register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chrysler Vision ´96   1 2  
Poster Message
Sturm
Chrysler Vision ´96
Sai siis laiskus kokku võetud ja teema tehtud, võibolla kellelgi huvitav lugeda. Esmalt pikk sissejuhatus, lugemine on vabatahtlik :)

Miks siis selline auto?

Esiteks tunnistan ausalt, mulle meeldivad sedaanid (sh ka sedaani ja luukpära ristsugutised). Pole vast saladus, et tänaseks päevaks on sedaanide hiilgeajad minevikku jäänud. Kuigi turul olevate sedaanide koguarv on selgelt vähenenud, on õnneks lisandunud juurde head kraami, millal nt olid viimati Alfa ja Peugeot (seda siis Giulia ja uue 508 näol) nõnda isuäratavad kui praegu, rääkimata veel Kia Stingerist. Kahjuks on üsna kokku kuivanud valik USA tootjate poolt. Kolme Suure valikus on hetkel üheksa taolist autot (tegelikult küll ka Ford Fiesta sedaan ja Chevy Sonic, kuid jääme siiski järgneva üheksa juure) - Buick Regal (meie Insignia), Chevy Malibu, Cadillac CT5, Cadillac CT4, Ford Fusion (meie Mondeo), Lincoln MKZ, Lincoln Continental, Dodge Charger, Chrysler 300C. Teoorias on veel saada ka Chevy Impala, Cadillac CTS ja CT6 (tootmine jätkub Hiinas, väike võimalus, et müük USAs jätkub ja autod tulevad edaspidi sealt), kuid nende tootmine on lõpetatud ja saadaval vaid laoautod. Suvel pidavat tõmmatama kriips peale ka Fusioni ja MKZ tootmisele. Lihtsalt näitena, aastal 1993 võis valida kuue sedaankerega Buick mudeli vahel - Skylark, Century, Regal, LeSabre, Park Avenue, Roadmaster.

Teiseks, see vast isegi olulisem, autod mis kuulusid kunagi meie tänavapilti, on muutunud harva esinevaks nähtuseks, mõned peaaegu täitsa kadunud. Corvetted, Mustangid, Fleetwoodid jne - kõik väga toredad ja veelgi toredamad autod, kuid ajaloo ``prügikastist´´ on need päästetud. Ütleme nii, et kuigi suvel on alati tore E30 Bemareid tänaval näha, isegi kui näeb neid viis tükki päevas, siis eriti rõõmsaks läheb meel nähes mõnda omaaegset kangelast nt Ascona, Rekordi või Granada näol.
Selle põlvkonna Chrysler Concorde/Dodge Intrepid/Eagle Vision toodeti kokku natukene üle miljoni, kuid nt sama ajastu Corvettest märgatavalt väiksema survival rate puhul võib vast üsna kindlalt väita, et viimaseid on kordades rohkem säilinud.

Chrysler Concorde/Dodge Intrepid/Eagle Vision on omavahel üsna sarnased, erinevus eelkõige välimuses. Concorde ja Intrepid olid saadaval nii käiguvalits roolisambal kui ka keskkonsool ja seal asuva käiguvalitsaga, Vision vaid viimasega. Valikus olid kolm vedrustust - base (mugavaim), Touring (sportlikum), Performance (sportlik). Esimesed kaks saadaval Concordel, kõik kolm Intrepidil, viimased ka Visionil. Chrysler soovis antud mudelit ka Euroopas müüa, valis selleks loomulikult antud kolmiku sportlikuima mudeli, nimelt siis Vision. Müüdi seda Euroopas Chrysleri nime all. Euroopas oli saada vaid võimsam 3.5 24V mootor. Vedrustuse kohta ei oska kinnitada, kuid vast tulid need kõige kangema vedrustusega.

Aga nüüd konkreetsest autost ka.

Aeg-ajalt saab müügikuulutusi järgitud ning ikka ja jälle jääb midagi silma mis tuleb koju tuua, olgugi et vajadust kui sellist pole. Ka see auto jäi täitsa juhuslikult silma, mõeldud et miks mitte, pole sellist kunagi olnud, võiks ju ära proovida.

Mõned pildid ka. Momendil rohkem kirjutada ei viitsi, järgmises postituses juba rohkem antud auto koha... mis meeldib, mis tehtud, mida plaanis teha jne.










____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
27.03.2020 at 00:00
mrtn
Chrysler Vision ´96
Täiega lemmik. Kaunis nagu nool. Sa 90ndatel unistatud küll.
27.03.2020 at 01:02
Vanaisa
  
Moderator
Chrysler Vision ´96
vaatan aknast välja ja pean nentima et Kotka Visiooni tehti ka kupeena :)
28.03.2020 at 09:27
Nicholas
Chrysler Vision ´96
Oli ka minu suur unistus, meeldib senini :)

____________________________
Mustang Bullitt ‘08
Mustang GT ‘20
Challenger ‘15
28.03.2020 at 10:32 1 edit. Last edited 28.03.2020 at 10:36 by Nicholas
peep
 
Moderator
Chrysler Vision ´96
Meenutab kuidas omal ajal suu hakkas vett jooksma midagi sellist tänaval sõitmas nähes, kui isiklike võimaluste maksimum oli plaan null viiele null seitsme stanged paigaldada vms.. :D Jõudu-jaksu vanakese eest hoolitsemisel !
28.03.2020 at 10:48
mrtn
Chrysler Vision ´96
Kui keegi tahab kogu täiendada, siis Saksas on üks peaaegu uus (43K ls) müügis: Chrysler Vision 3.5 V6 211PS

28.03.2020 at 11:49
Sturm
Chrysler Vision ´96
Tänud meeldiva tagasiside eest!

