register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : tqhq.ee : Stangi ajalugu  
Poster Message
newton
 
Moderator
Stangi ajalugu
Nüüd on siis võimalus lugeda väikest kokkuvõtet esimese ja nüüdseks ka ainukese poniaauto ajaloost, ja seda tänu kristj88'le, kes loo kirja pani, ja GT 94'le, kes kirjapandut toimetada ja täpsustada aitas ja kellelt laenatud raamatust oli abi tehniliste andmete tablade koostamisel.

Kui paadunud stangistidele mingit valeinfot silma torkab või on muid ettepanekuid, siis tuld!

26.11.2002 at 11:33
peep
 
Moderator
Stangi ajalugu
Way to go !

Oleks selliseid fänne rohkem kes ka siia midagi kirjutada suudavad/tahavad !
26.11.2002 at 11:43
margus61
Stangi ajalugu
:hail :hail :hail
26.11.2002 at 12:42
rustang
  
Moderator
Stangi ajalugu
Mustangifännid tänavad ja kummardavad!
26.11.2002 at 15:01
max
Stangi ajalugu
Müts maha, ülikõva töö!
26.11.2002 at 17:49
5.0
Stangi ajalugu
mina teeksin minu teadmiste kohapealt (kui asi nii ei ole, siis vabandused, kuna asja füüsiliselt näinud ei ole) väikese täpsustuse.
"....Tulemuseks on moodsate poniautode ajastu selgelt võimsaim mootor - kui vahejahutiga Roots-tüüpi kompressor täie 8 psi'ga ...."
Jutt 2003 aasta Cobrast

Kompressoriks on minu teada mitte Roots, vaid topeltkruvi Eatonilt. Info ameerika ajakirjanikelt ja ise asja näinud pole.
27.11.2002 at 17:51
LaSa
 
Moderator
Stangi ajalugu
Eaton™ Corporation Generation IV Roots- type supercharger with water-to-air intercooler

nii v2idab v2hemalt http://www.performancefords.org ja m6ned muudki allikad.

L@kah pole ise n2inud.
27.11.2002 at 18:02 Last edited 27.11.2002 at 18:05 by LaSa (Moderator)
5.0
Stangi ajalugu
quote:
LaSa: Eaton™ Corporation Generation IV Roots- type supercharger with water-to-air intercooler

nii v2idab v2hemalt http://www.performancefords.org ja m6ned muudki allikad.

L@kah pole ise n2inud.

Sorry. Ei osanud piisavat tähelepanu pöörata sõnale -type. Selgub, et tegemist ei ole mitte Roots kompressoriga vaid tõesti topeltkruvikompressoriga, milline annab sarnase efekti Roots kompressoriga ja sellele ilmselt siis viitabki täiend -type sõna Roots taga ja, et mitte üldsõnaline olla, siis Eatoni lehelt nende komressori siseehitus:
http://www.automotive.eaton.com/product/engine_controls/whysuperchargers.html
27.11.2002 at 18:12
5.0
Stangi ajalugu
täienduseka eelnevale veel paar linki kus topeltkruvist räägitud http://www.kennebell.net/techinfo/techinfo-general.htm
ja ka illustreeritud võrdlus klassikalise Roots ningtopeltkruvi vahel http://www.kennebell.net/techinfo/general-info/twinscrew-vs-roots-fromcatalog.pdf
27.11.2002 at 18:23
BlueStang
 
Stangi ajalugu
Norida ei taha, aga täiendaks:
Nimelt mindi 5.0 HO mootoritel speed density süsteemilt mass air süsteemile üle 88. aastal. Seda küll sel aastal vaid Californias toodetud masinatel.

Muidu kõva tegu - thanks stangimehed jt asjaosalised :hail

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
27.11.2002 at 18:31 Last edited 27.11.2002 at 18:33 by BlueStang
newton
 
Moderator
Stangi ajalugu
Selle konkreetse koha kirjutasin tegelikult mina ja allikaks oli tõenäoliselt Hot Rod-i roadtest. Nii et my bad, õigem ja selgem oleks ikkagi ilmselt öelda kruvikompressor, parandan selle ära.

Kuigi nüüd ma ei saa enam aru, mis temas siis Roots-tüüpi on :)

Lingid olid muidu õpetlikud, thanks.
27.11.2002 at 18:39
5.0
Stangi ajalugu
quote:
newton: Selle konkreetse koha kirjutasin tegelikult mina ja allikaks oli tõenäoliselt Hot Rod-i roadtest. Nii et my bad, õigem ja selgem oleks ikkagi ilmselt öelda kruvikompressor, parandan selle ära.

Kuigi nüüd ma ei saa enam aru, mis temas siis Roots-tüüpi on :)

Lingid olid muidu õpetlikud, thanks.

mulle ei meenu enam allikas, aga pakuti välja, et Roots on juba tuttav sõna ja kuna topeltkruvi annab Roots kompressoriga sarnaselt ka madalal tuuril lisa (erinevalt tsentrifugaalist), siis arusaadavuse huvides hea öelda Roots-tüüpi. Ehk siis müügimehelik lahendus. Kas see ka tõsi on või tegemist legendiga- ei tea.
27.11.2002 at 18:46
partel
  
Stangi ajalugu
Oot-oot Roots ja kruvikompressor on kaks eri asja.

