register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...   1 2  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Lähtudes Igamehe sprindi korraldajate loogikast püüda asja võrdsustada arutleks niimoodi:
Taseme ajab hulluks suurema raha panemine autosse. Suurema raha saab autosse panna reeglina sponsorite toel.
Samal ajal ei ole reaalne luua väga keerulisi tehnilisi piiranguid, mida keegi kontrollida ei suuda, ajaliselt ei jõua ega oska ka.

Peakorraldaja väitel on tal kindel plaan vanad autod panna modifitseerimisest sõltumata vabaklassi, kuna juhil ei ole nendest kahju - samas uuemat autot ei julgeta lõhkuda. Väidan, et see ei kehti ja nii teha oleks jama. Oletame, et teha piir 5 aasta peale. Aga lõhkumise koha pealt on ikka suur vahe kas all on 5 aastane Samara või 5 aastane BMW 5xx!

Teisalt on paljudele motivaatoriks just oma veidi järele aidatud 80. aasta Golfiga uuematele masinatele järele jõuda.
Auto stockina hoidmine (modimise keelamine standardklassis) ka eriti midagi ei muuda. Alati on võimalus osta kallim auto, mis stockina omab enamust neid tuunigujuppe, mida Sina oma autole ise paigadada ei tohi. Tulemuseks on, et street klassis võitmiseks on vaja lihtsalt osta Type R või M3 vms.

Et kuidagi lihtsalt kontrollitavate reeglitega piirata tasemete erinevust, võiks teha nii, et eristada kaks juhtu - kas tegemist on oma raha eest oma lõbuks sõitmisega või veri ninast sponsori tehtud kulutuste õigustamisega:

Street klass: Tänavakummid kohustuslikud (ka nn. dot-slickid võiks kuidagi ära keelata), sponsorreklaam keelatud. Auhinnad sümboolsed (diplom, karikas...)
Autod ülevaatusega, kindlustatud. Kõik istmed sees. Ühesõnaga umbes nii nagu praegu.

Vabaklass: rehvid vabad, ümberehitused vabad, sponsoreerimine vaba, auhinnad vabad. Tuleks kehtestada mingid turvapiirangud ja näiteks miinimumkaal, mida suht lihtne kontrolida on.
Ülevaatus ja kindlustus ei ole tingimata vajalikud.
16.08.2002 at 00:21
Jansa
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Seda soomlaste "jokamies" rallikrossi alustala ei saaks kuidagi kasutada? Et auto peab ära müüma, kui keegi tuleb ja soovi avaldab (vist oli 4000 fimmi, aga see polegi tähtis)?
Siis on nagu rahaline piir ette seatud ja igaühe oma asi, kui võidujanus rohkem investeerib.
16.08.2002 at 00:52
tfr
 
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Ma ise plaanin vaikselt järgmine aasta sõitma hakata Superkrossi, kus kõige ebameeldivama osana reeglitest just see soomlastelt üle võetud automüügikohustus sees on.

Ma saan aru küll, et see on hea vahend autode taseme võrdne hoidmiseks, aga kõike ei saa rahas mõõta. Vaevalt, et Lill-Pettai-Avo oma autot hea meelega müüks, kui keegi kõik nende autole tehtud kulutused kinni maksaks või isegi natuke pealegi.

Nendesse autodesse on ikka hea jupp ehitaja hinge ka pandud, mida rahas mõõta ei saa. S.t., selle reegliga peletaks ilmselt just hunniku tõsiseid huvilisi asja juurest minema, kes puhtalt hirmust, et neil auto, millesse nad oma aja ja hinge pannud on, käest ära ostetakse, osalema tulla ei julge.
17.08.2002 at 14:12 Last edited 17.08.2002 at 14:13 by tfr
mrw
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Ma arvan, et tänava klass jääb suhteliselt tühjaks, sest enamikel autodel on kas sisselaske või väljalaske süsteemi muudetud. Kindlasti peaks vabaklassi minema kõik karterikaitsega autod, kuna see võimaldab oluliselt kiiremini sõita, sama peaks käima ka korvistmete ning 4 ja enama punkti turva rihmade kohta.
19.08.2002 at 13:34
RNT
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Rustang kirjutas:
> Lähtudes Igamehe sprindi korraldajate loogikast püüda asja võrdsustada arutleks niimoodi:
> Taseme ajab hulluks suurema raha panemine autosse. Suurema raha saab autosse panna reeglina sponsorite toel.

