register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul   1 2 3  
Poster Message
vvt
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
Olds: vvt- pannakse need mootorid tööle ka kompressor+blown through karburaatoriga väga kenasti ja seda ka tänavale.

Noh, ega ma päris huupi ka ei targutanud, mõningad aastad tagasi tegi Engine Masters (selline Popular Hot Roddingu lisa-ajakiri) lausa sellise katse, üritades saada ülelaadimisega (turbo) small blockist (mingi 327, vist Ford?) 1000 hj, karpat kasutades suure surmaga mingi 900ga tulemus ka saadi, kuid tulemus oli, et segu ei saadudki täpseks. Pritsega saadi aga see 1000 hj kergesti kätte ja segu oli ka ideaalne (st mootorile ohutu). Eks madala rõhu ja natuke seguga silma kinni pigistades (suur mootori jõud kompenseerib) saaks kindlasti. Lihtsalt karpal on see põhimõtteline probleem, et ta suudab enamvähem täpselt mõõta ainult vooluhulka, aga mitte selle rõhku. Sestap ei saa nt kiirenduspump kuidagi aru, kas absoluutrõhk on parasjagu 1,02 või 1,43 baari, tema laseb ikka selle sortsu bensiini, mis ta suurus parasjagu on. Paraku pole cfm ja rõhk üksteisega eriti seotud ja 1000 hj-ga pole palju vaja, et saada sulanud kolbe (nagu meil elu korduvalt näidanud on).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.12.2011 at 09:41 1 edit. Last edited 29.12.2011 at 09:42 by vvt
ivoalaska
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Ärge õpetage vanaisa ( mitte kasutajat :) ) keppima...

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
29.12.2011 at 09:50
partel
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
2100 hj karpaga:


EFI kasuks otsustas isiklik eelistus, mitte tehniline külg. peamiselt:

1. Erkki soov juba mitu aastat vahelduseks EFI teha.
2. Vastava combo kogemuste omandamine

Blowtrough karpa tehnilised probleemid ei mänginud mingit rolli, kuna neid lihtsalt pole.

BTW, mis puutub siia kiirenduspump? Kohe näha, et pole ise ülelaadimisega võimsa mootoriga sõitnud. Kiirenduspumpa sortsu ajal ongi ju alati vaakum. Kui on boost, siis järelikult on pedaal põhjas.

Kui 1000 hj'ga kolvid sulavad, siis pole põhjuseks mitte A/F kehv regulatsioon, vaid midagi muud peab väga mööda olema.



____________________________
_
29.12.2011 at 17:31
Max3,0
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
See on nüüd vist SPLIT-i koht aga selle auto puhul hetkel kõneall oleva vaidluse raames tahan ma küsid enese harimise mõttes: Pärtel, selgita ükskord arusaadavalt ja mõistlike põhjendustega, miks ei ole nt. "Kööninsegg" ,"Väiron" või "Korvett Z" karpadega tehtud või siis, miks nad peaksid olema karpad? Kas tõesti oli antud auto puhul karpa mitte kasutamise ainuke põhjus, et ennem pole teinud?

____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd
29.12.2011 at 18:10
partel
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Ma ütlesin, mis EFI valimise põhjus oli. Kes tahab, see usub, kes ei taha ei usu nagunii, öelgu ma mida tahes.

Uue know-how omandamine on väga oluline osa lahenduste valikutel algusest peale olnud.

Erkki teeb, mida tahab, ta ei pea luba küsima või teisi kopeerima.



____________________________
_
29.12.2011 at 18:35
Lowrider
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
Max3,0:. "Kööninsegg" ,"Väiron" või "Korvett Z" karpadega tehtud või siis, miks nad peaksid olema karpad?
(offtopic)Peened härrasmehed, kes selliseid autosi lubada saavad, ei taha iga hommik gaasipedaali pumbata, et karbussile kütus kätte jõuaks :D
29.12.2011 at 19:06
kaedoo
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
Lowrider:
quote:
Max3,0:. "Kööninsegg" ,"Väiron" või "Korvett Z" karpadega tehtud või siis, miks nad peaksid olema karpad?
(offtopic)Peened härrasmehed, kes selliseid autosi lubada saavad, ei taha iga hommik gaasipedaali pumbata, et karbussile kütus kätte jõuaks :D
Pedaali tallates bensiin karbussi küll ei jõua.
29.12.2011 at 21:56
Olds
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
partel: 2100 hj karpaga:


BTW, mis puutub siia kiirenduspump? Kohe näha, et pole ise ülelaadimisega võimsa mootoriga sõitnud. Kiirenduspumpa sortsu ajal ongi ju alati vaakum. Kui on boost, siis järelikult on pedaal põhjas.

