register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Garaazi kütmine ?!   1 2 3  
Poster Message
charger
Garaazi kütmine ?!
No päris korstnaks on seda palju nimetada, ehitusobjektidel topitakse plekist ventilatsiooni spiraaltoru ots kuskilt läbi seina ja kogu lugu. Väga kuumaks ta ei lähe, umbes nagu autol summuti tagumine pool
11.12.2018 at 17:18
ivoalaska
 
Garaazi kütmine ?!
quote:
olevtoom:
quote:
ivoalaska: No mul korstnaga päris võimas puhur ja mingit erilist haisu ta ei erita...
Kas korsten läheb köetavast ruumist välja? S.t., kas sellise kasutamine eeldab mõningat ehitamist?

Täpselt nagu hr Charger kirjeldas, ventika toru läbi seina ja asi korras. Natukene nokitsemist vajas aga kokkuvõttes rahuldab minu vajadused kõige paremini.
Kusjuures, kui hakkasin kütteliiki valima, siis inimesed, kes õhksoojuspumpade hingeeluga kursis olid, ütlesid samuti, et suurele kehvasti soojustatud ruumile ei ole kõige parem valik õhksoojuspump.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
11.12.2018 at 19:02
ull17
  
Garaazi kütmine ?!
quote:
olevtoom: Seletage rumalale palun, miks diislikütusega töötav "kahur" on oluliselt parem gaasil töötavast? (Ei, ausalt, ma ei tea, kuid tahan teada).
Minu arusaamist mööda kasutavad mõlemad köetavas ruumis leiduvat hapnikku ning eraldavad süsihappegaasi ja vett, muutes seega köetava ruumi kliima üha halvemaks.
Tõsi, gaasi (oletagem, metaani CH4) põlemisel moodustub vesi 25 protsendi kütusega reageerimisel, diislikütuse korral (oletagem, et see on tsetaan ehk C16H34) aga ainult 15 protsendiga. Nii et natuke kuivem tulemus peaks olema.
Öelge nüüd, kas kvantiteet siin kvaliteediks muutub?
Ka puude põletamine ahjus põletab siseruumi hapniku. Kui aga kasutada raudahju ehk bursuikat, see punaseks ajada, põletab veel rohkem hapniku, aga ka kuivatab õhku.
Selgitan:
Üldjuhul gaasiga köetava puhuri põlemiskamber on otseses ühenduses siseruumiga, ehk puudub korsten. Gaasi põletamisel eraldub tunduvalt rohkem niiskust kui diiselkütte põletamisel. Muidugi gaas põletamine otseküttega ei tekita nii kiiret peavalu nagu diisel, aga päeva lõpuks on siiski pea jäme.
Ka diiselpuhurid (odavad) on otseküttega, aga sellist ei tohi siseruumis kasutada, sest hingad sisse põlemisjääke, mis lõppeb korraliku peavalu või isegi surmaga. Seega siseruumide kütteks võib kasutada vaid korstnaga diiselpuhurit, kus põlemiskamber ei ole siseruumiga otseühenduses vaid ventilaatori abil juhitakse ruumis olev õhk diiselkütust põletades kuumenenud põlemiskambri välis pinda mööda, mille tulemusena toimub siseõhu soojendamine. Läks veidi teaduslikuks, aga....
Mõlemad variandid on järele proovitud ning diiselpuhurit kasutatud igapäevaselt viieteist aasta jooksul külmal perioodil.... Diiselpuhuriga kütmisel ei tekkinud ruumi kondenseeruvat niiskust seintele, gaasipuhuriga aga rohkelt.


____________________________
Keretööd, värvimine. Tel. 56 90 10 90 Tartu.
11.12.2018 at 19:06
ull17
  
Garaazi kütmine ?!
quote:
Timo: Käisin täna tõin Veltist soojuskiirguri: Weltem WHO-175 . Võtsin nimme varuga. Täna sai natuke proovitud ka- esmamulje väga positiivne. Kohene soojus, suur võimsus, mitte mingit haisu, täisautomaatne. Hind küll krõbedavõitu, aga suht universaalne asi selle eest. Rattad all, liiguta kuhu tahes.
Eks homme näha ole. panen paariks tunniks mütsuma ja vaatab, mis korda saadab.

