Poster |
Message |
Erkki |
Chevrolet Camaro SS 1972
Kuna legendaarne punane '79 Camaro kaunistab nüüd põhjanaabrite tänavapilti, siis tekkis mõte ehitada midagi uut.
Teise generatsiooni Camaro on mulle alati meeldinud, eriti just algusaastate oma, millel on taga ümmargused tuled ja ees split bumper, seega polnud valiku tegemine eriti keeruline. Üks sobilik algmaterjal tuli parasjagu siinsamas Eestis müügile.
Sellisena nägi ta välja USA müügikuulutuses:
Pildi järgi pole nagu väga vigagi, kuid tegelikkus oli "pisut" teine.
Mõelge hästi järele, enne kui piltide põhjal plaanite vana autot osta. Siin kohapeal autot üle vaadates oli kohe selge, et aeg ja rooste on oma ülesannet tõsiselt võtnud. Kusjuures auto välisel värvkattel polnud väga vigagi. Kui aga magnet kohe mitte kuidagi ei taha auto pleki küljes püsida, siis on selge, et plekki lihtsalt pole. Selle asemel oli eelmine remondimees kõvasti vaeva näinud klaasriide ja vaiguga. Minu jaoks oli see midagi uut, sest siiani olin näinud kuidas Usa vennad paikavad roosteauke aknalaua pleki ja tõmbneetidega. Aga vahet pole, sest mind huvitas eeskätt ehitamise algmaterjal ehk number ja ämber.
Auto on VIN-i järgi SS (Super Sport) erimudel. Kuna eelmise auto koodnimeks oli "Kiire Camaro" siis selle auto paslik koodnimi oleks "Super Camaro".
Originaalilähedaseks jääb ainult auto välimus. Kogu sisu, tehnika ja vedrustus tuleb modifitseeritud. Mootoriks BBC + Procharger ja kastiks 4L80E.
Korralik projekt algab auto lahtivõtmisega algosadeks, sealt edasi liivapritsi roostepuhastuseks ja et ajahammas uuesti närima ei hakkaks, siis haljale pinnale kohe happe+epokrunt peale.
Ainuke kes hetkeolukorra üle heameelt tunneb, on plekksepp, kellel on vähemalt paari kuu pikkune töö ja leib garanteeritud. Põhja keevitamine läks suhtkoht libedalt, sest mul olid põhjakausid olemas ja see aitas tublisti aega ja närvi kokku hoida. Kuna põhja konfiguratsioon on suht keerukas ja muhklik nagu kuumaastik, siis sirge plekitahvli panek ei õnnestu kohe mitte kuidagi. 2.gen-ile on õnneks Usa-s igasugu (pleki)juppe saada ja plekksepp ei pea oma pead sellega vaevama.
Kuna tagumine aknalaud oli läbinisti mäda ja auklik, siis polnud mingit pointi seda parandada. Märteni romulast leidsin sobiva doonori, millest sai välja lõigata sobilik tükk. Pisut pusimist ja originaaltükk istus nagu valatud oma kohale. Siinkohal tänud Märtenile.
Stay tuned...
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
28.10.2011 at 15:14 |
1 edit. Last edited 26.03.2013 at 14:00 by Erkki
|
rescue |
Chevrolet Camaro SS 1972
Au ja kiitus lemmiku mudeli taastamisel, jään juba huviga järgmist Erkki poolset sissekannet ootama siia topicusse :P |
28.10.2011 at 15:36 |
|
Wolle |
Chevrolet Camaro SS 1972
Algus on paljulubav
Kas tuleb Street & Strip või ainult selline ProTourer tüüpi projekt?
____________________________
Maalt ja mälestusega hobusest
Ford. At least they circled the problem. |
28.10.2011 at 15:44 |
|
DevilDeVille |
Chevrolet Camaro SS 1972
SS on alati tore, pole näiteks MSD pooli valikuga ka probleeme
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
28.10.2011 at 19:53 |
|
vlzman |
Chevrolet Camaro SS 1972
Lõpuks ometi midagi huvitavat lugemist siin
Erkki ära siis liiga pikkasid vahesid pea ja liiga lühikesi sissekandeid harrasta. Õhtuti hea õlle kõrvale lugeda...