Kas rikkam on see kes ostab 200keek auto või see kes matab 50keek autosse 150keek? Ilmselt teine variant kuna uuele saab liisingu.

> Peakorraldaja väitel on tal kindel plaan vanad autod panna modifitseerimisest sõltumata vabaklassi, kuna juhil ei ole nendest kahju - samas uuemat autot ei julgeta lõhkuda. Väidan, et see ei kehti ja nii teha oleks jama. Oletame, et teha piir 5 aasta peale. Aga lõhkumise koha pealt on ikka suur vahe kas all on 5 aastane Samara või 5 aastane BMW 5xx!

Tundub, et see uue auto hoidmise mõte ei kehti 4WD klassis :) . Kaheveoliste klassis uusi autosid palju pole ja need mis on, ei ole väga konkurentsivõimelised. Ma arvan, et hetkel pole vanuse järgi jagamine aktuaalne, võibolla mõne aasta pärast on.

> Et kuidagi lihtsalt kontrollitavate reeglitega piirata tasemete erinevust, võiks teha nii, et eristada kaks juhtu - kas tegemist on oma raha eest oma lõbuks sõitmisega või veri ninast sponsori tehtud kulutuste õigustamisega:

Palju on igamehe üritustel sõitjaid, kel on "kohustus" sponsori ees jõuda poodiumile? Võibolla tõesti kõige kaugemale on jõudnud just Lill, aga vaevalt tal otsest kohustust on, pigem on see hea argument uutel läbirääkimistel. Kahjuks (või õnneks) on sponsorid peaasjalikult tuttava-tuttavate firmad või tänutäheks soodsa hinnaga saadud jupi eest (rehvid peamiselt). See, et keegi puhast raha välja käiks ei kohta.

> Street klass: Tänavakummid kohustuslikud (ka nn. dot-slickid võiks kuidagi ära keelata), sponsorreklaam keelatud.

Miks diskrimeerida tööautodega sõitjaid? Kleeps autol ei tähenda suuremaid finantsilisi võimalusi.
19.08.2002 at 15:42
rustang
  
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
RNT:Kas rikkam on see kes ostab 200keek auto või see kes matab 50keek autosse 150keek? Ilmselt teine variant kuna uuele saab liisingu.

Nõus. Kui oskuslikult kulutada 50-se auto peale 150, saab oluliselt kiirema auto kui 200-ga poest ostes.

quote:
Ma arvan, et hetkel pole vanuse järgi jagamine aktuaalne, võibolla mõne aasta pärast on.

Siis on ju hästi, Roost väitis Tabasalus vastupidist.

quote:
Palju on igamehe üritustel sõitjaid, kel on "kohustus" sponsori ees jõuda poodiumile?
Kindlasti ei ole kohustust sõita poodiumile aga on kaudne kohustus sõita hästi, jääda pildile rattad maast lahti vms.

quote:

Miks diskrimeerida tööautodega sõitjaid? Kleeps autol ei tähenda suuremaid finantsilisi võimalusi.
Ma mõtlesin, et see oleks lihtne ja teatud mõttes põhimõtteline vahetegemise koht. Kui see kleps võimalusi ei suurenda, siis miks ta seal auto peal üldse on? :)

Mina sõidaks hea meelega (vähemalt esialgu) kõik ühes klassis. Aga sel juhul oleks äkki mõttekas tõmmata kusagile piir ette - kasvõi miinimumkaaluga ja/või miinimumkliirensiga. Ja et säiliks miinimumpolsterdus ja muidu tänavakõlbuliku auto välimus. Vastasel korral viib asjade areng sinna, et autod on kohati oluliselt äkilisemad kui B2000 vms. "päris" võistlusautod aga turvavarustus nadi.