Kui saladus pole, mis selline seadeldis ka maksis?
Vaatasin tehnilisi andmeid ja pean tõdema, et minu korstnaga diiselpuhur sama võimas - 17 000kcal. Kütusekulu 1,2l või 2l tunnis, el. kulu ventilaatori peale olematu.
Miinus pooleks - ei ole automaatne, ventilaatorist tulenev vuhin, tarvis paigaldada korsten. Lihtsasti teostatav, saab kasutada ventilatsioonitoru.
Hind 400.-

Kel on vajadus ja huvi, võin ära müüa. Lisaks võin anda kaasa teise ,,kahuri" varuosadeks (põlemiskambri korpus läbi roostetanud).




____________________________
Keretööd, värvimine. Tel. 56 90 10 90 Tartu.
11.12.2018 at 19:43
Vanaisa
  
Moderator
Garaazi kütmine ?!
Lingil hinnad ju olemas? :lol
11.12.2018 at 20:16
Maik
  
Garaazi kütmine ?!
Lahe on see,et eile vaatasin seda juttu ja kuulutust ja täna nagu tellitud sponsitud sama asja reklaam facebookis kohe esirinnas.
Internet on ikka imeline :)

See gaasipuhurist eraldatav niiskus on suht korralik, sai paar kuud tagasi pulmade jaoks üks vana asi soojaks aetud ja 2x ..40kw? puhurit sai lastud käia oma 3-4h jutti.
Eesmärk oligi ,et saaks paksud seinad soojaks ja siis oleks tund või pooltest seal soe sees olla .

Sisse minnes läks pea kohe paksuks ja aknad olid kõik märjad. Kohe tuli õhutamine ette võtta.



____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
11.12.2018 at 23:30 1 edit. Last edited 11.12.2018 at 23:34 by Maik
dodge525
Garaazi kütmine ?!
quote:
Maik: Lahe on see,et eile vaatasin seda juttu ja kuulutust ja täna nagu tellitud sponsitud sama asja reklaam facebookis kohe esirinnas.
Internet on ikka imeline :)


Tee brauseri (veebilehitseja) vahemälu tühjaks (peale iga veebis käimist), võid kasutada incognito režiimi, private windowi (oleneb veebilehitsejast) või siis üldsegi tor-i.

Anonüümsust pole, kui ei pööra sellele tähelepanu, samas- elu koosneb ka muudest asjadest, kui koguaeg mõtlemisest (äkki keegi jälgib mind!!! )
12.12.2018 at 03:22
Maik
  
Garaazi kütmine ?!
Ma isegi ei näe seda negatiivsest vaatevinklist,sest see ju töötab.
Nii reklaami andja kasuks,kui samas ka tarbija kasuks...

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
12.12.2018 at 08:19
vvt
  
Garaazi kütmine ?!
Ostsin hiljuti enda ehitamisel olevasse kõrvalhoonesse (kus asub ka töökoda) ahju ja korstna. Võib muljetada.
Kaks väiksemat ruumikest kokku 32 m2 ja töökoda 70 m2.
11 kW bullejan tüüpi õhkkütteahi koos alusega ca 600 eurot, mis mõeldud 200 m2 ruumi - Polar AB-st
130/160 mm isoleeritud (isolatsioonikihiga) roostevaba moodulkorsten Koltsi Kaminatest ca 800 eurot (5 m, 90ne põlv, puhastusluugid).
Ma ei tea, kui hästi tööle hakkab, puid mul küllaga ja kogu aeg ahju täitmas ei viitsi käia ka.
Üles pole pannud, tundub, et kui olen hoone püsti saanud, saan ka selle ahju ja korstna püsti.
200 mm soojustusega puitkarkass hoone, ruumid 3 m kõrgused.

