register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Mootori vahetus   1 2  
Poster Message
vvt
  
Mootori vahetus
Täitsa kehtib kusjuures (eeldan, et neid mootorivahetusi tehakse just enim antud grupi sõidukitega).

https://www.riigiteataja.ee/akt/127042018002
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lisa1.pdf#

lk 98
quote:
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele mootorsõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist ning sellega ei muutu mootorsõiduki kategooria, on lubatud mootorsõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja massi erinevus 10 % valmistaja poolt ette nähtust.

Taoline jamps kehtis juba NSVL ajal, ma ei anna pead, kas % on täpselt samad, aga analoogsed piirangud on nt loetletud ka ühes venekeelses iseehitatud autode käsiraamatus, mis mulle kunagi kooliajal kingiti.
Samast muide leidis ka vastuse, miks NSVL-s ei toodetud kiireid sõiduautosid - võimsus oli mingi määrusega toona piiratud 50 hj täismassi tonni kohta (see puudutas ka iseehitatud autosid).

Edit: vaatasin ka järgmise lisa läbi, seal oli antud punkt samas sõnastuses.

Ühesõnaga, gen 3 F-body 170 hj Chevrolet 305 cid väikeploki asendamine 454 500 hj bigblokiga pole juriidiliselt täna kuigi lubatud. Kuna antud võimsuse ja mahuga mootorit pole tehases lihtsalt paigaldatud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.09.2018 at 14:11 2 edits. Last edited 26.09.2018 at 14:16 by vvt
Jesper
 
Mootori vahetus
Jah, aga minuarust kui hakata sedapidi pihta, et mis on ümberehitus ja mis nõuded jne, siis selle dokumendini enam ei jõua, vaid asi läheb otse üksiktüübikinnituse ja EL-i direktiivide peale välja. Praegu pole üldse aega järjekordselt seal lasus kaevata, seega las ta olla, ega BBC Corvette tõenäoliselt neile direktiividele ka ei vasta.

See protsendireegel oli mingis tüübikinnituse-eelses EL-i direktiivis sees, vabalt võis muidugi olla midagi sarnast nõuka ajal ka.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.09.2018 at 14:21 1 edit. Last edited 26.09.2018 at 14:21 by Jesper
vvt
  
Mootori vahetus
Selle rakendus on tegelikult olukorra lahendamine, kus sõidukile pole mingil põhjusel originaalmootorit (enam) saada ja tuleb paigaldada tehases mitte paigaldatud asendusmootor.
Sõidukite "tuunimisega" pole sel midagi pistmist, kuid vastavate (teatud riskiga ametniku jaoks) soovidega pöördujad on võimalik mugavalt tagasi saata.
See ka seletab, miks taolised ENSV aegsed asjad tänaseni kehtivad - ametnike hirmud on jäänud samaks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.09.2018 at 14:33
Jesper
 
Mootori vahetus
Jep, kui asja vaadata üleeuroopalises mastaabis, siis tuunimine suurema sõidurõõmu nimel on ainult pisike osa kogu ümberehituste spektrist. Peamine on ikkagi igasugu nišivajaduste katmine, stiilis et Alpides on vaja tuletõrjeautol turborõhku peale vändata, et mäest üles saaks, samamoodi peab kätetu inimese auto roolisüsteemi ümber ehitama, et ta sealt mäest alla saaks, jne jne jne. Lihtsalt kuna kõik inimesed on seaduse ees ikkagi niivõrd-kuivõrd võrdsed, siis samade normide järgi võib ka lõbusõiduks tuunida. See kõik on kokku üsna korralik tööstus, ja kuna igasugune mitmekesisus ja väikeettevõtlus on EL-is püha ja puutumatu, siis OEM-id ei tohi ka seal midagi rohkem kobiseda kui seda, et stiilis Brabus ei tohi mingist piirist alates oma mürsule enam Mersu märki külge kruvida.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.09.2018 at 14:47
vvt
  
Mootori vahetus
No meil on kogu aeg üks häda, et pole insenere, tehnikuid ja taolist rahvast, kõik puha humanitaar-bakad.
Kus need tehnikud siis tulevad, kui täna on motorolleri porilaua ringitegemine omavoliline ümberehitus ja isevalmistatud sääreväristaja (mille avastamisel minu lapsepõlves keeras miilits lihtsalt ventiilid välja ja saatis koju, säärekat ära ei võetud ja trahvi ei tehtud) on juba midagi kriminaalset laadi?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.09.2018 at 15:36
Jesper
 
Mootori vahetus
No milleks neid insenere koolitada, kui kodumaise karjääriredeli tipp on volkari esinduses aknast vaadata, et vellod töökojas sidurit tagurpidi peale ei krutiks või garantiina välja vahetatud roolilatti mustal turul maha ei äriks.

