register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Fordi 390 mootori rebuilt   1 2  
Poster Message
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
tere,
lugu selline, et mõni aasta tagasi rebuilti saanud '64a fordi k.kasti + '65a 390 mootori (mootoris kõik uus sisu - kaaned, nukk, kolvid, klapid, vedrud, nookurid jms) käimapanemiseks sai ettevalmistused tehtud - jahutussüsteem ühendatud + el.vent, õlisurve üles pumbatud (mootorisse 20w50 tsingilisandiga + break in lisand), karpa sõitvalt autolt ja starterit. mootor läks käima, camshaft break in'i jaoks pöörded ca 2300, seda siis kuni vesi läks keema täpselt 14 minutit hiljem. mootor sai välja lülitatud. camshafti break in'i ajal vända tagumise simmeri vahelt esialgu nirises õli, kuid hiljem jäi siiski tilkuma ja seda üsna tihedate tilkadena. lõpuks oli kogu esiosa ulatuses õliloik all. mis selle tilkumise põhjustab kui kogu tihendikomplekt on uus? kas on mingi alternatiiv nöörist tihendile? klapikambri kaantel kummalgi üks ava - ühele sai breather ning teisele PCV klapp, mis läks karpasse tuulutuseks. kas see mängib rolli, et ühel klapikambrikaanel ainult breather? et peaks olema mõlemalt PCV, mis jookseb kummaltki poolt kokku üheks ja siis karpasse? kas '65a mootorile tuleb üldse teha camshafti break in või lasta tal sissetöötada ainult 900-1000 pöörde juures vaikselt tiksudes? on see mootor millegipoolest erinev, et sellele ei tohi break in'i teha üldse? tohutult palju küsimusi, millele keegi äkki oskab vastata?

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
06.10.2015 at 21:10
kaedoo
 
Fordi 390 mootori rebuilt
Võiksid pöörduda Erkki poole oma murega:
http://www.tqhq.ee/forum/member.php?action=viewprofile&user=39
Kindlasti on veel mootoriehitajaid Tartus jne.
06.10.2015 at 21:56
tõnisson
 
Fordi 390 mootori rebuilt
Ühel pool filter on ok.
Mootorid on mootorid. Kui ei ole rulltõukurid, on mõistlik ikkagi pööret anda.
.


____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
06.10.2015 at 22:36
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
nukk ja tõukurid pidavat olema flat tappet

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
06.10.2015 at 23:08
margus61
Fordi 390 mootori rebuilt
quote:
otsiabi: ...mootoris kõik uus sisu - ... kolvid ... mootorisse 20w50 ...
Äkki on õli sissetöötamiseks liiga paks tekkis esimene mõte. See rohkem vanadele ja hõredatele mootoritele, et suurte lõtkude vahelt nii ruttu jalga ei laseks. Sissetöötamiseks võiks ju olla võimalikult vedel õli, et tihedatesse kohtadesse vahele pääseks?
07.10.2015 at 07:22
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
aga sellisel juhul küsimus, et miks isegi nii paks õli sealt välja nirises/tilkus?

sissetöötamiseks soovitati mulle tsingilisandiga õli ning see oli ainuke, mis saada oli.

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
07.10.2015 at 08:55
Stang-R
 
Fordi 390 mootori rebuilt
põhimõtteliselt tegid kõik õigesti, va. nöörtihend, oleks pidanud panema sellise:
http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=256219&cc=1435827&jnid=531&jpid=6
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=1435827&parttype=5604&a=www.google.ee%2BSearch%2Bfor%2B1963%2BFORD%2B300%2B6.4L%2B390cid%2BV8%2BEngine%2BCrankshaft%2BSeal&blanktemplate=true

____________________________
Mustang 68 HT
07.10.2015 at 10:27
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
no siis polegi asi kõige hullem :)