Saunade jms väikehoonetega olen kogenud, et enamik ahjutootjaid vassib andmeid - enamasti näidatakse köetavaid ruut/kuupmeetreid suuremana ja ahju võimsus enamasti siis, kui ahi on punaseks köetud (mida ükski ahi kaua ei kannata). Ekstreemne näide - 4 m2 leiliruumi (monteeritav freesprussidest saun) panin Harvia puukerise, millele lubas tootja 12-20 m2 leiliruumi. Tule taevas appi, kui hoida ahi täiega huugamas 4 tundi, saab leiliruumi 80 kraadi lõpuks sisse. Kaua siis läheks, kui oleks võtnud "tootja soovitatud" 8-12 m2 ruumi mõeldud poole pisema kerise? :uhoh

Muidugi on ka see oht, et kui satud mõne ausa ahjutegija otsa, siis ostad üledimensioneeritud ahju, mida poolkõvalt küttes on igasugu tahmakorgid korstnas jne. Mina veel õnneks pole sattunud, tootja lubatud m2-test poole suuremale mõeldud kütteallikas on enamasti hädapärast piisanud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.12.2018 at 18:43 1 edit. Last edited 12.12.2018 at 18:46 by vvt
charger
Garaazi kütmine ?!
Ilmselt ajad m³-ga segamini, enamasti antakse ahjude puhul ette kütte kuupmeetrid?
12.12.2018 at 19:15
madis
Garaazi kütmine ?!
Temperatuuritõus sõltub ahju võimsusest, ruumi välispiirde PINDALAST ja soojustusest.

Kuupmeetrid ja põranda ruutmeetrid on alati ligikaudne lähendus.

Ja kui leiliruum on betoonkuubik, laudis seinas, siis lähebki kaua soojaks.
12.12.2018 at 19:36 1 edit. Last edited 12.12.2018 at 19:36 by madis
dodge525
Garaazi kütmine ?!
...mina paneks selle bullerjani külge mõningad meetrid toru, mis siis kütaks paaki kõrgemal ja kust radikate kaudu vesi isejahtumise teel, ilma pumbata ja elektrikuluta, ringluse tekitaks (nii nagu vanasti ridaelamutes oli) Saab inertsust juurde ja ruumid ei jahtu kiiresti maha, lõpuotsa, ehk siis radikatest juhiksin veel põrandasse (peaks vast tulema piisavalt jahe juba) ja sealt bullerjani juurde tagasi. Eks paar reguleerventiili kulub ära ja natuke aega, et süsteem tasakaalukalt tööle saaks aga püsilisakuluallikaid ei lisanduks

ps vaatasin järgi lehelt
quote:
vvt:
11 kW bullejan tüüpi õhkkütteahi koos alusega ca 600 eurot, mis mõeldud 200 m2 ruumi - Polar AB-st
- see on mõeldud 200 cbm ehk kuupmeetri jaoks, st siis kui ruumide kõrgused on 3m siis nii umbes 66 m2 jaoks ehk siis sinu ruumide jaoks jääb vist väheks, mõtlemisainet on (oleneb ka mis temperatuuri soovid saada, kui kiiresti ja kaua "tahmanägu" mängida).
12.12.2018 at 19:57 2 edits. Last edited 12.12.2018 at 20:05 by dodge525
Maik
  
Garaazi kütmine ?!
No suur vahe on kas ahi on igapäevasel töös või kasutakse siis ,kui vaja on .

Vesipõranda küttega ei saa kuidagi asja kiirelt soojaks,tee või tina. Mingi 24h kütad lõdvalt ennem.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
12.12.2018 at 21:35
Valmet
 
Garaazi kütmine ?!
Vaidlevad siin inimesed kes pole diiselkiirgurit näinud.

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76
12.12.2018 at 00:07 1 edit. Last edited 17.12.2018 at 11:09 by Valmet
Marko L
 
Garaazi kütmine ?!
quote:
Pedaal:
quote:
Marko L: Ps soojuspumbad ei sobi külmade garaažide kütteks. Soojuspump eeldab +12-16 kraadi sisetempi et korrektselt tööle hakata.
Muidugi oleneb tootjast, mudelist, ja veel mõnest faktorist aga ideaalne ei ole. Pumbad sobivad püsiva temperatuuri hoidmiseks.
mingid puhurid on 100% kindlam valik + nende eelis kiirus ja võimsus.
Downside muidugi hais

Nüüd ikka palju seadmeid juba nn. Suvila režiimiga. Ehk hoiavad +8...+10 pidevalt ruumis.