Ok, päris kõige tipumad saavad nüüd aknast vaadata, et vellod töökojas Ott Tänaku auto sidurit tagurpidi peale ei krutiks või roolilatti mustal turul maha ei äriks :D

Samas muidugi täna midagi sisepõlemismootori teemas nullist susima hakata on juba läinud rongi alla jooksmine, muu maailm on nii kaugel eest ära. Aga elektriga on kõik veel esimeses-teises ruudus, siin on võimalusi küll. Ja ma pole ilmselgelt ainus kes nii arvab, meie Formula Student sõidab ka juba mitu aastat särtsu jõul. Anoh see pole ilmselt enam õige teema ja foorum selleks jutuks...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.09.2018 at 15:49 1 edit. Last edited 26.09.2018 at 15:50 by Jesper
v6sa
Mootori vahetus
quote:
Jesper:
quote:

Fafafaa, ma läksin isegi neljaks aastaks kooli,
...

Aga mida SINA teinud oled, mitu mootorit vahetanud, ümberehitust ära vormistanud? Tühikargaja oled, vott.

Tubli oled! Tõsi, kerkib küsimus, miks ei tööta siis isand Jesper oma õpitud erialal LRB ja ei legaliseeri arutult võimsaid projektiile, vaid raiskab oma aega minusugstele tühikargajatele moraali lugemisele?

Ma tõesti ei ole ühtegi mootorivahetust legaliseerinud, sest pole seni olnud vajadust. Küll olen olnud abiks teistele dokumentide vormistamisel korduvalt. Tõsi, viimane oli paar aastat tagasi ja see oli lihtne diiseldus mudelisisese mootorivahetusega. Mitte 1xx kW katla asendamine 4xx tuumajaamaga.

Üksiktüübikinnituse protseduur annab põhimõtteliselt võimaluse suvaline asi maanteekõlblikuks legaliseerida, kuid selleks vajalike testide nimekirja tekitamine saab olema huvitav ülesanne LRB tehnoosakonna kodanikele: neilesamadele, kelle tegevusetust ja asjatundmatust te siin nii lahkesti (enamasti paraku täiesti õigusega) põhjate. Selleks see ÜKSIKtüübikinnitus ongi;)

Paluks minus mitte näha juhmi ja laisa ametniku advokaati - seda mitte. Aga väita, et pole võimalik, on vale. Küll on väga lähedane tõele väide, et pole rahaliselt otstarbekas;)
26.09.2018 at 22:39
Lowrider
Mootori vahetus
quote:
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele mootorsõidukile ette nähtule.

Kuidas seda nüüd tõlgendada? :)

Ärge näkku lööge kui liiga loll küsimus.
Võtame arutelu näiteks siis Camaro kere.

Kas:
1) "Sellele mootorsõidukile" ehk konkreetsele margile ja mudelile on valmistaja poolt läbi aastate ette nähtud palju erinevaid mootoreid. Ehk võta siis 3gen kamaarikule 427cid mootor '69 kamaariku pealt või LT4 mootor '18 ZL1 pealt.
2) "Sellele mootorsõidukile", ehk just seesama konkreetne xx-aasta Chevy Camarole vin-koodiga ********** on ette nähtud v6 mootor. Ehk et swappida võid vaid identse v6 mootori vastu, sest just selle Vin-koodiga autole on see paigaldatud.
3) "Sellele mootorsõidukile", ehk generatsioonile/keretüübile/aastakäigule? Ehk et kas 1gen, 2gen ja 3gen jne omavad kõik passis erinevat keretüüpi? Samas disaini facelift-iti ju pea igal aastal, kas sellest keretüübi number passis omakorda ei muutu? Et näiteks '68 ja '69 on veidi erinevad, aga kas passis kah?


3) tunduks kõige loogilisem, et konkreetse keretüübi järgi, aga kas see on ka seaduses lahti mõtestatud või on see igaleühele oma "tõlgendamise küsimus"? :)


27.09.2018 at 12:39
vvt
  
Mootori vahetus
Konkreetne tootmisaasta läheb arvesse, üleminekuaastal ka tüüp. Kui vahetad nende mootorite piires, mis konkreetsel aastal tehases paigaldati, on suht lihtne. Keerukamaks läheb siis, kui väljud sellest piirist. Neid % arvestatakse suurimast mootorist, mis tehases pandud on (praktikas on olnud ka kogu antud tüübi tootmise jooksul, mitte konkreetsel aastal).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.09.2018 at 16:07 1 edit. Last edited 27.09.2018 at 16:08 by vvt
DevilDeVille
  
Mootori vahetus
Varem juba maininud, et ark juhindub ennekõike aastast ja siis ehk ka hea tuju korral mudelipõlvkonnast. Mitte sellest, et mingi samanimeline asi on kunagi paganteabmillega tehasest tulnud. Sessuhtes tasuks kohe minna uurima, et tahan oma vöörivedusele kandekerega impalale sabaveduse raamilerajatu tehnikat panna, sest nimi on ju ometigi sama. Jne.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
27.09.2018 at 16:07
vvt
  
Mootori vahetus
Vanasti tehtud asju väga ei maksa eeskujuks võtta, ma olen näpu vahel hoidnud passi, kus 1,8 mootoriga 3se BMW aiste vahele on istutatud 3,5 liitrine R6 mootor ja see mootor oli ka passi kantud.
Tõsi tegemist oli mingi 90ndate sinise passiga ja tollal toimus igasugu asju (olen näinud ka maksupettuse eesmärgil genereeritud 1,5 mootoriga Ford Tauruse passi). Kunagi oli ju mingi maks cm3 pealt.
Eestis peaks olema üks Ferrari Testarossa koopia Pontiac Fierost. Arvake, mis selle passis kirjas oli? Pontiac Fiero Testarossa oli.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.09.2018 at 16:13
Maik
  
Mootori vahetus
seda fierot alles müüdi see aasta.

