register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chrysler Vision ´96  
Poster Message
Sturm
Chrysler Vision ´96
Sai siis laiskus kokku võetud ja teema tehtud, võibolla kellelgi huvitav lugeda. Esmalt pikk sissejuhatus, lugemine on vabatahtlik :)

Miks siis selline auto?

Esiteks tunnistan ausalt, mulle meeldivad sedaanid (sh ka sedaani ja luukpära ristsugutised). Pole vast saladus, et tänaseks päevaks on sedaanide hiilgeajad minevikku jäänud. Kuigi turul olevate sedaanide koguarv on selgelt vähenenud, on õnneks lisandunud juurde head kraami, millal nt olid viimati Alfa ja Peugeot (seda siis Giulia ja uue 508 näol) nõnda isuäratavad kui praegu, rääkimata veel Kia Stingerist. Kahjuks on üsna kokku kuivanud valik USA tootjate poolt. Kolme Suure valikus on hetkel üheksa taolist autot (tegelikult küll ka Ford Fiesta sedaan ja Chevy Sonic, kuid jääme siiski järgneva üheksa juure) - Buick Regal (meie Insignia), Chevy Malibu, Cadillac CT5, Cadillac CT4, Ford Fusion (meie Mondeo), Lincoln MKZ, Lincoln Continental, Dodge Charger, Chrysler 300C. Teoorias on veel saada ka Chevy Impala, Cadillac CTS ja CT6 (tootmine jätkub Hiinas, väike võimalus, et müük USAs jätkub ja autod tulevad edaspidi sealt), kuid nende tootmine on lõpetatud ja saadaval vaid laoautod. Suvel pidavat tõmmatama kriips peale ka Fusioni ja MKZ tootmisele. Lihtsalt näitena, aastal 1993 võis valida kuue sedaankerega Buick mudeli vahel - Skylark, Century, Regal, LeSabre, Park Avenue, Roadmaster.

Teiseks, see vast isegi olulisem, autod mis kuulusid kunagi meie tänavapilti, on muutunud harva esinevaks nähtuseks, mõned peaaegu täitsa kadunud. Corvetted, Mustangid, Fleetwoodid jne - kõik väga toredad ja veelgi toredamad autod, kuid ajaloo ``prügikastist´´ on need päästetud. Ütleme nii, et kuigi suvel on alati tore E30 Bemareid tänaval näha, isegi kui näeb neid viis tükki päevas, siis eriti rõõmsaks läheb meel nähes mõnda omaaegset kangelast nt Ascona, Rekordi või Granada näol.
Selle põlvkonna Chrysler Concorde/Dodge Intrepid/Eagle Vision toodeti kokku natukene üle miljoni, kuid nt sama ajastu Corvettest märgatavalt väiksema survival rate puhul võib vast üsna kindlalt väita, et viimaseid on kordades rohkem säilinud.

Chrysler Concorde/Dodge Intrepid/Eagle Vision on omavahel üsna sarnased, erinevus eelkõige välimuses. Concorde ja Intrepid olid saadaval nii käiguvalits roolisambal kui ka keskkonsool ja seal asuva käiguvalitsaga, Vision vaid viimasega. Valikus olid kolm vedrustust - base (mugavaim), Touring (sportlikum), Performance (sportlik). Esimesed kaks saadaval Concordel, kõik kolm Intrepidil, viimased ka Visionil. Chrysler soovis antud mudelit ka Euroopas müüa, valis selleks loomulikult antud kolmiku sportlikuima mudeli, nimelt siis Vision. Müüdi seda Euroopas Chrysleri nime all. Euroopas oli saada vaid võimsam 3.5 24V mootor. Vedrustuse kohta ei oska kinnitada, kuid vast tulid need kõige kangema vedrustusega.

Aga nüüd konkreetsest autost ka.

Aeg-ajalt saab müügikuulutusi järgitud ning ikka ja jälle jääb midagi silma mis tuleb koju tuua, olgugi et vajadust kui sellist pole. Ka see auto jäi täitsa juhuslikult silma, mõeldud et miks mitte, pole sellist kunagi olnud, võiks ju ära proovida.

Mõned pildid ka. Momendil rohkem kirjutada ei viitsi, järgmises postituses juba rohkem antud auto koha... mis meeldib, mis tehtud, mida plaanis teha jne.










