register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tööandja sõiduauto erisoodustus...   1 2 3  
Poster Message
QRX
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
... ja sellest kõrvale hoidmine!
Kuna meil on siin esindatud pea iga valdkonna inimesi, siis küsiks sellise küsimuse. Kuidas oleks võimalik hoiduda tööandja ametiauto kasutamisel erisoodustuse maksmisest? Kas ainuke võimalus on pidada "sõidupäevikut"? Kas on kuidagi võimalik slikerdada ka ilma sõidupäevikuta?
26.02.2003 at 12:45
Indrek
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Ei ole, kui autoks on sõiduauto/maastur, siis on ainus võimalus sõidupäevik, veoautode/kaubikute puhul seda maksma ei pea.
On küll veel üks moodus, kuidas saada sõiduauto puhul käibekas tagasi ja ei pea pidama sõidupäevikut, aga see on väga keeruline ja nõuab lisapaberimajandust ja arvete kirjutamist. Nimelt kui firma põhikirjas on tegevusala autode rentimine, siis teoreetiliselt on võimalik osta auto kui põhitegevusega seotud kulu, rentida siis välja(mitte ome töötajale=erisoodustus) sümboolse tasu eest ja maksta siis selle eest mingit sümboolset renti, millega küll firmale tekib antud auto puhul kahjum, aga on vist küll seadusega lubatud. Kui muidugi tõestatakse ära, et auto kasutaja on seotud selle firmaga, siis tuleb väga valus laks tagantjärgi.
Teine võimalus on osta oma nimele teine auto, maksta selle eest autokompensatsiooni, firma auto eest aga erisoodustust. Kokkvõttes ettevõtte maksud lähevad tasa ja netto sissetulek jääb inimesele samaks. Pääsed maksust.
26.02.2003 at 12:51 Last edited 26.02.2003 at 12:54 by Indrek
peep
 
Moderator
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Ma siiski ei usu, et enamikel juhtudel, kui tegelikult inimene kasutab firma autot nagu isiklikku, õnnestub Maksuametit veenda, et autoga ei ole sõidetud mitte ühtegi meetrit isiklikke sõite. Ja sellisel juhul järgneb paratamatult tagantjärgi maks + intress. Ehk sõidupäevik ei ole abiks.

Küll on sõidupäevik abiks, kui on soov maksta isikliku auto komp'i rohkem kui 1000 EEK kuus. Teatavasti võib maksuvaba komp'i maksta kuni 2000 EEK'u, kui sõitude kohta on peetud arvestust. Kuidas see täpselt peaks välja nägema ei oska öelda, tuleks vist mingi km hind võtta ???
26.02.2003 at 13:06
QRX
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Ma nagu arvasin enam vähem sama, mida te kirjutasite! Aga küsija suu pihta ei lööda! Reeglina... Kui kellelgi on siiski olemas mingi udupeen skeem (töötab maksukonsultandina näiteks) ja on valmis mind valgustama, suhtleks teemal heameelega!
26.02.2003 at 13:35
tfr
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
peep: Teatavasti võib maksuvaba komp'i maksta kuni 2000 EEK'u, kui sõitude kohta on peetud arvestust. Kuidas see täpselt peaks välja nägema ei oska öelda, tuleks vist mingi km hind võtta ???
Kui peetakse sõidupäevikut, siis on selleks numbriks 4kr/km.

Kui hästi läheb, siis võetakse ka erisoodustuse kohta see seaduseparandus vastu, mis lubab sõidupäeviku pidamise korral isiklikke sõite maksustada sama hinnaga. Laeks jääks seesama 2000 EEKu, ehk siis 500km. Kui isiklike sõitude hulk jääb alla selle, siis on ka erisoodustus väiksem.