Tõesti, selle auto disaini puhul (mille algeid võis avalikkus näha Lamborghini Portofino ideeautol) on meeldiv tõdeda, et loojatel oli soov luua midagi enamat kui lihtsalt neli ratast ja kere mis kaitseks vihma ja tuule eest.

Selle autoga sõitmine toob ikka ja jälle meelde selle kurva asjaolu, et tollal vanasti (eriti usakate puhul) sai ennast roolis palju mugavamalt tunda. Pikem teljevahe on mugavuse osas küll oluline komponent, kuid ka laiuse osas ei tohiks järeleandmisi teha. Võibolla on asi minus, kuid mulle meeldib põlved laiali autos istuda.
Nt just pärast Chryslerit 7-seeria (F01) BMW-sse istudes tundsin, et midagi on nagu väga valesti. Sai pulli pärast võetud mõõdulint. Tulemus oli järgnev: Chrysleri iste on ca 7 cm laiem. Kuna BMW istmeääred on kõrged, siis tunde järgi on see veel kitsam. Sai ka ära mõõdetud laius põlvedele, ehk siis uksest keskkonsoolini. Chysleri puhul on ca 10 cm jagu rohkem ruumi põlvedele. Kuid ka siinkohal on üks Aga. Nimelt 7-seeria puhul on mõõdetud tulemus maksimaalne reaalsus, sest ühelt poolt piirab uks, teiselt poolt kõrge keskkonsool. Samas Chrysleril on keskkonsool nõnda madal, et vabalt võib põlve selle kohale liigutada, seega sõltuvalt parema jala asendist veel mingi 5-10 cm ruumi juurde võita.

Kui jutt juba istmetele läks, siis antud autol oli juhiistmel üks seljatoe raam ära murdunud. Keevitamine oli kogu selle protsessi lihtsaim osa. Üks istme kinnituspolt oli seina küljest lahti roostetanud ja kukkus põrandal asuvasse pesasse, siis tuli seda ca tund aega sealt magnetiga välja õngitseda :)



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
28.03.2020 at 22:13
ivoalaska
 
Chrysler Vision ´96
Võin nüüd sajaga mööda panna aga kas esimesed istmed on ikka originaalid? Muidu olen omanud kunagi selle auto sõsarat Concorde ja oli igati mugav liikur, tänase päevani nutan taga :)
My bad, tundub, et mingid veidrad katted on istmetele peale tõmmatud.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
28.03.2020 at 23:40 1 edit. Last edited 28.03.2020 at 23:45 by ivoalaska
Jarmo
  
Chrysler Vision ´96
quote:
mrtn:Sai 90ndatel unistatud küll.

Lahe pill jah. Mul selle konkreetse kuulutus jäi ka silma ja viimaste aastatega on suhtkoht huvi hakanud pakkuma igasugused säärased veidrad pillid.
Veidrikud ongi cool'id :)


____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
29.03.2020 at 12:39 1 edit. Last edited 29.03.2020 at 12:39 by Jarmo
Sturm
Chrysler Vision ´96
Hea selliste autode juures on see, et kui kunagi ei võimaldanud rahakott neid soetada, siis nüüd kui uued autod eriti pinget ei paku (räägin siinkohal endast), võiks taolisi ``vanureid´´ terve hoovi täis osta... oleks vaid aega kõigiga tegeleda ja neid kuskil talvel hoiustada.

Antud auto seisukord on üsna viisakas, võttes arvesse vanust ja viimased 13 aastat Eestis viibimist. Ka põhja alt on päris hea seda vaadata. Positiivne on ka see, et kõik vajalikud lisad on olemas, st el. aknad, el. istmed, püsikas, luuk, kompu jne, ning need ka kõik töötavad (vaid parempoolses esiukses on mingi jama kontaktiga, ei tööta selle aken, peegel, lukk, valgustus). Ka peeglid päikesesirmides on terved, saab vastavalt soovile valgust eredamaks ja mahedamaks reguleerida.

Vahetanud olen mootoriõli ja filtri, kütuse- ja õhufiltri. Küünlad on uued ja kuna üks küünlajuhe oli kehvas seisus, siis said ka kõik küünlajuhtmed uued. Pidureid sai hooldatud.
Ostes oli autol roolikate ja esiistmete katted. Roolikate lendas kohe suure kaarega prügikasti. Istmekatteid on üldiselt kahte tüüpi -rohkem rõvedad ja vähem rõvedad. Kuna antud autol olevad kuuluvad viimasesse kategooriasse, siis on need hetkel veel autos, sest juhiistme üks nurk on katki ja tuleb mõelda mis oleks säärases olukorras parim lahendus. Tagumised istmed on okeid.



