register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : süütepooli kontrollimine  
Poster Message
vvt
  
süütepooli kontrollimine
Aidake eksinut.
Wasted spark tüüpi süütepool, kus on 2 kõrgepingeterminali, mis tulevad pooli eri otstest välja. Kuidas kontrollida testriga kõrgepingemähise korrasolekut?
Mina arvasin, et panen ühe testri klemmi kõrgepingeklemmi külge ja teise pooli massi külge. Sedasi näitab, et ühendus puudub (pool läbi?).
Kui panna üks testri klemm ühe kõrgepinge klemmi ja teine teise kõrgepinge klemmi vahele, näitab mingi 1000 ohmi suurusjärgus takistust (targemad soovitasid)
Minu loogika ütleb, et kõrgepinge terminalide vahel on see mõõtmine jama, sest taolisel poolil on terminalid omavahel ühendatud (kuna wasted spark tulistab kahes silindris korraga) ja see takistus näitab terminalide vahelise ühendussilla takistust.

Elektrivool esineb üksnes suletud ringis ja vooluring on kõrgepingemähis-kõrgepingeklemm-süütejuhe-küünla keskelektrood - küünla külgelektrood - mootori mass- süütepooli mass.

Probleem on tegelikult selles, et tegin kompressiooni mõõtes vist süütepoolidele liiga, panin küll piipudele -poolidele küünlad otsa ja need mootori peale aga küllap polnud mass piisav ja peale mõõtmist auto käima ei lähe ning säde puudub. Madalpinge klemmi ja massi vahel on aga takistus kenasti olemas, st seal midagi kärsanud pole.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.04.2020 at 16:11 3 edits. Last edited 07.04.2020 at 16:16 by vvt
ivoalaska
 
süütepooli kontrollimine
Nagu tead on seal sekundaarahel ja primaarahel. Primaarahelasse tuleb juhtplokist või vanakooli puhul süütelukust peale 12V. Seda ahelat saad kontrollida mõõtes takistust poolil selle kontakti vahel kuhu 12V tuleb ja juhtahela vahel (maa). Takistus peaks olema väike, kuskil 1 oom.
Sekundaarahela korrasolekut kontrolli kahe kõrgepinge tulba vahel olevat takistust mõõtes (waste spark puhul) . Peaks jääma sinna 15k oomi kanti.

Veits segane jutt sai aga äkki mõistad :)

Niipalju veel, et sekundaarahela takistust kõigi süsteemide puhul móõta ei saa, seal on dioodid vahel.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
07.04.2020 at 20:23 1 edit. Last edited 07.04.2020 at 20:25 by ivoalaska
vvt
  
süütepooli kontrollimine
Minuarust on wasted spark pool lihtsalt kahe kõrgepingeklemmiga süütepool, mõlemad on plussklemmid.
Mõnel elektriskeemil on justkui need klemmid joonistatud süütepooli mähise mõlemasse otsa.
Ent kuidas tekib siis kõrgepingevoolu vooluring (st kuidas jõuab kõrgepingevool otsaga tagasi kõrgepingemähise teise otsa?
Tavalisel, ühe pooliga süütesüsteemis saab sekundaarmähist mõõta, kui panna üks testri ots kõrgepingeklemmi otsa ja teine pooli korpusesse, sest vooluringi miinus tekib kõrgepingepooli teise otsa läbi massi (ehk pooli korpuse).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.04.2020 at 09:35
ivoalaska
 
süütepooli kontrollimine
Nüüd on sul midagi sassis. Kõrgepinge vooluring tekibki siis, kui sekundaarmähises kasvab pinge nii kõrgeks, et piltlikult öeldes hakkab ta maandus kohta otsima. Selleks korras süsteemis on küünla elektroodide vahe (küünla korpus on ploki maa ühendus). Ühesõnaga järjekord on järgmine: sekundaarmähis- küünlajuhe-küünal- ja piisava kv olemasolul hüppab küünlavahest üle tekitades sädeme ja lõpetades vooluringi, kuna küünla korpus on maaühendus. Kui sekundaarmähis oleks kuskil varasemas etapis ühenduses maaga, siis sädet ei tekiks, sest vool otsib alati kõige lihtsamat teed.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
08.04.2020 at 10:54
vvt
  
süütepooli kontrollimine
Igal mähisel on ju 2 otsa. Üks on ühendatud kõrgepinge klemmiga, aga teine?
Antud auto käsiraamatus on selline geniaalne skeem, et üks mähise ots on ühendatud ühe kõrgepinge klemmiga ja teine teisega.
Minu keska füüsika ja autoõpetuse teadmiste põhjal (tõsi, Gaz-53 põhised) sellise skeemiga kõrgepingevoolu ei teki, kuna puudub vooluring.
Vooluring tekib siis, kui üks mähise ots on ühendatud massiga (nt läbi pooli korpuse) ja teine kõrgepingeklemmiga.
Vooluring on siis mähis-kõrgepingeklemm-süüteküünla konakt-süüteküünla keskelektrood-sädevahe-külgelektrood-mootori mass-pooli mass.
Vool eksisteerib ainult suletud vooluringis.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.04.2020 at 11:02 2 edits. Last edited 08.04.2020 at 11:05 by vvt
ivoalaska
 