Ei maksa segi ajada (hi-)helix Rootsi ja kruvikompressorit.
27.11.2002 at 19:00
5.0
Stangi ajalugu
quote:
partel: Oot-oot Roots ja kruvikompressor on kaks eri asja.

Ei maksa segi ajada (hi-)helix Rootsi ja kruvikompressorit.

Sul ilmselt õigus, aga mingit ilusat võrdlumomenti ei suutnud kiirotsinguga netist leida. Äkki aitad?
27.11.2002 at 19:14
partel
  
Stangi ajalugu
Roots:

Vennad Rootsid võtsid kasutusele kaevanduses õhupuhuritena 19 saj keskel, GM hakkas oma diislitele paigutama 1930ndatel (6-71).

Sealt arenes edasi -> Weiand, BDS, Littlefield jne jne ning suuremaks 8-71, 10.., 12.. ,14.., 16-71.

Efektiivsuse parandamiseks väänati rootorid pikupidi välja (heeliksisse), algul 60 kraadi ulatuses (helix), hiljem 120 ulatuses (hi-helix).

Kruvikompressor:

Vist oli Rootsis kodanik Lysholm, kes leiutas? Siis usas Whipple nime all, võistlustele ilmus Norm Drazy firma PSI tootena.

Rootsiga vahe see, et seal on "emane" ja "isane" rootor, mis mitte ainult ei "puhu" õhku kompressorist läbi, vaid ka suruvad selle kokku. Lisaks läheb õhk otse labade vahelt läbi, Rootsil aga teeb aga "tiiru" bloweri korpuse ja labade vahel - kuumeneb.

Kruvi on efektiivsem, kuna kuumutab vähem, aga maht on väiksem, peab kiiremini ringi käima. Lisaks on rootorilabad raskemad - mootor läheb mõnevõrra aeglasemalt pöördesse.
27.11.2002 at 19:42
5.0
Stangi ajalugu
quote:
partel: Roots:

Vennad Rootsid võtsid kasutusele kaevanduses õhupuhuritena 19 saj keskel, GM hakkas oma diislitele paigutama 1930ndatel (6-71).

Sealt arenes edasi -> Weiand, BDS, Littlefield jne jne ning suuremaks 8-71, 10.., 12.. ,14.., 16-71.

Efektiivsuse parandamiseks väänati rootorid pikupidi välja (heeliksisse), algul 60 kraadi ulatuses (helix), hiljem 120 ulatuses (hi-helix).

Kruvikompressor:

Vist oli Rootsis kodanik Lysholm, kes leiutas? Siis usas Whipple nime all, võistlustele ilmus Norm Drazy firma PSI tootena.

Rootsiga vahe see, et seal on "emane" ja "isane" rootor, mis mitte ainult ei "puhu" õhku kompressorist läbi, vaid ka suruvad selle kokku. Lisaks läheb õhk otse labade vahelt läbi, Rootsil aga teeb aga "tiiru" bloweri korpuse ja labade vahel - kuumeneb.

Kruvi on efektiivsem, kuna kuumutab vähem, aga maht on väiksem, peab kiiremini ringi käima. Lisaks on rootorilabad raskemad - mootor läheb mõnevõrra aeglasemalt pöördesse.

asi selge. tänud
27.11.2002 at 20:37
partel
  
Stangi ajalugu
Kogu selle blower-jutu peale:

"If it's not BLOWN....then it has to SUCK!"

:)
27.11.2002 at 00:58
urmas
Stangi ajalugu
Üks huvitav artikkel: http://www.kolumbus.fi/paivi.autere/v8m.jpg
Kui see .jpg endale ära salvestada ja suurendada, siis on tekst täiesti loetav.
16.09.2004 at 16:54
kristjan_l
  
Stangi ajalugu
See on Fordi mudelist T-5, mis on n.-ö Euroopa Mustang (valdavalt müüdi neid Saksas). Jama oli selles, et 'Mustang' oli Euroopas juba mingi firma regatud kaubamärk ja nii siis mõeldi uus mudelinimi välja.
Kuna autosid müüdi väga vähe, siis tõeline haruldus.

BTW: töö FMCE kodulehe www.fmce.ee kallal käib ja selle artikli võiks sinna täitsa üles panna. Tack idee eest, Urmas!

____________________________
REKVISIIT.EE
tõukerattast tankini
16.09.2004 at 17:57
kristjan_l
  
Stangi ajalugu
quote:
urmas: Üks huvitav artikkel: http://www.kolumbus.fi/paivi.autere/v8m.jpg
Kui see .jpg endale ära salvestada ja suurendada, siis on tekst täiesti loetav.

http://www.fmce.ee/index.html?pg=t5

____________________________
REKVISIIT.EE
tõukerattast tankini
13.01.2005 at 21:35
tqhq.ee foorum : tqhq.ee : Stangi ajalugu  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.