register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Isesõtva auto arutlused.   1 2 3 4 5  
Poster Message
johndoe
Isesõtva auto arutlused.
Liblika nägemine on mul kah 50kmh liikuvas autos, piisavalt vara et pidurdada saaks, keeruline.
24.03.2018 at 10:59
mrtn
Isesõtva auto arutlused.
quote:
johndoe: Liblika nägemine on mul kah 50kmh liikuvas autos, piisavalt vara et pidurdada saaks, keeruline.

Nagu ka kontekstist aru saamine.
24.03.2018 at 00:39
johndoe
Isesõtva auto arutlused.
Igale "liblikavaatlejale " võib jääda tema arvamus aga mina autojuhina pigem vaatan teisi asju. Mängivad lapsed teispool parkivaid autosid, ostlev ema koos lapsekäruga. Abiks hoiatavad sildid kooli ja lasteaedade juures. Ma lihtsalt arvestangi et "kõik ülejäänud on lollid" nagu mulle rooli istudes 14 aastaselt õpetati. Auto seda ei oska. Auto arvestab et kõik käituvad nagu tema, järgib kirja pandud reegleid.
25.03.2018 at 08:21
dodge525
Isesõtva auto arutlused.
quote:
johndoe: Ma lihtsalt arvestangi et "kõik ülejäänud on lollid" nagu mulle rooli istudes 14 aastaselt õpetati.
Aga õieti õpetati ja arvan, et see on elus kasuks tulnud aga teemast ka..

Paljudel teil on kogemust esiklaasile kuvatava (pimedas) inimese või looma avastaja mooduliga? (oli vist caddy'l mingitel mudelitel olemas, ma ei tea kas ka uuematel euro-japsidel seda lux-klassidel on)
Kuidas antud asi end reaalelus õigustab-abistab? On juhtumeid ka olnud, kus võite öelda, et hea et olemas oli, jäi suurem jama olemata?
25.03.2018 at 11:30
tfr
 
Isesõtva auto arutlused.
Paljud neist seda esiklaasile kuvavad? Enamus, mida ma kohanud olen, kuvavad IR-kaamera pilti dashi, mis tundub selline kahe otsaga asi - ühtpidi näed seal kaugemale, teistpidi pead pilgu tee pealt alla ära keerama.
25.03.2018 at 13:30
ervin
Isesõtva auto arutlused.
öökaameratel on reeglina elementaarne objektituvastus ka, mis aeg-ajalt huvitavaid valetulemusi annab. üsna ehmatav on, kui auto keset lumetormi järsku maanteelt inimkujulise asfaldilaigu leiab ja hüsteeriliselt piiksuma hakkab :)
25.03.2018 at 14:50 1 edit. Last edited 25.03.2018 at 14:51 by ervin
taaniel
Isesõtva auto arutlused.
quote:
johndoe: Igale "liblikavaatlejale " võib jääda tema arvamus aga mina autojuhina pigem vaatan teisi asju. Mängivad lapsed teispool parkivaid autosid, ostlev ema koos lapsekäruga. Abiks hoiatavad sildid kooli ja lasteaedade juures. Ma lihtsalt arvestangi et "kõik ülejäänud on lollid" nagu mulle rooli istudes 14 aastaselt õpetati. Auto seda ei oska. Auto arvestab et kõik käituvad nagu tema, järgib kirja pandud reegleid.


Tehnika on ammu kaugemale arenenud ning nagu ka eelpool viidatud. Samuti vihjati sellele, et seda mida üks ai õpib, on lihtne teistele kopeerida, mida paraku inimeste puhul ei saa öelda.
Üldse on vale seda teemat lahata enda seisukohast, sest me kõik oleme üle keskmise autojuhid enda arvates ning roolis tegeleme ainult ja ainult auto juhtimisega, paraku statistika näitab midagi muud.
26.03.2018 at 07:14
franz125
Isesõtva auto arutlused.
Mind huvitab hoopis kes liistule tõmmatakse.Kas tarkvara looja või see töll kes porri vaatas rooli taga.
26.03.2018 at 08:57 1 edit. Last edited 26.03.2018 at 08:58 by franz125
madis
Isesõtva auto arutlused.
Mina väidan et kogu see AI jutt on hype, selles kontekstis räägitakse alati deep-learning neural networkist. Mis oma olemuselt on "eriti advanced" mustrituvastus. Aga nõuab tohutul hulgal infot "treenimiseks".