Edit: Eriti huviga ootan mootori kohta lugemist, teadagi miks
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
29.10.2011 at 20:41 |
1 edit. Last edited 29.10.2011 at 20:44 by vlzman
|
Erkki |
Chevrolet Camaro SS 1972
Pigem tuleb temast ProStreet või midagi sarnast...
Kui põhja keevitamine on selline vähevastutusrikas töö, mis kõrvalseisjale silma ei hakka, siis seevastu välimiste plekkide sobitamisega sai kõvasti vaeva nähtud. Kuna originaalplekke enam saadaval pole(vähemalt mõistliku hinna eest) ja USA-st tellitud plekil on suurelt kirjas Made in Taiwan, siis on asjatundjale asi selge: margikohase detaili paigaldamiseks peab seda eelnevalt venitama, painutama, pinnima, lõikuma ja uuesti kokku keevitama. Peale mida see istub külge kui valatud
Et näitusel ei peaks piinlikusest maha vaatama, siis sai uste vahede ja paneelide omavahelise sobivusega eriti vaeva nähtud. Vahed olid ikka täitsa metsas. Nende parandamiseks, õigem oleks öelda parendamiseks kulus kümneid tunde ja lõpuks tuli ka plekkseppa vahetada.
Ega uste ja paneelide vahed pole ka tehasest tulles teab mis ilusad, aga peale Taiwani plekkide paigaldamist läks asi ikka täitsa metsa. Natuke leevendab olukorda, et autoinsener on sellega juba ette arvestanud ja teinud igasugused paigalduse avad ovaalseks, et saaks hiljem korrigeerida, nö onu Sam'i tolerants. Siiski tuli enamikul juhtudel kasutada rellakat ja vahed lihtsalt õigeks lõigata.
Et "normaalsed" tagarehvid koopasse ära mahuks tuli koobast sissepoole sügavamaks ehitada. Õnneks on see sealpool lompi levinud ettevõtmine ja sobivate tükkide saamine ainult tellimise vaev. Koos koobastega tuli kaasa DVD-l paigaldamise õpetus, mis tegi selle töö ka esmategijale lihtsaks ja arusaadavaks.
Põhja alt näeb auto välja selline:
Jätkub...
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
31.10.2011 at 17:54 |
|
rustang Moderator |
Chevrolet Camaro SS 1972
Vat see on üks korralik projekt: üsna lootusetu toorik, korralik töö, läbimõeldud eesmärgid... Jõudu, Erkki! |
01.11.2011 at 10:08 |
|
Lember |
Chevrolet Camaro SS 1972
Ei jõua ära oodata, millal valmis saab juba ! Jõudu, jaksu ja mis kõige olulisem, kannatust ! |
02.11.2011 at 20:02 |
|
partel |
Chevrolet Camaro SS 1972
quote: Wolle: Algus on paljulubav
Kas tuleb Street & Strip või ainult selline ProTourer tüüpi projekt?
Kõigepealt las saab valmis, siis vaatab, mis välja tuli. "Custom by Erkki Engineering" vms käib vähemalt minu jaoks küll.
Pro-Street ka pole, kuna see ikka back-half.
Lääneliku mõtteviisiga inimesed muidugi peavad iga asja liigitama kuhugi lahtrisse, et siis internetipuritaanid saaksid iriseda mustmiljoni stiilivääratuse üle!
Kõigepealt pisut tausta/konteksti.
Peale Kiiret Camarot oli muidugi järgmine loogiline samm päris Pro Mod, sai juba shassiikomplektide, kerede jne hindasid uuritud.
Siis tuli väike reaalsustaju.
Tuleb tunnistada, et juba Kiire jooksutamine käis üle jõu. Jooksutamiseks on vaja:
* raha
* know-how'd
* aega
Just see kolmas eeldus jääb paljudele teadvustamata.
Kiiret ehitasime Erkkiga 1,5 aastat, EKR õhtud ja L 12-16 tunnine tööpäev.
Ja mis peaasi, tegime ainult seda.
Ehk Pro Modi ehitamiseks tuleks Engineering lihtsalt kinni panna ja ainult selle pühenduda.
