise poole. Vool on... sama mis tuul, maapind on kah olemas millele toetuda ratastega, kaal võrdsustub takistusega vastavalt energiajäävusele, põhimõtteliselt peaks saama rataste, meh ülekande ja propelleriga varustatud allveelaevast kiiremini liikuv aparaat jõe sees, kui jõevoolu enda kiirus, ja seda kõike ilma välise energiaallikata.

Mul tekkis tegelikult mõte panna päikesepaneelidele džaulivaras külge kettülekandega rattad alla ja saata nad ise väntama mööda ekvaatorit. Nad jõuaksid ka puhata öösel sest nad väntaksid ennast päikesest ette :)

Aga jah, ootame tulemused ära, see teema võbeleb seal piiri peal, minul puuduvad tegelikult igasugused arusaamad, olenemata eelnenud sarkasmist. Ja kuradi huvitav on...
10.06.2021 at 01:44
v6sa
TJATKKT
Videos on vihje olemas: propeller sunnitakse ülekandega ratastelt vastupidi pöörlema. Kaotab efektiivsuses, aga võidab kiiruses. Purjena on säärane propeller nadi, aga autol pole ju kaalu ka.
11.06.2021 at 06:23
altraditional
TJATKKT
03.06.2021 at 03:06 postitud videos on ehk üks üldfilosoofiliselt edasi abistav koht, 18:54 algab. Eriti just graafiline pool.
Näitab kuidas liikuvalt õhumassilt võetakse energiat ära, nii et õhumass jääb aeglasemaks, selles ongi point.

Kui tavalises purjelaeva süsteemis on tuul kiire, paat aeglane, siis siinse teema võti oleks leida meetod kuidas tuulelt saada kätte märkimisväärne kogus energiat, mis avaldub tuule aeglustumises. Kusjuures, lihtsalt puri hakkab kiiruse kasvades ju nö. langevarjuna toimima, takistama õhumassi läbimist. Seega otsitav meetod peab saama tuulelt energiat, samas olles ise maksimaalselt voolujooneline.

Kas rattad veavad propellerit, või propeller rattaid, või mõlematpidi, sõltuvalt mingitest oludest, kiirustest?
Tahaks nagu väita, et üle tuule kiiruse liikudes peavad rattad propellerit vedama.
11.06.2021 at 10:30
viplala
TJATKKT
01.07.2021 at 18:07
BlueStang
 
TJATKKT
:) nojah
loll, aga rikas professor
aga tegelikult ei seleta see Derek ise ka päris óigesti seda 5. klassi füüsika fenomeni, mis seda liikurit tuulest kiiremini edasi ajab

vihjeks niipalju, et kes vähegi purjetamise, lendamise vói tuuleenergeetikaga tegelevad, siis nende jaoks on selle liikuri tööpóhimóte elementaarne

P.S. ma nagu mäletaks ka, et meilgi oli siin mütsisööjaid ja 10000 ülekandjaid kunagi ;)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
02.07.2021 at 09:25
BlueStang
 
TJATKKT
siin seletus ka blondiinide jaoks


asja vótmetegur avaldatakse minutil 9:50

omalt poolt veel niipalju, et näiteks tuuleturbiinide propellerite juures käibib valem, kus mainitud tóstejóud (antud juhul siis tómbejóud) suureneb eksponentsiaalselt kuupfunktsioonis - see peaks lihtsalt lahti selgitama seda tuulest kiiremini liikumise fenomeni antud apastraadi juures

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
12.07.2021 at 17:49 1 edit. Last edited 06.08.2021 at 13:25 by BlueStang
viplala
TJATKKT
Mulle jäävad mõned asjad selle teema juures endiselt arusaamatuks aga las ta olla, kõigest ei peagi alati aru saama :). Küll aga tekkis üks küsimus veel selle kaadervärgi kohta.

Nagu me teame, kukkuv keha saab alati kindla kiiruse mis on G ja õhutakistuse kompott. Üldiselt on see kõik arvutatav ja alati kindel nagu aamen kirikus. Nüüd oletame, et helikopter tirib maalt taevasse pingul trossi ja sama propelleriga aparaat panna mööda seda alla kukkuma nii, et tagaratas keerleb vastu trossi, siis kas see aparaat hakkab kukkuma kiiremini kui arvutuslik käik seda siiani lubanud on?
06.08.2021 at 12:55
Jesper
 
TJATKKT
Vastus on jah, aga sel juhul sõidab aparaat vastutuult, mis ilmselt pole isegi paandunuimate füüsikainnovaatorite jaoks mingi eriline mainimist väärt sündmus :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.08.2021 at 13:34
BlueStang
 
TJATKKT
quote:
viplala: Mulle jäävad mõned asjad selle teema juures endiselt arusaamatuks aga las ta olla, kõigest ei peagi alati aru saama :). Küll aga tekkis üks küsimus veel selle kaadervärgi kohta.

Nagu me teame, kukkuv keha saab alati kindla kiiruse mis on G ja õhutakistuse kompott. Üldiselt on see kõik arvutatav ja alati kindel nagu aamen kirikus. Nüüd oletame, et helikopter tirib maalt taevasse pingul trossi ja sama propelleriga aparaat panna mööda seda alla kukkuma nii, et tagaratas keerleb vastu trossi, siis kas see aparaat hakkab kukkuma kiiremini kui arvutuslik käik seda siiani lubanud on?

krt, viplala, sa oskad ikka kóvemaid konstruktsioone välja móelda, kui mina ja madis kokku - väga hea küsimus:)
siit tegelikult saaks veel edasi minna - näiteks, ei tea kui suure algkiiruse peaks sellele liikurile andma, et mööda sedasama sinu pakutud trossi hakkaks asi hoopis ülespoole sóitma;)


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
06.08.2021 at 13:36 3 edits. Last edited 06.08.2021 at 13:49 by BlueStang
viplala
TJATKKT
quote:
BlueStang:
quote:
viplala:
siit tegelikult saaks veel edasi minna - näiteks, ei tea kui suure algkiiruse peaks sellele liikurile andma, et mööda sedasama sinu pakutud trossi hakkaks asi hoopis ülespoole sóitma;)


Propeller tuleks loomulikult ringi keerata ja ka ülekanne vastavaks viia. Autokere võib tuuletakistuse vähendamiseks üldse mängust välja jätta, sest juhti pole vaja kaasa vedada, jääb ainult propeller, ülekanne ja ratas. Ratas liigutab läbi ülekande propellerit x pöörde võrra kiiremini kui seda teeks vastuliikuv õhumass. Enamjaolt peaks kõik tingimused olema vastavuses, maapealse süsteemi selle hetkega, kus aparaat hakkab tuulest kiiremini liikuma. Kas nii kukuks see aparaat maale kiiremini kui lahtiühendatud ülekandega samasugune aparaat? Mind huvitab rohkem lõppkiiruse erinevus mitte ajaline kestvus algusest lõpuni. Viimasel juhul peaks hakkama igasugu kõrvalisi asju läbi arvutama.
06.08.2021 at 17:10
tqhq.ee foorum : Vaba teema : TJATKKT  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.