register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : auto värvimise menetlus   1 2  
Poster Message
vvt
  
auto värvimise menetlus
Lugesin kaanest kaaneni läbi selle eestikeelse Automaalri käsiraamatu ja sellele küsimusele ma selget vastust ei saanud.
Mul on uus poritiib, sellise musta kattega nagu nad tehasest tulevad. Vaja on see auto värvi värvida.
Kas ja mismoodi seda musta katet töödeldakse või lasen lihtsalt aluskrundi peale? Tuleb seda matistada?

Teiseks, kuidas kaetakse/töödeldakse tavaliselt poritiiva sisekülge (mis jääb rattakoopasse)?
Värvitakse seda ka või laseb mingi korrosioonitõrje selle musta peale?


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
19.08.2021 at 11:54
ramman
auto värvimise menetlus
Pole küll ise automaaler, aga autotöökojas töödanuna nägin järgmist: matistatakse kaitsevärv, siis krunt. See lastakse kuivada ja vajadusel lihvitakse ja siis värv. B (või ka C ja D) kvaliteediga tiib oleks hea seestpoolt värvida. Reeglina need pole galvaniseeritud ja lähevad suht kiirelt rooste, kui sisepind jätta töötlemata.
Isiklikult otsiks romulast heas korras originaalosa ja laseks selle värvida. Kestab kindlasti kauem, kui uus b-osa tiib. Levinud autodega võib ka jopata sedasi, et leiad romulast sama värviga jupi ja ei pea värvima, kruvi ainult külge.

____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize
19.08.2021 at 13:00
Kaido
auto värvimise menetlus
Kui kaitsevärv on pehme, tuleb see eemaldada, misjärel puhastamine, kruntimine jne. Kui kaitsevärv on kõva, siis tuleb see karestada ja puhastada, edasi krunt jne. Tiib tuleks kruntida mõlemalt poolt ja mina kasutaksin rattakoopas veel täiendavaid kaitsevahendeid.
19.08.2021 at 18:39
PTC
  
auto värvimise menetlus
Üldjuhul on neid korralikke kereosi romulatest saada pole - on enamasti täpselt samamoodi või hullemini roostes. Aga kui võtad selle made in taiwan või poland tiiva siis esimese asjana võiks proovida kas ikka auto külge sobib - võib juhtuda et siit sealt tuleb õgvendada. Siis tuleks vaadata kas mõlke pole - päris tihti on neil siin seal väikesed mõlgid - mis tuleks ära pahteldada. Selle musta kattevärvi olen punase karukeelega karestanud, siis epokrundiga nii seest kui väljaks üle lasknud. Siis kergelt lihvinud ja täitekrunt peale. Siis seest musta poolmatiga üle värvinud ja väljast täitekrundi kuni 1000 paberiga siledaks. Muidu jääb metallikult jube hästi liivapaberi kraapsud näha. Tiib puhtaks põrand veega üle - paneb tolmu kinni. Silikoonieemaldajaga puhtaks, vahalapiga tolmutäpid maha. Alusvärv peale - metallikut ei tohi paksult lasta hakkab jooksma või tekivad nö kardinad - ise olen tavaliselt mitu õhukest kihti lasknud niikaua kuni kusagilt krunti läbi ei kuma - ääred, nurgad jms. Ja lakk - sõltub tootja soovitusest - 2 kihti. Lakikihid olen lasknud nn wet - sest kui esimese kihi lasen nö poolläikiva siis pahatihti on tulemuses apelsin. Lakkimisel jälgida et kiht läikiv jääks aga kui liiga kaua muneda siis hakkab jooksma. Mul kui diletandil ikka siit sealt hakkab lakk jooksma - vähemalt suunatule august ja tiivakaarest. Aga parem paar jooksu kui vähese laki tõttu pool tiiba - eriti alumusid pinnad - apelsinis. .
19.08.2021 at 19:08
Kaido
auto värvimise menetlus
Lisaks veel, et kuula maad, maksa rohkem ja osta premium-klassi kaubamärkide tooteid. Neid on lihtsam kasutada, need katavad/kaitsevad paremini ja ebameeldivaid üllatusi on samuti vähem. Odavamate korral võib olla üllatusi enam ja kui igapäevaselt seda tööd ei tee, siis ei pea endale sobivaima leidmiseks kõiki soodsama otsa tooteid katse-eksituse meetodil läbi katsuma. Kallim värv/krunt võib olla kokkuvõttes odavam, sest tänu paremale katvusele on aine kulu väiksem, seda on peale kanda lihtsam/mugavam, lakk ei hakka nii kergesti jooksma, vajub paremini siledaks jne. Materjale ostes räägi müüjale, mida sa teha tahad ja millistes tingimustes töötad. Need vahendid, mis on kuumal suvepäeval kodustes tingimustes väga head, ei pruugi enam nii hästi töötada suurema õhuniiskuse ja külmema temperatuuuri korral.
19.08.2021 at 21:46
gretzky
 