Kui 1000 hj'ga kolvid sulavad, siis pole põhjuseks mitte A/F kehv regulatsioon, vaid midagi muud peab väga mööda olema.


Mõtlesin sama vvt-le vastata, aga jõudsid ette
PS. ja sinu pandud videos jällegi peategelaseks Steve isiklikult :)

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
29.12.2011 at 22:24 1 edit. Last edited 29.12.2011 at 22:26 by Olds
vr_
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
vvt:
Noh, ega ma päris huupi ka ei targutanud

quote:

Lihtsalt karpal on see põhimõtteline probleem, et ta suudab enamvähem täpselt mõõta ainult vooluhulka, aga mitte selle rõhku. Sestap ei saa nt kiirenduspump kuidagi aru, kas absoluutrõhk on parasjagu 1,02 või 1,43 baari, tema laseb ikka selle sortsu bensiini, mis ta suurus parasjagu on.

Kunagi ma tundsin veel ühte tegelast, kes muidu oli pädev, aga arvas tõsimeeli, et kiirenduspump on midagi, mis suristab pidevalt kütet peale, mitte ei reageeri ühekordselt lühiakjaliselt gaasipedaali kiirel põhjatallamisel kompeneerimaks seda murdosa sekundist kui õhuklapp on avqanenud, aga bensiinil on endine hoog veel alles sees:)

____________________________
Imperialist 71
29.12.2011 at 22:26
Max3,0
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Kokkuvõte- teeb nüüd uus külastaja lahti modimise teema "karpa vs pritse ülelaadimise puhul" ja mis selgub...nagu ikka

____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd
29.12.2011 at 00:34
DevilDeVille
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
Max3,0: Kokkuvõte- teeb nüüd uus külastaja lahti modimise teema "karpa vs pritse ülelaadimise puhul" ja mis selgub...nagu ikka

nagu ikka selgub, et usa tehnikast teavad kõike kõigeparemini need, kes seda ei evi. ja on üldse kõigetargemad. nu ei saanud see minugi postitus nüüd just erlist lisandväärtust foorumile tekitav aga kribamata ka ei suutnud jätta.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
29.12.2011 at 01:00
Moss
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Minuarvates täiesti no contest. Mul ei turgata küll hetkel pähe mitte ühtegi nüanssi milles karburaator sissepritsest üle on. Kahtlen kas ta tänapäeval ka enam odavam tuleb.

See 2100hj numbrina näib uhkena kuid 237hj/L pritsepillidest on youtubes umbes mitte vähem kui 4 miljonit videot.
30.12.2011 at 02:02
vvt
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
nagu ikka selgub, et usa tehnikast teavad kõike kõigeparemini need
Mis see "usa tehnika" tööpõhimõte siis üldisest erinev on?

quote:
Kunagi ma tundsin veel ühte tegelast, kes muidu oli pädev, aga arvas tõsimeeli, et kiirenduspump on midagi, mis suristab pidevalt kütet peale, mitte ei reageeri ühekordselt lühiakjaliselt gaasipedaali kiirel põhjatallamisel kompeneerimaks seda murdosa sekundist kui õhuklapp on avqanenud, aga bensiinil on endine hoog veel alles sees

Selleks, et kiirenduspump tööle panna, pole vaja järsku vajutada. Kiirenduspumbast tuleb bensiini ka siis kui sa vajutad gaasile ka rahuliku kiirenduse tempos. Õhuklapiga pole siin midagi pistmist, see, mis avaneb, on seguklapp.

quote:
Kiirenduspumpa sortsu ajal ongi ju alati vaakum. Kui on boost, siis järelikult on pedaal põhjas

Ma kahtlen edasise diskussiooni mõttes nii rumalat juttu lugedes.