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
29.03.2020 at 13:55
Sturm
Chrysler Vision ´96
Käigukast sai samuti uue õli, täpsemalt siis MOPARi ATF+4 type MS-9602.



Üks pilt ka enne filtri eemaldamist.




____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
06.04.2020 at 20:07
antennimees
 
Chrysler Vision ´96
Ma miskipärast arvan et sa tead aga ikkagi mainin, sellel autol on difriõli eraldi. Kontrolli igaks juhuks ma usun, et seda pole keegi vahetanud. Difri küljepeal on 2 punni sissevalamise ja väljalaskmise omad.

____________________________
'05 Chevrolet SSR & '03 Cadillac Escalade EXT
06.04.2020 at 20:55
Sturm
Chrysler Vision ´96
quote:
antennimees: Ma miskipärast arvan et sa tead aga ikkagi mainin, sellel autol on difriõli eraldi. Kontrolli igaks juhuks ma usun, et seda pole keegi vahetanud. Difri küljepeal on 2 punni sissevalamise ja väljalaskmise omad.

Sellega kursis, tänud.

Auto tuli ostes naastrehvidega ülal piltidel olevatel valuvelgedel. Kuigi olen valuvelgede osas vägagi valiv ja autoga kaasa tulnud veljed muljet ei avaldanud, sai aja jooksul nendega siiski ära harjutud. Kuna suverehve oli niikuinii vaja, siis sai siiski sihiks võetud ka teine jooks velgi. Olid mõned aftermarket mõtted, lisaks ka originaalid, sest see säbruline disain on alati meeldinud. Juhuse tahtel oli üks jooks originaale saada, seega sai otsus nende kasuks langetatud.

Mõned nädalad tagasi hakkas aku tuli põlema, õnneks koju vedas välja. Generaatori harjad sai vahetatud.
Aprilli lõpus sai ka värske ülevaatus tehtud.

Nüüdseks on auto minu omanduses olnud natukene üle kolme kuu. Kasutust leiab vähe, kuid keskmiselt korra nädalas saab ikka mõni pikem sõit tehtud. Kokku on sõidetud kilomeetreid kogenenud natukene üle tuhande.




____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
06.05.2020 at 23:37
Sturm
Chrysler Vision ´96
Vaatan, et viimasest postitusest on möödas ca pool aastat. Kuna maailma tabanud eriolukord võimaldas palju vaba aega suvel, siis sai ka autodega rohkem sõidetud, ka antud Chrysleriga. Nüüdseks on sõidetud kilomeetreid kogunenud ca 6500. Seega võib järeldada, et igas halvas asjas on ka midagi head :)

Parempoolse esiukse kontakt sai korda tehtud, nüüd töötavad ka vastav aken, peegel, lukk, valgustus. Lisaks sai korrastatud esisilda ja vahetatud mõned puksid. Ka jahutussüsteem vajas tähelepanu. Nimelt oli eelmiseks omanikuks vanem meesterahvas, kellele meeldis hoovis autos raadiot kuulata ja elu üle järele mõelda. Väidetavalt polnud ventikas alati automaatselt tööle hakanud. Mida ta seal lahenduseks proovis või ei proovinud, seda ei tea (protsessi käigus on eemaldatud ka kliimapump, võimalik, et ka varem ja see oli ka probleemi põhjuseks), kuid tema jaoks oli lõplikuks ja sobivaks lahenduseks teha süsteem, et tulede sisselülitamisel hakkab tööle ka ventikas. Kuna ennast selline lähenemine häiris, sai algselt tehtud see nõnda ümber, et ventikat sai sisse lülitada udutulede lülitist. Selle aja jooksul sai ka tempi jälgitud, probleemi polnud, ventikas toimetas vastavalt vajadusele. Suvel sai ``koostöö´´ tuledega lõpetatud ja pandud asi toimima nii, et midagi jälgima ja sisse lülitama ei peaks.
Millalgi suvel hakkas streikima ka pult, keeldus uksi avama ja lukustama. Probleemiks oli just see, et puldist tuleb maha ka immo. Sai pulti erinevatel viisidel ikka töös ja toimimas hoitud, kuid lõpuks andis lõplikult otsad. Õnneks seda koduhoovis.

Sõita on autoga jätkuvalt hea, mugav ja mõnus. Sügisel on leidnud taas vähem kasutust.

Küll olen kaalunud mõtet anda n-ö teatupulk kellelegi edasi. Selleks on kaks põhjust. Esiteks muidugi see, et antud auto pole kunagi otseselt hobiauto olnud, samas ei ole sellele kasutust ka igapäevaselt. Seega on see olnud selline pooleldi hobiauto, mida aeg-ajalt kasutada, samas pikaajalisem visioon sellega puudub. Hobiauto staatuses on miskit muud ja seega suunaks meeleldi ressurssid pigem sinna. Teiseks paraku see, et minu nägemuse kohaselt on autod sõitmiseks ja hobiautode kasutus peab hooajal olema vähemalt 5000 km. Kuna ka siinkohal ei oma antud auto prioriteeti ja kuna eelduste kohaselt enam järgmisel suvel sedavõrd vabalt võtta ei saa, siis oleks antud autole vähe kasutust.
Seega, kui kellelgi huvi, siis võib julgelt teada anda. Panen ka kuulutuse müügi teema alla, vb keegi tunneb huvi.

