register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Gazi V8 mootor  
Poster Message
etst65
Gazi V8 mootor
Tundub vast olema õige koht kust nõu ja infot küsida Gaz V8 mootori järgiaitamise kohta. Vabandan kui olen vales kohas ja kui see sobib siis foorumi kuhugi mujale siis adminn võib seda paigutada/kustutada, samuti vabandan oma kirja gramaatika pärast ning arusaamises välismaa keelest.
Sissejuhatuseks panen juurde lingi auto-moto foorumist et väheke on tõsi taga ka: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=46604
Hetkel veel kodugaraazis seda ihaldusväärset mootorit ei ole kuid kaup on tehtud ja juuli lõpupoole jõuab kohale. Kuna kõiksugune ehitamine nõuab raha ja annan endale aru et see odav lõbu ei ole siis eks see ehitus venib ka pikale aga kusagilt tuleb ju alustada. Ja kuna siinsed mehed/tegiad käitavad V8 mootoreid siis vast kõiege õigem koht, tööpõhimõte ju sama mis ameerika omal kui ka vene oma
Küsimus tulek siis Gaz 41 5,25 liitrise mootori järgiaitamisest, meie klassis on lubatud kuni 6 liitrit ja plokk/väljanägemine Gazi toodang
Uurimise käigus on välja tulnud et üks Leedu võidusõitja on paigaldanud mootorisse 107mm kolvid ja neli karbussi. Minu arvestuse kohaselt see 107mm kolbidega läheb kahjuks litraas lõhki (orig. mootoril on 100mm kolb ja 88mm käik) maksimum mida saab panna on 104-105mm. Et asi pöördesse läheks on vaja paigaldada kergemad ja madalamad kolvid mis tähendab kohe automaatselt pikemaid kepse ja kuna kolvid suuremad siis suurema auguga kaane tihendid.
Nüüd siis palun jägada infot eestis tegutsevate mootori tuuniate kohta kellelt oleks võimalik teadmisi ammutada, kas kellegil on kogemusi eritellimusel tehtud kolbide, kepsude ja tihendite hankimisel.
Kindlasti tuleb ajapikku veel midagi :)
Ettetänades
Eino
56608941
13.05.2015 at 10:07
algaja
Gazi V8 mootor
kolbe ei peaks küll tänapäeval ise teha üritama, kuna maailm on erinevat tehnikat täis ja ainuke vaev on see sobiv leida ja tellida.
Küll aga läheb käigu ja läbimõõdu suhe lootusetult käest ära ja tulemuseks on suure pöördega mootor, milleks ei sobi olemasolevad kaaned.
Kolbe aga kui tahta eriti kergeid ja lühikesi, siis ATV mootoritel on läbimõõdud üle 100mm.
13.05.2015 at 13:57
etst65
Gazi V8 mootor
Arusaadav et tänapäeval enam põlveotsas kolbe ei tehta, võibolla ehk mõnele unicumile veel. Samuti tean et kepse keevitatakse kokku et õige pikkus saada kuid kõrgetel pööretel kipuvad need murduma ja ploki küljelt välja vaatama. Selleks uuringi kogemustega meestelt millised on võimalused/varjandid. Varasemalt olen komistanud US- Partsi lehel sellisele lingile:
http://www.wiseco.com/
Aga ise välismaa keelt ei mõhka ning pildid nagu näitavad erinevaid kolbe ja ka kepse/väntvõlle, saab osta ka mingeid komplekte. Ehk keegi selgitab või on mingeid muid varjante/kogemusi??
See postitus on küll kustutatud aga noh, mootor millega teisele hooajale vastu lähen on kokku pandud kodu garaazis tellitud teenuste ja poest ostetud juppidest. Originaal Gaz 53/66 mootor on 4,25 liitrit, minu omal on välja pigistatud 5 liitrit nii ei teagi kas uue mootori saab kokku või ei.
Tervitades Eino




13.05.2015 at 19:52
tõnisson
 
Gazi V8 mootor
http://www.summitracing.com/int/search/part-type/pistons?SortBy=Default&SortOrder=Ascending&tw=pistons&sw=Pistons

Vasakult nö menüüst saad valida suuruseid.

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
13.05.2015 at 20:00
vvt
  
Gazi V8 mootor
Mulle näib endiselt, et enne Summiti kolbide valimist tuleb endale selgeks teha Gaz-i V8 mootorite teisendid. Et mitte teha tühja tööd.
Puudub igasugune mõte hakata 4.25 mootorit aretama, kui saada on 4,7 ja 5,5 liitrised.
4,25 ehk Gaz-53 oma - 92x80 mm (sil läbimõõtxkolvikäik)
4,67 ehk Pazi oma 92x88 mm
5,5 ehk Tsaika oma 100x88 mm.