süütepooli kontrollimine
Lihtsustatult on teine ühendatud sama maaga, millega primaarmähise omagi. Toimubki ju see, et kui primaarmähises on vooluring olemas ja see juhtploki, kontaktide vms poolt järsusult katkestatakse, hakkab pooli sees toimuma elektromagneetile hookus-pookus ja pinge kasvab nii suureks ( maa ühendus on hetke katkestatud ), et tal hakkab otsima lihtsamat teed kuhu minna. Selleks saabki olema küünla massiga ühenduses olev pool. Ta peab ainult väikesest õhuvahest jagu saama. Kui ta seda teeb on jälle ahel + ja - olemas, kuniks pinge langeb nii madalale, et ei jõua enam küünla vahest üle hüpata. Kõik hakkab jälle otsast peale.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
08.04.2020 at 11:30
vvt
  
süütepooli kontrollimine
Hetkel võtsin ühe süütepooli ette ja mõõtsin testriga kõik võimalikud variandid
-kõrgepinge kontaktide vahel ühendus puudus
-ühendus puudus ka kõrgepinge kontakti ja pooli korpuse vahel
-ühendus oli olemas madalpinge kontaktide vahel (sellele tuleb mass juhtmega, mõneoomine takistus oli kahe klemmi vahel)
-ühendus puudus kõrgepinge kontakti ja madalpinge kontakti vahel (netis osad skeemid näitavad, et kõrgepinge mähise teine ots on ühendatud madalpinge kontaktiga)

Seega võiks vist tõdeda, et pool on "toast" (vähemalt kõrgepinge poolt)?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
08.04.2020 at 11:50
ivoalaska
 
süütepooli kontrollimine
Tundub nii aga nagu ma alguses kirjutasin, siis alati kõrgepinge kontaktide vahel ei pruugi takistuse mõõtmine täpset tulemust anda. Selleks küll oleks vaja tehaseandmeid või pooli valmistaja andmeid.
Muidugi võid ju veel mõõta, kas poolile toide tuleb ja kas juhtimine on olemas. Testlambist peaks piisama selleks.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
08.04.2020 at 11:59
Yll
süütepooli kontrollimine
quote:
vvt: Hetkel võtsin ühe süütepooli ette ja mõõtsin testriga kõik võimalikud variandid
-kõrgepinge kontaktide vahel ühendus puudus
-ühendus puudus ka kõrgepinge kontakti ja pooli korpuse vahel
-ühendus oli olemas madalpinge kontaktide vahel (sellele tuleb mass juhtmega, mõneoomine takistus oli kahe klemmi vahel)
-ühendus puudus kõrgepinge kontakti ja madalpinge kontakti vahel (netis osad skeemid näitavad, et kõrgepinge mähise teine ots on ühendatud madalpinge kontaktiga)

Seega võiks vist tõdeda, et pool on "toast" (vähemalt kõrgepinge poolt)?

Just ei tea küll mis masinaga tegu aga GM 3,8(3800) on täpselt nii nagu ivo seletas.
08.04.2020 at 14:54
algaja
süütepooli kontrollimine
Kahe kõrgepingeväljundiga süütepoolil on üks kõrgepingemähise ots ühenduses ühe väljundiga ja teine teisega.
Kui kõrgepingemähises vool tekib on vooluring mähise positiivselt otsalt küünla keskelektroodile ja sealt sädemena külgelektroodile ning kuna teine mähise ots on negatiivne siis teise küünla külgelektroodilt keskelektroodile ja sealt juhtme kaudu pooli ning ongi mõlemal silindril säde olnud.
Kui üks kõrgepingejuhe maha võtta, siis sõltuvalt pooli ehitusest kas sädet ei tekigi kui isolatsioon vastu peab või on pooli konstruktsioonis kaitseks sädevahemik kummagi väljundi küljes mille teine ots on massis ja nüüd kui juhe maha võtta hüppab selle väljundi säde kas massist klemmile või klemmilt massile.
Igatahes peaks olema mõõdetav takistus kahe kõrgepingeklemmi vahel ja muude klemmidega ühendus puuduma.
11.04.2020 at 14:27
Yll
süütepooli kontrollimine
quote:
algaja: Kahe kõrgepingeväljundiga süütepoolil on üks kõrgepingemähise ots ühenduses ühe väljundiga ja teine teisega.
Kui kõrgepingemähises vool tekib on vooluring mähise positiivselt otsalt küünla keskelektroodile ja sealt sädemena külgelektroodile ning kuna teine mähise ots on negatiivne siis teise küünla külgelektroodilt keskelektroodile ja sealt juhtme kaudu pooli ning ongi mõlemal silindril säde olnud.
Kui üks kõrgepingejuhe maha võtta, siis sõltuvalt pooli ehitusest kas sädet ei tekigi kui isolatsioon vastu peab või on pooli konstruktsioonis kaitseks sädevahemik kummagi väljundi küljes mille teine ots on massis ja nüüd kui juhe maha võtta hüppab selle väljundi säde kas massist klemmile või klemmilt massile.
Igatahes peaks olema mõõdetav takistus kahe kõrgepingeklemmi vahel ja muude klemmidega ühendus puuduma.


Just nii ongi mõõtes kõrgepinge klemmidelt peab olema takistus ja ka juhtahela klemmide vahel peab olema takistus.aga juhtahela ja kõrgepingeahela vahel peab olema katkestus!Väärtusi kahjuks peast ei mäleta aga Ivo pakutud peaksid pidama!
11.04.2020 at 14:49 1 edit. Last edited 11.04.2020 at 14:51 by Yll
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : süütepooli kontrollimine  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.