register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Millist väikeplokki eelistada?  
Poster Message
algaja
Millist väikeplokki eelistada?
Lühidalt lahti seletada siis oleks tarvis lihtsat karburaatoriga v8 mootorit kuni 350 töömahuga ehk 5,7l meie mõõtühikutes.
Kuna aga meil sellist kraami praktiliselt ei liigu siis tundub lihtsa lahendusena osta mingi sobiva mootoriga auto, millest enam autot ei saa ja sealt mootor võtta.
Millise tootja mootor oleks aga laialt levinud, lihtsalt hangitavate varuosadega ja tulevikule mõeldes omaks ka väikest varu ägedamaks ehitamiseks?
Chevy, Ford, Chrysler või midagi neljandat?
Valikus muidugi eriti midagi pole peale Chevy vani, väga väsinud El Camino ja Oldsmobile perevaguni ning Fordi kastika.
Suurim hirm ongi, et võtame mingi sellise mootori toorikuks millele pole juppe saada mõistliku rahaga või on plokk lihtsalt mingi eripäraga mis teeb selle ehitamise väga kalliks või lausa võimatuks.
Seega ehk keegi kes Inglise keeles tugev on juba uurinud elu sellest vaatenurgast või selliste erinevate mootoritega tegelenud ja mingid eelistused välja kujunenud?

12.03.2019 at 09:07
RocknRattler
Millist väikeplokki eelistada?
Siin pigem loeb kuhu ja millise transmissiooniga see mootor läheb?
Minu isiklik arvamus, osta juba valmisehitatud auto või lihtsalt 5.7 mootoriga isendi nö proovimiseks.
Esiteks proovides miskit 5.7 võib juhtuda, et tahad võimasmat või veidi edasiarenenud, ökonoomsema mootori pritsega.
Teiseks valmisauto ostes hoiad oma aega, raha ja seega entusiasmi kokku.
See on lühidalt, kui tahad põhjalikumalt teemasse süveneda siis foorum sulle abiks:)


____________________________
fast´n loud
12.03.2019 at 09:57
anryo
  
Millist väikeplokki eelistada?
Milline on hinnaklass? See paneb palju paika.
Mõistlik on osta võimalikult tänapäevane ja komplektne mootor. Rootsis nt. on palju lammutusi, kust saab mootor-kast-aju(-tagasild) kombosid osta

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
12.03.2019 at 11:16
hrt6nis
 
Millist väikeplokki eelistada?
Lisaks eelnevale et kui eelarvet arvestada siis tuleb sinna igasugu muid kulusid juurde.
Näiteks:
mootori kinnitused,
uuema EFI puhul ilmselt teine kütusesurve mis nõuab uut pumpa, tagasivoolu, surveregulaatorit. Karbussiga olenevalt uuest autost lihtsam.
Mis moodi hakatakse EFI süsteemi juhtima? - originaal aju vaja üle kirjutada, kas käigukast on elektroonikaga
Roolivõimendi, generaator, AC ilmselt peaks tulema koos uue mootoriga
Väljalaske ehitamine
Kas auto kellaplokk peab hakkama lugema uue mootori pöördeid, õlirõhku, temperatuuri või tahad mingid uued kellad kuskile autosse riputada. Enamasti andur ja kell käivad paaris
Uus kardaan
Kas uue mootori õlipann mahub uue auto esisilla "kõrvale". Truckidel ja sõiduautodel võivad V8 masinatel samal mootoril need erimoodi olla. Mõistlik kohe õige mootor leida.
Mootori kõrgusgabariit haakub eelmise punktiga.
jne jne

Need on mõned puktid mis kohe meelde tulid ja mis tasub ilmselt läbi mõelda. Samas kõik need ülal toodud punktid ei pruugi kõigile olulised olla.