Igapäevatöö, pere ja Engineering sisustab ju 24/7/365 ära ja tuleb puudugi veel.
Siis tuli meelde vanasõna, et "kingsepp käib paljajalu". Meil ju polnudki hetkel ühtegi võimast tänavaautot. "Speedest Legends"'i jaoks pidime sõbra käest 600+ hj Firebirdi laenama, mitte et sõber seda ülima heameelega ei teinud.
Ehk siis oli vaja asja, millel "keerad võtit ja sõidad", mis samas ka EE lippu kõrgel hoiaks.
BTW, dragiprogrammi juhtimise kogemuse puudumine ongi vast peamine põhjus, miks mind mõnikord ei mõisteta.
Arusaadav, et kui muidu väga palju teadvale autohuvilisele ja üldse targale inimesele öelda, et tal pole õrna aimugi, siis on see raskesti seeditav.
Isiklik kogemus puudub, mistõttu teadmatusest langevadki laialt levivate eelarvamuste, väärinfo, müütide, müügipropaganda jne ohvriks
Kui ma oma sõnadele kaalu lisamiseks viitan saavutustele kui objektiivsetele faktidele, siis peetakse seda ekslikult enesekiitmiseks vms, mitte vigade parandamiseks.
Võiks ikka mõelda, et ma ikka tean, mis on maailmataseme ja minu taseme erinevus. USA foorumites nagu "enesekiitmisega" ei tegele, kuna seal ma pole ainus, kes asja oskab.
Anyway,
Läksin siis ükspäev garaazhi ja punaste silmadega Erkki ütles, et on 4 ööd-päeva netis ühte asja uurinud. Selge, kuskil territoorimil territooriumil peab vedelema mingi uus projekt, mis ka paikvaatluse käigus selgus.
Projekt iseenesest pole ju midagi uut, 10+ aasta jooksul ju 540 cid mootoreid on mitu tükki tehtud, tsentrifugaale 2 (Eedu C4, Tuulepoiss) + Salo kolmandana, 4L80 mõttes ju igasuguseid teisi kaste tehtud, 4-link tagavedrustus ka juba kogetud asi.
Ehk mingit eksootikat nagu pole, vähemalt minu arvates.
Bolt-on'e ja lastehaigusi muidugi tuleb, aga eks meil on ka nii mõnigi tööriist nende korrigeerimiseks.
Rehvide järgi peaks olema rohkem Vette/Viperi suunas, aga päris kurvisõiduküna mõistagi ka ei ole, slikid alla ja võiks ka otse sõita.
Pulli pärast võiks ju kunagi minna autobahnidele 300++ km/h'ga igast Ferraridele ja Lambodele tagatulesid näitama...
Eks näis...
____________________________
_ |
03.11.2011 at 11:43 |
|
Taavi |
Chevrolet Camaro SS 1972
Kena toorik ja muljetavaldav ettevõtmine!
Kõige stiilsem moodsa suunaga algusaastate 2gen mis esimesena meelde tuli on see:
http://www.detroitspeed.com/projects/dalejr-72/dalejr-72-pg1.html |
03.11.2011 at 12:49 |
|
Erkki |
Chevrolet Camaro SS 1972
Sündmustest etterutates peab mainima, et värvitoon tuleb ülalmainituga sarnane: Electric Orange
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
03.11.2011 at 13:15 |
|
Bikerman |
Chevrolet Camaro SS 1972
Olen su projekti värvitöökojas vaatamas käinud,et kuidas edeneb.Peaks mainima,et sa oled üks kõva kannatusega inimene.Sellise töö tempoga oleks mina vist juba end põlema süüdanud.Teades aga ,et kui see auto ka värvitud peaks saama,siis tuleb kindlasti hea(värvin oma autosid ka samas kohas).Tänaseks siis luukerel värv peal ja minumeelest vägagi sile ,ei märganud küll mingeid agasid.