Ei ole alati! Kiirenduspump töötab ka siis, kui boosti all gaasi lisada. Bensiinivajadus on aga äärmiselt erinev, vajutades vaakumist (nt kõrge käiguga tühikäigu lähedal liikudes) või 3000 rpm 0,5 bar boosi all gaasi põhja pannes. See sorts, mis viimasel juhul on piisav, viib esimesel juhul mootori plärtsuma ja katkuma (läheb juba täis). Kiirenduspumbast tulevat kogust ju ei muudeta, pump lööb niipalju kui ta antud tingimustel ajaühikus lööma peab. Boostil ja gaasipedaali asendil pole ka reaalses elus mingit 1:1 seost, eriti puudutab see turbomootoreid.

Ma ootaks huviga, millal siia sekkub keegi, kes pritsemootori protsessidest natuke rohkem oskab arvude keeles rääkida.

Ei ole mõtet siia tuua argumentidena näiteid mootoritest, mis on kahe 10 sek sõidu järel pilbasteks või millega reaalselt rinkal ega tänaval ei sõideta (on ehitatud @WOT ja suurte pööretega töötamiseks). Võidusõiduautol pole jagajas vaakumregulaatorit kah, aga tänavaautol on see igati vajalik lisa.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2011 at 10:34 3 edits. Last edited 30.12.2011 at 10:37 by vvt
partel
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
Moss: Minuarvates täiesti no contest. Mul ei turgata küll hetkel pähe mitte ühtegi nüanssi milles karburaator sissepritsest üle on. Kahtlen kas ta tänapäeval ka enam odavam tuleb.

See 2100hj numbrina näib uhkena kuid 237hj/L pritsepillidest on youtubes umbes mitte vähem kui 4 miljonit videot.
Põhjus, miks korralikku tehnilist diskussiooni on raske tekitada on see, et isiklik kogemus on vaid mõnel üksikul.

Seetõttu levivadki müüdid, kuulujutud, oletused, müügipropaganda jms jura.

Ideaal-teoreetiline võrdlus on üks asi, aga kui reaalse maailma faktorid sisse panna nagu hind, seadistamise lihtsus, töökindlus, siis vaekauss võib ka "kiviaja tehnika" kasuks langeda. Töötas kiviajal, töötab ka tänapäeval.

Kui kõne all olevate võimsuste puhul hakata võrdlema 1 hj täpsusega mingeid erivõimsusi, siis on selge, et võrdleja on vaid punnvõrripiloot olnud, kelle jaoks 1000 või 2000 on lihtsalt number ja ei tea, mida see tähendab.

Võimsust on lihtsalt "dohuija i bolshe", kumm suitseb igal käigul ja kiirusel, kas on 100 hj rohkem või vähem ei mängi rolli.

Mis hinda puutub siis kas ECU+pihustid on odavamad?
http://csucarbs.com/850.html



____________________________
_
30.12.2011 at 10:44
vvt
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Pane Pärtel ülelaadimiskõlbulik combo kokku ja võrdle siis seda Eestis reaalselt pakutavate (Vems, MS) komplekti+lisajuppide hinnaga.
Sellele 1000 dollarilisele karpale tuleb kohe lisada ülelaadimiskast (ei maksa just vähe), lisaks on vaja boostitundlikku bensiinipumpa (0,5 bar arendavad pumbad ei kõlba).
Võrdluses ära unusta ka süüteboksi, korralikku performance jagajat jne, mida EFI puhul tarvis pole.

Teeme nagu USA-s "put the money where your mouth is" ja vaatame, kas see karpalahenduse tohutu odavus ka siin vett peab.

quote:
Põhjus, miks korralikku tehnilist diskussiooni on raske tekitada on see, et isiklik kogemus on vaid mõnel üksikul.

Minu silmade läbi on probleem selles, et mõtestatud argumentide asemel tuleb tihti kontekstivälist ja kriitikavaba jura.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2011 at 10:53 3 edits. Last edited 30.12.2011 at 11:00 by vvt
vr_
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Kui juba niikuinii läbu on..

quote:
vvt:

Selleks, et kiirenduspump tööle panna, pole vaja järsku vajutada. Kiirenduspumbast tuleb bensiini ka siis kui sa vajutad gaasile ka rahuliku kiirenduse tempos. Õhuklapiga pole siin midagi pistmist, see, mis avaneb, on seguklapp.