12.03.2019 at 13:13
anryo
  
Millist väikeplokki eelistada?
Üks näide, mis silma jäi:


https://www.blocket.se/orebro/LS2_med_T56_84143749.htm?ma=1

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
12.03.2019 at 15:17
dodge525
Millist väikeplokki eelistada?
Mul on pakkuda '88 van pealt maha tulnud 318CID ( 5,2L ) Dodge mootor, seal oli küll TBI peal aga sinna vist karburaatori istutamine pole ka probleem sest karburaatoriga isendid olid vist kuni 86 või 87 ni (oleneb mudelist). Kirjandust ka antud mootori kohta kui huvi on. Roller cam, varu millegi tegemiseks peaks ka olemas olema, suure vani peal sõites jõuprobleemi polnud.
12.03.2019 at 00:10
DevilDeVille
  
Millist väikeplokki eelistada?
Kõige soodsamad hobused tulevad SBC seest ja moodsatest asjadest on LSx arhitektuuriga asjad mõistuslik valik. Samas fjordile paneks pigem fjordi ja rüüslerile rüüsleri mootori.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
13.03.2019 at 02:50
algaja
Millist väikeplokki eelistada?
Olles nüüd paar päeva uurimistööd teinud on jäänud mulje, et kõige mõistlikum on Chrysleri mootor sest sellele on saada kõike sõna otseses mõttes ja jupid on kõige soodsamad.
Samuti peaks olema tegemist kõige kergema ja kompaktsema mootoriga.
Pritsemootorit aga ei taheta sest auto on 80 algusest ja sinna sobiks karburaatoriga asi visuaalselt paremini.
Väga võimsaks ehitada aga polegi erilist mõtet vaid 300hj võiks saada ka uue sisselaske, neljalõõrise karburaatori, alumiinkaante ja mõningase surveastme ja kanalite näppimise ning nukkvõlli vahetusega.
Töömahuga ei saa ka priisata sest legaalsuse jaoks ei tohiks töömahtu ja muid näitajaid ületada.
14.03.2019 at 09:43
savi
Millist väikeplokki eelistada?
Mingi EFI süsteem võiks asendada karpat. Teeb elu palju lihtsamaks. Ei pea ise segu näppima, lubab monitoorida erinevaid näitajaid ja juhtida vajadusel ka näiteks jahutuse vente. Paremast kütusekulust või lisandunud jõust ma ei räägi.
14.03.2019 at 10:43
wagoneer
Millist väikeplokki eelistada?
Pane karpa asemel EFI. US-parts pakub Fitech-i toodangut. Need paistavad võhikule karpa moodi välja ka. Samas on ta isemõtlev ja tuunitav. Võimalused suht laiad.Karpa on lahe,aga peavalu on rohkem kui tahaks. Eriti kui muudad mootori parameetreid. Pole hetke hindadega kursis,aga korralik karpa/sisselase vist suht samas hinnaklassis on kui EFI asjad. Ma oma GTO-l ka karpa minema heidan ja Fitech-i toodangu peale panen.

____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
14.03.2019 at 13:19
savi
Millist väikeplokki eelistada?
Fitechil pidid olema kvaliteediga seotud probleemid (e.g. trükkplaadilt lahti murduma kippuvad ühendused jne). Holley Sniper EFI on praeguseks täpselt samas hinnaklassis. Ise läksin seda teed ja tagasi pole vaadanud. Muidugi mul avaldusid ka mõningad huvitavad probleemid nagu et ekraan jalutab vahepeal ise menüüs ringi kuna ekraani korpuse plastik surub äärtest ekraanile.
14.03.2019 at 14:16
kaedoo
 
Millist väikeplokki eelistada?
Kuna olen SBC omanik siis sama valik aga alla 350 ära võta. Teiste tootjate toodangut ei tea, küsi näiteks Erkki Engeneeringust, Ta on taastanud ja ehitanud paljusid mootoreid.
15.03.2019 at 23:19
vvt
  
Millist väikeplokki eelistada?
Kui rahakott kannab, võiks eelistada Chevrolet LS tüüpi mootoreid, mida uuem seda ägedam.
Seal on palju tuunimisest juba tehases tehtud ja vanade padadega on taoliste jõunumbrite saamine kodusel viisil juba keerukas.
Ja nendele on olemas ka komplektid ümberehituseks nr karburaatorile.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
01.04.2019 at 11:09
Olds
  
