register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : Rotikad   1 2  
Poster Message
altraditional
Rotikad
Ajendatuna hiljutisest teemaarengust, kus osadele kangeks stiiliks olev Rotlikkus teistele mõistetamatuks jäi. Oletame:

a) et te olete hobiautondusega juba mõnda aega tegelenud. Olete proovinud erinevaid masinaid, jõudnud välja ka nooruspõlves ihaldatud klassikuteni. Ägedad küll, kuid nendega on ju teistpidi häda, kus sa taga sõidad, mis ilmaga, kuhu parkida et igasugused kapoti peale pildistama ei roniks jne. Samas festaritel tahaks ju käia, üritusel vabalt võtta ja mitte ülemäära muretseda.
Või siis b) sul on lihtsalt keskmisest rohkem ükskõik, sulle meeldib stiil, mürgel, ehk ka parajalt pidu panna!

Igatahes võib sedasi, või ka mõnel muul moel, välja jõuda suhteliselt dogmadevaba (elu)stiilini, mida võiks maakeeli kirjeldada 'nagu tuumasõda oleks üle käinud'. Selle kõrval on tänapäeva populaarne ühtlaselt rebasekarva kapotiga Rat Style nagu lapsemäng liivakastis.

Tere Tulemast skandinaavia festaripillide maailma:







Võrreldes usa rottidega, ei ole need aparaadid viimseni roosteauke täis. Võrreldes customitega ei ole neid kuigipalju moditud, tuled ja muu oluline on suht tehasekonditsioonis. Masinad on lihtsalt 'pisut kulunud', tehnonõuete piires. Euroopa ikkagi, mitte nagu üle ookeani imedemaal, kus kõik on lubatud.
06.09.2017 at 23:25 1 edit. Last edited 07.09.2017 at 07:58 by altraditional
DevilDeVille
  
Rotikad
+1

Rottide osas on endale sümpaatne ennekõike see, et enamus neist on unikaalsed. Erinevalt näiteks sajast ühesugusest 1959 aasta Cadillac Series 62- est. Loomulikult on tegemist äärmiselt sümpaatsete liikuritega, aga kujutagem nüüd ette olukorda, kus korraga mahuvad kaadrisse 10 sama värvikoodiga eksemplari. Selline pilt kvalifitseeruks kaunisti tehase vooluliini lõpuplatsile, a päris maailmas tahaks ju näha midagi tüüpilisest hallmetallikdiiselpassatist eristuvat. Või oli see nüüd hoopis Avensis :)

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
06.09.2017 at 23:57
kareelius
Rotikad
Ongi ülikõva aga meil oleks sellistega ülevaatuse läbimine pehmelt öeldes võimatu
07.09.2017 at 07:19
hents99
  
Rotikad
quote:
kareelius: Ongi ülikõva aga meil oleks sellistega ülevaatuse läbimine pehmelt öeldes võimatu

Oleneb, kas on tehtud rotikas või rotikaks "lastud omasoodu minna", nagu tavaliselt.
Kere osas ei kobise keegi, praktikas vähemalt, pigem on tehnika vastavuses välimusega. Ehk jälle on küsimus, mis on rotikas ja mis on ront.


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
07.09.2017 at 08:59
altraditional
Rotikad
Jah, siin ongi üks iva. Lihtsalt rõvedalt mahamädanenu on üks asi, kunstihingega lähenetud kontrollitud kaos jällegi teine. Ei tasu halvustada kumbagi, aga ühel neist on tõenäolisem ülevaatusel läbi lüüa. Ülevaatust peaks üldse vaatama kui sportlikku väljakutset mida loovalt lahendada, mitte sellest end frustreerida lasta.
07.09.2017 at 09:44
ERAK
  
Rotikad
quote:
altraditional:

Tere Tulemast skandinaavia festaripillide maailma:

.

siin öeldakse nende kohta pilsnerbil :smokin

____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük
07.09.2017 at 22:01
ull17
  
Rotikad
quote:
hents99:
quote:
kareelius: Ongi ülikõva aga meil oleks sellistega ülevaatuse läbimine pehmelt öeldes võimatu

Oleneb, kas on tehtud rotikas või rotikaks "lastud omasoodu minna", nagu tavaliselt.
Kere osas ei kobise keegi, praktikas vähemalt, pigem on tehnika vastavuses välimusega. Ehk jälle on küsimus, mis on rotikas ja mis on ront.