Kui tehakse eraldi vabaklass, siis ei ole minu meelest mõeldav ajada näpuga järge, kes on vahetanud amordi, pannud jäigema puksi, teistsuguse vedrustuse hoova vms, rääkimata mootori nokitsemisest (nukkvõll, siselase, portimine.....) ja selle alusel siis liigitama siia- või sinnapoole. See oleks kindlasti pinnas lugematutele protestidele ja autode tehniline komisjon võtaks mega aja. Ka vanuse järgi diskrimineerimist ei pea ma otstarbekaks - enamus osalejaid sõidab hetkel nii ehk teisiti 10+ aastaste autodega.
19.08.2002 at 16:16
devilc
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
rustang: Kui tehakse eraldi vabaklass, siis ei ole minu meelest mõeldav ajada näpuga järge, kes on vahetanud amordi, pannud jäigema puksi, teistsuguse vedrustuse hoova vms, rääkimata mootori nokitsemisest (nukkvõll, siselase, portimine.....) ja selle alusel siis liigitama siia- või sinnapoole. See oleks kindlasti pinnas lugematutele protestidele ja autode tehniline komisjon võtaks mega aja. Ka vanuse järgi diskrimineerimist ei pea ma otstarbekaks - enamus osalejaid sõidab hetkel nii ehk teisiti 10+ aastaste autodega.

Hmm, USA AutoX võistlustel näib just selline asi toimivat, ja seda eelkõige võitlejate endi aususe tõttu. Või siis hirmu, kuna jutud levivad (eriti väikeses Eestis) ja protesti korral on tulemus läinud. Peale selle on igamehesprindi võlu paljuski ka seltskonnas, kes neil võistlustel osaleb, ja vaevalt valemängijale hästi vaadatakse.

Tehniline komisjon ei peagi kõiki jubinaid tundma, küll asi protesti korral selgeks tehakse.
19.08.2002 at 17:09 Last edited 19.08.2002 at 17:11 by devilc (Moderator)
RNT
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
rustang:
Siis on ju hästi, Roost väitis Tabasalus vastupidist.
Talle see südamelähedane teema, millest teised veel ei kipu vedu võtma :)
quote:
Kindlasti ei ole kohustust sõita poodiumile aga on kaudne kohustus sõita hästi, jääda pildile rattad maast lahti vms.
Oskad sa mõnda näidet tuua. Minu teada ei ole ükski võistleja võtnud kaasa enda fotograafi (ametlikku), kes jäädvustaks sponsorile vajalikud kaadrid. Ürituse enda ametlik fotograaf jäädvustab ürituse jaoks vajalikku materjali. Ja minu teada pole keegi neid pilte tulnud nõutama põhjusega sponsorile neid viia. Kahju.
Sponsorlus hetkel on 99% tutvustega seotud või saadud soodustus. Seal mingit erilist tagasisidet ei nõuta, vähemalt poodiumi mõttes küll.
quote:
Ma mõtlesin, et see oleks lihtne ja teatud mõttes põhimõtteline vahetegemise koht. Kui see kleps võimalusi ei suurenda, siis miks ta seal auto peal üldse on? :).
Minul näiteks oli seekord esimest korda ajaloo jooksul sponsorkleeps autol, mida ei antud mandaadis. Põhjuseks rehvifirma meeldiv suhtlemine ja minu vajadustele-võimalustele vastutulek. Ma ise küsisin neilt selle. Kui su tööandja maksab sulle kinni mingil autoürituse osalemismaksu, siis sa ju ikka paneks viisakusest tema logo autole? Kas selle 100-1000 eeku tõttu tuleb sind kupatada vabaklassi.
quote:
Ja et säiliks miinimumpolsterdus ja muidu tänavakõlbuliku auto välimus.
Kõige parem viis eristamiseks ongi visuaalne vaatlus ja kõrvaga kuulamine :) .
quote:
Kui tehakse eraldi vabaklass, siis ei ole minu meelest mõeldav ajada näpuga järge, kes on vahetanud amordi, pannud jäigema puksi, teistsuguse vedrustuse hoova vms, rääkimata mootori nokitsemisest (nukkvõll, siselase, portimine.....) ja selle alusel siis liigitama siia- või sinnapoole.
Nagu lätlastel raffarallis, eraldi vabaklass kus sõida millega tahad.
19.08.2002 at 17:51
VWman
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
Mina sõidaks hea meelega (vähemalt esialgu) kõik ühes klassis. Aga sel juhul oleks äkki mõttekas tõmmata kusagile piir ette - kasvõi miinimumkaaluga ja/või miinimumkliirensiga.
quote:

pakun et pigem mootori töömahuga, nagu RRallis, seal peale klasside tegemis tunduvad kõik sõitjad asjaga rahul olema .