Ise ootan pikisilmi seda, kuna näiteks Lapplanderiga on mul kuus reaalselt läbitav kilometraazh tugevalt alla selle ja annaks võimaluse täiesti legaalselt kokku hoida.
26.02.2003 at 15:00
urmas
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Meie firmas peetakse kõikide autode (ka pakiautod) kohta sõidupäevikuid. Kõik autod garazheeritakse öösel firma tootmishallis. MA-le midagi täiendavat ei maksta. MA on asja korduvalt kontrollinud ja on rahul.

Põhimõtteline probleem tekib meil siis, kui töötaja viibib pika-ajalises väliskomandeeringus ja peab nõeluma töökoha ja hotelli vahel. MA seaduste kohaselt on autoga ööseks hotelli minek "isiklik sõit." Praktikas on see jabur, sest me ei saa jätta oma sõidukit kuskile tehase ette kohalikele kalkaritele modida. Meil pole ka mõtet parkida autot kuskile lähedasse tasulisse parklasse, kui hotelli kinnine parkla on tehasest sama kaugel.
26.02.2003 at 16:00
PlyVal64
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Kui nüüd päris aus ja otsekohene olla, siis ... hädaldate siin 1600 kroonise igakuise erisoodustusmaksu pärast. Tavaliselt omaenda sõiduvahendi kuu kulu mõttetu osa(ametiauto absurdse hinna ja kütusekulu tõttu) eest võiks rahumeeli 1-2 erisoodustust maksta. Või töötajatele ametiautodeks oluliselt odavamad autod muretseda -60 000 odavam auto teeb täpselt sama töö ära, raha erisoodustuse maksmiseks jätkub 3ks aastaks(tüüpiline auto hoidmise aeg firmas kasutusrendil). Või mõlemad koos, jääb preemiaraha kah veel üle töötajate ergutamiseks.

Ply@lihtne mees,10näppu, mis kõik mitte pöidlad pole.
26.02.2003 at 17:19
urmas
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Ply, Su jutt õigustab moosivargust. Paraku meie firmas on selline kord, et isiklikke sõitusid firma autoga ei tehta, ja ülemusega ei vaielda sel teemal! Sellisel juhtumil me ei maksa MA-le ka mingit nutsu, on see siis kui väike tahes.

Eks teistes firmades ole jälle teistsugused seadused.
26.02.2003 at 19:25
madis
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
ply sa vist ei saanud pihta. Nimelt on ju palju mõistlikum osta massa firmale ja taguda seda palgafondist kui maksta AS EWle sots, tulu ja käibemaksu. See 1600 on lihtsalt väike miinus millest tahaks ka lahti saada :)
26.02.2003 at 20:40
sirr
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
Indrek:
Teine võimalus on osta oma nimele teine auto, maksta selle eest autokompensatsiooni, firma auto eest aga erisoodustust. Kokkvõttes ettevõtte maksud lähevad tasa ja netto sissetulek jääb inimesele samaks. Pääsed maksust.
kuidas need maksud tasa lähevad? Erisoodustuse maksad ikkagi ju ära. See, et sa kompensatsiooniga maksuvabalt pappi saad välja võtta, on teine teema.
26.02.2003 at 21:34
diesel
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
ma võtab sealt ka kust võtma ei peaks. mina teen oma autoga kõiki töö sõite ja maksuamet nõudis, et erisoodustuse pappi vaja ikka maksta. no lolli peaga saigi pikalt plekitud. kuni nüüd aasta algul lõpetasime pulli ära ja nüüd maksuametnikud karjaga kallal ja ahistavad ja igasugu ettekirjutusi tehakse ja muu kamm käib.
26.02.2003 at 21:45
hellraiser
  
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
mul tekkis ka selle auto kasutamise kohta üks küsimus.
oletame, tegemist on töötaja isikliku autoga. töötaja annab selle lepinguga firma kasutusse, variandiga, et ei saa auto pealt endale ühtegi kopikat, aga firma maksab kinni kõik auto hooldused/remondid ja bensiinikulu.
kas sellisel juhul tuleb ka midagi maksta MA-le?
ja kui ta nüüd selle autoga teeb erasõitu, mis siis saab?

