register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.  
Poster Message
DevilDeVille
  
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
pardon my french aga mida teab Urmas Oja nimeline subjekt ameerika autodest. või üldse autodest. või tehnikast, kui sellisest?

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
25.04.2011 at 12:50
anryo
  
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
Aga miks peaks teadma (mitte, et ta ei teaks)? Igaüks võib hinnata oma kriteeriumite järgi - ja eepärast ongi žüriis mitu inimest! :)

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
25.04.2011 at 15:37
Vanaisa
  
Moderator
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
poliitilise korrektsuse mõttes peaks ka p*** ja n***** züriis olema ;)
Ning et naisõiguste ombudsman kallale ei tuleks, siis ka hulk naisi.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
25.04.2011 at 16:25
DevilDeVille
  
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
anryo: Aga miks peaks teadma (mitte, et ta ei teaks)? Igaüks võib hinnata oma kriteeriumite järgi - ja eepärast ongi žüriis mitu inimest! :)

Subjekti tehniliste teadmiste tasemest annab aimu tema juurutatud sõlm nimega hüdrauliline laager :lol ja üldisest autoteema valdamisest eranditult kõik seni ilmunud kirjatükid. Milles mul kahtlused subjekti suhtes puuduvad, on tema võimekus genereerida Margus Mihkelsiga konkureerivaid pealkirju ja lihtsalt verbaalse kõhulahtisuse tundemärkidega vabateksti. A vadever, las hindab siis välimust :)

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
25.04.2011 at 18:36 1 edit. Last edited 25.04.2011 at 18:36 by DevilDeVille
Ri-Q.
 
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
anryo: Aga miks peaks teadma (mitte, et ta ei teaks)? Igaüks võib hinnata oma kriteeriumite järgi - ja eepärast ongi žüriis mitu inimest! :)
Hea, et see teema tõstatus. Üks valdkondadest, mis minu arust vajab juba pikemat aega arutamist. Kui eesmärgiks on organiseeritult ja teadlikult Ameerika auto kultuuri Eestis arendada, siis ei saa lõpmatuseni püsida olukord, et autosid hindavad suvalised isikud. Meil üritatakse alati kõike poolvägisi lääne mudeli järgi teha, autode hindamine on kindlasti küsimus, kus võiks olla rohkem asjatundlikkust. Hindajate enamiku peaks moodustama isikud, kes hinnatavat ka keskmisest enam tunnevad. Oma kriteeriumite järgi võib ju hinnata, kuid tuleks ka küsida, mis on hindamise eesmärk ja kellele-millele see eelkõige suunatud on. Praegu on meie hindamised rohkem kaootilised katsed muuta üritusi põnevamaks, kuid võiksid (saaksid) olla hoovad, mille abil tõsta üldist teadlikkust autokultuurist ja ühtlasi süstida sellesse kultuuri lisakvaliteeti.


____________________________
REC
BB
25.04.2011 at 20:07
Vanaisa
  
Moderator
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
kahju et korraldaja ei saa aega antud teemal arutada. Tegelikult on küsimus ju igati mõistlik - hindajad peaks asjast midagi vast ikka teadma ka.
...et teeme nagu tahame ja koerad ärgu haukugu?

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
26.04.2011 at 12:05
ivoalaska
 
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
See žürii probleem küll väga suur ei ole. Kriteeriumid ongi erinevad. Kui tahate objektiivset hinnangut, siis tuleks rahvahääletus teha, kuna arvamused on subjektiivsed. Näiteks kvaliteetmeelelahutus saates Inglismaa Otsib Superstaari on kohtunikuks/züriis keegi David Hasselhoff, kelle muusikat kasutatakse piinamiskabrites töövahendina. Samas on sealt korralike pärleid tulnud :D
26.04.2011 at 12:13
Kummipuru
 