Kuna kere on auto vanust ja kasutust arvestades üsna viisakalt säilinud, siis on plaan teha ka Krowni roostekaitse. Kasuks ikka, kas siis endale või tulevasele omanikule.

Mõned pildid ka autost, sai siis sõidetud Eestis ringi, korra ka sugulastel Soomes külas.








____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
02.11.2020 at 01:23 1 edit. Last edited 03.11.2020 at 12:23 by Sturm
Sturm
Chrysler Vision ´96
Kuna täna saab mööda 11 kuud ajast, mil sai auto koju toodud ja aasta 2020 hakkab ka lõpule saama, siis teen eelkõige just enda jaoks väikese kokkuvõtte asjadest, mida selle aja jooksul tehtud on.

Eelmises postituses sai mainitud, et oli plaan anda auto meelsasti mõne uue omaniku hoolde, sest autole on vähe kasutust. Paraku, nagu nende asjadega vahest ikka kujuneb, et siis kui see hetk on käes ja kosilased platsis, siis ikkagi ei raatsi autost loobuda. Seega tänud kõigile, kes auto vastu huvi tundsid, kuid veelkord vabandan, et müügi osas ümber mõtlesin ja auto otsustasin endale jätta. Kui kevad käes, eks siis näis, mis mõtted siis on :)

Selle aasta jooksul on tehtud järgnevad tööd: mootoriõli, kütuse- ja õhufiltri vahetus. Uued küünlad ja kõik uued küünlajuhtmed. Juhiistme seljatoe raami keevitus. Käigukastiõli vahetus. Generaatori harjade vahetus. Parempoolne juhiukse kontakt korda tehtud. Ventilaatori jaoks automaatne lülitus. Uued sillatala puksid ja rooliotsad.
Viimase paari kuu jooksul sai autole veel hulga hooldust ja remonti tehtud järgnevalt: esisilla varraste puksid, esi stabilisaatori kondid, esi pidurisadulad ja klotsid, esi ülemised amordi tugilaagrid, taga ülemised amordi puksid, taga stabilisaatori kondid. Uus aku. Uuesti mootoriõli vahetus, lisaks vahetatud ka diffriõli. Käidud sillastendis ja tehtud ka eelmises postituses mainitud Krown roostekaitse.

Nüüdseks on sõidetud autoga natukene üle 8000 kilomeetri, on käidud ka Vargamäel ``tõde ja õigust´´ otsimas :)



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
28.12.2020 at 22:09
gretzky
 
Moderator
Chrysler Vision ´96
Kunagise dodge intrepidi = chrysler vision omanikuna pole paremat mugavust ja seejuures nii väheste probleemidega sõidukit omanud !
Tegelikult kere disainerile võiks kirikusse küünla panna, imho. Hea laev ..

____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
29.12.2020 at 22:51 1 edit. Last edited 29.12.2020 at 23:15 by gretzky (Moderator)
Sturm
Chrysler Vision ´96
quote:
gretzky: Kunagise dodge intrepidi = chrysler vision omanikuna pole paremat mugavust ja seejuures nii väheste probleemidega sõidukit omanud !
Tegelikult kere disainerile võiks kirikusse küünla panna, imho. Hea laev ..

Nõustun Sinuga, tegu on tõesti väga mugava autoga. Tänapäevased luksmasinad ei suuda minu jaoks siinkohal konkureerida. Olen enamus nendega sõitnud, sh ka kõige uuemad mudelid nagu nt viimane A8 (D5), 7-seeria (G11/G12), Lexus LS 500 (XF50), Cadillc CT6, S-klass (siinkohal küll juba eelmine põlvkond W222) jne. Kõik on kuidagi seest kitsad ja kõvade istmetega :(

Vahepeal on lisandunud läbisõitu ca 5000 kilomeetrit, kokku siis sõidetud 13000 kilomeetrit. Kuna aasta alguses hakkas häält tegema esimene vasak rattalaager, siis sai ka see vahetatud. Aprillis sai tehnoülevaatusel käidud. Kontrolliti väga põhjalikult ja anti korduv, kuna üks kojamees vajas vahetust ja akul puudus kinnitus. Tundus nagu tobe norimine, samas teisalt on hea tunne, sest kui juba selliste asjade osas probleemi nähti, ju siis ülejäänu on vinks-vonks :)

Kuigi suverehvidel on teine hooaeg, siis eelmisel aastal polnud veel veermik üle käidud. Talveks said küll soovitud tööd tehtud, kuid üsna kõva seguga talverehv rikkus natukene üldmuljet. Nüüd suverehvidega on taas kuidagi teistmoodi värske ja mõnus sõita.

Auto leiab kasutust korra või kaks nädalas, reeglina nädalavahetusel. Kasutan autot vaid pikemateks sõitudeks. Detsember-aprill ja seda ca 5000 km läbisõidu jooksul oli keskmine kütusekulu ca 9.7 sajale. Kui tüv jaoks sai akule kinnitus pandud, siis tuli korra ka aku eemaldada, peale seda sõidetud 850+ km ja hetkel keskmine ca 9.4 sajale.