Tehniliselt täitsa õige passi kirjeldus , reg nr politsei poolt sisse lööb siis saab nii välimuse,kui ka tehnilise poole internetist kätte :P

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
28.09.2018 at 08:10
Raceboy
 
Mootori vahetus
Ma registreerisin oma Porsche 924 2,0liitrise vabalthingava asemele (92 kW) 944 Turbo 2,5liitrise turbomootori (162 kW), läksin lihtsalt kohale koos eelnevalt tehtud heitgaasi testi paberiga ja paluti näidata, mis mootori ma nimekirjast vahele panin. Midagi pobiseti stiilis, aga see on ju 924 ja mootor 944, siis ma lühidalt selgitasin, et need on samad autod kere poolest. Jäid rahule.

____________________________
www.vems.ee
29.10.2018 at 20:16
Kingfisher
 
Mootori vahetus
See Testarossa replica kuulub ju Fredy isale Edekule. Minu mälu järgi oli seal passis Ferrari Testarossa, aga kiluvatte oli vist ainult 101 kirjas :D

____________________________
'38 Ford V8 2dr sedan
'68 DeVille convertible
'69 el Camino
'72 el Camino (body)
'72 Buick Skylark
'88 Beauville Van 6,2d daily driver
01.11.2018 at 22:17
Henri_
 
Mootori vahetus
quote:
vvt: Vanasti tehtud asju väga ei maksa eeskujuks võtta, ma olen näpu vahel hoidnud passi, kus 1,8 mootoriga 3se BMW aiste vahele on istutatud 3,5 liitrine R6 mootor ja see mootor oli ka passi kantud.


Täpselt nagu minu 2000a BMW, vaheks see, et vahel on ametlikult 3,5 V8. Ametlikuks tehtud aastal 2016, legaliseerimise protsessi alustatud 2015.

Mina võtsin aluseks ainult keretüübi (E46), kasutades näidetena erinevatelt aastakäikudelt pärit autode informatsioone (kaal, võimsus, kubatuur). Aktsepteeriti, samamoodi nagu minule järgnenud sedaankerega E46 323, mis sai V8 passi ja tänaseks on vist selliseid veel 1 arvel.

Aga kui minu või Peebu (Raceboy) reaalseid kogemusi ei usuta, siis las olla.

Käisin ka Saue maanteeametis oma Chevrolet Express bussil värvi muutmas, beežist mustaks. Mees vaatas peale, küsis, et kas muid modifikatsioone pole, vastuseks sai, et pole ja jäi rahule. Uus pass väljastatud. Kõik tehtud umbes 10min jooksul, vastuvõtusaalis juhtus olema ka vaikne hetk. Kõige kauem võttis esmaregistreerijate järel väljas ootamine, et angaari pääseda. Tõenäoliselt järgmine liigutus on 5-kohalisest 7-kohaliseks regamine, eks näis kas õnnestub.

Senimaani olen saanud normaalse suhtumise osaks.

Ümberehitustaotlus tuleb esitada ENNE auto ümberehitust ja kui see lükatakse tagasi, siis mingeid sanktsioone järgneda ei saa. Sest sa pole asunud ümber ehitama. Mina sain positiivse otsuse taotlusele ja anti ajaraamistik, mille jooksul tuli esitada sinisesse angaari. KUID, sellel ajal ei saa vana info alusel enam uut TÜV teha, see info on süsteemi juba kantud, et ümberehitus käib. Vana TÜV kehtivuse lõpuni võis tänaval liigelda.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
30.11.2018 at 10:27 1 edit. Last edited 30.11.2018 at 10:41 by Henri_
Kingfisher
 
Mootori vahetus
quote:
Raceboy: Ma registreerisin oma Porsche 924 2,0liitrise vabalthingava asemele (92 kW) 944 Turbo 2,5liitrise turbomootori (162 kW), läksin lihtsalt kohale koos eelnevalt tehtud heitgaasi testi paberiga ja paluti näidata, mis mootori ma nimekirjast vahele panin. Midagi pobiseti stiilis, aga see on ju 924 ja mootor 944, siis ma lühidalt selgitasin, et need on samad autod kere poolest. Jäid rahule.
Nagu su jutust aru saab, siis ehitasid ümber enne kui auto ette näitasid. Sa siis mingit taotlust ümberehituseks üldse ei teinud?

____________________________
'38 Ford V8 2dr sedan
'68 DeVille convertible
'69 el Camino
'72 el Camino (body)
'72 Buick Skylark
'88 Beauville Van 6,2d daily driver
01.12.2018 at 08:53
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Mootori vahetus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.