register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : karburaatori reguleerimine  
Poster Message
Ropka
karburaatori reguleerimine
keda soovitate või mis firmat karburaatori timmimiseks? Tallinna piirkonnas

vaja oleks vahetada tihendite kit ja kruvid (gaasid) paika kruvida

viimane kord ülevaatusel öeldi, et jube lahjaks on keeratud, praegune pilt on selline, et gaasitamisel tuleb kole palju tahma

2-lõõriga Holley

____________________________
Tahoe, SRX
19.05.2011 at 10:38
krooks
  
karburaatori reguleerimine
Sama mure, tõstan teemat. Ise ei julge igaks juhuks näppida. Keegi teab kedagi kes asjalik?

____________________________
Team OUTLAW
Ilus Aed
Fishing in Åland
12.10.2016 at 00:32
Vanaisa
  
Moderator
karburaatori reguleerimine
quote:
anryo: Tallinnas Tondil on Raimond, kes jagab seda karpanduse värki päris hästi. Julgen soovitada.
Tel 56 51 033. Ehk kannatab ka niisama nõu küsida, kui siiakanti ei satu.
13.10.2016 at 06:41
l6hmus
karburaatori reguleerimine
Võid ka siit proovida:
http://speedster.ee/

____________________________
Val '69
13.10.2016 at 10:47
Mart ja auto
karburaatori reguleerimine
quote:
Ropka: keda soovitate või mis firmat karburaatori timmimiseks? Tallinna piirkonnas

vaja oleks vahetada tihendite kit ja kruvid (gaasid) paika kruvida

viimane kord ülevaatusel öeldi, et jube lahjaks on keeratud, praegune pilt on selline, et gaasitamisel tuleb kole palju tahma

2-lõõriga Holley
Kole palju tahma tuleb ikka rikka segu korral. Tartus saab aidata.
13.12.2016 at 00:57
hrt6nis
 
karburaatori reguleerimine
Ma soovitakas karbussi, eriti holley, timmimiseks sellist raamatud.
https://www.amazon.com/Vizards-Modify-Holley-Carburetors-Performance/dp/1934709654

Seletab seadistamist nii täis gaasil sõitmiseks kui ka ökotamiseks. Samuti õpetab, mis moodi jagaja süütekõverat paika saada suhteliselt käepäraste vahenditega.
14.12.2016 at 13:01
olevtoom
 
karburaatori reguleerimine
quote:
Vanaisa:
quote:
anryo: Tallinnas Tondil on Raimond, kes jagab seda karpanduse värki päris hästi. Julgen soovitada.
Tel 56 51 033. Ehk kannatab ka niisama nõu küsida, kui siiakanti ei satu.

See võib ju erand olla, aga 72. aasta Riviera karbussi oskas ülalnimetatud härra täiesti *** reguleerida, ja küsis esialgse olukorra taastamise eest veel lisarahagi.

Esialgne olukord on säilinud siiani: soe mootor hakkab, käik sees, madalatel pööretel üha enam vahele jätma, kuni sureb välja. Asi kõlab nagu üleujutamine, kuid ei ole seda, sest järgnev käivitamine ei vaja gaasi põhjavajutamist.
Kui ksf! "Mart ja auto" oskaks siin midagi ette võtta, oleksin tänulik.
Samuti võite veel kedagi soovitada, kuid Tallinnaga on teatud komplikatsioonid.

____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 2000 Ford Cougar V6, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera
14.12.2016 at 23:04
max
karburaatori reguleerimine
Ideaalis võiks kah keegi tore ja oskaja mees olla, kelle poole pöörduda ja samal ajal oma põhitegevusega tegeleda, aga paraku pole nendel vähestel spetsialistidel majanduslikult põhjendatud ennast iga nišitootega põhjalikult kurssi viia. Minu arvates jääb valdavalt puudu ka oskusest kurssi viia (nt võõras keeles internett) ja viitsimist - vanasti sai ju kõhutunde ja kruvikaga hakkama, miks nüüd peaks teisiti olema. "Tundega" reguleerimine põhjustab ka selle, et tihtipeale kompenseeritakse ühte ahelat (või isegi agregaati) teisega ja siis on veel suurem jama.