Antud autoga on huvitavaks fenomeniks see, et mida rohkem sellega sõita, seda rohkem meeldima hakkab. Ei kujutanudki varem ette, et üks Chrysler võiks sedavõrd palju meeldima hakata. Varasemalt oli minu jaoks ka esiveoline DeVille selline n-ö poolkõva nähtus, rääkimata veel mingist V6 mootoriga Chryslerist :)



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
01.05.2021 at 22:47
Sturm
Chrysler Vision ´96
Lugesin oma esimest postitust antud teemas, just seda osa, mis puudutas hetkel veel tootmises olevaid USA päritolu sedaane. Vahepeal on sellest 1,5 aastat möödunud, kadu on olnud märgatav. Hetkel on valida vaid viie auto vahel: Chevy Malibu, Cadillac CT4 ja CT5, Dodge Charger ja Chrysler 300. Kurb, kuid karm reaalsus.
Õnneks saab vähemalt nautida häid asju ka kasutatud kujul. Visioniga olen kokku sõitnud nüüdseks ca 16000 km. Ca 1000 km tagasi sai vahetatud ka hammasrihm ja veepump. Eelmine rihm oli veel üsna heas seisukorras, kuid kuna eelmise omaniku juttu ei julgenud usaldada (ise ta rihma vahetanud polnud, vaid kontrollinud seisukorda), siis ikka parem tunne, kui see nüüd vahetatud on.



____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
22.08.2021 at 01:04
Sturm
Chrysler Vision ´96
Täna sai siis täis kaks aastat sellest päevast, millal Vision minu omandusse tuli. Selle aja jooksul on lisandunud kilometraaži peaaegu täpselt 20000 km võrra. Sõita on Visioniga jätkuvalt mõnus, küll ei saa öelda, et kõik need kilomeetrid probleemideta oleks möödunud.

Jaanipäeval sai Tallinna poole tagasi sõidetud ja mingi hetk sai märgatud, et mootor hakkab kuumaks minema. Õnneks sai omade jõududega ilusti koju jõutud. Sai pandud uus termostaat, kuid see probleemi ei lahendanud. Kuna niikuinii oli plaanis mootoririhm vahetada, siis sai auto uue mootoririhma ja veepumba. Sai ka jahutussüsteem läbi pestud. Kas see lahendas probleemi? Sellele küsimusele on omamoodi keeruline vastata :)

Reaalsus on see, et ega sooja mootoriga ummikus selle autoga istuda ei kannata, jahutussüsteemi tekib surve. Küll oli võimalik sellega probleemideta sõita pikki vahemaid. Võttes arvesse, et peaaegu erandlikult ma selle autoga vaid pikki vahemaid sõidan, siis sellega tol hetkel asi ka piirdus. See kõik toimis hästi ligi 3500 km.

Olime just probleemideta Ida-Virumaale sõitnud, kuid tulles tagasi Tallinna poole, olles sõitnud ligi 40 km, hakkas jälle temperatuuri seier tõusma. Mis seal ikka, paisupaagi kork ettevaatlikult lahti keerata, surve ``psst´´ välja lasta ja edasi sõita. Kokku kolm peatust, viimane neist võttis vist vaid umbes minuti. Millest selline muutus? Keeruline öelda. Niikuinii ebaloogilises olukorras oli kaks enam-vähem loogilist järeldust. Esimene võimalus võis seisneda selles, et pärast igat pikemat sõitu (kuigi vaid pikki sõite sellega saigi tehtud) sai paisupaagi kork maha keeratud ja vaadatud/kuulatud, kas mingi surve jahutussüsteemis sees on. Kuid kuna kõik oli juba pikalt sedavõrd ilusasti toiminud, siis viimased ca viis korda enam seda ei teinud. Küll kontrollisin enne igat sõitu jahutusvedeliku taset. Sellel päeval Ida-Virumaalt tagasi tulles jäi silma, et jahutusvedeliku tase on peaaegu ääreni, surve oli sisse jäänud, olgugi et auto oli vahepeal mitu tundi seisnud. Teine stsenaarium oli see, et just sellel päeval olin Tallinnas autol kohapeal lasknud ca 5 minutit niisama töötada.

Kuna olukord tuli võtta jälgimise alla :) , siis sai järgmisel korral uuesti võetud siht Ida-Virumaa suunas, seekord veelgi kaugemale. Asi jätkus sealt, kust pooleli jäi. Mingi 30+ km sai sõita, siis seier hakkab tõusma ja siis tuleb korraks seisma jääda ja tavapäraseks saanud rituaal läbi viia. Kokku oli vaja teha neli peatust, pärast seda sai müstilisel kombel ilma probleemideta 50+ km sihtkohta sõidetud. Tallinnasse tagasi tulles ca 170 km samuti null probleemi. Nõnda sai järgnevad 500 km sõidetud.
Kuid taaskord ühel toredal päeval, 50 km Tallinnast sõidetud, seier jälle hakkab tõusma, surve sees. Seda on muidugi kahe korra puhul keeruline kindlalt väita, kuid kuna Tallinnast välja sõites oli ``kõik puhuvad´´ kontroll, oli tekkinud seisak, auto töötas kohapeal üsna mitu minutit, seega võiski kurjajuur selles peituda. Kokku vajas sellel korral auto viis peatust. Nüüd on vähemalt mingi teooria, miks selline asjade käik aset leidis. Täna sai n-ö sünnipäeva puhul ka üks pikem sõit tehtud, sõit möödus probleemideta.