____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
27.03.2020 at 00:00
mrtn
Chrysler Vision ´96
Täiega lemmik. Kaunis nagu nool. Sa 90ndatel unistatud küll.
27.03.2020 at 01:02
Vanaisa
  
Moderator
Chrysler Vision ´96
vaatan aknast välja ja pean nentima et Kotka Visiooni tehti ka kupeena :)
28.03.2020 at 09:27
Nicholas
Chrysler Vision ´96
Oli ka minu suur unistus, meeldib senini :)

____________________________
Ford Mustang LX ‘88
Ford Mustang Bullitt ‘08
Dodge Challenger ‘15
28.03.2020 at 10:32 1 edit. Last edited 28.03.2020 at 10:36 by Nicholas
peep
 
Moderator
Chrysler Vision ´96
Meenutab kuidas omal ajal suu hakkas vett jooksma midagi sellist tänaval sõitmas nähes, kui isiklike võimaluste maksimum oli plaan null viiele null seitsme stanged paigaldada vms.. :D Jõudu-jaksu vanakese eest hoolitsemisel !
28.03.2020 at 10:48
mrtn
Chrysler Vision ´96
Kui keegi tahab kogu täiendada, siis Saksas on üks peaaegu uus (43K ls) müügis: Chrysler Vision 3.5 V6 211PS

28.03.2020 at 11:49
Sturm
Chrysler Vision ´96
Tänud meeldiva tagasiside eest!

Tõesti, selle auto disaini puhul (mille algeid võis avalikkus näha Lamborghini Portofino ideeautol) on meeldiv tõdeda, et loojatel oli soov luua midagi enamat kui lihtsalt neli ratast ja kere mis kaitseks vihma ja tuule eest.

Selle autoga sõitmine toob ikka ja jälle meelde selle kurva asjaolu, et tollal vanasti (eriti usakate puhul) sai ennast roolis palju mugavamalt tunda. Pikem teljevahe on mugavuse osas küll oluline komponent, kuid ka laiuse osas ei tohiks järeleandmisi teha. Võibolla on asi minus, kuid mulle meeldib põlved laiali autos istuda.
Nt just pärast Chryslerit 7-seeria (F01) BMW-sse istudes tundsin, et midagi on nagu väga valesti. Sai pulli pärast võetud mõõdulint. Tulemus oli järgnev: Chrysleri iste on ca 7 cm laiem. Kuna BMW istmeääred on kõrged, siis tunde järgi on see veel kitsam. Sai ka ära mõõdetud laius põlvedele, ehk siis uksest keskkonsoolini. Chysleri puhul on ca 10 cm jagu rohkem ruumi põlvedele. Kuid ka siinkohal on üks Aga. Nimelt 7-seeria puhul on mõõdetud tulemus maksimaalne reaalsus, sest ühelt poolt piirab uks, teiselt poolt kõrge keskkonsool. Samas Chrysleril on keskkonsool nõnda madal, et vabalt võib põlve selle kohale liigutada, seega sõltuvalt parema jala asendist veel mingi 5-10 cm ruumi juurde võita.

Kui jutt juba istmetele läks, siis antud autol oli juhiistmel üks seljatoe raam ära murdunud. Keevitamine oli kogu selle protsessi lihtsaim osa. Üks istme kinnituspolt oli seina küljest lahti roostetanud ja kukkus põrandal asuvasse pesasse, siis tuli seda ca tund aega sealt magnetiga välja õngitseda :)



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
28.03.2020 at 22:13
ivoalaska
 
Chrysler Vision ´96
Võin nüüd sajaga mööda panna aga kas esimesed istmed on ikka originaalid? Muidu olen omanud kunagi selle auto sõsarat Concorde ja oli igati mugav liikur, tänase päevani nutan taga :)
My bad, tundub, et mingid veidrad katted on istmetele peale tõmmatud.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
28.03.2020 at 23:40 1 edit. Last edited 28.03.2020 at 23:45 by ivoalaska
Jarmo
  
Chrysler Vision ´96
quote:
mrtn:Sai 90ndatel unistatud küll.

Lahe pill jah. Mul selle konkreetse kuulutus jäi ka silma ja viimaste aastatega on suhtkoht huvi hakanud pakkuma igasugused säärased veidrad pillid.
Veidrikud ongi cool'id :)


____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
29.03.2020 at 12:39 1 edit. Last edited 29.03.2020 at 12:39 by Jarmo
Sturm
Chrysler Vision ´96
Hea selliste autode juures on see, et kui kunagi ei võimaldanud rahakott neid soetada, siis nüüd kui uued autod eriti pinget ei paku (räägin siinkohal endast), võiks taolisi ``vanureid´´ terve hoovi täis osta... oleks vaid aega kõigiga tegeleda ja neid kuskil talvel hoiustada.