Nn suvila režiim tundub tore asi aga reaalselt on väga kurnav pumbale. Võin mingit pehmet mürki võtta et kui panna soojuspump soojustamata garaaži ja nn suvila režiimi, on välisosa mõne tunni/päevaga jääpall ja sooja sealt ei tule.


____________________________
Ford Mustang Club Estonia
66" Ford F600
96" Camaro Z28
13.12.2018 at 10:21
Yll
Garaazi kütmine ?!
quote:
Marko L:
quote:
Pedaal:
quote:
Marko L: Ps soojuspumbad ei sobi külmade garaažide kütteks. Soojuspump eeldab +12-16 kraadi sisetempi et korrektselt tööle hakata.
Muidugi oleneb tootjast, mudelist, ja veel mõnest faktorist aga ideaalne ei ole. Pumbad sobivad püsiva temperatuuri hoidmiseks.
mingid puhurid on 100% kindlam valik + nende eelis kiirus ja võimsus.
Downside muidugi hais

Nüüd ikka palju seadmeid juba nn. Suvila režiimiga. Ehk hoiavad +8...+10 pidevalt ruumis.

Nn suvila režiim tundub tore asi aga reaalselt on väga kurnav pumbale. Võin mingit pehmet mürki võtta et kui panna soojuspump soojustamata garaaži ja nn suvila režiimi, on välisosa mõne tunni/päevaga jääpall ja sooja sealt ei tule.


Aga palun võta siis!Kui jutt käib kaasaegsest soojuspumbast,siis nii see ei ole,sest see sulatab automaatselt välisosa!Kui sa aga räägid kütmis funktsiooniga konditsioneerist(mida siin turul on laialdaselt soojuspumpade pähe müüdud)siis küll!
13.12.2018 at 12:43
BlueStang
 
Garaazi kütmine ?!
Kuskil nägin, et diiselpuhurit kasutati nii, et seade ise oli väljas ja puhuri suue oli läbi seina töökotta juhitud. et haisuprobleemi vältida.
Ise kahjuks diiselpuhuri hingeelu ei tea ja ei oska kommentaarida, kas sellest lahendusest haisu vastu reaalselt ka abi oli - samas diislihaisu polnud ruumis tunda tol hetkel.

Gaasiga pidi see jama olema (jällegi ise ei tea, aga kasutajalt info), et gaas tekitas póledes mingit jääkprodukti õhku, mis pani silmad meeletult kipitama (eriti põranda ligidal, aga ka üleval). Teine mure sellega, et gaas ise sisaldab niiskust ja lisaks siin juba kirjeldatud óhuniiskuse probleemile, pidid balloonid ise ka jäässe minema talvel, kui gaasiballoon óue on installitud?




____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.12.2018 at 13:50 2 edits. Last edited 13.12.2018 at 21:18 by BlueStang
Maik
  
Garaazi kütmine ?!
Tundub täiesti ebaloogiline ja mõttetu,gaas satuks ju ikka tuppa. Omast kogemusest ütlen,et eriti palju ta siiski heitgaase nagu ei tekita,
suures garaasis täiesti üleelatav.



Anyway, mul tekitas küsimusi hoopis see,et +10c hoidmine on õhksoojus pumbale kuidagi kurnav, minu loogika ei võta kuidas?
Mis vahet seal on? Null vahet peaks olema tavalise kütmisega. Keegi paneb siin segast...?
Et sinu arvates pannes resiimiks 22c , oleks VÄHEM kurnav kuidagi? Pigem ju vastupidi. Nõuan selgitust :)