Vedelikud on puhtad, õlitase normis, õlikorgi alt kõik ilusti puhas.

Nüüd vast tekib lugejatel küsimus, et kuidas edasi? Hetkel on keeruline sellele vastata.
Kui nüüd päris aus olla, siis tegelikult poleks meil peres üldse autot vaja, saaks ka niisama hakkama. Küll on seis hetkel hoopis selline, et regulaarselt on kasutusel kolm autot, millele siis tuleb ``vägisi´´ kasutust leida, otsida põhjust miks sõita, kuhu sõita jne. Võib ka öelda, et tegeleme omamoodi bensiini põletamisega :) , kõik autod liiguvad meil bensiini jõul.
Olukorra Visioni puhul teeb keerulisemaks see, et kuigi üks põhi hobiauto on aastate lõikes sama püsinud, siis selle kõrval on alati mingi teine hobiauto ka olnud, kuid neid olen vahetanud üsna tihedalt, 2018 oli üks, 2019 jälle teine, alates 2020 siis Vision. Kuigi ka Visioniga oli plaan vaid aastakese koos elada, siis nüüd on sellest saanud juba kaks. Kangesti tahaks juba midagi uut, mõtted on vanast Rolls-Royce´st uuema MX-5´ni, vist õigemini öeldes MX-5´st Rolls-Royce´ni, sinna vahele veel mõni Maserati. Kuna siinkohal ei saa kasutada ``võtame sarnastest parima´´ lähenemist, siis ongi käinud peast läbi ka mõte, et miks ikka dilemmatada, lihtsam, mõeldes hingerahu peale, oleks võtta siis kohe kaks korraga :)
Siinkohal polegi oluline, kas tuleb juurde üks või kaks, kuid fakt on see, et suure tõenäosusega on just Vision see, mille kasutamise arvelt see kõik tuleb.

Üks mõte on muidugi see, et jätta lihtsalt Vision üldpildis seisma, sellises konditsioonis nagu auto hetkel on, aeg-ajalt sellega mõni tiir teha. Selles mõttes oleks sellest kahju, et kuna kahe aasta jooksul on sinna investeeritud mitmeid tuhandeid eurosi, siis vääriks auto sõitmist ja kasutamist.
Teine mõte on muidugi lahendada ära survega seotud probleem (on selleks siis vaja vahetada plokikaanetihend või midagi muud), sedasi et saaks autot igal ajal ja igas olukorras kasutada, kasvõi ummikutes istudes. Iseküsimus on see, et kes sellega ikka seal istuda tahaks :), mul näitas kunagi nullitud kompuga Tallinnas tipptunnil keskmiseks 18L/100km. Kui juba see teemaks tuli, siis pikemalt kasutades olen saanud parima keskmise 9.2L/100km või 25.4MPG, hetkel näitab 9.3L/100km või 25.1MPG.
See kõik tähendaks omakorda seda, et siis tuleks Visioniga jälle sõita, et sellel kõigel mõtet oleks. See omakorda tekitab küsimuse, et kust kõik see aeg leida, sest mõnda uut auto tahaks ju kangesti juurde.
Eelnevat arvesse võttes olen muidugi kaalunud ka mõtet, et võibolla tuleks autole üldse uus omanik otsida.

Kuna juttu tuli palju, siis ka üks pilt. Nimelt sai Visioniga toodud (sarnaselt aasta varasemaga) kuusk metsast koju, Vision ikkagi ju fullsize...




____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
28.01.2022 at 22:39
mrtn
Chrysler Vision ´96
Hmm. Kuidas surve välja laskmine temperatuuri langetada saab? Ainus töötav meetod on tühikäik.
28.01.2022 at 00:41
Yll
Chrysler Vision ´96
paisupaagi kork ettevaatlikult lahti keerata, surve ``psst´´ välja lasta ja edasi sõita

Sooja mootoriga peabki süsteemis rõhk olema,radika kork avaneb vahemikus 16-18 PSI kas oled korgi vahetanud? Samas võib ka tempi andur segast panna,kas ventikad ikka töötavad korralikult? Proovi mõõta mootori temperatuuri kas või infrapuna termomeetriga ja võrdle siis tempi nädikuga.

Edu toimetamisel!
29.01.2022 at 07:28 1 edit. Last edited 29.01.2022 at 07:28 by Yll
Valmet
 
Chrysler Vision ´96
Algatuseks tee jahutussüsteemile CO test ära, nii jõuad probleemile lähemale.

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76
29.01.2022 at 07:36
Vanaisa
  
Moderator
Chrysler Vision ´96
Mida tähendab "mootor läheb kuumaks"? Mis temperatuur kraadides on? Seda oleks algatuseks vaja teada, siis saab edasi minna.
Kork, termostaat, andur, veepump, jahutusventikad...

