Mõned kuud tagasi lisandus autovalikusse meil siis selline tore aparaat. Ausalt öeldes ma ei olnud sellest masinast just eriti teadlik kuni see Beautysse jõudis ja mul sellega veidi sõita õnnestus. Auto hakkas väga meeldima ja lõpuks ta mu kätte jõudiski. Tegemist Grand Cherokee WK1 kerega, kuid välja näeb originaalist üsna erinev tänu modifitseeritud keredetailidele, väljalaskele ja 20" velgedele. Auto on täiesti originaalvälimusega ja oli ostuhetkel sõitnud kusagil 57 000 miili ning igati heas seisukorras.
Mõningad andmed:
Engine: 6.1L (426 cid) HEMI 425 hp
Published Results: 4.7 sec 0-60 mph and 13.0 seconds quarter-mile
Transmission: Mercedes Benz 5G-TRONIC (W5A580/Large NAG)
Üllataval kombel on see tolle aja SRT8 perekonna (arvestades ka uut Jeep SRT8't) autodest kõige kiirem ja seda suuresti tänu tagasillaülekandele ning neliveole. Nelikveosüsteem on ainulaadne just sellele autole ning vahekast töötati välja ka ainult selle Jeepi tarbeks. Põhimõtteliselt tegemist 95-100% tagaveolise autoga ning vajadusel surub elektrimootoriga juhitud käpp vahekastis carbonsidurite paki vastavalt vajadusele kokku juhtides seeläbi jõudu ka esisillale. Veojõukontrolli välja lülitamisel surutakse by default kusagil 15% jõudu juba ette ära ja sel juhul ei teki võimalikku viivitust kehva pidamisega teel, kui power ootamatult ära piiratakse ESP poolt. Kiirendusel on selle masina trumbiks ülihea pidamisega kohalthüpe, millega on võimalik foori tagant ära teha väga paljudele kiiretele autodele Pidurid on originaalis juba Brembod ja püüavad selle auto kinni väga hästi.
Modisid üldiselt ei ole, aga paigaldatud on USA-s üsna tavaks olevad 275 laiusega esirehvid ja 315 tagarehvid. Paigaltstart on oluliselt parem võrreldes mu talvel kasutusel olnud 245 rehvidega. Laiade rehvidega on Tallinnas sõitmine muidugi tõsine pain in the ass, aga auto tunnetus on vähemalt väga hea.
Vaikselt keerlevad peas mõtted Predator tuner tellida ja lasta USA-s korralik tuuning peale kirjutada. Seeläbi peaks siis mootorivõimsus kasvama kusagile kuni 460 hp peale ja Cold Air Intake'i kasutades peaks olema võimalik 0-60 mph aeg saada 4.4-4.5 sekundi juurde ning veerandmiil 12.5 kanti. Aga eks näis... Ta on praegu ka linnasõitudeks piisavalt kiire
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8See on väga äge auto. Käisin eelmine aasta ka ühe sellisega sõitu tegemas, aga too isend ei olnud just ülemäära korralik. Lisaks olin üllatunud kui tail-happy see auto on - liputas saba iga kõvema vajutuse peale. Ma arvasin, et asi oli konkreetses autos (talverehvid olid all, lisaks ees ja taga erinevad), aga nüüd lugedes Sinu kirjeldust sõiduki 4WD eripära osas, siis ei ole ka ime. Minu valik langes küll ML63 kasuks (kuna see on mugavam ja istub paremini kätte), aga tuleb tunnistada, et brutaalset looma oli STR8s ikka märksa enam. Ja välja näeb ta väga viis oma madala nina ja kahuritorudega. See auto pole algajatele ja see on väga lahe.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Ta viskab külje ette üsna hõlpsalt, kui valesti masinaga käituda. Ühekorra juhtus kuival asfaldil paar nädalat tagasi, kui foori tagant kohe paremale pöörasin ja enne järsemalt gaasi vajutasin. Viskas 90 kraadi külje ette ja siis alles ESP vilkus ja sai aru, et kõik näidud pole päris normis See käis üsna ootamatult. Muidu on auto väga stabiilne ja kohalt startida on hästi lihtne. Kindlasti ei tohi kurvides ja pööretes hulluks kätte minna.
Ma ei saa öelda, et auto ei ole mugav, seda muidugi eesistujate seisukohalt. Iga teine tagaistmel olija on kurtnud, et kuidagi kõva ja jalaruumi pole Eks need sportistmed võtavad ees üsna palju jalaruumi ära ka tagaistujatelt. Esiistmed pehmed ei ole, aga neid saab seljale üsna hästi kohandada. Kliima, peeglisoojendused, automaatne kaugtulede lülitus jne on nagu igal teisel sama ajastu Jeepil ikka, interjöör muidugi parajalt robustne kui kasvõi uue Grand Cherokeega võrrelda. Mind see üldse ei häiri, aga mõnda jälle häirib kui võrdleb teiste samas hinnas maasturitega.