Mul preagu ühes korteris on just selle +10c reziimi peal.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
13.12.2018 at 23:05 3 edits. Last edited 13.12.2018 at 23:06 by Maik
dodge525
Garaazi kütmine ?!
quote:
Maik: No suur vahe on kas ahi on igapäevasel töös või kasutakse siis ,kui vaja on .
..jah, just nimelt. Kui vaja teatud asjadeks ja mõneks tunniks siis on otsepuhur või kiirgur kuluefektiivsem, olenemata siis soojussalvestamise mahust ja võimalusest
quote:
Maik:
Vesipõranda küttega ei saa kuidagi asja kiirelt soojaks,tee või tina. Mingi 24h kütad lõdvalt ennem.
Soe põrand-= tervis, reaalselt igapäevalt pikemat tööd betoonil (vaevalt et autoremonikohas meil puitpõrandad on, pigem leidub veel muldpõrandaga kohti) tehes, peab natuke oma liigestele ja ka vanemas eas tervisehädadele mõtlema. Muidugi 20-selt sa ei mõtle, 30-selt teenid veel raha ja oled vaimu täis, 40-seltt lööb aga mõnel juba noorusevaimustuse tagajärjed välja ja hiljem saad haavu lakkuda ja võib olla isegi nii et auto juures enam kükitada ei saagi.
quote:
Yll
Aga palun võta siis!Kui jutt käib kaasaegsest soojuspumbast,siis nii see ei ole,sest see sulatab automaatselt välisosa!Kui sa aga räägid kütmis funktsiooniga konditsioneerist(mida siin turul on laialdaselt soojuspumpade pähe müüdud)siis küll!
See automaatne sulatamine teeb kaasaegsele efektiivusele 1:0 ära, eriti kui välitemperatuurid langevad. Kui just soojuspumba tuleb odavalt kätte, siis tasuvusaeg läheb ikka pikaks, eriti siis kui veel ise käpp pole ja paljusid töid sellega seoses peab sisse ostma.

Olen ühes laos, mingi aeg tagasi, gaasi otsekütet kasutanud. Mingi 4 kW toode oli ja niiskust tuli ikka küll, riiete ja kontidega tunned kui igapäevalt seal oled rohkem kui paar tundi. Ka oli kunagi kasutuses Ikarusi pealt diiselpuhur, soojuse saamise koha pealt tegi oma töö efektiivselt aga sellega kaasnev (jändamine, toss jne) ei tasunud tol momendil end eriti ära nii et pikalt seda ei kasutanud. Muidugi on aeg edasi läinud ja tehnika parem- diislelpuhuri tööpõhimõte pole aga muutunud. Gaasid vaja kindlasti välja juhtida, siis on sellise kiire, kohapealse soojenduse jaoks hea. Arvestada tuleb aga värske õhu juurdevooluga- et endal ka midagi hingata jääks kuna selle kasutus on suur (pole seda vaja et suur autoremontija sinna auto alla igavesti uninuma jääks)

Mis on juurde tulnud on erinevad kiirgurid- need tunduvad ka kuluefektiivsed olevat kohapealse, paari tunnise töö jaoks. On erinevaid paneele, mida saad kasvõi kolmhark valguse jala külge kinnitada ja nii saad nii valgust, kui soojust. On ka suuremaid aga põhimõte on olla otsekiirguse väljas, soojendab pinnad ja selga, ei kuivata käsi (nagu puhurid).
Kui aga selline koht, kus ikka 4-5 tundi päevas veedad või rohkem siis võiks soojust ikka ka salvestada, eriti kui põrandal palju nokitsemist on.
14.12.2018 at 08:27
v6sa
Garaazi kütmine ?!
quote:
dodge525:
quote:
Maik: No suur vahe on kas ahi on igapäevasel töös või kasutakse siis ,kui vaja on .
..jah, just nimelt. Kui vaja teatud asjadeks ja mõneks tunniks siis on otsepuhur või kiirgur kuluefektiivsem, olenemata siis soojussalvestamise mahust ja võimalusest
quote:
Maik:
Vesipõranda küttega ei saa kuidagi asja kiirelt soojaks,tee või tina. Mingi 24h kütad lõdvalt ennem.
Soe põrand-= tervis, reaalselt igapäevalt pikemat tööd betoonil (vaevalt et autoremonikohas meil puitpõrandad on, pigem leidub veel muldpõrandaga kohti) tehes, peab natuke oma liigestele ja ka vanemas eas tervisehädadele mõtlema. Muidugi 20-selt sa ei mõtle, 30-selt teenid veel raha ja oled vaimu täis, 40-seltt lööb aga mõnel juba noorusevaimustuse tagajärjed välja ja hiljem saad haavu lakkuda ja võib olla isegi nii et auto juures enam kükitada ei saagi.
quote:
Yll
Aga palun võta siis!Kui jutt käib kaasaegsest soojuspumbast,siis nii see ei ole,sest see sulatab automaatselt välisosa!Kui sa aga räägid kütmis funktsiooniga konditsioneerist(mida siin turul on laialdaselt soojuspumpade pähe müüdud)siis küll!
See automaatne sulatamine teeb kaasaegsele efektiivusele 1:0 ära, eriti kui välitemperatuurid langevad. Kui just soojuspumba tuleb odavalt kätte, siis tasuvusaeg läheb ikka pikaks, eriti siis kui veel ise käpp pole ja paljusid töid sellega seoses peab sisse ostma.