Ettenägelikkus ei kuulu selle viguri võimetesse.

Kui läheb liistule tõmbamiseks siis nii see eksvangist töll kes arvutit vahtis (kas USAs liiklusseadus luba tegeleda ekraanivahtimisega sõidu ajal ?) kui ka see töll kes arvas et täiesti ok on katseid sooritada avalikel teedel, pooletoobise "vaatlejaga".

Kui Tallinnas "isesõitev buss" ringi kärutas, siis see pani ka sirgelt üle punase ja ei vajutanud see reisisaatja mingit avariistoppi.
26.03.2018 at 09:38
tfr
 
Isesõtva auto arutlused.
Eks selle üle nüüd kukuvad juristid ja advokaadid kohtus vaidlema. Klassikalises seadusandluses oleks süüdi kindlasti juht, samas nendes osariikides, kus Uber ja Google testivad, on isejuhtivate autode jaoks tehtud konkreetsed seadusemuudatused, kus võib olla vastutus ka ringi mängitud. Sellisel juhul tõenäoliselt sõiduki omanikule/valdajale, kes on hetke faasis küll üldjuhul tootja/arendaja ise.
26.03.2018 at 09:39
v6sa
Isesõtva auto arutlused.
quote:
madis:
Juhin tähelepanu sellele et Forte viidatud videol on tänavalambid üliheledad täpid, st kaamerapilt on tegelikult totaalne bs.
...


Siitpoolt neid kahte videot võrreldes need küll sama lõik ei tundu olema. Või siis on Uberi video kena töötluse saanud.

Huvitav, kui kiiresti selle auto süsteem rakendub? St hetkest, kui "kaamera" (teadlikult jutumärkides, kuna me ei tea tegelikku tuvastussüsteemi ülesehitust) väljutab ohukuva, kaua siis kulub pidurivõimendis reaalse surve tekkimiseni, et auto üleüldse hakkaks aeglustuma? keskmisel juhil loetakse heaks näitajaks 0,8 sekundit, alla 0,6 väga ei treeni.

Ma olen kogu aeg mõelnud, et neil õnnetutel "juhtidel" isesõitvates autodes on tegelikult ülekohtuselt raske amet: ühelt poolt pead olema kogu aeg "valmisolekus number üks", aga teiselt poolt pole ju sittagi teha...
26.03.2018 at 12:46
Maik
  
Isesõtva auto arutlused.
Vastutus peaks jääma,vales kohas teeületajale pimedas, kes ei suuda sõitvaid autosid näha :) ?
Ei tasu ikka keset autoteed vedeleda niisama.

eestis sõidab pea igapäev keegi rongi ette ja keegi ennast surnuks, pole just
eriti raske arvata,et arvuti teeks natuke vähem ikka vigasid. :)

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
26.03.2018 at 13:01 2 edits. Last edited 26.03.2018 at 13:07 by Maik
max
Isesõtva auto arutlused.
quote:
v6sa:
quote:
madis:
Juhin tähelepanu sellele et Forte viidatud videol on tänavalambid üliheledad täpid, st kaamerapilt on tegelikult totaalne bs.
...


Siitpoolt neid kahte videot võrreldes need küll sama lõik ei tundu olema. Või siis on Uberi video kena töötluse saanud.
Küsimus pole niivõrd kohas, vaid selles, et tänavavalgustus oli sees ja see peaks tee piisavalt valgeks tegema, kui just polnud tegemist tänavaavalgustusega, mis oli disainitud teed mitte valgustama. Kaamerapilt vastab pigem kottpimedale.
26.03.2018 at 13:37
Jesper
 
Isesõtva auto arutlused.
quote:
madis:Ettenägelikkus ei kuulu selle viguri võimetesse.
Ega ka inimjuhi omadesse: https://www.err.ee/550570/poltsamaal-hukkus-teele-jooksnud-lamba-pohjustatud-avariis-mees

Aga muidugi 99% autojuhte ei ole ju nii "lollid" kui see veokijuht. Või kui isegi on, siis MINA olen kindlalt see 1%.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2018 at 15:55 1 edit. Last edited 26.03.2018 at 15:56 by Jesper
madis
Isesõtva auto arutlused.
Antud diskussiooni ei tohi kindlasti viia tasemele "aga inimene.."

Miks ?

Sest algoritm teeb samas kohas samad vead uuesti. A la hüdropressi nupp on valesti ühendatud ja laks käib ära ainult siis kui inimene torkab käe masina turvakardinast läbi.