Roolitunnetus on väga täpne ja sõit on pigem sarnane mõne sportautoga. Kuna ta on madal ja äärmiselt jäik, siis kurve saab võtta kindlasti paremini, kui uuemate keskklassi sõiduautodega. Kui see nüüd mingi benchmark on, siis teiste sama ajastu SRT8 autodega sõitis ringrada sama kiiresti ning maha kusagil ei jäänud. Jäikus eriti selle suverehviga on Tallinnas muidugi paras probleem ja asfaldilt selle autoga maha keerata ei tasu. Kui korra pidin Õismäel sellega sõitma, siis andsin alla ja kulgesin 20 km/h avariituledega tee ääres, sest kiiremini tundus juba auto lõhkumisena.
Aga millal enne on praktilised autod ägedad olnud?
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Mul on muide üks Predator üle, mida saad "trade in"-ina kasutada (=100.- taala uue tuneri hinnast alla). Iseasi, palju selle USA'sse saatmine maksab...
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Ma ei mõelnudki et SRT8 on ebamugav, lihtsalt teine auto oma õhkvedru ja kõikmõeldavate el.vidinatega tundus sõbralikum. Polnud see hetk ühtegi korralikku saadaval ka nagunii. Muidu mulle see auto väga meeldib iseenesest. Tule kindlasti OMC'le 14. juunil. Praeguseks on kiireim pargimaastur minu teada X6M (4,4 turbo, 253 km/h), siis X5M (4,4 turbo, 245 km/h) ja mul vist praegu kolmandana 236 km/h (6,2 N/A). Oleks väga huvitav teada kuidas SRT8 sellel distantsil esineb.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Thx, Anryo. Ma võtan Sinuga ühendust, kui Predatori ostuks peaks minema.
One Mile'i võiks proovida sõita küll, aga ma ei kujuta ette, kas see just selle auto pärusmaa on. Ülekanded on rohkem paigaltstardi kasuks keeratud ju ikkagi. Aga jah, miks mitte proovida Enne peaks küll Predatoriga üle käima ja USA-s laskma korralik tuuning valmis vorpida.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Sattusin reedel magistrali statoilis nägema, väga ilus masin on
Ja üsna sleeper ka tegelikult. Ma poleks kohe tähele pannudki ülejäänd autode vahel, aga kui ma sierrarit tankisin ja ringi vahtisin siis jäi pilk korra seisma, et oot need ju SRT veljed tolle jeebuse all, järgmisena jäi pilk juba teistmoodi stangede peale ja siis tuli kohe meelde et foorumis näinud toda
Hääled on liiga tagasihoidlikud Kui ma ringi poleks vahtind oleksid nii märkamatult minema kadunud.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Elad minuga samas rajoonis ja jääb pidevalt tahavaatepeeglis silma. Teades auto potentsiaali, on suht hirmutav vaatepilt Ja on olnud õnne ka korra WOT peal seda kuulda, ei saaks öelda, et siis väga rahulikud hääled on, parajas koguses lärmi.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Lowrider, ma vist isegi nägin sind seal ka Sierraga siis jep. Tegelt ongi suhteliselt sleeper, eriti nendele, kes sellest autost midagi ei tea. Ausalt öeldes ma isegi ei oleks enne midagi sellest arvanud, kui ei olnud sõita proovinud. Eestis neid ju praktiliselt ei ole. Oleksin vist oma Corvette'ga ka selle vea teinud, et foori taga rõõmsalt joonele otsustanud panna
Väljalase on rahulikult sõites tõesti üpris vaikne, kuid samas tehaseväljalaske kohta parajalt bassine ja eriti külmal käivitusel maja kõrval paneb seinad vibreerima mõnusalt. Paraku ei ole sellel autol just väga hea koobaste ja tagaosa heliisolatsioon ning suuri rehve ja mootorihäält on õnneks või kahjuks alati suht palju sisse kuulda Viimast pigem õnneks.
Pidamist on meeletult tänu neliveole ja rehvidele. Kui foori tagant startida täisgaasiga nii et Traction välja on lülitatud, siis on alati täpselt niisugune tunne selle kõikide rataste kerimise peale, et midagi annab varsti otsad. See tunne on küll selgelt pigem minu ettekujutus ja kartus, sest paistavad üsna vastupidavad olema USA foorumite juttude järgi. Selles suhtes on Pärtelil õigus, et sõita on võrreldes tagaveoliste võimaste masinatega lihtne ja gaasi saab tõesti alati palju vajutada, kui selleks mingi soov tekib.