Olen ühes laos, mingi aeg tagasi, gaasi otsekütet kasutanud. Mingi 4 kW toode oli ja niiskust tuli ikka küll, riiete ja kontidega tunned kui igapäevalt seal oled rohkem kui paar tundi. Ka oli kunagi kasutuses Ikarusi pealt diiselpuhur, soojuse saamise koha pealt tegi oma töö efektiivselt aga sellega kaasnev (jändamine, toss jne) ei tasunud tol momendil end eriti ära nii et pikalt seda ei kasutanud. Muidugi on aeg edasi läinud ja tehnika parem- diislelpuhuri tööpõhimõte pole aga muutunud. Gaasid vaja kindlasti välja juhtida, siis on sellise kiire, kohapealse soojenduse jaoks hea. Arvestada tuleb aga värske õhu juurdevooluga- et endal ka midagi hingata jääks kuna selle kasutus on suur (pole seda vaja et suur autoremontija sinna auto alla igavesti uninuma jääks)

Mis on juurde tulnud on erinevad kiirgurid- need tunduvad ka kuluefektiivsed olevat kohapealse, paari tunnise töö jaoks. On erinevaid paneele, mida saad kasvõi kolmhark valguse jala külge kinnitada ja nii saad nii valgust, kui soojust. On ka suuremaid aga põhimõte on olla otsekiirguse väljas, soojendab pinnad ja selga, ei kuivata käsi (nagu puhurid).
Kui aga selline koht, kus ikka 4-5 tundi päevas veedad või rohkem siis võiks soojust ikka ka salvestada, eriti kui põrandal palju nokitsemist on.

Ja ongi kõik oluline öeldud.

v6sa@40+.ei.küki.väga...
14.12.2018 at 14:13
trs200
Garaazi kütmine ?!
Siin üks räägib aiast ja teine august. Kui ise ehitad garaaži või tootmishoone, siis muidugi paned põrandakütte ja kaabeltelevisiooni. Kui rendid harju keskmist hobigaraaži ehk varisemisohtlikku NL-aegset tööstushoonet kuskil kõrvalises kohas 1-kuulise etteteatamisajaga lepinguga, siis põrandaküttest võid und näha. Õhksoojuspump on ka kahtlane, sest kujutage ette, palju on 50-100m2 4-6m kõrguse hõreda soojustamata kuudi kütmiseks vaja küttevõimsust, et seal hoida sees selline +10-15 kraadi?! Selline pump ise maksab juba vene keeles ja 24/7 järgi hoida on pehmelt öeldes ebamõistlik.
16.12.2018 at 16:09
Draakon
Garaazi kütmine ?!
Puidukütte puhul on variant raudahi milles on läbivad torud ja sabas ventilaator (õhukuumutaja või air heater - paremat vastet ei leidnud). Erinevalt Bullerjanist peaks suhteliselt kiirelt ruumi soojaks kütma. Alfa-Therm toodab taolisi asju aga kindlasti on tootjaid veel.