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
ivoalaska: See žürii probleem küll väga suur ei ole. Kriteeriumid ongi erinevad. Kui tahate objektiivset hinnangut, siis tuleks rahvahääletus teha, kuna arvamused on subjektiivsed. Näiteks kvaliteetmeelelahutus saates Inglismaa Otsib Superstaari on kohtunikuks/züriis keegi David Hasselhoff, kelle muusikat kasutatakse piinamiskabrites töövahendina. Samas on sealt korralike pärleid tulnud :D

Ka meil kasutati Heidy Purgat... aga saade kestab ikkagi edasi ja "superstaarid" sirguvad...;)

Aga teemasse kah, minu arvates Viru keskuse parkla igati õnnestunud valik... ok, kõrgusega on pisut pahasti ja vanid ning tõstetud liikurid ei mahu sisse, kuid samas nad ju kõik sealtsamast katuseparklast nägemisulatuses üle ristmiku. Viru keskuses aga liigub korralik kogus inimesi ja sellest tulenevalt on "rauakultuuri" tutvustamiseks vägagi head võimalused...
26.04.2011 at 13:21
Märt J
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
Miski kultuuri populariseerimiseks ongi ju vaja teada nö suvalise isiku tänavalt suhet asjasse. Asjatundja teab niigi millega tegemist on ning asjatundja hinnang omab tähtsust eksponeerivale isikule. Sai nädalavahetusel käidud kummipõletamise võistlust vaatamas, millest jäi muu hulgas just meelde see, et žüriis oli ka naisterahvas.
Ehk siis nimelt objektiivse hinnangu tarvis sobib rahvahääletus. Aga põnevust ja tunnustust ja eesmärke annab selline hindamine igal juhul.


____________________________
Chrysler 300C
26.04.2011 at 17:28
Ri-Q.
 
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
ivoalaska: See žürii probleem küll väga suur ei ole. Kriteeriumid ongi erinevad. Kui tahate objektiivset hinnangut, siis tuleks rahvahääletus teha, kuna arvamused on subjektiivsed. Näiteks kvaliteetmeelelahutus saates Inglismaa Otsib Superstaari on kohtunikuks/züriis keegi David Hasselhoff, kelle muusikat kasutatakse piinamiskabrites töövahendina. Samas on sealt korralike pärleid tulnud :D
See probleem on osake millestki laiemast. Haakuv näide spordivallast - vajakajäämised dragide kommenteerimises (üldistus aastatetaguse kogemuse põhjal).
"Kui tahate objektiivset hinnangut, siis tuleks rahvahääletus teha, kuna arvamused on subjektiivsed." Et paneme hulga subjektiivsust kokku ja saame objektiivsuse?
Seda, milleni rahva hääl viib, näitas minu arust ilmekalt nii triviaalne asi nagu Rakveres hooaja lõpetamise käigus korrraldatud kummipõletamisvõistlus, kus rahvas tegi "esimestest tagumised". Rahva kaasamine iseenesest on teretulnud ja vahel ka paratamatu, kuid kõvematel üritustel võiks siiski kõige kangemat tunnustust jagada asjas orienteeruvad isikud. Ameerikas on autonäitusi korraldatud ja masinaid hinnatud enam kui pool sajandit. Selle aja jooksul on välja kujunenud ka teatavad põhimõtted. See on nagu driftiga - kõrvaltvaataja ei pruugi hindamisest aru saada, kuid seal on oma süsteem ja nõksud. Loomulikult on esteetiliste kategooriate hindamine alati subjektiivne, kuid subjektiivsusel on ka mitu tasandit. Mida rohkem on klasse, seda keerulisemaks asi läheb.