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
07.10.2015 at 12:50
vvt
  
Fordi 390 mootori rebuilt
quote:
mootorisse 20w50

Kuskohast antud tarkus võetud on?
Minu kogemuste järgi on 20W-50 külmast ja poolkülmast nii paks, et õlipumba reduktsiooniklapp ei tööta normaalselt ja surve kasvab gaasi andes isegi peale reduktsiooniklapi avamist.
Võimalik, et sellest ka õli väljapääsemine mootorist. Sellist viskoossust on õige kasutada Floridas, aga mitte meil.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.12.2015 at 11:30
DevilDeVille
  
Fordi 390 mootori rebuilt
20w50 on suviselt kasutataval mikihiirel täiesti perfektne õli. Floridaga pole mingit pistmist.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
21.12.2015 at 15:28
vvt
  
Fordi 390 mootori rebuilt
20W on oktoobrikuus kasutamiseks juba veits räme. 20W-50 ongi nagu rohkem suveõli, suure lõtkuga vanakooli mootoritesse.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.12.2015 at 16:24
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
quote:
vvt:
quote:
mootorisse 20w50

Kuskohast antud tarkus võetud on?
Minu kogemuste järgi on 20W-50 külmast ja poolkülmast nii paks, et õlipumba reduktsiooniklapp ei tööta normaalselt ja surve kasvab gaasi andes isegi peale reduktsiooniklapi avamist.
Võimalik, et sellest ka õli väljapääsemine mootorist. Sellist viskoossust on õige kasutada Floridas, aga mitte meil.

enam ei mäleta kellelt täpselt see tarkus oli, aga oma peaga poleks seda õli osanud võtta.

kuid kas siis õli soojenedes poleks pidanud lekkimine lõppema?

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
21.12.2015 at 17:47
Madlobster
Fordi 390 mootori rebuilt
quote:
otsiabi:
quote:
vvt:
quote:
mootorisse 20w50

Kuskohast antud tarkus võetud on?
Minu kogemuste järgi on 20W-50 külmast ja poolkülmast nii paks, et õlipumba reduktsiooniklapp ei tööta normaalselt ja surve kasvab gaasi andes isegi peale reduktsiooniklapi avamist.
Võimalik, et sellest ka õli väljapääsemine mootorist. Sellist viskoossust on õige kasutada Floridas, aga mitte meil.

enam ei mäleta kellelt täpselt see tarkus oli, aga oma peaga poleks seda õli osanud võtta.

kuid kas siis õli soojenedes poleks pidanud lekkimine lõppema?

Õli soojenedes muutub vedelamaks st lekib paremini.
Lekkimise oleks võinud peatada tihendi kulumine tööpinna järgi. Kui pidama ei jää on vale tihend, valesti paigadatud tihend, vigased pinnad.
21.12.2015 at 18:37
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
tihen, mis peale mootori remonti oli pandud, oli uus. seejärel sai tihend igaks juhuks veel korra uue vastu vahetatud, aga lekkimine ei peatunud.

pigem on küsimus, et kui surve mootoris kasvab, kas siis seda põhjustab reduktsiooniklapp, mis ei tööta või võib selleks veel mingi muu põhjus olla värskel kogu uue sisu saanud mootoril?

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
21.12.2015 at 20:30
Madlobster
Fordi 390 mootori rebuilt
Reduktsioonklapi peab ülesurve mööda laskma jah.
Rõhu kella pole, et vaadata kui kõrge see rõhk on?
21.12.2015 at 20:32
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
õlirõhk kella järgi oli minust 2300-2500 rpm juures ca 4,4-4,5. berg võib täpsustada kui mäletab

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
21.12.2015 at 20:38
Madlobster
Fordi 390 mootori rebuilt
See rõhk ei ole ülerõhk ja tihendid peaksid olema suutelised seda kinni hoidma.
Vale tihend, valesti paigaldatud tihend või defektne pind, mis ei lase tihendil oma tööd teha. Liiga suur rõhk karteris? (ma küll mürki ei võta aga minuarust õlipumba rõhks sellele tihendile ei suru pigem karteris olev rõhk)
Võta õlikork maha pane käsi peale palju sealt puhub? Ei tohiks praktiliselt üldse midagi puhuda.
Võibolla on vaja rõngad sisse sõita, et osa rõhku pääseb karterisse ja hakkab tihendite vahelt õli välja suruma.
21.12.2015 at 21:27 1 edit. Last edited 21.12.2015 at 21:28 by Madlobster
berg_CSG
  