sorry, kui eriti loll küsimus sai :)

____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud
26.02.2003 at 21:56
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
hellraiser: ...kas sellisel juhul tuleb ka midagi maksta MA-le?
ei
quote:
hellraiser: ...ja kui ta nüüd selle autoga teeb erasõitu, mis siis saab?
siis maksad erisoodustuselt tulumaksu (v.a. juhul, kui need isiklikud sõidud oma taskust kinni maksad).

Lugege tulumaksuseaduse kommentaare! :)
26.02.2003 at 22:16
PlyVal64
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
erik:
quote:
hellraiser: ...kas sellisel juhul tuleb ka midagi maksta MA-le?
ei
quote:
hellraiser: ...ja kui ta nüüd selle autoga teeb erasõitu, mis siis saab?
siis maksad erisoodustuselt tulumaksu (v.a. juhul, kui need isiklikud sõidud oma taskust kinni maksad).

Lugege tulumaksuseaduse kommentaare! :)
Erik, ma küll nii ei ütleks... Erisoodustusmaksu makstakse KÕIKIDE ettevõtte kasutuses olevate sõiduautode pealt. Lepinguga(kas rahalise kompensatsiooniga või ilma, pole vahet) on auto antud kasutusse.

Urmas, ma Sinuga 100% päri. Ametiauto on töösõitudeks ja ei mingit erisoodustust. Ja ma ei mõelnud oma kommi juures kedagi isiklikult, vaid enamuses ettevõtetes toimuvat, kahjuks. Auto on samasugune töövahend, nagu arvuti. Kuid see ei pea käima palgalisaks.... eriti mingi ebavajalik 200000+ krooni maksev "tulede-viledega" auto. Ast Bsse viib ka oluliselt odavam auto.

Madis, mõistlik ja eetiline on osta oma auto ikka OMA väljateenitud raha eest koos kõikide sinnakuuluvate maksudega. Ka ettevõtte omanikul... Selleks on temal sellised asjad, kui dividendid, olemas. Ja isegi täis 26% ei tule maksta + selle kulu maksab ju ettevõtte. Auto, maja, lennuki, jahi saab omanik siis, kui on suutnud ettevõtte KASUMIGA tööle panna. Enne sõitku tööle bussiga ja töö ajal ametiautoga, mis siis "by Urmas" kombel väljaspool tööaega ettevõtte kinnises parklas seisab.
26.02.2003 at 00:28
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
PlyVal64: ...
Erik, ma küll nii ei ütleks... Erisoodustusmaksu makstakse KÕIKIDE ettevõtte kasutuses olevate sõiduautode pealt. Lepinguga(kas rahalise kompensatsiooniga või ilma, pole vahet) on auto antud kasutusse. ...

Ma jälle ütleks :D
Erisoodustusega on tegemist siis, kui tööandja annab tema kasutuses oleva sõiduauto (või mistahes muu vara) töötajale tasuta või soodushinnaga kasutada. Kui töötaja plekib selle tööandjale kinni (turuhinnaga), siis ei ole ju töötaja saanud seda tasuta ega soodushinnaga. Erisoodustuse koosseis langeb ära, tulumaksu erisoodustuselt maksta ei tule, kuna puudub erisoodustus. Ma ei taha siin kedagi shokeerida, aga valaks veel õli tulle - andes auto kasutada mõnele muule isikule kui seda on oma töötaja - puudub samuti erisoodustuse koosseis ja erisoodustuse tulumaksu sellelt tasuma ei pea.
Äripäev (Sirje Niitra) vahepeal kirjutas seda, et erisoodustuse tulumaksu tuleb maksta KÕIKIDE sõiduautode pealt, olenemata sellest, kas need on erakasutuses või mitte. Kahjuks nad ise oma viga ei parandanud ja nüüd paljud arvavad, et nii ongi. Tegelikult ei ole...
@maksuhuviline
26.02.2003 at 01:02 Last edited 26.02.2003 at 01:03 by erik
Joel
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Erik, andes auto kasutada mõnele muule inimesele kui oma töötajale puudub tõesti erisoodustuse "koosseis", kui see päästab firma vaid sots.maksust. TMS §49 alusel on niisugusel puhul tegemist kingituse osutamisega, mis maksustatakse 26/74 tulumaksuga kingituse turuhinnalt koos käibemaksuga, ehk siis konkreetsel juhul kõikidelt firma jaoks selle autoga seotud kuludelt. Ei rendi, hooldus, kütuse ega muudelt kuludelt ei ole sellisel puhul pubatud käibemaksu tagasi küsida, kuna tegemist ei ole ettevõtlusega seotud kuluga.