Kui ikkagi tehnilisest küljest ka rääkida, milleks see teema samuti loodud sai, siis ega väga palju veel rääkida ei ole. Algul viskas rehviandur errorit väites, et üks tagumine rehv on tühi. Pumpasin siis küll juurde, kuid vaatasin vist rõhku valesti või oli Statoili süsteem jälle valesti kalibreeritud. Rõhku hakkas tõesti rohkem näitama, aga ikka vilkumist ja veateadet ei lõpetanud. Hiljem aga selgus, et ta tahab vist üsnagi täpselt VÄHEMALT ettenähtud rõhku saada rehvidesse, et veateade ära kustutada. Samas ta võib üsna palju sellest rõhust vähehaaval alla minna enne kui uuesti veateadet hakkab karjuma.
Suht kohe pärast auto kättesaamist avastasin, et kui tagaistmel ka inimesi istub ja meie augulistel ning künklikel teedel kulgeda, siis teatud järsemates nõksudes käib ilgelt vastiku laksuga tagavedrustus justkui lõpus ära. Väike otsing CherokeeSRT8 foorumites tõigi kohe välja 99% tõenäosusega lahenduse, et läbilöögipuksid tahavad vahetust. Nii ka oli ja nüüd kõik ideaalne selles osas.
Tallinnas on esmapilgul selle autoga tõesti parajalt ebameeldiv sõita, kuid ära harjudes lihtsalt vaatad ette ja juhid end hullematest aukudest alati mööda. Samas kohe, kui veidi parematele ja rööbasteta teedele minna, on auto omas elemendis. Kui võrrelda näiteks Corvette C6ga või isegi C7ga meie teedel, siis need on ikka luksusautod vedrustuse pehmuselt
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Mis veel häälde puutub siis turbiini stall ja nukkvõll ka faktorid.
Mitte teemaks oleva auto kohta, aga üldisemalt on SUV/Truck suht tagasihoidliku nuka ja stalliga, ehk "müdiseb", samas kui hi-perf muskel lööb kohe pöörded üles ja "karjub".
Hehe, ja ükskord jalutasin Tartus ja kuulsin mõnusat müdinat ja mõtlesin, et vot see on õige automootor. Siis taipasin, et tegemist on raudteeveduriga!
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8See on nagu meil 6.2 diisliga K5, millel üsna hästi kostev väljalase. Sõbrad alati ütlevad, et kui kusagil kokku peame saama raudtee lähistel, siis on kaks varianti - kas kostub juba meie auto või see USA vedur
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Mind see SRT8 mõte pole siiski päris maha jätnud. Selle teema peakangelane sõidab vist küll gaasiga, aga uuriksin bensiinikulu kohta veidi. Üks põhjus, miks ma Jeepi mõtte kõrvale jätsin oli, et igalt poolt kust ma lugesin jäi silma, et aparaadi küttekulu on kaks numbrit suurema autoga võrreldav - linnas 26+, maanteel 16+ jne. ML63'l on mul ca 2 aasta keskmine 19,0 l/100km, keskmine kiirus 30 km/h, 99% linnasõit. Mulle kahega algavad kulunumbrid eriti ei meeldi igapäevaauto puhul. Kuidas SRT8'ga first hand kogemus selles vallas on?
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Benakulu tuleb linnasõidul mingi 21-22 ikkagi. Kui ainult linna sõidad... Maanteel alla 15 vist väga ei saa. Mul on maantee ja linn segamini ning gaasikulu hetkel püsib konstantselt 19. Aga lõbus on küll Usun, et selle mootori dünaamika ja auto ehitus on selles suhtes teistsugused kui ML63 näiteks. Jeep haarab hästi madalalt pauguga minema juba. Uus Cayenne GTS pidi mitu korda proovima, kui ikkagi veendus, et mitme auto pikkusega maha jäi.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Esimese põlve GC SRT8 tehtigi puhtalt ainult kiirendust silmas pidades, kõik muu oli teisejärguline ja ega polnud ka ühtegi sarnast liikurit mis talle vastu oleks saanud. Uuema põlve SRT8 küll rohkem jõudu aga kiirendus viletsam kuna selle juures juba vaadati ka muid asju.
____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8Siis ei olegi nii hull kui ma arvasin. ML63 (6,2 vabalthingav) haukab ka hästi madalalt minema kohe, võimalik, et uuem 5,5TT on teistmoodi. Aga MB'l on kast progetud nii, et stardib teise käiguga, isegi sport asendis. Esimese käiguga startimiseks tuleb roolilt alla switchida ja siis kiiresti D peale uuesti lükata enne kui esimesega piirajasse lendab. Üsna tüütu. Aga see maanteekulu 15+ on ikka huvitav. Mõtlesin Saksast tuua mööda maad, aga treilaga tuleb vist odavam.
Tule ikka kevadel OMC'le, huvitav oleks teada mis miili peale tuleb.
2006 Jeep Grand Cherokee SRT8tsiviliseerituse huvides, ilmselt ma ei tea kas sa tagaveolise amg-ga oled sõitnud, aga see on midagi müstilist kui hästi selline sport asendis rattad maha saab. korraks ESP vilgutamist ja edasi on puhas rõõm kiirendusest. vanem, 55K seevastu....