Fordi 390 mootori rebuilt
Õlirõhk oli normaalne. Õlivarda august tahtis puhuda kyll natuke. Väntvõlli tagumine tihend sai vahetatud uuesti ja õigesti, mitte mingit muutust.
Soovitati panna mõlemale kaanele PCV valve, ning siis kolmikuga karburaatorisse, et hoida vaakum kaante all, mis ei tundu kah õige, või mis targemad arvavad? Tundub nagu vägistamine?

____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
21.12.2015 at 00:45
Madlobster
Fordi 390 mootori rebuilt
Ma ei ole küll kindlasti targem aga rõngaste sissetöötamine võib oluliselt vähendada rõhku karteris ning samuti võib pidama jääda ka see tihend.
21.12.2015 at 01:50
DevilDeVille
  
Fordi 390 mootori rebuilt
quote:
vvt: 20W on oktoobrikuus kasutamiseks juba veits räme. 20W-50 ongi nagu rohkem suveõli, suure lõtkuga vanakooli mootoritesse.

Mis ajast oktoober on suvekuu? Või on suur probleem ehk selles, et keegi käivitab sobimatul kalendrileheküljel oma riistapuud mõnes karaages? Ja mis lõtkudest härrad parasjagu räägivad?


____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
22.12.2015 at 06:44
Madlobster
Fordi 390 mootori rebuilt
No eks ma arvan, et vända ja saale vahelised lõtkud on peamiselt jutuks. Sinna see õli peab ju mahtuma. Kui mingit lõtku pole siis õli sinna vahele ei mahu ju.
22.12.2015 at 08:46
Vanaisa
  
Moderator
Fordi 390 mootori rebuilt
Vänt jäi vana - kuidas tihendiga kokkupuutuv pind ise välja nägi?

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
22.12.2015 at 08:50
otsiabi
 
Fordi 390 mootori rebuilt
quote:
Vanaisa: Vänt jäi vana - kuidas tihendiga kokkupuutuv pind ise välja nägi?

haljas ja läikiv nagu vist peakski.

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
22.12.2015 at 08:56
Vanaisa
  
Moderator
Fordi 390 mootori rebuilt
ja tihend läks ikka nöörist? 15min. sissetöötamine võiks juba OK olla. 20w50 pole häda midagi, kõlbab sissetöötamiseks kenasti.

Ei ole Fordi väntadega sina peal, osadel muudel vanematel olen näinud õrna keermeniidistikku mis mootori sisemuse poole pöörleb ja omakorda õli mootoris hoida aitab. Ega keegi usin seda ära pole elimneerinud?

Surve vastu lase 5...8 korda esimese käiguga nii 4500 pöördeni ja käiguga pidurdades alla jälle. Aitab rõngad sisse töötada.

edit: Castroli valikus oli mõni aasta tagasi täitsa olemas tsingilisandiga 10w30 õli btw, tsiba kallis küll aga olemas..

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
22.12.2015 at 09:12 1 edit. Last edited 22.12.2015 at 09:22 by Vanaisa (Moderator)
virgobo
Fordi 390 mootori rebuilt
Kõrvaltvaatajana kommenteeriks:
Tihend ei läinud nöörist, läks tavaline felpro rear set http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=122678&cc=1333505
20w50 oli ka tsingilisandiga + lisaks veel compcamsi #159
Käivitus tehti ikkagi ju suht soojas toas, seega ei usu "liiga paks õli" juttu eriti.

Virgo
22.12.2015 at 10:48
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Fordi 390 mootori rebuilt   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.