Silma jäi et antud motol kipub õhk süsteemi jääöma - siin üks TSB selle kohta lausa:

A/C - Low or No Cabin Heat/Engine Overheat

NUMBER: 07-002-02

GROUP: Cooling

DATE: Feb. 4, 2002

THIS BULLETIN SUPERSEDES TECHNICAL SERVICE BULLETIN 07-02-00, DATED June 16, 2000, WHICH SHOULD BE REMOVED FROM YOUR FILES AND NOTED IN THE 2000 TECHNICAL SERVICE BULLETIN MANUAL (PUBLICATION NO. 81-170-00001).

ALL REVISIONS ARE HIGHLIGHTED WITH **ASTERISKS** AND INCLUDE ADDITIONAL MODELS, ADDITIONAL SYMPTOM AND REVISED PART NUMBER.

SUBJECT:

**LOW Or No Cabin Heat,** Engine Cooling System Fill Procedure
OVERVIEW:
This bulletin provides **clarification of** the engine cooling system till procedure.

MODELS:
**2001 - 2002 (JR) Sebring Sedan/Sebring Convertible/Stratus Sedan**

1993 - **2002** (LH) Concorde/LHS/New Yorker/300M/Vision/Intrepid

NOTE :
THIS BULLETIN APPLIES TO VEHICLES EQUIPPED WITH A V6 ENGINE.

SYMPTOM/CONDITION:



A vehicle may exhibit **low or no cabin heat,** engine overheating and/or coolant bottle damage after service has been performed on the engine cooling system. This may be caused by lack of complete ** filling or** refilling of the system with coolant/antifreeze.

DIAGNOSIS:

When refilling the engine cooling system after any service operation which required a complete or partial draining of the engine coolant, the following Repair Procedure must be used to ensure a complete fill of the engine cooling system. This is a Repair Procedure clarification.
NOTE :**THIS BULLETIN ALSO APPLIES WHEN THE COOLANT LEVEL APPEARS TO BE CORRECT BUT THE CABIN HEAT IS LOW AND/OR WHEN ADDING COOLANT BECAUSE THE COOLANT LEVEL IS VISIBLE BUT BELOW THE COLD FILL LINE (1993-1997 MODEL YEARS) OR BELOW THE MINIMUM LINE (1998 AND LATER MODEL YEARS).**



PARTS REQUIRED:



EQUIPMENT REQUIRED:

REPAIR PROCEDURE:
CAUTION :MAKE SURE ENGINE COOLING SYSTEM IS COOL BEFORE REMOVING PRESSURE CAP OR ANY HOSE! SEVERE PERSONAL INJURY MAY RESULT FROM ESCAPING HOT COOLANT. THE COOLING SYSTEM IS PRESSURIZED WHEN HOT.

1. Obtain Cooling System filling aid (Special Tool 8195). The device looks like a funnel which attaches onto the filler neck (just as a regular pressure cap does) along with an attached hose clip.

2. Attach filling aid to cooling system filler neck. Use the clip to pinch off the overflow hose attached to the fill neck. Attach a 1-1/2 to 2 meter (four to six foot) long 6.35 mm (1/4 inch) ID clear hose to the bleed valve. Put the end of the hose into a clean container. This is to prevent coolant from spilling onto the accessory drive belts.

NOTE :IT IS IMPERATIVE THAT THE COOLING SYSTEM AIR BLEED VALVE BE OPENED BEFORE ANY COOLANT IS ADDED TO THE COOLING SYSTEM. FAILURE TO OPEN THE BLEED VALVE FIRST WILL RESULT IN AN INCOMPLETE FILL OF THE SYSTEM.

3. Open the cooling system bleed valve:
1998 Model Years and Later
^ 2.7 Liter Engines: Located on the water outlet connector at the front of the engine.
^ 3.2/3.5 Liter engines: Located on the lower intake manifold, left of center under the upper intake manifold.
1993-1997 Model Years
^ 3.5 Liter engine: Located on the thermostat housing.
^ 3.3 Liter engine: Located on the thermostat housing.

4. Pour a 50/50 mixture of coolant and water into the large side of the filling aid/funnel. Mix the coolant concentrate with distilled, deionized, or reverse-osmosis purified water.

5. Slowly fill the cooling system through the large side of the filling aid. Watch the hose connected to the bleed valve! When a steady stream of coolant comes out of the hose, close the bleed valve and continue filling to the top of the filling aid.

6. 1993-1997 model years: Put a small, clean reservoir (approximately 16 ounce or 1/2 liter capacity) below the end of the overflow hose.

7. Remove the clip from the overflow hose. Any excess coolant in the filling aid will now drain into the overflow section of the coolant bottle or into the small reservoir.

8. 1993-1997 model years: Remove the reservoir and recycle the excess coolant.

9. Remove the filling aid from the fill neck. Ensure that the bottom seal of the cap and the fill neck are free of debris and replace the pressure cap on the coolant bottle.

IMPORTANT :The 1998 and later model year coolant bottle has two chambers. Coolant will normally only be in the inboard (smaller) of the two. The outboard chamber is only to recover coolant in the event of an overheat and should normally be empty (except for the coolant drained from the filling aid. This coolant will be drawn back into the pressurized side of the cooling system over time).

NOTE :COOLING SYSTEM FILL PROCEDURES ARE CRITICAL TO OVERALL COOLING SYSTEM PERFORMANCE.