Vaidlen vastu. Näide elust enesest. Just äsja käisin oma igapäeva liikuriga TÜV-l ja kuigi mainisin, et 1.5 aastat tagasi on keretööd tehtud ning väljanägemine on 5+, koputas Tartu Alptari ülevaatuspunkti ülevaataja karbid sõrmenukkidega üle.
Kui ukseservad on roostetanud narmaliseks või näevad välja nagu Haapsalu heegeldus, pole ülevaatusest läbi saada ,,ausalt,, mitte lootustki (vähemalt Tartus).
Seega jääb alles vaid variant ,,korraliku" rotika legaalne kasutusvõimalus, mis saab väliselt piirduda ehk ainult keredetailide välise väljanägemise osas (nt. ühtlane pindmine rooste üle kere).

____________________________
Keretööd, värvimine. Tel. 56 90 10 90 Tartu.
08.09.2017 at 08:29
hents99
  
Rotikad
Minu mõte oli selles, et ülevaatusel on olulisem osa tehnikal ja kere osas vast polegi nii palju nõudeid ette antud.
Roostes või aukudega auto pole ju ometi rotikas??? Muid asju ju kere puhul ei vaadata. Mitmevärviline saab olla...ühtegi reaalset põhjust ju pole kui auto korras on.
Linnapildis on ca 5-10a vanused autod(eelkõige väikebussid ja kaubikud), väljast roostes... aga läbivad TÜV vabalt ja ausalt, vb juhitakse tähelepanu.



____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
08.09.2017 at 09:06
altraditional
Rotikad
Pooldan Hents99 vaatenurka. USA inforuumist on paljudel, ka minul esialgu, jäänud mulje et rotikas=rooste, mida rohkem seda uhkem. Samas siinpoolses, euroopa tiigis on pilt pisut teine, kuid sellepärast mitte vähemhuvitav. Auto ei pea olema roostes, et põnev rotikas olla.
Märkimisväärne on just nende masinate omal moel värviküllasus ja detailiderohkus. Kui mõnel festaril selline asi nurga tagant välja ujub, esteetselt aeglaselt, rahvast täis, siis olematule tempole vaatamata lihtsalt ei jõua kõike hoomata ja igat teksti või kleepsu ära lugeda. Samas on tore, et stiil on väga lai, ei ole kitsast "in" ja "out" suunda, et kui miski kaldub paikaloksunud traditsioonist kõrvale siis on "out". Sisuliselt teed oma fantaasia piires midaiganes,mõeldes muidugi ka nõuetele. Saavutad huvitava kompositsiooni ka seadusandluse piiravates raamides.
See stiil ei käsi rehvi ja veljemõõduga utoopiasse kalduda, mootorivõimsusega üle pingutada ning ka autol olevad tuled võivad põleda nagu algupärased.
Ja isegi kui keegi viskab su kunstiteost munaga, siis jätad selle mööda ust alla voolama, soovi korral praed seda autot lõkke ligi ajades või teed kontuurjoone ümber et kindlasti teisedki seda näeksid. Alati võib muidugi ka maha pühkida, või luuletuse juurde kirjutada.

Edit - Visuaalset materjali ka: https://get.google.com/albumarchive/114875498496105711805/album/AF1QipMg9Blt0PLQZwRU6mc_3fMurchi90jU0iLcGdZ7
09.09.2017 at 02:51 1 edit. Last edited 09.09.2017 at 02:56 by altraditional
altraditional
Rotikad
Kusjuures tegemist on vist pea ainsa stiiliga, milles valitsevad sedaanid. Ülejäänud stiilides on kupeede ihalus mis annab ka hindades tunda. Ehk siis, kui satub kätte mõni soodne 4door, siis sellises festaripilli suunas kannatab seda alati arendada. Üldsegi peaks ka meil igal tõsiseltvõetaval klubil, hobigaraazil või autosõpruskonnal olema taoline kadedusttekitav lipulaev!
14.09.2017 at 13:16
Vanaisa
  
Moderator
Rotikad
Mulle jättis kauakestva mälestuse kunagisel Valga Cruisingul nähtud aparaat