Seega ei jäägi tihtipeale muud üle, kui kehva suusailmaga endale konkreetse karpa hingeelu, tüüpvead, reguleerimine jms selgeks teha ja siis saab nii nagu vaja.Mina läheks (ja olen läinud) seda teed. Karpa pole nii keeruline ja kirjandust on lademetes. Keeleprobleemi sul kah tõenäoliselt pole.
15.12.2016 at 10:53
Erkki
  
karburaatori reguleerimine
Mõned mõtted karpa reguleerimisest. Olles selle teemaga juba 15 aastat kokku puutunud, võin omadest praktilistest kogemustest kinnitada, et valdav osa karpade reguleeringutest päädib mootori remondiga. Harva, võiks öelda, et isegi haruharva saab probleemse mootori käima lähenedes karburaatorile kruvikeerajaga. Üsna tihti on viga hoopis süütesüsteemis ja seega ei anna karpa torkimine mingeid tulemusi. Kui kahtlustan siiski karburaatori viga, olen pannud prooviks peale uue karpa, et veenduda diagnoosi õigsuses. Vahest võtab vea üles leidmine 16-20 tundi aega. Pannes selle tundide hulga rahasse, saame 300-400€. Selline summa puhtalt vea diagnoosimise eest käib ikka kõvasti rahakoti pihta. Tekib surnud ring, et spetsialistil pole tööd, sest puudub maksejõuline klient ja teisalt ei viitsi keegi omale asja süvitsi selgeks teha kuni pole maksjat. Puudub lahendus, et odavalt ja korralikult. Samal põhjusel kerkib siin foorumis karpa reguleerimise teema üsna tihti esile.

____________________________
Chevrolet Camaro SS '72, 540 cid Procharger
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
Pontiac Firebird '70, LS3, 525Hp
Life begins at 1000 Hp...
15.12.2016 at 13:56
max
karburaatori reguleerimine
quote:
Erkki: ...valdav osa karpade reguleeringutest päädib mootori remondiga.
Kui Erkki lubab, täpsustan tema mõtet nii nagu mina sellest aru sain (ja ka nõustun) - karpa reguleerimine ei põhjusta mootori riket, vaid pigem on sümptomite taga valdavalt rikkega mootor, mida siis ekslikult halvasti reguleeritud karpa kaela aetakse.
15.12.2016 at 14:40
l6hmus
karburaatori reguleerimine
Kas riiulist võetud tutikas karpa (näiteks Edelbrock) on kohe sellises seades, et viskad aga suvalisele mootorile peale ja kohe on selge, kas viga on karpas või millegi muus. Või tähendab uue karpa peale panemine nii kui nii selle reguleerimist vastavalt mootorile ja soovitud tulemusele (max võimsus, ökonoomsus vms)?
Vastasel juhul tõesti kui olemasoleva reguleerimise hind on Eestis 300-400 euri (ja tulemus pole kindel), siis mõistlik oleks Partsust uus võtta ja rahul olla ?

Küsin seda selle pärast, et isegi ajasin terve hooaja oma probleeme karpa peale kuid kui hooaja lõpus sai jagaja lõpuks ära vahetatud, kadusid ka probleemid mis enne olid. Samas ei ole kindel kas eelnev reguleerimine tuleks nüüd samuti üle vaadata.

____________________________
Val '69
15.12.2016 at 15:11 1 edit. Last edited 15.12.2016 at 15:12 by l6hmus
max
karburaatori reguleerimine
Paar minu isiklikku mõtet. Karbist võetud karpa peaks stock või kergelt paitatud mootori peal töötama. Kui tahad viimast võtta, siis (dünos) reguleerimisest ei pääse, ei uue karpa ega ka vana puhul, mis on pekkis jagajaga häälestatud. Lisaks peaks ideaalis ka erinevatel aastaaegadel karpat ümber seadistama kuna kliima muutub. Jah, toore on karpal olemas, aga see pole mõeldud kliima kompenseerimiseks, vaid külmale mootorile rikkama segu pakkumiseks õhuvoolu piiramisega.

Teiseks on karpadel suur vahe - odav karpa voolab kehvemini, ei paku mugavat seadistamise võimalust jne. Hea karpa on mälu järgi juba 2-3x kallim. Karpa reguleerimiseks vajalik mant (düüsid, kiirenduspumba nukad, PV-d jne) maksavad kõik raha (juurde).

Seadistamisel on suur osa ka süütesüsteemil (lahatud ühes teises teemas piisavalt põhjalikult). Kallis süütesüsteem on samuti mugavam seadistada (nt arvutist), aga ca 5x kallim osta. Odava seadistmiseks kulub ohtralt töötunde ning on samuti vaja juppe osta (vedrud, vaakumtöngad jne).