Inimese eksimus sõltub miljonist asjaolust aga samas inimene suudab segases olukorras reeglina leida lahenduse.

Mina olen igati selle poolt et Volvodel ja Audidel on avariisid ennetav collision detect emergency brake vms sest see kõrvaldab mõne inimese tehtud vea. Aga isesõitja üritab inimest protsessist välja jätta, tekitab võltsturvatunde.

Veel näide - kui kõrgel paekaldal EI OLE piiret, siis naljalt alla ei kuku sest inimene teab vältida. Aga kui ON PIIRE, siis see peab pidama, mitte nii et turist toetab persega vastu klaasi ja siis sada meetrit variseb. Võiks ju selle peale öelda et "ülejäänud 1000km on ju ilma piirdeta, see loll oleks niikuinii alla kukkunud" ;)
26.03.2018 at 17:54 1 edit. Last edited 26.03.2018 at 17:54 by madis
mrtn
Isesõtva auto arutlused.
quote:
madis:Sest algoritm teeb samas kohas samad vead uuesti. A la hüdropressi nupp on valesti ühendatud ja laks käib ära ainult siis kui inimene torkab käe masina turvakardinast läbi.

Inimene tahab ka neid vigu uuesti teha. Testitud - kindel. Paigaldasin just ühe tööstusliku printeri, mille klient kohe turvakardina läbi keset trükki välja lülitas. Selmet mitte edaspidi pead 100-kilose, liikuva trükipea ette torgata, kurjustas ta turvakardina automaatse rakendumise peale. See on ainult inimlik.
26.03.2018 at 18:47
madis
Isesõtva auto arutlused.
Mnjah, varem või hiljem hakatakse seda kardinat iseenesestmõistetavaks pidama - et küll jääb masin seisma. Kui oleks analoogia isesõitvaga, siis ühel hetkel turvakardin ei töötaks ja ongi käsi masina vahel. Aga turvakardina disain on pehmelt öeldes redundantne ja tegemist on ülitöökindla asjaga. Oli kokkupuude safety releedega ja turvakardinatega Lennusadamas, seal oli pigem probleemiks tekitada olukord kus nad EI rakendu, kõik on nii lollikindel.
26.03.2018 at 19:18
Jesper
 
Isesõtva auto arutlused.
Veel kord, algoritm teeb samas kohas samad vead uuesti ainult siis, kui seda õnnetuste järel ei parandata-täiendata. Ega see turvakardin ka Issanda armust nii heaks ei saanud, ikka tootearendusest. Aga kui masinate tootearendus koondub kahekohalisse arvu arenduskeskustesse, siis inimese puhul hakkab kogu tootearendus esimese vääksatusega koos nullist peale. Pliidiraud on kuum. Tänaval jalgpalli ei mängita. Käigukast on nõrga mootori tunnus. Jne.

Ma põhimõtteliselt olen nõus sellega, et inimest ei saa masinatele võrdluseks panna, sest inimesed on lihtsalt nii katastroofiliselt halvad autojuhid. Meie tähelepanuvõime on evolutsiooni käigus arenenud selle eeldusega, et keegi ei jõua joosta kiiremini kui 20km/h ja moos, rohkem pole lihtsalt vaja. Noh ja nüüd istume plaksti viis korda kiiremasse sõidukisse ja muutume järsku omaarust superolenditeks, et kui "profil" ikka miljon kellal on siis silm skännib nagu laser ja jalg pedaalib kui välk. Pikas perspektiivis see on puhtalt labidamehe võrdlus ekskavaatoriga, lihtsalt lähema paari-kolme aasta perspektiivis kipub see ekskavaator sama tihti katki olema kui labidamees pudelisse kukub, seega ei saa veel viimast erru saata ja peab ainult lootma, et mõlemad sündmused samale päevale ei lange :D

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2018 at 20:01 6 edits. Last edited 26.03.2018 at 21:07 by Jesper
madis
Isesõtva auto arutlused.
Veel puurimist.

Kui isesõitja algoritm ei tuvasta käruga tädi, siis on see sisemiselt vigane, kuna tegemist on abstrakse liikuva objektiga, mille trajektoor lõikub auto omaga. Algoritm antud juhul EI SAA eksida.