Kes nüüd kaasa mõtles, taipas kohe, et Pazi ja Tsaika mootorid on sama (suurema) kolvikäiguga.
Tsaika mootor on suht haruldane (kuid juppe liigub Venemaal endiselt), kuid 4,67 mootorit toodab ZMZ tehas tänase päevani.
Sinna on mõtet aretada 105 mm kolbe.
Lisaks - mis mõtet on näha vaeva 115 hj mootorist 200 hj kättesaamisega, kui Gaz-13 oma annab selle ilma mingi leiutamiseta.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.05.2015 at 13:32 1 edit. Last edited 14.05.2015 at 13:33 by vvt
etst65
Gazi V8 mootor
Nii öelda Pazi mootori plokk on sama mis tavalise Gaz 53/66-el lihtsalt väntvõll on erinev. See mootor millega praegalt kihutan on juba maksimumi tehtud. Ehk siis Gaz 53/66 plokki on pandud pikema (88mm) käiguga väntvõll ja kolvid (95,5mm) maxsimum mida saab sinna panna. Miks maksimum aga sellepärast et plokis hülsi pesa mõõt on 100mm ehk siis 95,5mm kolviga jääb hülsil see osa seinast mis läheb ploki pesasse 2,25mm.
Kuna mõni kuu tagasi veel ei olnud silmapiiril seda suuremat mootorit siis sai alustatud Gaz 53/66 mootori ploki ümber ehitust 100mm kolbide tarbeks, suuremaid sinna lihtsalt ei saa panna kuna plokk võib nõrgaks jääda ja ei püsi kõrgetel pööretel enam koos. Sellelgi juhul oleks pidanud tegema mootori alla umbes 40mm tugiplaadi väntvõlli raamlaagrite pukkide toestamiseks. Sai muretsetud venelaste poolt valmistatud hülsid 100mm kolbidega mis oli mõeldud Uaz/Volga mootorile (53 hülsidest olid pikemad ja väliselt ka jämedamad) Käisin eestis läbi mõned mootori remondi firmad (kes puurivad hülse läbi ja lihvivad väntvõlle) kuid kõik raputasid pead ja seda tööd ette ei võtnud, lõpuks soomes oli see R konesto kes võtis ploki ette ja puuris hülsi pesad suuremaks. Edasi jõudis järg Tamsalu treiali juurde kes hakkas neid hülse paraja mõõtu vormima. Kuna nüüd on silmapiiril Gaz 41 (see on sama mis Tsaika mootor 100x88mm) siis panin selle projekti paremaid aegasid ootama, nii palju saab valmis tehtud et hülsid ja kergemad kolvid on sees.
Järgmine ja millekohta nõu küsin ongi see nii nimetatud Tsaika mootor mille sisse tahak aretada 104-105mm kolvid et saada see 6 liitrit kätte. Selleks on vaja uusi kergeid ja madalaid kolbe ja selletagajärel pikemaid kepse.
Tervitades
Eino
14.05.2015 at 15:22
etst65
Gazi V8 mootor
Asi nüüd niikaugele jõudnud et kevade poole oleks vaja leida kohta kus saaks dünostendis karburaatorid(weber) ja jagaja süüde paika timmida. Olen paari stendi omava firmast uurinud aga kahjuks vastus on eitav kuna ei mõisteta karbussidega midagi teha, kõik käib läbi arvuti ja aju :(
Ehk on kellegil infot kes teeb??
Tervitades
Eino
27.10.2015 at 19:45
kaedoo
 
Gazi V8 mootor
Erkki Engeneering http://www.tqhq.ee/forum/member.php?action=viewprofile&user=39

Ups! Panin veidi ämbrisse, tal lihtsalt stend.Minu viga.
27.10.2015 at 20:21 1 edit. Last edited 27.10.2015 at 20:25 by kaedoo
DevilDeVille
  
Gazi V8 mootor
Kui pisiplokiga tegemist, siis Erkki konstrui õkva valatud asja jäuks.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
27.10.2015 at 00:52
vvt
  
Gazi V8 mootor
Kas sa otsid shassidüno või mootoridüno?
Sellised asjad käisid vanasti shassidünos tunnihinnaga, panid nt tunniks kinni ja siis düno tehnik tegi sulle selle asja sees tõmbeid palju sa soovisid.
Ise krutid ja pilbasteks lendamise eest vastutad ka muidugi ise.
Kui sa sellise asjaga pidevalt tegeled, siis valutum oleks muidugi wideband lambdad lugejaga endale vaadata, saad vähemalt sõites enda WOT segud paika ja pärast jääb peenhäälestus.
Päris nullist hakata sobivaid karpadüüside paare leiutama saab olema päris töömahukas ja kui ruumis shassiidüno peal liiga palju pläristada, siis temperatuuri erinevuste tõttu tekib nii palju mõõteviga, et mingi juuksekarva peenestamine pole enam mõttekas.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.10.2015 at 18:36
etst65
Gazi V8 mootor
Mõnipäev tagasi käis minu garaazis meie tehniline ning sai arutatud seda sisselaske ämbliku kohanamist nelja weberi karbussile ja lõpp vastus oli minu jaoks mõnesmõttes masendav ehk siis eesti tehnilised tingimused ei luba sellist teostust. Noo sellest üks hea asi oli ka et jääb mõni tuhat eurot õnneks alles ja saab seda kulutada massina juures mujale.
05.11.2015 at 00:33
vvt
  
Gazi V8 mootor
Mina loen nõuetest...