Heh, ok, mina olen teoreetik, mis puutub karpa ja turbo koostöösse.
VVT aga seleta mulle oma parima äranägemise järgi kiirenduspumba tööpõhimõte alljärgnevatel juhtudel

1. Laksan tühikäigult pedaali põhja
2. Pedaal on 30% vajutatud, koormuse all, ja selle pealt laksan põhja
3. vajutan tühikäigult pedaali 5 sekundi jooksul rahulikult põhja

Kuidas pumba hoovastik liigub, mitu sortsu ja kuipalju seda bensiini peale lükatakse kõigil juhtudel:)

____________________________
Imperialist 71
30.12.2011 at 11:25 1 edit. Last edited 30.12.2011 at 11:26 by vr_
Max3,0
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Mmm Pärtel ma tahaks nüüd ikkagi selgust, et kas sinu vaatenurgast tuleks nt. ülelaetud street-strip C5 vettet ehitades nii tehnilistel kui ka rahalistel kaalutlustel karpa kombona, või kehtib vajadus karpat eelistada vaid 70`s ja vanema ameerika v8 ülelaadimise puhul või on asi toorikust lähtuv (kui toorik on karpa siis teed karpa) või on siiski asi vaid nö. stiilis ja selle järgimises? Selle asja võiks siin ükskord selgeks saada küll, sesmõttes, et eks ka usa raua puhul stiili järgimine ole ju argument, kui muid kaalukaussi kallutavaid argumente ei ole.



____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd
30.12.2011 at 11:40
Max3,0
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Pööran tähelepanu, et teema algne idee oli rääkida STREET-STRIP lahendusest, eriti meie tänavaile kõlblikest!

____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd
30.12.2011 at 11:41
vvt
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul



quote:
1. Laksan tühikäigult pedaali põhja
2. Pedaal on 30% vajutatud, koormuse all, ja selle pealt laksan põhja
3. vajutan tühikäigult pedaali 5 sekundi jooksul rahulikult põhja

1. pump laseb kogu oma täie segukambrisse selle aja jooksul, kui kiiresti sa pedaali põhja pressid
2. pump laseb ca 70% oma mahust (sest ta on vajutamise alguses juba osaliselt ennast tühendanud) segukambrisse (sõltub nüüd seadest, vt video)
3. pumba sisu lastakse 5 sek jooksul segukambrisse, vähemalt tänavaautol. Viimane sõltub juhtumist, mingist aegluse juures vajutatakse pump ujukikambrisse tühjaks (kiirenduspumba tekitatav laks on piisavalt väike, et ujukikambri ja kiirenduspumba vahel asuv kuulklapp (tagasilöögiklapp) ei sulgu (selle ülesanne on vältida kiirenduspumba tühendamist tagasi ujukikambrisse, kui järsku gaasi vajutada)

Pumba töökäik on paralleelne gaasi vajutamisega, vähemalt tänavaautol töötab pump (annab bensiini) iga gaasivajutusega.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2011 at 11:55 2 edits. Last edited 30.12.2011 at 12:05 by vvt
hents99
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Mina kõrvalseisjana võtaks teema kokku järgneva väitega karpa kasuks:

quote:
Võimsust on lihtsalt "dohuija i bolshe", kumm suitseb igal käigul ja kiirusel, kas on 100 hj rohkem või vähem ei mängi rolli.

Ja täpselt selles ongi vahe karpa vs EFI. Käima saab mootori mõlema toitega, küsimus on täpsuses.
Minu arust suht sarnane teema töömahule. Mida suurem on töömaht, seda võimsam on mootor. Kui töömahtu on juba palju, siis on täiesti savi, kas kõik potensiaal on välja pigistatud või mitte, võrreldes väikse töömahuga, et saada sama tulemus.

Endal pole kahjuks või õnneks korralike karpadega tegemist olnud, EFI on kindlasti siinpool lompi odavam lahendus. Seega väga palju karpa koha pealt kaasa ei oska ega taha rääkida (spekuleerida).

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
30.12.2011 at 11:58
vvt
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
quote:
Ja täpselt selles ongi vahe karpa vs EFI. Käima saab mootori mõlema toitega, küsimus on täpsuses.