____________________________
REC
BB
27.04.2011 at 20:35
anryo
  
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
Ri-Q.: See probleem on osake millestki laiemast. Haakuv näide spordivallast - vajakajäämised dragide kommenteerimises (üldistus aastatetaguse kogemuse põhjal).
"Kui tahate objektiivset hinnangut, siis tuleks rahvahääletus teha, kuna arvamused on subjektiivsed." Et paneme hulga subjektiivsust kokku ja saame objektiivsuse?
Seda, milleni rahva hääl viib, näitas minu arust ilmekalt nii triviaalne asi nagu Rakveres hooaja lõpetamise käigus korrraldatud kummipõletamisvõistlus, kus rahvas tegi "esimestest tagumised". Rahva kaasamine iseenesest on teretulnud ja vahel ka paratamatu, kuid kõvematel üritustel võiks siiski kõige kangemat tunnustust jagada asjas orienteeruvad isikud. Ameerikas on autonäitusi korraldatud ja masinaid hinnatud enam kui pool sajandit. Selle aja jooksul on välja kujunenud ka teatavad põhimõtted. See on nagu driftiga - kõrvaltvaataja ei pruugi hindamisest aru saada, kuid seal on oma süsteem ja nõksud. Loomulikult on esteetiliste kategooriate hindamine alati subjektiivne, kuid subjektiivsusel on ka mitu tasandit. Mida rohkem on klasse, seda keerulisemaks asi läheb.
Noh, me korraldame ikkagi kokkutulekut - mitte näitust. Las see näitus jääb ikkagi suvel Haapsallu. Aga mul on sulle konkreetne ettepanek (ja ilma naljata). Oled oodatud laupäeval žüriisse autosid valima! Palun saada mulle oma nimi ja telefoninumber meiliga anryo@bhra.ee ja siis saame täpsemalt kokku leppida.
Teistele teadmiseks, et BHRA lehel saab varsti uuendatud esinejaid puudutav info, ning nii homme hommikuses Terevisiooni saates kui ka õhtuses Ringvaate saates võib ka tuttavaid nägusid / autosid kohata!
:burnout

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
28.04.2011 at 12:49 1 edit. Last edited 28.04.2011 at 21:53 by anryo
Ri-Q.
 
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
anryo:
quote:
Ri-Q.: See probleem on osake millestki laiemast. Haakuv näide spordivallast - vajakajäämised dragide kommenteerimises (üldistus aastatetaguse kogemuse põhjal). [...]
Noh, me korraldame ikkagi kokkutulekut - mitte näitust. Las see näitus jääb ikkagi suvel Haapsallu. Aga mul on sulle konkreetne ettepanek (ja ilma naljata). Oled oodatud laupäeval žüriisse autosid valima! Palun saada mulle oma nimi ja telefoninumber meiliga anryo@bhra.ee ja siis saame täpsemalt kokku leppida.
:burnout
Anryo, ma väljendasin oma seisukohta kõikide Eestis toimuvate USA raua ürituste kohta, kus vähegi midagi hinnatakse, ja see puudutab (eelkõige) ka American Beauty´t kui kõige tähtsamat ja paljulubavamat üritust (paraku on ka seal haltuurat tehtud). Aga eks alati võib ju asjade muutmist alustada väikesemast? Oma seisukoha avaldasin kuna teema sobivalt tõstatus ent seda ma küll ei arva, et mina oleksin kõige pädevam neid autosid hindama. Võib-olla oleks hea kui temaatilised postid tõsta eraldi teemasse ja jätkata diskussiooni seal, kui keegi veel midagi arvata tahab?
Jutu jätkuks, rahvale oli vist võimaldatud ilusaid autosid valida veel mõned aastad tagasi ka hooaja alguse üritustel? Samas ma võrdleks rahvahääletust ainukese osavõtjana võistluse võitmisest - ei ole raske ennustada, kes võidab. Usun, et näituseauto ehitaja on hulga rõõmsam kui tema auto valivad parimaks tunnustatud spetsialistid kui anonüümne rahvas või Urmas Ojad. Neutraalsest auhinnast ei seisa kaugel äranarritud auhind.