Millist väikeplokki eelistada?
quote:
savi: Fitechil pidid olema kvaliteediga seotud probleemid (e.g. trükkplaadilt lahti murduma kippuvad ühendused jne). Holley Sniper EFI on praeguseks täpselt samas hinnaklassis. Ise läksin seda teed ja tagasi pole vaadanud. Muidugi mul avaldusid ka mõningad huvitavad probleemid nagu et ekraan jalutab vahepeal ise menüüs ringi kuna ekraani korpuse plastik surub äärtest ekraanile.
Väga õige jutt- Fitech tuli turule "olematu hinnaga" ja ajas kurjaks mitmed suuremad brändid kaasaarvatud FASTi, kust see info mulle ka lekkis, kuna oleme FASTi ametlik maaletooja. Sellega seoses nii Holley kui FAST langetasid on EFI komplektide hindu veidike. Fitech on nagu odav hiina rehv- võid saada toimiva asja,või siis täieliku peavalu. Nende komponendid on turu odavaimast otsast, koostöö kvaliteet on olematu ja tehniline tugi pidi samuti kahte jalga lonkama. Seega soovitan mitu korda mõelda ennem kui hinnast pimestatult seda brändi ostma tormate

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
01.04.2019 at 13:02
vvt
  
Millist väikeplokki eelistada?
Miks neid tundmata loomasid otsida? Tänu eurotuuningule on ju Eestis täiesti arvestatav knowhow olemas igasugu erinevate progeajudega. Kui algne pada on EFI-ga (nt LS1), siis pole see paigaldus ka mingi kosmoseteadus, sest põhiprobleem ja -maksumus on erinevad sissepritse andurijubinad, mida sünnist karpamootorile võib olla päris keerukas paigaldada? Mingid VEMSid, Megasquirtid ja asjad - autod ju igapäevaselt sõidavad ja neid on kõvasti rohkem kui USA/hiina süsteemidega.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.04.2019 at 11:22
max
Millist väikeplokki eelistada?
LS mootor on ainuke mõistlik alternatiiv, kui mootorit üldse pole (või olemasolev on läbi) ja eesmärk on ka töökindlat, arvestatavat jõudu saada. Lisaks on tehase ajul väga head modifitseerimise võimalused.
02.04.2019 at 14:20
vvt
  
Millist väikeplokki eelistada?
Nende LSx mootorite ainuke miinus on krõbedavõitu hind, ka siin maksavad peetud mootorid päris mitu tuhat, Soomes US Partsis olen näinud vanema tüübi (LT1 eelset) 350 uut crate mootorit 2500ga.
Eks sellest ka kihk saada odavamalt läbi (ja pärast tuunimisele kulutada ülejäänu ja rohkem kah). LS mootorid on popp vahetusmootor ka mitte-USA autodele, sest mootor on suhteliselt kerge, kompaktne ja need suuremate numbritega LS-id on näitajatelt päris võimekad, kuid samas töötavad tühikäigul vaikse surinaga, ei turtsu ega plärtsu ja ülevaatusel täidavad euro saastenorme kah.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.04.2019 at 15:02 3 edits. Last edited 02.04.2019 at 15:06 by vvt
max
Millist väikeplokki eelistada?
Hind võib ostes tõesti kõrgem olla, aga tasub kaaluda vastavalt eesmärgile. Nt cruiseril on mulksuv V8 omal kohal ja sinna pole LS-il võib-olla tõesti mõtet. Kiiremapoolsel muskelautol, mis palju tänaval liigub, samas mõistlikku alternatiivi peale LS mootori pole. Kohe seletan.
1) Et saada vanast mootorist LS-ile sarnane võimsus, tuleb mootoris kõik peale ploki välja vahetada. Ka viimast tuleks Soomes kalli raha eest töödelda. Crate engine ostmine teeb sama välja.
2) Suurema nukaga karpamootori seadistamine selliseks, et see iga ilmaga ja igal režiimil optimaalselt töötaks, on tohutu töö ja lisaks on vaja osta pool Summitit koju - düüsid, kiirenduspumba nukad, metering plate'id, PV membraanid, jagaja vedrud ja muud jagaja töngad, mis süütekõverat lasevad seadistada jne jne. Alternatiiviks on muidugi proge süüteboks ja mingi aftermarket TBI, aga siis on hinnaklass LS mootori oma ja ikkagi on sul oluliselt viletsama disainiga mootor kui LS.

Tom Nelson LS mootoritest:
03.04.2019 at 18:39
vvt
  
Millist väikeplokki eelistada?
See on vana häda, et ostumootori hinnasilti näevad inimesed kohe, kuid mootori ehituse kulud selguvad hiljem. Sellest ka valikud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.04.2019 at 15:10
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Millist väikeplokki eelistada?  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.