Kokkuvõttes, mina paneksin (odavama otsa) karpa kruiserile, truckile vms hobiautole, mille puhul pole jõudlus nii oluline - odav osta, paigaldada. Kui on plaanis viimast võtta ja autot endale pikemalt hoida, siis igal juhul pritsele minna - stock mootorile stock aju, tehtud mootorile progeaju, mille seadistamisest kohalik jõud üle käib. Hästi toimiv ja seadistatav karpa-jagaja lahendus on pritsega samas hinnaklassis.
15.12.2016 at 15:49
wagoneer
karburaatori reguleerimine
Ma suve lõpus ühe kahe karpaga õhkjahutusega pilliga maadlesin. Käisid ka kohalikud proovimas ja kruttimas.
Kui sumpsist musta juba tuli siis palusin ühel härral kruttimine lõpetada. Kuna jälgisin mida ta keeras, siis kruttisin ise tagasi algusesse. Lõpuks läksin Soome seda automarkki läbi ja lõhki tundva inimese juurde. Enne pidin karpa lahti võtma ja kõiksugu segutorude ja düüside numbrid talle ütlema. Kuna ütlesin ka mis mootoris tehtud, tulistas ta kohe puusalt,et vot see peaks selline hoopis olema ja see selline number. Muidu ei saagi tööle. Väga pika punnimise peale oli ta nõus karpasid keerama ilma dünota. Aga kuna autost ei võeta viimast siis oli lõpuks nõus. Koos karpades asjade vahetamisega ja siis süüte reguleerimise ning seejärel vaakumiga karpade võrdseks ajamisele kulus pea 4 tundi. Ok sinna jäi sisse ka paar väikest proovisõittu(muidu tehakse seda dünos). Ja kaasa anti veel ka ühed düüsid,et kui suvel peaks hakkama palavaga ära surema kusagil ummikus siis pean düüsid ära vahetama. Karpa oma olemuselt ei ole keeruline. Aga saada ta iga mootoriga tööle on paras pähkel mis nõuab päris suurt praktikat. Ka antud põrnika mootor on ehitatud natuke liiga racing. Ehk tahab heaks tööks kõrgemaid pöördeid mida aga tänaval suht keeruline pakkuda koguaeg. Seega peab leidma kompromisse. Aga,et neid leida,peab asja päris hästi jagama.




____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
15.12.2016 at 16:10
supp
karburaatori reguleerimine
mina olen raimond-i juures regullimas käinud vist ca 10+ masina karpasid, kõik euro toode, siiani pole talle erilisi pretensioone olnud, on ka kinnitanud erkki juttu vahest, et kui ikka mootor kulunud siis paremaks ei saa jne, mina olen tema teenusega väga rahul, võibolla on mul vedanud lihtsalt, sest olen ka päris mitmelt inimeselt kriitikat kuulnud
15.12.2016 at 20:36
kaedoo
 
karburaatori reguleerimine
Samuti Raimondiga rahul, on alati seletanud ja põhjendanud miks/mida teeb.
15.12.2016 at 22:35
tõnisson
 