____________________________
F.T.W.
17.12.2018 at 19:38
FORDIMEES
Garaazi kütmine ?!
Tere.
Lugesin neid postitusi ja ei ole nõus nendega,kes laidavad maha soojuspumba. (õhk-õhk)
Pump peab olema lihtsalt korralik,minul vist oli 6kw,kui mälu ei peta.
Täisautomaatne,ka filtreid puhastab ise.
Paigaldatud sai mingi 2007 a,töötab siiani,maksis ka tollal 23000 krooni.
Ruum L tähe kujuline,paigaldatud puhuma pikisuunas,labad liigutavad veel automaatselt alla-üles ja kõrvalsuunas.
Pikem ruumi osa 4,5 m kõrge,4,8m lai,10m pikk,lühem ruumi osa 3,8 m kõrge,6m lai ja 8,2m pikk.
Muidugi on ruum normaalselt soojustatud.Ülestõstetavaid uks kaks,üks 3,8*3,6m ja teine 2,8*2,6m ,viis akent nii 1,5m2 suurused (paketid).
Pump on mingi Arctik variant.
Kui väljas on kuni -20c ,siis sees hoiab pluss 15 kogu aeg,kui kuni -10,siis võid kas või 22c peal hoida(liiga palav töötamiseks,paras on 16-18).Kui kunagi aastaid tagasi oli nädal aega öösiti -32c, päeval -24c,isegi siis püsis 8-10 soojakraadi sees.
Olemas ka bullerjan,kus põletan ära kõik varuosapakendid,nimetan seda hellitavalt jäätmejaamaks,seda pidevalt ei küta.
Suur pluss on täielik automaatika,ole või nädal ära,tuled ruum soe ja remontivajavad autod ilusti kuivad.
Voolutarve 150-280 euri kuu,oleneb välistemperatuurist.
Lisaks see mõnu,et kui suvel väljas pluss 30,siis on jube mõnus sees töötada 20 kraadises ruumis ,töötab ta ju ka kondina.
Kullerid ei taha mitte ära minna,samuti kliendid tahaksid heameelega remondiajaks passima jääda.
Seega,kui hoolid mugavusest,valikindlasti soojuspump aga korralik.
Muidugi ei sobi ta sellisesse garaazi,kes tahaks selles ruumis midagi värvida sest värvitolm ummistaks filtrid.
19.12.2018 at 21:37
FORDIMEES
Garaazi kütmine ?!
PS.
Eelmises postituses unustasin mainida,et kõrgemas ruumis on lae all tiivik,mis ajab õhu vaikselt ringlema.
19.12.2018 at 21:39
r.i.h.o
Garaazi kütmine ?!
30m2 betoon paneelidest garaaz, tuul läbi ei puhu. Uks hõreda võitu ja seepärast sinna on ette riputatud koormakate. Küttekolde ülemisest osast läbi pandud neli 60mm teras toru, millest siis väike 5w ventikas õhku läbi puhub. Kütan kõigega mis põleb, valdavalt puidu jäätmed, vana mööbel jne.
Eile tegin tegin jälgitava katse, sisenedes ruumi, temp 1c, 30 minuti pärast 7c, mütsi sai juba peast ära võtta. Tunni päras ca 14c, jope sai seljast võtta ja dresspluusi väel edasi toimetada. Kahe poole tunni pärast temp 18c, keha ülemise poole jaoks väga mõnus temp töö tegemiseks aga varbad reaalselt külmetasid juba, kuigi töölaua ees on vaip maas siis külm betoon põrand hakkab jalgadele.
Termomeeter asetses umbes silmade kõrgusel. Kütsin purukuivade mööbli jääkidega ja umbes iga 10-15 minuti tagant tuli kütet lisada. Käisin täna hommikul uuesti garaazist läbi ja temp oli langenud 3c juurde. Ahjul muidugi siibrit vahel ei ole aga ehk siis ventileeribki ruumi kuivaks.
Käin garaazis midagi pikemalt tegemas vast korra nädalas.
Eelis: ei maksa mulle midagi ja igasugu rämpsust saab kasulikult lahti.
Negatiivse poole pealt: Ühes garaazi servas on 2 m2 jagu pinda kütte all ja teisel pool 1 m2 pinda ahju all kinni.




____________________________
1,2 liitrit puhast powerit
19.12.2018 at 00:32 1 edit. Last edited 19.12.2018 at 00:34 by r.i.h.o
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Garaazi kütmine ?!   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.