Ma kardan et kogu uberi isesõitja soft on selline lipp lipi peale kokkuklopsitud asi. Hunnik bloati mille timing on küsitav.
26.03.2018 at 20:23
Jesper
 
Isesõtva auto arutlused.
Ma ise pigem pakun, et see on sellises lollis faasis, kus kõik ilmselged vead on juba kõrvaldatud ning iga järgmise leidmine muutub kordades raskemaks kui eelmise. Vaata kui rahulikult see juht-ülevaataja end seal autos telefoni näppides tundis, järelikult oli masin juba pikemat aega igavat ja sündmustevaeset sõitu teinud. Ma ilmselt oleks seal hoolimata oma üldisest optimismist päris tükk aega sellise näoga:


____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2018 at 21:13
dodge525
Isesõtva auto arutlused.
aga äkki sõitis masin enne seda mõnest sääseparvest läbi ja asi panges ehk siis nagu inimese puhul- sõidad 100km/h udu sisse. Inimene nagu saab aru, mis ees toimuma võib hakata, masinal jäi midagi vajaka enne kui jõudis punaseid tulesid näiteks vilgutama hakata. Ega neid andureid-objektiive seal ka 4-5 kordselt dubleerituid ei tundu olevat.
Samas tulevikus pole probleemi, teatud kontigendil, teades masina sagedusalasid, andurid pimedaks teha. Nagu laseriga maandumisrajal näiteks. Samas huvitav kuidas need lidarid maanteel muude lidaritega "koostööd" teevad- kiirusmõõtjad, lugerid jne
26.03.2018 at 21:23 1 edit. Last edited 26.03.2018 at 21:26 by dodge525
Jesper
 
Isesõtva auto arutlused.
Sellelsamal "teatud kontingendil" on täna (ja ka tulevikus) võimalus näiteks parklas pidurivoolikuid läbi lõigata või kurvidesse õli maha valada :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2018 at 21:54
Märt
Isesõtva auto arutlused.
quote:
Jesper: Ma ise pigem pakun, et see on sellises lollis faasis, kus kõik ilmselged vead on juba kõrvaldatud ning iga järgmise leidmine muutub kordades raskemaks kui eelmise. Vaata kui rahulikult see juht-ülevaataja end seal autos telefoni näppides tundis, järelikult oli masin juba pikemat aega igavat ja sündmustevaeset sõitu teinud. Ma ilmselt oleks seal hoolimata oma üldisest optimismist päris tükk aega sellise näoga:


Ma nii iseseisva masinaga liikunud pole, Jeebu roolikeeramine jätab paljuski soovida, kuid adaptiivne kiirushoidik teeb oma tööd nii kenalt, et maanteel pidurit pole vaja enam näppida - eeldusel, et normaalne "jänes" ees on. Esialgu olin sarnase näoga jalg varmalt piduri kohal rippumas. Kui 4 kuuga mulkasi ei esine, hakkadki uskuma lollikindlat süsteemi :)


____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
26.03.2018 at 22:31 1 edit. Last edited 26.03.2018 at 22:32 by Märt
r.i.h.o
Isesõtva auto arutlused.
Mis moodi see lidar üldse töötab seal? Ma pean silmas just seda, et kuidas ja kas AI teeb vahet mingil tahkel objektil ja tihedal tolmupilvel või vastu sõitva rekka rataste alt tulnud vee laine.Miski pärast eeldan, et seda "ise sõitjat" on testitud ka tolmustes tingimustes ja talle on lubatud mõningaid nö takistusi ignoreerida. Mingis etapis oli arendajate väide peale õnnetust just see, AI ei tundnud objekti ära sest naine lükkas ratast enda kõrval. Ehk siis moodustas AI jaoks tundmatu kombinatsiooni.

____________________________
1,2 liitrit puhast powerit
26.03.2018 at 22:39
tfr
 
Isesõtva auto arutlused.
Hetkel üks aktiivsemalt ringlevaid naised-saunas-jutte on see, et kuna just äsja lõppes kohtuvälise kokkuleppega Uberi-Waymo kohtuasi, mille keskmeks oli tüüp, kes jalutas Waymost koos sealse lidari-arenduse-teadmisega Uberisse, siis oli sunnitud Uber lidarite kasutamise (ehk Waymo know-how kasutamise) lõpetama, ent masinate garaažinurka parkimise asemel otsustas loomkatsetada, kuidas ilma lidarita hakkama saab.
27.03.2018 at 08:51
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Isesõtva auto arutlused.   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.