Meil käib jutt ülelaadimisest ja vähemalt minuarust vahelduva koormusega sõidureziimidest.
Mulle pole keegi suutnud veenvalt seletada, kuidas suudab mehhaaniline karbuss moduleeerida pealeantava bensiini kogust sõltuvalt õhu massist (mitte ruumalast). EFI-ga on lihtne, sisselaskes on rõhuandur, kui rõhk on väiksem, siis pihustid tuiskavad vähem ja vastupidi. Kiirenduspump on ainult üks probleem, järgmine on kohe mehhaaniline ökonomaiser. Mehhaanilistel karbussidel on ju üksainus survetundlik vidin - vaakumiga secondary, race omadel puudub seegi.

Kui asi häälestatakse välja töötama õige seguga 5000-6000 rpm @ 1,5 bar, siis pole põhimõtteliselt vist vahet, sest must toss ja paukumine 2000 rpm pole probleemiks.
Kui aga vaja on õiget segu nii 2000 kui 5000, nii 0,2 kui 1,5 bar, siis kuidas seda saavutada??? Turbomeestelt olen aru saanud, et segu peab olema ikka üsna kitsas vahemikus, kui vahepeal hüppab asi 12:1 pealt 14:1 peale, on suure tambiga tükid kiirelt taga (metsik detonatsioon).

Sestap ma arvan, et karpaga on võimalik asi madalate boostidega.
Muide, mul oli vahepeal unistus osta endale ralli Lada. Kui otsisin, siis selgus, et algupäraste Weberitega sõitsid peamiselt rahvaralli mehed ja põllurallikad, kõik tõsisemad Ladad on ammuilma juba EFI peale viidud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2011 at 12:11 2 edits. Last edited 30.12.2011 at 12:15 by vvt
hents99
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Ma rääkisin ka omast arust ülelaadimist erinevate toitesüsteemidega.

Ka mina ei saa aru, kuidas on võimalik karpa puhul häälestada kõik pöördevahemiku alad täpselt. Võibolla ainult seepärast, et puudub kogemus.
Isegi EFI`ga pole see just kõige lihtsam. WOT häälestada pole ju mingi raskus, et küttesegu oleks alati täpne.

Detonatsioon pole probleem. Pigem keeratakse segu turvaliselt rikkaks, aga selle tulemusel kaotad ka väänet päris tublisti. Samas, nagu eelpool öeldud, siis vahet pole, jõudu on enivei piisavalt.

Nagu mehaanikas - kui pole täpsust, siis anna vähemalt lõtku!

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
30.12.2011 at 12:26
vvt
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Mehhaaniline karbuss saab input'i kahest asjast - seguklapi asend ja õhuvool (õhu ruumala). Kui on vaakumiga secondary ja vaakumiga ökonomaiser, siis loevad need asjad vaakumit kah.
Muidugi, kui jõudu on piisavalt, siis mingis vahemikus täitsa pekkis segu ei loe. Samamoodi ei loe madalate koormuste liigrikas segu, kui on vaja sõita ainult WOT reziimis. Kui aga anda baarise
boosti ja vale seguga 20 minutit mööda ringrada, siis on ilmselt mootor katki.

Aga rääkida, et "läbipuhutava" ülelaadimisega saab samahea kui EFI-ga (mis kõige lihtsamas variandis kogub infot 5-6 kohast ja suudab moduleerida ka süütenurka) või et asi hirmus odav tuleb, pole õige.
Odav see pole, ainuüksi üks uus kahelõõriline Holley karpa maksis samapalju kui VEMSi juhtblokk või komplekt uusi pihusteid. Olen ise ostnud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2011 at 12:35 1 edit. Last edited 30.12.2011 at 12:36 by vvt
Max3,0
 
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Paistab, et vägisi koorub tõde, et tühja sellest kogu potensjaali ja kütuse ressursi kaustamisest (jõudu on piisavalt) lihtsalt karpa on stiilipuhtam?

____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd
30.12.2011 at 12:40
vvt
  
SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul
Karpa on asja üks külg. Teine külg on ju süütesüsteem. Kui paljud aftermarketi süüteboksid suudavad arvestada boosti ja kui paljudel on üldse võimalik ehitada väike failsafe, et nt knocki tekkimisel tõmmatakse süüdet tagasi või antakse piirajat?
Süüteboks, korralik jagaja, triggeri komplekt (tõsi, seda on ka EFI-l tarvis) maksavad ka kena summa.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2011 at 12:49
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : SPLIT: karpa vs pritse ülelaadimise puhul   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.