Moderator
auto värvimise menetlus
Et siis lugesid seda või:
https://e-koolikott.ee/et/oppematerjal/21926-Automaalri-opik-ametikoolidele

Ja ka mina pole automaaler aga õpime. Hea meelega jagaks oma kogemusi kapoti värvimisel.

Minu tegevused siis :

1 Mattistan + krunt värv (aerosool). Lihv liivapaberi fraktsiooniga ~p500-p750
2. Pahteldada, keeviskohad kui on, alum või fiiber pahtliga. Lihvi ~p500-p750
3. Peenpahtliga sirgeks. Lihvi p750 paberi fraktsiooniga.
4. Krunt värv + kaks kihti värv selga, lasen kuivada 1h.
5 Lakki kaks kihti selga, intervall 30 min. Soovitav paksem lakk kui ahju pole.
NB lasen seista vähemalt 2 päeva. Ahjust tulles oleks ehk 40 min. normaalne.
6. Siis veega lihvi p1000 ja p2000. Oluline, et laki kihist läbi ei lihvi.
7. Poleerida, vaja kolme erineva fraktsiooniga. Soovitav 3m firmalt.

Kapoti lakkimisel läks kohe viltu. Tuulega viskas vihma peale.
p1000'ga üle lihvimisest polnud kasu. Lihvisin siis uuesti p750'ga üle. Lasin 2x uue laki selga-
Nüüd oleks vaja poleerida.
Nii mõtlen siin , et lakikiht sai liialt õhuke. Samas pole mul õigeid poleerimis pastasid.

Paras kammaijaa :)
Vist "löön käega" ja läheb profist maalri kätte.

PS Värvid lakid ostsin https://www.autovärvid.ee/
Kiidusõnad ,et viitsisid mu küsimustele vastata.

Hea meelega kuulaks, mis valesti, mis võiks olla teisiti ...

____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
21.08.2021 at 21:33 4 edits. Last edited 21.08.2021 at 23:12 by gretzky (Moderator)
hirax
  
auto värvimise menetlus
Mina pole ka mingi automaaler (oskused jäävad umbes sama kaugele kui Pluuto Päikesest) aga niipalju kui teinud olen, siis "rusikareegel" nende tehasekruntide jaoks oleks selline, et kui nitrolahustiga pehmeks võtab, siis paraku kõik maha nühkida kuni halja metallini.
Kui nitrose lapiga nühkida kannatab, siis ainult karestada ja edasi juba nii nagu ise arvad õige olevat.

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
22.08.2021 at 08:27
charger
auto värvimise menetlus
Nitrolahustit jaekaubandusest enam ei saa, euronormid...
22.08.2021 at 10:59
madis
auto värvimise menetlus
https://www.bauhof.ee/et/nitrolahusti-646-1l-114601

Saab ikka ju ? Või pead silmas et seda "vana head valemit" pole võtta enam ?
Soovitan otsida retsepti ja osta komponendid Keemiakaubandusest, sega kokku ja lase käia. Ma olen ise nii teinud ühe lahustikombo puhul, mida muidu oleks pidanud usast tellima.

Olen ise vähe värvinud, kuid on üks teema, mis mõjutab kvaliteeti väga palju - SURUÕHU KVALITEET. Kui õhk on niiske (ja suvel on alati) ning seal on õlipritsmed (mida odavam kompressor, seda rohkem), siis kvaliteet kannatab.