karburaatori reguleerimine
No seal ongi see probleem, et reaalselt kõik ringlused tänaval heaks saada, eeldab üksjagu tööd.
Mitte nagu tööd ennast vaid lihtsalt aega.
Teenusena näeks see rohkem välja midagi sellist, et "tule mulle külla paariks päevaks ja õlle kõrvale teeme heaks ja vahepeal käime kummi põletamas".
Kui lihtsalt enamvähem heaks teha kiiresti, siis see ikkagi võtab aega ja teadmisi, ega samal põhjusel ka progeajumehed tahavad raha..
Hobiautomehe jaoks kõige odavam ja lihtsam ongi võtta edelbrocki performer karpa odavalt, tühikäik paika sättida ja kogu pidu, heal juhul peadüüse vahetada ja leppida olukorraga.
Sealt edasi tuleb holley ja kui vähegi rallist või perfoormansist rääkida, siis ongi 2 võimalust, kas pisike 4150 tüüpi karpa või siis juba dominaator.
Ma olen üritanud holley karpadest miskist pdf faili tekitada lihtsurelike keeles aga see kisub ikkagi sinna, et oleks vaja raamatu jagu lehekülgi.
Mida lihtsurelik teha saab on see, et lisaks tühikäigu timmimisele, tasuks holley karpa korra tagurpidi keerata ja lõõrides on "üleminekuringluse" sooned, liblikad võiks timmida nii, et jääb paistma kanalist ainult ruut. Ma arvan, et see on üks suurimaid vigasi, miks kasvõi tavalise tehasekarpaga alumine ots nii rikas on. Mida rohkem seda soont avatud on, seda rohkem kütust tuleb, kuni selleni, et tühikäiguringlusele lisaks tuleb tühiäigul ka sealt kütus ja tühikäigu kruve kinni keerates enam mootor välja ei sure.. Aga kuna hobiautomees üldiselt sätib tühikäigukruviga liblikate asendit, siis ta tõenäeoliselt ei tea, et ta keerab samal hetkel juba järgmise ringluse vittu. Kogu tühikäiguringluse võiks timmida siiski madalal pöördel liikumiseks, kruvid ongi ainult puhtalt kohal seismise jaoks.
mcmastercarr müüb 50tk karbis puurimata düüse.
Puurid saab ebayst ja aukude mõõtmiseks/kaardistamiseks saab pulgad samuti ebayst. Odav hiina kraam sobib selliseks tööks väga hästi. Keermepulkasi on vaja 4 või siis 8tk, samuti mcmastercarr aitab.

Edit:
Lisaks ülemineku kanalile on paljud uuemat tüüpi holley karpad ja kõik nende kloonid viinud plokis tühikäigudüüsi üles, see on sitt lahendus ja paljud alumise otsa probleemid saavad lahenduse düüsi alla viimisele.
Taaskord sellise karpa puhul aitab keermepulk ja uus düüs teha alla. Ma polegi päris täpselt aru saanud, miks või kust see lollus tuli.

____________________________
446+727+9 1/4
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
?+?+8 3/4
15.12.2016 at 01:55 1 edit. Last edited 15.12.2016 at 02:06 by tõnisson
birdshit
 
karburaatori reguleerimine
karpa regullimise jne kokkuvötteks tundub möistlikum ja soodsam selline peale visata..vöimalik, et on murevaba(m)

Put an end to cold start issues, hesitations, vapor lock and flooding...
http://www.cjponyparts.com/holley-sniper-efi-self-tuning-kit-shiny-finish/p/HOLLEYEFI5/
19.12.2016 at 22:43 1 edit. Last edited 19.12.2016 at 22:45 by birdshit
trs200
karburaatori reguleerimine
Ma olen puutunud rohkem nö eurokarpadega kokku ja kui rääkida vana karpa reguleerimisest, siis märksõnad on minu arust esiteks reguleerimine vs kompenseerimine. Kui on korras mootor, korras süütesüsteem ja korras karpa, siis selle reguleerimine harju keskmiseks on tehtav manuali järgi ja ei vaja mingeid erilisi oskusi.
24.12.2016 at 02:46
vvt
  
karburaatori reguleerimine
Karpa, süüte jne reguleeringutega mässates oleks suureks abiks omada ettekujutust, mis mingit kruvi keerates täpselt juhtub ja kuidas see mootori tööd mõjutab. Olen täheldanud pahasti töötavate autode puhul universaalset probleemi - omanik krutib "mingeid kruvisid", mille tulemusena läheb asi tavaliselt hullemaks. Kõige põnevam mida olen näinud, on paigast krutitud seguklapi piirdekruvi pritsemootoritel (mis määrab, mis asendis seguklapi sulgemine lõpeb). Kui mõistus peale ei hakka, siis leitakse esimene kruvi, mis "teeb midagi" ja keeratakse sellest asi täitsa vussi. Minul topiti see tarkus kõrvadevahele keskkoolis ja hiljem olen hakkama saanud nii muruniitja kui sõiduautoga, mingiks guruks end ei arva.

Teiseks - on selgeks saanud, et tehase setup ei pruugi olla kõige õigem. See on kindlasti parem kui suvaliselt pandud düüsid ja keeratud kruvid, aga õige ja "mahe" seade tuleb ikka väikse kogemusega. Vahe tuleb juba sellest, et kõik asjad kuluvad ja seaded, mis on head tehaseuuele mootorile, ei pruugi kulunud asjadega enam sellist tulemust anda.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.12.2016 at 10:41
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : karburaatori reguleerimine  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.