3. MOOTOR
3.1. Lubatud töömaht :
- klass 51/52 (VI grupp) – kuni 4000 cm³.
- klass 53 (VII grupp) – kuni 6000 cm³.
3.2. Silindriplokk ja sisselaskekollektor peavad olema algsed (GAZ tüüpi).
3.2.1. GAZ –51 sisselaskekollektorile on lubatud paigaldada GAZ-52 karburaatori kinnitus.
3.2.2. GAZ-52 sisselaskekollektoril on lubatud ümardada nurki.
3.2.3. Gaz -51 bagil, mis osaleb bagide superklassis, on lubatud kasutada omavalmistatud
sisselaskekollektorit
3.3. Küttesegu ülelaadimine on keelatud.
3.4. Sissepritse kasutamine on keelatud.
3.5. Karburaator on vaba.
3.6. Väljalaskesüsteem on vaba, väljalaske toru ots peab olema min. 45º suunatud alla.

...välja, et kui sa väga tahad tjuunida, siis on minu arusaamist mööda legaalne kasudada Gaz-14 kahe karburaatoriga (2x 4 lõõriline) sisselaset. Sinna on legaalne istutada nt 2x 390 cfm karpad. Mingit moodi venelased seadis 195 hobusest 220 said. Jääb vaid keerulisem - see kollektor (või mootor) Venemaalt leida.
http://s1.avtoclassika.com/uploads/images/cars/gaz-14/autoparts/gazoprovod-vpusknoj-i-vypusknoj-ventilyaciya-kartera-i-termostat-sistemy-okhlazhdeniya-dvigatelya.gif

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.11.2015 at 10:45 1 edit. Last edited 06.11.2015 at 10:45 by vvt
T-Bird
 
Gazi V8 mootor
Tere
3.2.2. GAZ-52 sisselaskekollektoril on lubatud ümardada nurki.
3.5. Karburaator on vaba.
Mina lihviks sisselase ja paneks Holley 2barrel karpa 500cfm.
jagaja umber teeeks ja paneks vQimendi .

____________________________
US-Ford mootori ja k.kastide ,remont ja diagnostika.Bensiini pihustite kontroll, puhastus.
Frees ja treimistööd.
/Ford F150 SuperCab 1997/
/Chevrolet Master Deluxe 1937/
/Cadillac Eldorado/
06.11.2015 at 16:30
algaja
Gazi V8 mootor
quote:
vvt: Mina loen nõuetest...

3. MOOTOR
3.1. Lubatud töömaht :
- klass 51/52 (VI grupp) – kuni 4000 cm³.
- klass 53 (VII grupp) – kuni 6000 cm³.
3.2. Silindriplokk ja sisselaskekollektor peavad olema algsed (GAZ tüüpi).
3.2.1. GAZ –51 sisselaskekollektorile on lubatud paigaldada GAZ-52 karburaatori kinnitus.
3.2.2. GAZ-52 sisselaskekollektoril on lubatud ümardada nurki.
3.2.3. Gaz -51 bagil, mis osaleb bagide superklassis, on lubatud kasutada omavalmistatud
sisselaskekollektorit
3.3. Küttesegu ülelaadimine on keelatud.
3.4. Sissepritse kasutamine on keelatud.
3.5. Karburaator on vaba.
3.6. Väljalaskesüsteem on vaba, väljalaske toru ots peab olema min. 45º suunatud alla.

...välja, et kui sa väga tahad tjuunida, siis on minu arusaamist mööda legaalne kasudada Gaz-14 kahe karburaatoriga (2x 4 lõõriline) sisselaset. Sinna on legaalne istutada nt 2x 390 cfm karpad. Mingit moodi venelased seadis 195 hobusest 220 said. Jääb vaid keerulisem - see kollektor (või mootor) Venemaalt leida.
http://s1.avtoclassika.com/uploads/images/cars/gaz-14/autoparts/gazoprovod-vpusknoj-i-vypusknoj-ventilyaciya-kartera-i-termostat-sistemy-okhlazhdeniya-dvigatelya.gif

Nii vihjeks et kui õnnestub leida need ümarate sisselaskeportidega kaaned oleks see suurem võit kui 2 karbussi ühel mootoril.
06.11.2015 at 23:43
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Gazi V8 mootor  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.