Kui mul oleks vaja värvida väikest pinda ja ilusti, ma võtaks kusagilt surulämmastiku ballooni ligi. Ei ole niiskust, ei ole õli ja ei ole ka hapnikku, ehkki see vist probleeme ei tekita.
Ei ole eriti kallis ka.
22.08.2021 at 11:16
franz125
auto värvimise menetlus
Automaalrite eided saunas rääkisid et selle musta krundiga töödeldud tükkidest kõlbavad ainult originaal tooted,igasugu b-kategooria tiibadel on rooste juba all olemas ja need lastakse pealt haljaks.
22.08.2021 at 19:18
Ramval
auto värvimise menetlus
+1 viimasele postitusele.
Tuttav väga pädev ja põhjalik maaler toimetab samamoodi. Kui originaaltükk ei ole siis üleni haljaks, ka seest ning siis juba happekrunt jne.
22.08.2021 at 22:48
vvt
  
auto värvimise menetlus
quote:
1 Mattistan + krunt värv (aerosool). Lihv liivapaberi fraktsiooniga ~p500-p750
2. Pahteldada, keeviskohad kui on, alum või fiiber pahtliga. Lihvi ~p500-p750
3. Peenpahtliga sirgeks. Lihvi p750 paberi fraktsiooniga.
4. Krunt värv + kaks kihti värv selga, lasen kuivada 1h.
5 Lakki kaks kihti selga, intervall 30 min. Soovitav paksem lakk kui ahju pole.
NB lasen seista vähemalt 2 päeva. Ahjust tulles oleks ehk 40 min. normaalne.

Kapoti värvimisel lased 750 paberiga lihvitule värvi+laki otsa? Kas lihvimisjäljed pärast läbi laki ei paista?
Mina pole värvi alla jämedama kui 1200 julgenud lihvida.

quote:
Paras kammaijaa :)
Vist "löön käega" ja läheb profist maalri kätte.

Kui ma viimati, 2020 suvel käisin maalri juures, siis 2001 Volvo tagaukse pisike kriim pluss klaasist allapoole värvimine+hajutamine ilma ust lahti võtmata maksis 380 eurot.
Kui selle vigastuse finantseerimises poleks süüdlane ka osalenud, siis oleks selle ukse ise ära värvinud.

Otsin hiljuti vahendid üleminekute hajutamiseks, poleerimismasin, eri kettad-pastad ja hajutuslakk. Terve nädalavahetuse hajutasin mersu ukseääri (mis oli rooste tõtt kuidagi parandada vaja).
Kõige hullem on see, et pagasniku luugi nurk tuli täitsa rahuldavalt välja, kuna selle tegin esimesena (algaja õnn). Ülejäänutel lasin vist jämeda pastaga liiga julgelt ja nüüd on hallid ja paarist kohast sain lakist läbi ka.
Tehnoloogia oli kõigepealt see lakipritsmete vöönd paranduse kõrval+paranduskoht 2500 paberiga õrnalt matiks, siis poroloonketas+keskmine pasta ja siis villaketas ja peen pasta.
Moraal on, et kui ettevaatlikult tea (masinaga ainult kergelt üle), siis tuleb täitsa OK, aga kui minna julgeks, keerab pekki kõik.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.08.2021 at 14:14 1 edit. Last edited 23.08.2021 at 14:23 by vvt
vvt
  
auto värvimise menetlus
quote:
madis: https://www.bauhof.ee/et/nitrolahusti-646-1l-114601

Saab ikka ju ? Või pead silmas et seda "vana head valemit" pole võtta enam ?
Soovitan otsida retsepti ja osta komponendid Keemiakaubandusest, sega kokku ja lase käia. Ma olen ise nii teinud ühe lahustikombo puhul, mida muidu oleks pidanud usast tellima.
Olen ise vähe värvinud, kuid on üks teema, mis mõjutab kvaliteeti väga palju - SURUÕHU KVALITEET. Kui õhk on niiske (ja suvel on alati) ning seal on õlipritsmed (mida odavam kompressor, seda rohkem), siis kvaliteet kannatab.
Kui mul oleks vaja värvida väikest pinda ja ilusti, ma võtaks kusagilt surulämmastiku ballooni ligi. Ei ole niiskust, ei ole õli ja ei ole ka hapnikku, ehkki see vist probleeme ei tekita.
Ei ole eriti kallis ka.