____________________________
REC
BB
28.04.2011 at 22:59
Aspelund
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
Võtke herr Olev T Tartust appi. Oskab nii sõna seada kui ka omab sisevaadet ameerikalikku autokultuuri.

Aga alustuseks tuleks panna paika see, mida hinnatakse.

Kui tegu on restaureerimiskonkursiga, siis peaks meeskonnas olema need, kes konkreetse mudeli hingelu mutripealt tunnevad. Palju neid Eestis on, on omaette teema.

Kui tegu on iluduskonkursiga, siis... kes on pädev ütlema, mis on ilus?

Kui tegu on publiku lemmiku otsimisega, siis on asi selge: oma pädevuse raames otsustab seda publik.

Best of Show? Mida siis hinnatakse? Masina enda haruldusastet, värvikihi kvaliteeti või uhke nimega detailide hulka? Ümberehituste mahtu?


29.04.2011 at 10:11
anryo
  
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
Seda ma arvasingi - et kui asjaks läheb, siis....
Aga PALUN, ärge siis kritiseerige, kui ise midagi teha ei taha-oska-viitsi eks! Sest vastasel korral ei taha ka teised tõesti enam midagi korraldada, kui iga asja peale üks hala ja ving on!
Kohtumiseni laupäeval! Õnneks on ka ilmaprognoos muutnud paremuse poole!

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
29.04.2011 at 10:36
Vanaisa
  
Moderator
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
Mõtlemiseks näide concours hindamise reeglitest:

The major categories in which the each car will be judged are listed below. The points associated with each category and specific judging criteria vary by the judging class and are listed on the associated Judging Criteria Sheets.

Exterior
Chassis
Engine Compartment
Interior
Trunk
Function Test

Teams of judges will do the judging, each team scoring one or more particular classifications (exterior, chassis, etc.). In addition to the judges, advisors will be appointed to provide classification/expertise as necessary. Resource information available from acceptable recognized Marque experts will be used to train judges and settle conflicts. The Concours Chairman will resolve conflicts.

....ja autoklassidest (mis võiks meilegi üsna hästi sobida):

Popular Vote Guidelines

Most Desirable
Your choice of the vehicle in each category that you would like to own.

Diamond-in-the-Rough
This class rewards the one car that is the most esthetically challenged vehicle which the owner has demonstratively and enthusiastically shown to be their “Personal Pride” by overcoming obstacles of sneering, jeering, and lack of apparent vehicle mechanical integrity and comfort. It is un-restored or unfinished, it is rough, it may even be ugly, but it has that operational and visual patina and quality that sets it apart from the others.

Long Distance Award
This award is given to the Rootes vehicle that was driven longest distance to the United. The winner will be determined by the mileage noted on the windscreen placard of the vehicles in the Rootes Show or the Concours d’Elegance.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
29.04.2011 at 10:38
Ri-Q.
 
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
Aspelund: Võtke herr Olev T Tartust appi. Oskab nii sõna seada kui ka omab sisevaadet ameerikalikku autokultuuri.

Aga alustuseks tuleks panna paika see, mida hinnatakse.

Kui tegu on restaureerimiskonkursiga, siis peaks meeskonnas olema need, kes konkreetse mudeli hingelu mutripealt tunnevad. Palju neid Eestis on, on omaette teema.

Kui tegu on iluduskonkursiga, siis... kes on pädev ütlema, mis on ilus?

Kui tegu on publiku lemmiku otsimisega, siis on asi selge: oma pädevuse raames otsustab seda publik.

Best of Show? Mida siis hinnatakse? Masina enda haruldusastet, värvikihi kvaliteeti või uhke nimega detailide hulka? Ümberehituste mahtu?