quote:
Kui tehakse eraldi vabaklass, siis ei ole minu meelest mõeldav ajada näpuga järge
quote:


Kui tehakse täitsa vaba kalss, siis minu aravtes tuleks turvavarustus viia kooskõlla FIA reeglitega , kiiver, ohutuspuur ja kustuti peaksid vastama FIA nõuetele .Muidu läheb ikka asi päris hulluks kätte ..vaadates selle vilistava Subaru (otse hambumisega kast) kiirust sirgel, noo mina ilma puurita nii ei julgeks .
19.08.2002 at 21:28
RNT
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
VWman:
quote:
Kui tehakse täitsa vaba kalss, siis minu aravtes tuleks turvavarustus viia kooskõlla FIA reeglitega , kiiver, ohutuspuur ja kustuti peaksid vastama FIA nõuetele .Muidu läheb ikka asi päris hulluks kätte ..vaadates selle vilistava Subaru (otse hambumisega kast) kiirust sirgel, noo mina ilma puurita nii ei julgeks.
Kas sinu hirm subaru kiirenduse ees on piisavaks argumendiks teistele mõttetuid nõudmisi kehtestada? Rada on tehtud tänavaautosid silmas pidades, kui kellelgi tahtmist ennast turvata, tehku oma auto nii turvaliseks kui tahab.
21.08.2002 at 10:26
silver
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Jällegi tuttava tuttava jutt. Nimelt käis just üks soome külaline meie sprinte vaatamas ja arvas, et eestis on hullud koos. Nimelt autod sõidavad ilma turvapuurita, põhjalaksuga, tehnikat rohkem vahele topitud kui mõnel N rühma autol eestis, sellepeale aga eestlased mõtlesid puuriga autod peaksid kuuluma jällegi teise klassi. Ei ole tegelikult märganud, et sõitjatel endil mineid eri klasside soove oleks, 4WD ja 2WD on siiani asja ära ajanud. Sõitjad käivad sõitmas rohkem ikka oma rõõmuks, muidugi on lahe, kui ka kohad paika pannakse. Käisin eelnevatel aastatel väiksema mootoriga sõitmas ja ei olnud küll probleemi sellest, et kohad kolmandas või neljandas kümnes.
23.08.2002 at 10:40
rustang
  
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
silver: Ei ole tegelikult märganud, et sõitjatel endil mineid eri klasside soove oleks, 4WD ja 2WD on siiani asja ära ajanud. Sõitjad käivad sõitmas rohkem ikka oma rõõmuks
Õige! Enne klassideks jaotamist võiks osalejate hulgas mingi küsitluselaadse asja teha. Et kas üldse tahetaks eri klasse ja kui tahetakse, siis lasta valida variantide vahel. Dimukraatia!
23.08.2002 at 10:57
arxx
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
rustang: ... Dimukraatia!

... = oppression of minorities :D


____________________________
Avenger ES - "üsna ilmetu kupee"
23.08.2002 at 11:09
RNT
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
rustang: Õige! Enne klassideks jaotamist võiks osalejate hulgas mingi küsitluselaadse asja teha. Et kas üldse tahetaks eri klasse ja kui tahetakse, siis lasta valida variantide vahel. Dimukraatia!
Probleem on selles, et 2wd-s on 60 võistlejat, kellest kuus saavad aupaistet. Ehk 10%, 4wd-s on vastavalt 25%, naistes 50% võistlejatest. Ligikaudne rehkendus. See on juba üks põhjus, miks võiks 2wd laiali lüüa.
Ja minu meelest on piisavalt neid, kes ei ole rahul spetsiaalautodega ühes klassis olemisega. Vähemalt nurinaid kuuleb pidevalt.
23.08.2002 at 11:23
silver
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Tegemist on rohkem siis võidu kui sõidusooviga, ja milline on spetsiaalauto, algame algusest.
23.08.2002 at 12:15
rustang
  
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
RNT:
Probleem on selles, et 2wd-s on 60 võistlejat, kellest kuus saavad aupaistet. Ehk 10%.