Nitrolahusti markeeringuga 646 on endiselt müügil. Järsku peeti silmas atsetooni?
Autole mõeldud värvide puhul, kui õiget lahustit pole, aitab mõnikord ksüleen, vähemalt veermikujuppide värvimisel sai sellega korduvalt nahka peale võtvat segatud värvi vedeldatud ja tundus, et sai hea. Eelmisi kihte üles ei võtnud, aga lahustas vedelamaks ilusti.

Nendel maalrikemikaalidel tuleb netist otsida ohutuskaart, seal on enamasti kirjas, millest see koosneb.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.08.2021 at 14:27
charger
auto värvimise menetlus
quote:
vvt:
quote:
madis: https://www.bauhof.ee/et/nitrolahusti-646-1l-114601

Saab ikka ju ? Või pead silmas et seda "vana head valemit" pole võtta enam ?
Soovitan otsida retsepti ja osta komponendid Keemiakaubandusest, sega kokku ja lase käia. Ma olen ise nii teinud ühe lahustikombo puhul, mida muidu oleks pidanud usast tellima.
Olen ise vähe värvinud, kuid on üks teema, mis mõjutab kvaliteeti väga palju - SURUÕHU KVALITEET. Kui õhk on niiske (ja suvel on alati) ning seal on õlipritsmed (mida odavam kompressor, seda rohkem), siis kvaliteet kannatab.
Kui mul oleks vaja värvida väikest pinda ja ilusti, ma võtaks kusagilt surulämmastiku ballooni ligi. Ei ole niiskust, ei ole õli ja ei ole ka hapnikku, ehkki see vist probleeme ei tekita.
Ei ole eriti kallis ka.

Nitrolahusti markeeringuga 646 on endiselt müügil. Järsku peeti silmas atsetooni?
Autole mõeldud värvide puhul, kui õiget lahustit pole, aitab mõnikord ksüleen, vähemalt veermikujuppide värvimisel sai sellega korduvalt nahka peale võtvat segatud värvi vedeldatud ja tundus, et sai hea. Eelmisi kihte üles ei võtnud, aga lahustas vedelamaks ilusti.

Nendel maalrikemikaalidel tuleb netist otsida ohutuskaart, seal on enamasti kirjas, millest see koosneb.

Sellest nitrolahustist võeti juba mitu aastat tagasi "nitro" osa ära ja asendati mingi muu koostisosaga. Point on selles, et kes seda enne puhatamiseks kasutasid, seda enam ei tee, kuna rektsioon jäi liiga nõrgaks.
23.08.2021 at 15:56
madis
auto värvimise menetlus
Aga mis täpsemalt ? Keegi oskab öelda mis komponent sealt välja visati EU nõuete tõttu ?

Googel kiiret vastust ei andnud...
23.08.2021 at 16:15
Vanaisa
  
Moderator
auto värvimise menetlus
Composite.ee müüb siiani vana head atsetooni, kas ka väikestes kogustes, seda ei tea...

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
23.08.2021 at 17:53
madis
auto värvimise menetlus
Atsetoon pole kuhugi kadunud, tavaline tööstuskemikaal. Hind on küll tõusnud veidi seoses maailmaturuga
23.08.2021 at 18:27
DevilDeVille
  
auto värvimise menetlus
Küünelakieemaldid on valdavalt atsetoon. Saadaval igasugu naljakates mõõtudes väikepakendeis.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
23.08.2021 at 18:32
madis
auto värvimise menetlus
Ei ole, juba mõnda aega on seal pigem etüülatsetaat. Atsetoon rohkem "vanakoolieemaldis". Ilmselt etüülatsetaat on nahale veidi leebem ja ei auru nii kiiresti.
23.08.2021 at 18:44
DevilDeVille
  
auto värvimise menetlus
https://tradehouse.ee/et/?t=5382&lk=0#__

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
23.08.2021 at 19:34
gretzky
 
Moderator
auto värvimise menetlus
quote:
vvt:
quote:
1 Mattistan + krunt värv (aerosool). Lihv liivapaberi fraktsiooniga ~p500-p750
Kapoti värvimisel lased 750 paberiga lihvitule värvi+laki otsa? Kas lihvimisjäljed pärast läbi laki ei paista?