Hindamine on 2-osaline protsess. Esimene tasand on organisatoorne, see hõlmab konkreetse ürituse laadiga kõige paremini haakuva klasside süsteemi loomist (mida professionaalsem üritus, seda enam spetsiifilisi klasse, kuid vahel võib olla mõistlikum või ainuvõimalik hinnata nt 1-3 klassis), kohtunike valimist, hindamislehtede organiseerimist jpm. Teine tasand on hindamine ise - selle õnnestumine sõltub juba puhtalt kohtunikest, eeldusel et eelsammud on tehtud.
Mõlemad tasandid peavad olema tasakaalus - kui hindama on kutsutud ebapädevad kohtunikud, neile ei jagata hindamislehti, ei suudeta määrata kriteeriumeid, siis paraku nullib see momentaalselt teise tasandi tegevuse edukuse.
Mida rohkem klasse, seda enam peab olema kaasatud asjatundjaid. Selliseid asjatundjaid on väga vähe, kes tunnevad end tugevalt paljudes stiilides. See, mida hinnata, sõltub üritusest. Selge on, et Eestis ei saa hinnata kõike. Suurtel autonäitustel on kümneid klasse, põhi-, eri- ja tegevusklassid. Hindamise traditsioon on Ameerikas väga pikk ja selle aja jooksul on välja kujunenud ka klasside klassifikatsioon.
Üldiste klasside eelduseks nagu "Best of Show" on kohtunike võimalikult täpne teadmine, mida valitakse. Jällegi sõltub üritusest. Silmas tuleb pidada, et laias laastus ehitatakse autosid tehnika-suunal ja välimuse-suunal. Tihti on need aspektid ühendatud, kuid ei pruugi. "Best of Show" üldiselt võtabki arvesse võimalikult palju kriteeriumeid - haruldus, stiil, detailid, viimistlus jne. Suurtel näitustel on säärase üldise auhinna võitmine väga kõva tunnustus. See ei ole tavaline auto.
Laupäeval valitakse atraktiivseimat klassikut ja ameeriklast. Minu arust on see valik antud kontekstis üsnagi hästi sõnastatud. Tegemist ei ole siiski tõepoolest näitusega. Hea on ka see, et klassidega pole üle pingutatud. Kohtunikest juba räägiti. AB-l on ka klassid päris hästi paigas, kuid neid on ehk tänasel päeval veel natuke liiga palju, kuigi tegelikult on põhiprobleem selles, et klassid käivad kohtunikele lihtalt üle jõu. Kohtunike institutsioon tuleks kindlasti täiesti uutel alustel korraldada.



____________________________
REC
BB
29.04.2011 at 11:00
Lowrider
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
DevilDeVille: pardon my french aga mida teab Urmas Oja nimeline subjekt ameerika autodest. või üldse autodest. või tehnikast, kui sellisest?
Kurat ühes teises foorumis oli ka copy paste ürituse reklaamist ning esimest korda sain läbi lugeda ja kui ma lugesin nime Urmas Oja.... hahahaaa :D .
Umbes samamoodi nagu DevilDeVille reageerisin ka seal foorumis, ja tulin siia foorumi ja ohnäe lausa eraldi teema sellest tehtud.
29.04.2011 at 21:32
jeebik
split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.
quote:
DevilDeVille: pardon my french aga mida teab Urmas Oja nimeline subjekt ameerika autodest. või üldse autodest. või tehnikast, kui sellisest?

Urmas Ojale sobiks jah mõni lastesaade, näiteks "saame kokku ummi juures", natuke rohkem, kui antud züriis osalemine.
On ju antud autod enamus tema arvates mõeldud retsidevistidele, need on tema enda sõnad.

PS. juhtusin nägema täna TV3 uudiseid, kus Oja Ummi sõitis Buickiga, ootasin juba pingsalt, millal tuleb röögatu kütusekulu jutt, kuid võta näpust, ei tulnudki. Võibolla on mingi areng vahepeal toimunud. . .

____________________________
2000 Grand Cherokee 4,7 V8
1997 deville concours 4'6 V8
29.04.2011 at 23:19
tqhq.ee foorum : Autod : split;: Autode hindamine - pädevad kohtunikud.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.