POLICY:
Information Only
Copyright © 2005 ALLDATA LLC
Terms of Use

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
29.01.2022 at 07:52
Sturm
Chrysler Vision ´96
Antud autol on temperatuuri näidikul seitse kriipsu, küll ei ole seal märgitud mingeid arve. Kunagi ka googeldasin, kuid vastust ei leidnud. Esimese ca 1.5 aasta jooksul oli normaalsuseks see, kui sooja mootori puhul oli seier stabiilselt 2 2/3 peal ehk siis natukene alla kolmanda kriipsu. Kohapeal töötades ja suurema koormuse all (nt hoides manuaalselt madalamat käiku ja kõrgemaid pöördeid) liikus seier ka kolmanda kriipus peale, samuti ka natukene sellest üle, max oli kolme ja poole peal. Selles olukorras hakkasid tööle ka ventikad. Kui sai jälle kiiremas tempos sõidetud ja tingimused olid tavapärased, siis seier langes taas 2 2/3 peale.

Pärast seda, kui probleem tekkis, kuid pikemaid vahemaid probleemideta sõita sai, siis tavapärases olukorras (maanteel sõites) oli seier stabiilselt paigal, kuid samuti seistes jne natukene tõusis, hiljem taas langes.

Kui nüüd rääkida jaanipäevast ja mõned sellele järgnenud sõidud, lisaks siis need kaks hiljuti päevakorda tulnud olukorrad, siis mingi hetk lihtsalt temperatuuri seier hakkab tõusma ja tõusma see ka jääb.
Kui nüüd õigel hetkel reageerida, mis jahedamate ilmade puhul on üsna lihtne, sest sooja õhu asemel hakkab salongi puhuma jahedat õhtu, siis väikese seieri tõusu puhul on tulemuseks see, et paisupaagi korki lahti keerates midagi kuulda pole, ka jahutusvedeliku tase on paisupaagis normaalne. Seega saab koheselt sõitu jätkata, seier langeb tagasi normaalsele tasemele.
Kui reageerida natukene hiljem, siis paisupaagi korki lahti keeratas on kuulda ``psst, psst, psst´´, jahutusvedeliku tase paagis kõrgem, kuid mõne sekundi jooksul langeb mõne sentimeetri võrra normaalsele tasemele. Kuid ka see on selline minuti või max kahe pikkune peatus. Sõitma asudes taas seier langeb normaalsele tasemele.
Kui reageerida omajagu hiljem, siis tulemuseks on see, et ülevoolust ajab jahutusvedelikku välja, samuti proovides korki ettevaatlikult lahti keerata, siis tahab korgi vahelt välja mulksuda. Kui sedavõrd palju juba jahutusvedelikku välja ajanud, et üle enam ei aja, siis saab korgi lahti keerata ja jahutusvedelik paisupaagis liigub jahutussüsteemi tagasi, paisupaak jääb kuivale. Kallates sisse sama koguse, mis välja voolas (ca pool liitrit), siis tase paisupaagis taas normis. Peatuse pikkus mõned minutid. Sõitma asudes seier langeb taas normaalsele tasemele.
Kui nüüd olla kangekaelne ja lastagi seieril jõudsalt tõusta, kuid mingi hetk saab siiski ``julgus´´ otsa ja seier on lähenenud neljanda kriipsu lähedale (pärast termostaadi vahetust ei tahtnud koheselt maantee äärde seisma jääda, vaid sihtisin ühte parkimisplatsi), siis tulemus on see, et paisupargi korki maha keerates tuleb sealt selline kena paar liitrit jahutusvedelikku välja.

Eelneva pika jutu point oli selles, et seos seier tõusu ja tagajärgede vahel on olemas. Ja kui liigne surve jahutussüsteemist välja lasta, siis temperatuuri seier langeb taas normi piiresse. Mis on antud olukordades mootori temperatuur, seda öelda ei oska.

Eks ma hoian olukorral silma peal ja vastavalt sellele tuleb ka edasi tegutseda. Nagu eelmises kirjas kirjutasin, siis hetkel on kahtlus, et pikemalt kohapeal töötamine tõi need probleemid esile. Proovin seda edaspidi vältida, ja kui sedasi kannatab probleemideta pikemaid otsi sõita, siis hetkel see lahendus sobib. Kuid, kui mingi ``pirtsutamine´´ aeg-ajalt endast uuesti märku andma hakkab, siis tuleb edasi mõelda, et kuidas edasi.

Eile sai sõites erinevaid situatsioone proovitud, lastes seieril ka tõusta. Kõik toimis ja seier langes taas normi piiresse.

Plaan autoga mingi hetk Lätis käia, siis saab näha, kuidas auto käitub.

Aga tänud kaasamõtlemine eest!


____________________________
Although I´m a GM-man, there is nothing better than a fine Lincoln.
29.01.2022 at 21:02
max
Chrysler Vision ´96
Sellise nikerdamise peale läheb loomulikult igasugune isu antud auto järele üle. Tee auto korda või lase korda teha, saad uuesti autost rõõmu.
29.01.2022 at 22:21
tqhq.ee foorum : Minu auto : Chrysler Vision ´96   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.