Nii et ootame masina valmimist-ja edu! |
20.11.2011 at 13:10 |
|
Erkki |
Chevrolet Camaro SS 1972
Kaua tehtud...kaunikene
Auto oli Värvaltransis pisut üle 8 kuu, märtsis läks ja novembris tuli. Kõrvaltvaatajale võib tunduda see aeg ülekohtuselt pikk, aga tegelikult toimus see "kliendi soovil" Selleks, et krundid, pahtid ja pritsid jõuaksid korralikult läbi kuivada. Pealegi olin suvel hõivatud muude plaanidega, et nagunii poleks olnud aega Camaroga tegeleda.
Stabiilselt paar korda kuus sai käidud maalri juures "kätt pulsil hoidmas" ja tema tegemistel silma peal hoidmas. Üldiselt peab mainima, et Värvaltransi Mustjõe kontori maaler(Sull) on asjalik ja koostöö sujus nagu lepase reega ehk siis libedalt. Nagu eelnevalt mainitud, siis värvitooniks on 3 kihiline Electric Orange.
Algus märtsis 2011:
Kirju nagu lehm, aprillis 2011
Pritspahtel juba peal:
Seest on värvitud:
Ja väljast samuti, november 2011:
Jätkub...
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
15.12.2011 at 17:43 |
|
Maik |
Chevrolet Camaro SS 1972
Ilus toon on saanud.
____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
|
16.12.2011 at 13:25 |
|
ValdurVagane |
Chevrolet Camaro SS 1972
Tundub, et Värvalist ainult oranzid sõidukid väljuvad.
____________________________
El Camino, Jeep Cherokee |
16.12.2011 at 13:37 |
|
BlingBling |
Chevrolet Camaro SS 1972
quote: ValdurVagane: Tundub, et Värvalist ainult oranzid sõidukid väljuvad.
See eest vähemalt ilusad. Ja ega toonil ka midagi viga pole. |
16.12.2011 at 14:23 |
|
jürgen |
Chevrolet Camaro SS 1972
Kas uksehinged võeti keretööde käigus küljest ära ja värviti ka alt poolt ära või pole neid keegi kerest eemalaldatud peale tehases külge monteerimist? Või värviti eraldi ära ja piltidel on juba külge monteeritud?
____________________________
Pontiac Firebird Esprit 5,7 -78
Pontiac Firebird Trans Am GTA -89 |
16.12.2011 at 15:52 |
|
vvt |
Chevrolet Camaro SS 1972
Mul tekkis sama küsimus, kuid pilte uurides leidsin kiiresti vastuse, et haltuurat pole tehtud. Sama soovitan ka teistel teha - süveneda pilte vaadades mitte värvitooni sobivusse tulevaste kroomvelgedega, vaid pisidetailidesse, mis näitavad kvaliteeti. Siis pole vaja huupi siia küsimusi postitada. Puhastamisel on hinged ära võetud, hingede alune ja tagune on krunditud ja värvimise ajaks on hinged külge pandud (ja üle värvitud). Kõik õigesti ja korralikult tehtud
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
19.12.2011 at 09:12 |
1 edit. Last edited 19.12.2011 at 09:14 by vvt
|
kaedoo |
Chevrolet Camaro SS 1972
Ma julgen arvata,et hinged on eraldi värvitud ja peale värvimist paigaldatud. |
19.12.2011 at 10:28 |
|
Erkki |
Chevrolet Camaro SS 1972
Tegelikult on õigus kõigil Aluspinnad on muidugi liivapritsiga puhastatud ja seejärel krunditud nagu peab. Lisaks olid ligi 40 aasta vanused hinged nii kulunud, et nende taastamiseks tuli paigaldada paranduspuksid ja uued tihvtid. Värvimise ajal olid hinged küljes, aga juhtus nii, et hinged jäid nö kinnisesse asendisse. Ust lahti tehes oli näha värvimata koht, egas muud kui hinged küljest ja uuesti maalri juurde, misjärel need said igast küljest värvitud ja uuesti külge keeratud.
Vahepeal mõni sõna sillamajandusest. Kuna auto kontseptsioon näeb ette kaasaegset handlingut, siis tuleb ka vedrustus vastavalt järele aidata. Taha tuleb 4-link hoovastik koos Panhard bar'i ja coiloveritega. Kuna Usa-s on vastav know-how olemas, siis polnud mõtet ise jalgratast leiutada. Vastav kit sai tellitud Detroitspeed'ist ja selle kiti juures meeldib mulle see, et tagasilla originaalkinnitused jäävad alles. Seega ma saan iga kell taastada tagasilla vana konfiguratsiooni, juhul kui ARK tehnikaosakond praegust 4-link modifikatsioone mingil põhjusel ei aktsepteeri.