Ei paista ja seda enne 2x värvimist ja 2x lakkimist.
Lakkitut lihvida p1000 ja p2000, ja siis poleerida.
See viimane on teooria ja tegemata.
Maaler arvas, et lakki olevat vähe, peale lastud.

Nüüd ma siis sügan kukalt :) Kas uuesti algusest peale või prooviks poleerida.

Praegune seis:


____________________________
Dodge Ram 5.7 hemi '04 - rebuild
Ford Mustang '05
Jeep Grand Cherokee '08
23.08.2021 at 20:35 1 edit. Last edited 24.08.2021 at 07:25 by gretzky (Moderator)
madis
auto värvimise menetlus
quote:
DevilDeVille: https://tradehouse.ee/et/?t=5382&lk=0#__

Näedsa, minu küünetehnikateadmised on siiski piiratud :)

Google aitab https://www.self.com/story/to-acetone-or-not-the-healthie (ultimate offtopic autofoorumis vist :)

Ma ostan atsetooni Keemiakaubandusest, väheke odavam. Ca 1.5 eurot kg ehk siis natuke üle euro liiter.
23.08.2021 at 20:53 1 edit. Last edited 23.08.2021 at 20:54 by madis
Kaido
auto värvimise menetlus
Värvipüsside pesemiseks mõeldud nitro on näiteks Värvifoorumis erinevas taaras ilusasti olemas. Atsetoon ja nn Vene nitro olevat püsside pesuks liiga vihased, mis keeravad pihustipea tuksi.
24.08.2021 at 09:46
vvt
  
auto värvimise menetlus
quote:
Ei paista ja seda enne 2x värvimist ja 2x lakkimist.
Lakkitut lihvida p1000 ja p2000, ja siis poleerida.
See viimane on teooria ja tegemata.
Maaler arvas, et lakki olevat vähe, peale lastud.

Nüüd ma siis sügan kukalt :) Kas uuesti algusest peale või prooviks poleerida.

Selline asi tuleb liivapaberiga siledaks ajada. Selle käigus kindlalt kraabid kuskilt alusvärvi või krundi välja, seega lihviks siledaks, värviks ja lakiks uuesti.
Sul siis vedas, lihvimise jäljed varjab apelsinikoores lakk :)
Ma keerasin just endal ühe pagasnikuserva analoogselt pekki.
Liiga vähe lakki (ei valgu siledaks) ja võimalik, et liiga paks lakk (proovi vedelamat) ja ilm oli ka +30.
Proovisin üle lakkida, see sellist apelsini ei silu (jääb näha).

Üldiselt see lakkimine on igavene jama, apelsinikoore ja jooksmise vahel on võibolla 0,5 sekundit.
Ostke edaspidi endale hobiauto, mis pole lakitud, seal on ka parandusi lihtsam varjata.
Tänapäeval on aga ka mitte-metallikud kõik lakiga, ehk kuskil 90ndatel oli veel selliseid, millele oli kõvendiga värv ja kogu lugu.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.08.2021 at 11:51
vvt
  
auto värvimise menetlus
quote:
Kaido: Värvipüsside pesemiseks mõeldud nitro on näiteks Värvifoorumis erinevas taaras ilusasti olemas. Atsetoon ja nn Vene nitro olevat püsside pesuks liiga vihased, mis keeravad pihustipea tuksi.

Kas seal profi püssidel on mingi plastmass või kate seal peal?
Mul suurt püssi profi oma pole, on ainult väie hajutuspüss, seal ei paista peale plastmassist värvisõela midagi sellist, mida nitro kahjustaks.
Ma muidugi tunde ka ei leota, võtan lahti, viskan paariks minutiks jupid nitro sisse ja siis pesen pintsliga puhtaks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.08.2021 at 11:53
tqhq.ee foorum : Vaba teema : auto värvimise menetlus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.