Antud auto seisukord on üsna viisakas, võttes arvesse vanust ja viimased 13 aastat Eestis viibimist. Ka põhja alt on päris hea seda vaadata. Positiivne on ka see, et kõik vajalikud lisad on olemas, st el. aknad, el. istmed, püsikas, luuk, kompu jne, ning need ka kõik töötavad (vaid parempoolses esiukses on mingi jama kontaktiga, ei tööta selle aken, peegel, lukk, valgustus). Ka peeglid päikesesirmides on terved, saab vastavalt soovile valgust eredamaks ja mahedamaks reguleerida.

Vahetanud olen mootoriõli ja filtri, kütuse- ja õhufiltri. Küünlad on uued ja kuna üks küünlajuhe oli kehvas seisus, siis said ka kõik küünlajuhtmed uued. Pidureid sai hooldatud.
Ostes oli autol roolikate ja esiistmete katted. Roolikate lendas kohe suure kaarega prügikasti. Istmekatteid on üldiselt kahte tüüpi -rohkem rõvedad ja vähem rõvedad. Kuna antud autol olevad kuuluvad viimasesse kategooriasse, siis on need hetkel veel autos, sest juhiistme üks nurk on katki ja tuleb mõelda mis oleks säärases olukorras parim lahendus. Tagumised istmed on okeid.



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
29.03.2020 at 13:55
Sturm
Chrysler Vision ´96
Käigukast sai samuti uue õli, täpsemalt siis MOPARi ATF+4 type MS-9602.



Üks pilt ka enne filtri eemaldamist.




____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
06.04.2020 at 20:07
antennimees
 
Chrysler Vision ´96
Ma miskipärast arvan et sa tead aga ikkagi mainin, sellel autol on difriõli eraldi. Kontrolli igaks juhuks ma usun, et seda pole keegi vahetanud. Difri küljepeal on 2 punni sissevalamise ja väljalaskmise omad.

____________________________
'04 Chevrolet SSR & '96 Buick Roadmaster STW
06.04.2020 at 20:55
Sturm
Chrysler Vision ´96
quote:
antennimees: Ma miskipärast arvan et sa tead aga ikkagi mainin, sellel autol on difriõli eraldi. Kontrolli igaks juhuks ma usun, et seda pole keegi vahetanud. Difri küljepeal on 2 punni sissevalamise ja väljalaskmise omad.

Sellega kursis, tänud.

Auto tuli ostes naastrehvidega ülal piltidel olevatel valuvelgedel. Kuigi olen valuvelgede osas vägagi valiv ja autoga kaasa tulnud veljed muljet ei avaldanud, sai aja jooksul nendega siiski ära harjutud. Kuna suverehve oli niikuinii vaja, siis sai siiski sihiks võetud ka teine jooks velgi. Olid mõned aftermarket mõtted, lisaks ka originaalid, sest see säbruline disain on alati meeldinud. Juhuse tahtel oli üks jooks originaale saada, seega sai otsus nende kasuks langetatud.

Mõned nädalad tagasi hakkas aku tuli põlema, õnneks koju vedas välja. Generaatori harjad sai vahetatud.
Aprilli lõpus sai ka värske ülevaatus tehtud.

Nüüdseks on auto minu omanduses olnud natukene üle kolme kuu. Kasutust leiab vähe, kuid keskmiselt korra nädalas saab ikka mõni pikem sõit tehtud. Kokku on sõidetud kilomeetreid kogenenud natukene üle tuhande.




____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
06.05.2020 at 23:37
Sturm
Chrysler Vision ´96
Vaatan, et viimasest postitusest on möödas ca pool aastat. Kuna maailma tabanud eriolukord võimaldas palju vaba aega suvel, siis sai ka autodega rohkem sõidetud, ka antud Chrysleriga. Nüüdseks on sõidetud kilomeetreid kogunenud ca 6500. Seega võib järeldada, et igas halvas asjas on ka midagi head :)

Parempoolse esiukse kontakt sai korda tehtud, nüüd töötavad ka vastav aken, peegel, lukk, valgustus. Lisaks sai korrastatud esisilda ja vahetatud mõned puksid. Ka jahutussüsteem vajas tähelepanu. Nimelt oli eelmiseks omanikuks vanem meesterahvas, kellele meeldis hoovis autos raadiot kuulata ja elu üle järele mõelda. Väidetavalt polnud ventikas alati automaatselt tööle hakanud. Mida ta seal lahenduseks proovis või ei proovinud, seda ei tea (protsessi käigus on eemaldatud ka kliimapump, võimalik, et ka varem ja see oli ka probleemi põhjuseks), kuid tema jaoks oli lõplikuks ja sobivaks lahenduseks teha süsteem, et tulede sisselülitamisel hakkab tööle ka ventikas. Kuna ennast selline lähenemine häiris, sai algselt tehtud see nõnda ümber, et ventikat sai sisse lülitada udutulede lülitist. Selle aja jooksul sai ka tempi jälgitud, probleemi polnud, ventikas toimetas vastavalt vajadusele. Suvel sai ``koostöö´´ tuledega lõpetatud ja pandud asi toimima nii, et midagi jälgima ja sisse lülitama ei peaks.
Millalgi suvel hakkas streikima ka pult, keeldus uksi avama ja lukustama. Probleemiks oli just see, et puldist tuleb maha ka immo. Sai pulti erinevatel viisidel ikka töös ja toimimas hoitud, kuid lõpuks andis lõplikult otsad. Õnneks seda koduhoovis.

