register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.  
Poster Message
algaja
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
Lühidalt siis ajendas kirjutama sportlik huvi kahe rootoriga kompressorite võimekuse vastu.

Idee milleks seda tarvis on diiselmootor, võib isegi ütelda, et masuudipress 4 silindrit ja 4,4 liitrit mille kiirusomadused üle 3200 pöörde pole väga soovitavad.
Sihtmärk saada umbes 600hj ja paartuhat Nm väänet ning selleks on sinna vaja õhku suruda 3,5-4 bar ehk välismaa ühikutes 50-60 Psi-d.
Vajalik õhukogus suurusjärk 760 Cfm ja 59 Lbs/min selle nalja tarvis.

Üldiselt kasutatakse selle tarvis üle ilma turbosid aga pressure ratio tuleb üle 5 mis on turbole maru karm üle elada.
Nimelt tal on kalduvus rõhk kompressorist tagasi lasta pisemagi gaasi järgiandmise peale, mispeale ta enam ei spooli.
Samuti on piisavalt suure turbo spoolimine pikk ja mootorile koormav protsess...

Kuna küsija kompressorite hingeelu (erinevalt turbodest) praktiliselt ei tunne siis küsimus on just kas tuuningosana müüdavad bensiinimootorile mõeldud kompressorid mis karburaatori alla käivad on võimekad toime tulema 60 Psi rõhuga või sumbub see ära rootorilabade vaheliseks lekkeks ja vastu saab vaid soojust mitte rõhku?
Karburaatoriga käib sealt läbi bensiin, mis natuke jahutab-tihendab kuid diislil saab äärmisel juhul pakkuda vaid natuke õli ja vett õhulisandiks et labad päris kuivad poleks...

Rõhku ei pea väga pikalt tegema, umbes minuti.
Muidugi käib õhk läbi jahuti ka ja laseks isegi surve tagasi sisselaskesse kui rõhku vaja pole.


07.10.2023 at 12:41
T-Bird
 
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
"Sihtmärk saada umbes 600hj ja paartuhat Nm " Sa oled NALJA MEES !!!!!!

____________________________
US-Ford mootori ja k.kastide ,remont ja diagnostika.Bensiini pihustite kontroll, puhastus.
Frees ja treimistööd.
/Ford F150 SuperCab 1997/
/Chevrolet Master Deluxe 1937/
/Cadillac Eldorado/
07.10.2023 at 15:03 1 edit. Last edited 07.10.2023 at 15:04 by T-Bird
algaja
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
quote:
T-Bird: "Sihtmärk saada umbes 600hj ja paartuhat Nm " Sa oled NALJA MEES !!!!!!

Kus on nali?
07.10.2023 at 16:18
ervin
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
quote:
T-Bird: "Sihtmärk saada umbes 600hj ja paartuhat Nm " Sa oled NALJA MEES !!!!!!
sa vaata pööretevahemikku ja siis räägi "naljamehest" edasi
07.10.2023 at 17:50
OPollo
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
quote:
ervin:
quote:
T-Bird: "Sihtmärk saada umbes 600hj ja paartuhat Nm " Sa oled NALJA MEES !!!!!!
sa vaata pööretevahemikku ja siis räägi "naljamehest" edasi
Üle 3200 RPM ei taheta minna, 600hp ja 2000 nm ?
Ambitsioonikas ettevõtmine pigem, mitte nali
08.10.2023 at 04:18
v6sa
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
4,4 l diislit peaks selle välja küll kannatama mõnda aega, aga see eeldab TÄIESTI KORRAS raudvara. Sealhulgas kaanepolte.

Mis on teemaalgataja mure kompressori teemal? Vali aga oma rehkendustele vastav välja, tekita sellele koht katlamajas, leiuta ajam (ära unusta, et säärase õhuhulga mootorissetoppimine küsib ise sigullimootori jagu wõimu) ja anna minna. Kui esimesed tükid laiali lendavad, siis saab edasi mõelda.

Või mis see küsimus täpsemalt oligi?

Ma muretseks rohkem, kuidas seda kahte kilonjuutonmeetrit ilma liigse soojatootmiseta maakera külge kleepida...
08.10.2023 at 07:46 1 edit. Last edited 08.10.2023 at 07:47 by v6sa
hents99
  
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
Tundub lihtne :) ….kompressori saad tellida vastavalt nõuetele…vajadusel muutuva ülekandega, et liialt suur takistus madala pöördega poleks.