14.09.2017 at 13:28
krss
  
Rotikad
Iseenesest huvitav, et tänapäeval on rotikas selline stiil, mida inimesed teadlikult taotlevad. Veel paarkümmend aastat tagasi tähistas rotikas Skandinaavias pigem mitte stiili, vaid äärmiselt praktilist lähenemist auto kere korrashoiule (ja stiil oli sellega pigem kaasnev nähtus). Piltlikult öeldes, kui auto küljel oli 15 erinevat roostetäppi, lasti lihvkettaga iga roostelaik eraldi haljaks nii kaugele, kus juba värv kinni püsis, edasi halja pleki töötlus, pintsliga värv peale (ja hiljem veel paar kihti) ning lõpuks mingi kahurimäärdesarnane plöga sinna peale. Arusaadavalt püsisid selliselt remonditud kered kauem korras kui pahtli jm-ga ise tehes (odavat autot naljalt proffide kätte ju ei viidud) ja kuna need püsisid kaua liikluspildis täiesti legaalsel kujul, hakkaski praktika muutuma vaikselt stiiliks, millega ühel hetkel väga vinti üle hakati keerama. See kõik on küll vaid mu enda nägemus olukorrast, kui 90ndate lõpul sinna elama kolisin, aga kuna käisin siis iga-aastaselt ka meerikamaal ja tänu sealsetele sõpradele külastasin alati ka kõikmõeldavaid autoüritusi, julgeks sarnast lähenemist üldistada ka sealse autokultuuri kohta, kuigi seal nägi ka tollal juba teadlikult rooste abil stiliseeritud neljarattalisi. See, mis minu silmis oli meie kandi kultuuriruumis "algne rotikas", on tänapäeval pigem põluall. Ratrod on siiski veel hoopis kolmas nähtus ja sellel pole midagi pistmist meil levinud ja üsnagi üheülbaliste "õllekast, pappkohver ja suusad katusel" sooviga teistele muljet avaldada.

Kui keegi mainib kusagil sõna rotikas, meenub koheselt kunagine Streetrace foorumi stampküsimus, kui keegi tegi uue auto teema, et "kas teed korda või jätad rotikaks" :D

____________________________
Hobiautosid kokku üle 1000kW. Juba Einstein teadis, et aeg kulgeb seda aeglasemalt, mida kiiremini me ise liigume.
20.09.2017 at 22:31 2 edits. Last edited 20.09.2017 at 22:33 by krss
ERAK
  
Rotikad
quote:
Vanaisa: Mulle jättis kauakestva mälestuse kunagisel Valga Cruisingul nähtud aparaat





see on tõeliselt ilus pereauto :)
Kas mitte selgi suvel ABCS'il seesama liikvel olnud? Oli veel Cummins mootoriga ühildatud see kena Cadillac


____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük
21.09.2017 at 10:11
altraditional
Rotikad
Minu arusaama mööda, on asi alguse saanud mõne skandinaaviariigi kunagisest amerikaniseerumisest, kus seoses pealesõjaaegse majanduskasvuga tekkis igal rock'n'rolli kuulaval tukakammijal võimalus ka sealtmaalt auto hankida. Ainult et Rootsis läks see kiiresti niipalju käest ära, et muusika ja kamm taandusid veidi, kuid autokultus kasvas ka nende hulgas, kel ei olnud jaksu filigraansete masinatega tegeleda. Nii et tuli läbi ajada 'veidi' kehvematega, neid igal juhul käigus hoida. Samas destruktiivne elustiil mõjus vahest ka masinale laastavamalt, kui harilikule pereautole osaks saab.
Kuid ilmnes, et sellest polegi lugu, stiilsus ei vähenenud, ja mürglit sai sellegipoolest. Nii kujuneski, et tegelased hakkasid oma Roti-50s (pseudo)-rock'n'rolli maailmas majandama ning see maailm toitis ise ennast edasi.

(Ma ei väida, et Rootsis ainult sellega tegeldaksegi, kindlasti on seal ka taastatud klassikud, margi-mudeli klubid ja juuri austavad rockerid.)

Next up: Soomes käivad asjad veidi teistmoodi...
21.09.2017 at 21:59 1 edit. Last edited 21.09.2017 at 22:00 by altraditional
altraditional
Rotikad
Follow up: Kui Rootsis läks Raggar-kultuur (nii seda seal nimetatakse) suht kiiresti oma suunda ära, siis soomes jäi asi rohkem üldtuntud kustomiseerimise ja rockabilly juurde. Kui rootsis on valdavaks festaripilliks võetud suht algupärase kerega 60date sedaan, siis soomes on ka selles suunas kõrgel kohal lahtised 50s masinad, millele tuntud customitrikke tehakse, chop, french jne. Kuna soodsaid toorikuid ei ole ka seal kerge leida, harrastatakse Rootsiga võrreldes palju ka 4-ukseliste asjade kaheukseliseks lõikamist, või üldse katuse eemaldamise teel lahtiseks tegemist. Muuhulgas siis ka uuemale rauale, või mõnele 60s Opelile. Lähenemine sarnaneb eespoolkirjeldatule, kus asju mitte keeruliseks ajada ja mitte liiga palju muretseda. Seega plekitöö ja värvi kvaliteet on eraldi lugu, ehk aparaate on kogu skaalal, prügikastist kuni show-customiteni.
Visuaalset materjali ka:




18.10.2017 at 15:39
gretzky
 
Moderator
Rotikad
Natuka usa rotikate kultuuri ülevaadet 2017


____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
19.11.2017 at 22:10
ramman
Rotikad
Lihtsalt huvi pärast küsin.
Eestis ka kindlasti kenasid rotikaid olemas. Vaadates pilte Soome ja Rootsi autodest, siis ilmselgelt, meie ülevaatus ei laseks eluilmaski läbi selliseid projekte, nagu sealmail liikumas on.
Kuidas Eesti rotikate omanikud ülevaatuse ja ka tee peal onklitega hakkama on saanud?
Omanikud võiks jagada kogemusi, kuidas meie seadusandus ja kontrollivad organid suhtuvad sellesse kultuuri.

____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize
19.11.2017 at 22:23
gretzky
 
Moderator
Rotikad
quote:
ERAK:
Kas mitte selgi suvel ABCS'il seesama liikvel olnud? Oli veel Cummins mootoriga ühildatud see kena Cadillac

Ega vist, kuna suht vana põder kui eestis (Valgas) käis ütles ,et tal elada jäänud paar aastat ja ta maetakse koos selle autoga.
Muideks kõik ülevaatused kindlustused olid sellel masinal korras.

____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
19.11.2017 at 22:24
supp
Rotikad
minu pontul polnud ei arvele võtmise ega ka ülevaatusega mingeid probleeme, läbivaid auke ei tohi olla ja kogu moos
20.11.2017 at 11:29
altraditional
Rotikad
Näide hästitarvitatavast kapriisivagunist:


03.12.2020 at 23:26
mambr
Rotikad
No Soomes saab, aga siin, vähemalt Tartus, kus ma elan, ja kuus vahel 10 erineva autoga ülevaatusi läbin, on 1 asi kindel - neil soome legaalsetel keelataks siin kohe sõitmine, kui ÜV punkti lähed ja puudu on stange (mittekomplektne) või auto mõlkis (avariitunnustega) või mitu värvi, aga passis kirjas ainult must (värv muudetud) jne jne jne! Tehniliselt võib laitmatu olla, aga kui kasvõi 1 asi on teises kohas või puudu, mis "tehasest tulles oli", siis ü.v jääb läbimata! Unistan ka mingist igapäevarotikast, aga fakt on see, et ta saab olla "lapp-lapi peal" stiilis, aga ei või olla mõlkis ega roosteaukudega! Mingi hetk üritan (juhul kui sobiv asi kätte satub) ARKs mitmevärviliseks muuta (siis saab suvalt mattvärvidega kamoflaaži teha laigukaupa) ja siis vastavalt vajadusele uusi tükke ainult serv servale ja punktkeevitusega parandada! Rotimat puhta ü.v kõlbulikku lahendust mulle pähe ei tule paraku...

____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532
10.12.2020 at 22:27
mrtn
Rotikad
Eks ülevaatuse pärast peabki stanged külge kruvima. Esituli tuleks muidugi ära vahetada.

11.12.2020 at 20:24
DevilDeVille
  
Rotikad
Härra Rockatansky suudaks ülivaatluspunktis ka katkise esitulega vast võrdlemisi veenev olla. 12-gauge ja jutud võinii...

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
12.12.2020 at 06:06
Vanapagan
 
Rotikad
Eelmine aasta Austraalias nägin kahte sellist liikluses numbrid küljes ja tundus et kõik seaduslik.

____________________________
Smart CDI 0.8 30kW
12.12.2020 at 11:01
altraditional
Rotikad
Jah, asi ei ole päris nii, et teen mida tahan. Kuid siinkohal tulebki mängu leidlikkus. Kui ühtviisi ei saa, siis saab teistviisi. Või tuleb tulem veidi erinev, kuid siiski lahe. Ei pea ainueesmärgiks võtma kõige hullema mahamädanenud usa roti kuvandit.

23.12.2020 at 18:00
tqhq.ee foorum : Autod : Rotikad   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.