Sõita on autoga jätkuvalt hea, mugav ja mõnus. Sügisel on leidnud taas vähem kasutust.

Küll olen kaalunud mõtet anda n-ö teatupulk kellelegi edasi. Selleks on kaks põhjust. Esiteks muidugi see, et antud auto pole kunagi otseselt hobiauto olnud, samas ei ole sellele kasutust ka igapäevaselt. Seega on see olnud selline pooleldi hobiauto, mida aeg-ajalt kasutada, samas pikaajalisem visioon sellega puudub. Hobiauto staatuses on miskit muud ja seega suunaks meeleldi ressurssid pigem sinna. Teiseks paraku see, et minu nägemuse kohaselt on autod sõitmiseks ja hobiautode kasutus peab hooajal olema vähemalt 5000 km. Kuna ka siinkohal ei oma antud auto prioriteeti ja kuna eelduste kohaselt enam järgmisel suvel sedavõrd vabalt võtta ei saa, siis oleks antud autole vähe kasutust.
Seega, kui kellelgi huvi, siis võib julgelt teada anda. Panen ka kuulutuse müügi teema alla, vb keegi tunneb huvi.

Kuna kere on auto vanust ja kasutust arvestades üsna viisakalt säilinud, siis on plaan teha ka Krowni roostekaitse. Kasuks ikka, kas siis endale või tulevasele omanikule.

Mõned pildid ka autost, sai siis sõidetud Eestis ringi, korra ka sugulastel Soomes külas.








____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
02.11.2020 at 01:23 1 edit. Last edited 03.11.2020 at 12:23 by Sturm
Sturm
Chrysler Vision ´96
Kuna täna saab mööda 11 kuud ajast, mil sai auto koju toodud ja aasta 2020 hakkab ka lõpule saama, siis teen eelkõige just enda jaoks väikese kokkuvõtte asjadest, mida selle aja jooksul tehtud on.

Eelmises postituses sai mainitud, et oli plaan anda auto meelsasti mõne uue omaniku hoolde, sest autole on vähe kasutust. Paraku, nagu nende asjadega vahest ikka kujuneb, et siis kui see hetk on käes ja kosilased platsis, siis ikkagi ei raatsi autost loobuda. Seega tänud kõigile, kes auto vastu huvi tundsid, kuid veelkord vabandan, et müügi osas ümber mõtlesin ja auto otsustasin endale jätta. Kui kevad käes, eks siis näis, mis mõtted siis on :)

Selle aasta jooksul on tehtud järgnevad tööd: mootoriõli, kütuse- ja õhufiltri vahetus. Uued küünlad ja kõik uued küünlajuhtmed. Juhiistme seljatoe raami keevitus. Käigukastiõli vahetus. Generaatori harjade vahetus. Parempoolne juhiukse kontakt korda tehtud. Ventilaatori jaoks automaatne lülitus. Uued sillatala puksid ja rooliotsad.
Viimase paari kuu jooksul sai autole veel hulga hooldust ja remonti tehtud järgnevalt: esisilla varraste puksid, esi stabilisaatori kondid, esi pidurisadulad ja klotsid, esi ülemised amordi tugilaagrid, taga ülemised amordi puksid, taga stabilisaatori kondid. Uus aku. Uuesti mootoriõli vahetus, lisaks vahetatud ka diffriõli. Käidud sillastendis ja tehtud ka eelmises postituses mainitud Krown roostekaitse.

Nüüdseks on sõidetud autoga natukene üle 8000 kilomeetri, on käidud ka Vargamäel ``tõde ja õigust´´ otsimas :)



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
28.12.2020 at 22:09
gretzky
 
Moderator
Chrysler Vision ´96
Kunagise dodge intrepidi = chrysler vision omanikuna pole paremat mugavust ja seejuures nii väheste probleemidega sõidukit omanud !
Tegelikult kere disainerile võiks kirikusse küünla panna, imho. Hea laev ..

____________________________
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
29.12.2020 at 22:51 1 edit. Last edited 29.12.2020 at 23:15 by gretzky (Moderator)
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chrysler Vision ´96  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2021. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.