Kas väike töömaht on eesmärk või paratamatus selliste soovitud numbrite tagaajamiseks?
Tundub nagu tractor pulling, aga viimase jaoks ikkagi liiga kesine dünaamika…
Kuhu/mille tarbeks sellist mootorit tehakse?

Vähemalt üle pika aja tõsine tuuningu plaan. Jõudu ja jaksu teostamisel. Nagu aru sain, siis turbo sai juba proovitud ja tekkis spoolimise probleem….see on ka arusaadav - mis turbo kasutusel oli muidu ?




____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
08.10.2023 at 09:11
algaja
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
quote:
v6sa: 4,4 l diislit peaks selle välja küll kannatama mõnda aega, aga see eeldab TÄIESTI KORRAS raudvara. Sealhulgas kaanepolte.

Mis on teemaalgataja mure kompressori teemal? Vali aga oma rehkendustele vastav välja, tekita sellele koht katlamajas, leiuta ajam (ära unusta, et säärase õhuhulga mootorissetoppimine küsib ise sigullimootori jagu wõimu) ja anna minna. Kui esimesed tükid laiali lendavad, siis saab edasi mõelda.

Või mis see küsimus täpsemalt oligi?

Ma muretseks rohkem, kuidas seda kahte kilonjuutonmeetrit ilma liigse soojatootmiseta maakera külge kleepida...

Eks igaühel omad mured...
Mina muretsen kas 4 bar laaderõhk on laiatarbe kompressorile mida bensiinimootoritele tehakse liig või mitte ja see oli ka küsimus.
Ei kasuta sellist rõhku sädesüütega mootoril praktiliselt keegi ja maru keerukas on leida seda teavet, mispärast julgesin ka küsida kas see eeldab spetsiaalselt valmistatud lahendust või võib ostutoote külge keerata.
08.10.2023 at 11:48
algaja
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
quote:
hents99: Tundub lihtne :) ….kompressori saad tellida vastavalt nõuetele…vajadusel muutuva ülekandega, et liialt suur takistus madala pöördega poleks.

Kas väike töömaht on eesmärk või paratamatus selliste soovitud numbrite tagaajamiseks?
Tundub nagu tractor pulling, aga viimase jaoks ikkagi liiga kesine dünaamika…
Kuhu/mille tarbeks sellist mootorit tehakse?

Vähemalt üle pika aja tõsine tuuningu plaan. Jõudu ja jaksu teostamisel. Nagu aru sain, siis turbo sai juba proovitud ja tekkis spoolimise probleem….see on ka arusaadav - mis turbo kasutusel oli muidu ?




Mootor on väike küll aga vastupidav ja seda ei või suvalist kasutada vaid peab selle margi ja mudeli oma olema ning veel mõned kitsendused, nagu üksainus ülelaadur.
Dünaamika kesisus on seletatav sellega millised hammasrattad jõuülekandesse mahuvad ja lihtsalt ei mahu suuremad et pöördeid tõsta.

Turboga asi toimib aga on raskused nagu võlli ülepöörded mis sellele väga halvasti mõjuvad ning piisab kui natuke gaasi järgi anda ja see rõhk põgeneb sisselaskest välja tagasi ning samal ajal visatakse kütust peale mis kustutab silindris tule ja turbo kasutegur on ka sellisel survel alla 40%.

Kasutatud turbo on kompott Garretti kodadest kuhu on sobitatud Precisioni keskosa ja teadmata tootja kompressori tiivik.
Kompressor oleks soodsam kui hakata turbosid ehitama eri tiivikute läbimõõtudega ja siit ka mõte pärit kuid netis kaevamine andis tulemuse et üle 2,5 bar ei ole selline asi mõistlik.
Seega üheastmeline laadimine kompressoriga ei tööta.
08.10.2023 at 12:22
v6sa
Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.
Palun mitte valesti aru saada: maru huvitav küsimus:)

Kui sisselaske rõhk peab püsima 4+ bar peal ka mootori 3+ krpm juures, siis seda üksiku laaduriga ei saavuta. Või vähemalt ei ole laialt teada selliseid edusamme. Samas ei lase kompressor ka nii kiiresti ja nii palju tagasi, kui turbo, seega oma mootori taluvuse pead ise välja selgitama. Kas pritse on mehh. pumbaga või ühisanum?

Suruõhku balloonist ei lubata kasutada? Peab tehnotingimuste järgi olema ülelaadur? Et kui see sutsakas nii lühike peab olema...

Variant on panna pardale kruvikompressori element ja sellele aretada ajam.
08.10.2023 at 20:59
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Aidake pisut kompressorit tundma rumalat.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.