On variante veel 2wd klassi lihtsaks laialijagamiseks:
1. FWD/RWD eraldi
2. mootori mahu järgi
3. uste arvu järgi (4 ja enamaukselised eraldi klassi)


23.08.2002 at 12:25
tfr
 
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
No mina olin üks, kes selle vabaklassijutu algatas. Enda puhul küll puhtast sõidu-, mitte võidusoovist.

Minu idee vabaklassist oli klass autodele, mis hetkel ühegi teise klassi sisse ei mahu. Nagu mu Derby-pann - puudu on istmed, kindlustus, ülevaatus. Lihtsalt - igapäevaautot ei raatsi kusagil trampliinidega rajal lõhkuda (ja egal ta seal STIde/EVOde seas mingit konkurentsivõimete ka ei oleks), aga sellist pannitamiseautot ei viitsi registris, kindlustatud ja ülevaadatud (mida niikuinii legaalselt ei saaks) ka hoida.

Nagu ma ütlesin, on tegu puhtalt sooviga selles lahedas seltskonnas ise ka kaasa sõita. Kui selle vabaklassi loomise protseduuris Lill jms ka sinna klassi loobitakse koos igasuguse võidulootuse kadumisega, siis what the hell. Tuleb vähemalt rõõmu tunda sellest, et 2WD klassis tekkis tänu sellele kellegil oma igapäevaautoga rohkem lootust.
23.08.2002 at 12:29
devilc
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
rustang:
On variante veel 2wd klassi lihtsaks laialijagamiseks:
1. FWD/RWD eraldi

Ei anna eriti suurt eelist - osad rajad sobivad FWD paremini, osad RWD.
quote:

2. mootori mahu järgi

Asjalik mõte.
quote:

3. uste arvu järgi (4 ja enamaukselised eraldi klassi)

Mõttetus. Kiirust ju ei mõjuta.

23.08.2002 at 12:36
RNT
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
silver: Tegemist on rohkem siis võidu kui sõidusooviga, ja milline on spetsiaalauto, algame algusest.
Täpselt. Ma olin ka sinisilmne, vaikselt õpin. Mõned võistlejad koos taustajõududega vaatavad väga täpselt reegleid ja konkurente.

Tfr-le: Mõnes mõttes ei ole hea lubada võistlema romusid ehk ilma ülevaatuseta masinaid. Nimelt tekib siin veelgi enam päevakorda "auto hoidmise temaatika" (eespool arutletud) ja tekib suurem vajadus panustada stardieelsesse tehnokontrolli. Kui võistlusautod kipuvad rajal ära lagunema, siis häirib see kogu võistlust. Kehtiv ülevaatus ja kindlustus tagavad selle, et auto on vähemalt selles konditsioonis, et teda patrull maanteel juba maha ei võta. Kas ma olen õigesti aru saanud, et see derbik sul rohkem superkrossi auto?
23.08.2002 at 14:24
tfr
 
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
Kas ma olen õigesti aru saanud, et see derbik rohkem superkrossi auto?

No Superkrossile mõeldes sai ta ostetud. Aga seal on see loll 15K müümise kohustus - viimasel ajal on järjest tekkinud ikkagi kiusatus sinna mõnevõrra rohkem kui see eelmainitud summa investeerida, mis siis Superkrossi plaanidest välja jätab.
23.08.2002 at 15:28
VWman
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
rustang : 2. mootori mahu järgi
Jepp, nii ta võiks olla küll
Kuda siis teha, kuni 1600 ja sealt edasi ?
Naiste klass võis olla ka ainult 2wd , oleks konkurentsi esikohale natuke rohkem .

quote:
RNT Mõned võistlejad koos taustajõududega vaatavad väga täpselt reegleid ja konkurente.

Mind pidasid silmas ?:) ,eks tuleb endal ka ju uurida, et konkurent ei kasutaks keelatuid võtteid ;) .Reeglid ju selleks on et neid täpselt järgida.
Muideks seda ka veel, kas teil KP-des tulekustutid ka on ?Soovitavalt võiks olla. Mulle tundus, et enamus autodest tõstetakse kustutid sõidu ajaks välja .