Kit tuleb lego'na, uued kronsteinid tuleb õiges kohas sillatala külge keevitada, kere juures pisut nokitseda ja küljes ta ongi.
Vedrustuse paremaks häälestamiseks on amordid nupust reguleeritavad.
Järgmine kord esisillast...
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
19.12.2011 at 17:59 |
|
vvt |
Chevrolet Camaro SS 1972
Vabanda mu lolli küsimust, pole enne tähelepanu pööranud, aga kas need "poolteljekatted" on terastorust tehtud, et neid lahkelt oled keevitada võtnud? Mul kuidagi on meelde jäänud, et malmist?
quote: juhul kui ARK tehnikaosakond praegust 4-link modifikatsioone mingil põhjusel ei aktsepteeri
Kas sa küsinud muidu oled, mis nad arvavad? Siin ühe teise analoogse autoga tuli ju välja, et sellise konstruktsiooni legaliseerimiseks on ainus võimalus "isevalmistatud auto"? Minuteada loetakse ARK-is ka seda saiti usinalt.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
20.12.2011 at 09:02 |
2 edits. Last edited 20.12.2011 at 09:04 by vvt
|
Erkki |
Chevrolet Camaro SS 1972
Malmist on "pumpkin" ehk see keskmine osa, torud on terasest ja alluvad ilusti keevitusele.
Maanteeametiga seonduvaid teemasid lahatakse teistes topicutes, las see topic jääda puhtalt Camaro tehnilistele küsimustele/lahendustele.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
20.12.2011 at 10:13 |
|
Erkki |
Chevrolet Camaro SS 1972
Autot lahtivõttes avastasin, et esimene poolraam on totaalselt kõver, nihkes nagu romb. Kohe oli selge, et seda taastada pole otstarbekas - kulukas ja küsitava tulemusega ettevõtmine. Jääb ainult arusaamatuks, mis asjaoludel see kõveraks oli läinud, sest kere ise oli sirge. Jällegi, USA-s on sellele detailile tootjaid mitu ja seekord sai valitud komplektne esimene poolraam Heidt's-i tootevalikust. Teoorias peaks olema "bolt on"
Kit tuleb legona, mis tuleb ise kokku kruvida. Kõrvad ja kinnitused on kõik originaal kohtades, vahe on ainult esirataste geomeetrias, mis võimaldab suuremat kurvisuutlikust kui 1972 aastal F-Bodyl kombeks oli.
Hammaslatt rool ja coilover vedrustus käib muidugi asja juurde.
Sellisena näeb ta välja auto all.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp... |
22.12.2011 at 17:32 |
1 edit. Last edited 23.12.2011 at 14:26 by Erkki
|
DevilDeVille |
Chevrolet Camaro SS 1972
Kaks lolli küsimust:
* Kas mu ätistunud silmad näevad roolisambalt lülituvate käikude hooba kapotiall?
* Kuna Procharger on järgmine samm su uute kogemuste kogumise reas, siis ehk sedapuhku mugava tarbimise huvides ka elektrooniline pritse?
Igatahes edu ja jõudu ja häid pühi kah!
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
|
23.12.2011 at 17:14 |
2 edits. Last edited 23.12.2011 at 17:17 by DevilDeVille
|
partel |
Chevrolet Camaro SS 1972
1. Shifter - kuna plaanis on suht lennuk, siis shifter ikka klassikaline "throttle" keskkonsoolil.
2. EFI jah. Pole ju kunagi selle vastu iseenesest olnud, lihtsalt ei maksa seda fetisheerida, nii mõnegi rakenduse puhul on karpa väiksem peavalu ja kordades odavam.
P.S. Kogemustest - varbaotsaga on juba tundmatut vett katsutud näiteks kasutaja Tuulepoiss ja Eedu tsentrifugaalidega.
____________________________
_ |
23.12.2011 at 18:25 |
|
|