23.08.2002 at 20:57
gretzky
 
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
rustang:

Et kuidagi lihtsalt kontrollitavate reeglitega piirata tasemete erinevust, võiks teha nii, et eristada kaks juhtu - kas tegemist on oma raha eest oma lõbuks sõitmisega või veri ninast sponsori tehtud kulutuste õigustamisega:

Vabaklass: rehvid vabad, ümberehitused vabad, sponsoreerimine vaba, auhinnad vabad. Tuleks kehtestada mingid turvapiirangud ja näiteks miinimumkaal, mida suht lihtne kontrolida on.
Ülevaatus ja kindlustus ei ole tingimata vajalikud.

Sponsori_pappiga , oma_pappiga_ehitanud, Kohe_selline_masin . Mis vahet on.
Minuarust on oleks lahe vaadata, teada kuis keski sell vana camarikuga lüpsab Viperit 402.33 -l meetril etc.

Meil nagu eestlastel ikka:
No liiga kiire masin naabrimehel, seepärast topime ta kasti loe:klassi. Ütleme veel et mul on tagaiste ja sull ei ole, seega sa oled igavene tuunija ja sahkerdaja disklaffime sind vot nii.. :devil






____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
23.08.2002 at 00:44 Last edited 23.08.2002 at 00:53 by gretzky (Moderator)
VWman
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
gretzky:Liiga kiire masin naabrimehel, seepärast topime ta kasti . ütleme veel et mul on tagaiste ja sull ei ole, seega sa oled igavene tuunija ja sahkerdaja.
Miks kasti? Mina küll ei taha kedagi kasti toppida, ma pigem tahaks näh kui kõva "tihend" näiteks on 2wd esi viisik.Kui kõva on Pettai ja kui kõva on Pärnasalu ma tean .. aga Lill, Kõnukas? ..pole aimugi .
Ühesõnaga , klassid peaks tooma teatud võrtuse autode suhtes .
23.08.2002 at 00:55
peep
 
Moderator
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
Jah, autode puhul on lihtne, kes oskab/suudab oma masinat kiireks ehitada teistega võrreldes sellele aeglustavad tehnilised piirangud peale või eraldi klassi aga mis juhtidega teha - soovitaks sundkorras silmini karvamütsi.;)
24.08.2002 at 09:38
tfr
 
Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...
quote:
Tfr-le: Mõnes mõttes ei ole hea lubada võistlema romusid ehk ilma ülevaatuseta masinaid. Nimelt tekib siin veelgi enam päevakorda "auto hoidmise temaatika" (eespool arutletud) ja tekib suurem vajadus panustada stardieelsesse tehnokontrolli. Kui võistlusautod kipuvad rajal ära lagunema, siis häirib see kogu võistlust. Kehtiv ülevaatus ja kindlustus tagavad selle, et auto on vähemalt selles konditsioonis, et teda patrull maanteel juba maha ei võta.

Kehtiva ülevaatuse ametlikult saamiseks ei tohi teatavasti auto küljes praktiliselt midagi ära vahetada. Mul ei oleks midagi selle vastu, et oma Derbikul ülevaatust omada, kui selle saamiseks piisaks selle kontrollimiseks, et auto veermik, pidurid, roolisüsteem jne on perfektses korras.

Kui nõuda ülevaatust, siis tuleks IMHO nõuda ka seda, et kõik autod on ülevaatusekõlblikus korras. Seega disklaff kõigile, kes on omale K&N filtri vahele pannud, või hoidku jumal selle eest, summutis mõne püti ära vahetanud.

Vastasel korral on tegu nende inimeste diskrimineerimisega, kes lihtsalt ei taha oma ülevaatusest ametlikult mitte läbi saada tohtivat autot sealt kuidagi läbi susserdada.

Aga sellist stsenaariumi me ometi ei taha ju?
24.08.2002 at 11:13 Last edited 24.08.2002 at 11:15 by tfr
tqhq.ee foorum : Üritused : Vabaklassi definitsioon igamehe sõiduks aga mitte ainult...   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.