Eile, st. 26.02.2003 allkirjastas rahandusminister lõpuks kauaoodatud määruse, mis siis nüüd alates 1. märtsist lubab maksta erisoodustusmaksu vähemalt summalt kui 2000 krooni kuus, eeldusel et kõik konkreetse autoga tehtavad sõidud on dokumenteeritud. Sisse miksiti veel niisugune kild, et kui tööandja auto on alla 2-liitrise mootoriga ja üle 5 aasta vanune, siis võetakse kilomeetrihinnaks 3 krooni, muudel juhtudel aga 4 krooni. Igal juhul, kui on arvata, et dokumenteeritud erasõite tehakse kalendrikuus vähem kui esimesel juhul 667 km ja muudel juhtudel 500 km, siis on ettevõtte jaoks kasulik sõidupäeviku pidamine juurutada. Reeglina raamatupidajatele lisaülesande eest koheselt palka juurde ei anta.

Lisa võib lugeda Rahandusministeeriumi kodulehelt...
27.02.2003 at 08:57
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Järgmisena võetakse ette töötajate käsutuses olevad mobiiltelefonid ja hakatakse tegema vahet era ja töökõnede vahel.
27.02.2003 at 09:20
peep
 
Moderator
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Vaatn, et meil on siin mitmeid maksuseadustega kursis olevaid inimesi:) - ülalpool Eriku ja Joeli poolt öeldu vastab tõele.

Ply, Sinu seisukohad on ehk põhimõtteliselt õiged aga mitte alati elus rakendatavad. On firmasid kus "rusikas lauale/peugeott istumise alla/suu kinni" stiil on õigustatud ja on firmasid kus on otstarbekam teisiti käituda. Otsatarbekuse all pean silmas käitumist mis võimaldab firmal lõppkokkuvõttes rohkem kasumit teenida ja tema väärtust tõsta. Firma väärtus on antud juhul väljendatud tema võimega tulevikus kasumit teenida.

Nii kaua kui seadus lubab, võib iga firma oma töötajatele osta kasvõi Maybach'id ja ei ole õigust kellelgi neile midagi ette heita juhul kui maksud makstud.
27.02.2003 at 09:25
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
noo, aga see 33% sotsiaalmaksu on ju suhteliselt suur summa. [edit] Ja seda tulumaksu kingitustelt tuleb ka maksta juhul, kui kingitus tehakse füüsilisele isikule (+ teat. mittetulundusühingud jms). Eks igaüks mõtleb ise edasi vastavalt sellele, kuidas maksuametiga suhted on... Paljud inimesed kahjuks reaalselt arvavad, et maksude optimeerimine tähendab selliste skeemide kasutamist, mida maksuamet enam kui tõenäoliselt kontrollida ei suuda. Siinkirjutaja nii ei arva. [/edit]
Sellele rahandusministri määrusele ma väga pikka eluiga ei ennustaks. Täpselt niikaua, kui mõni maksukonsultant ettevõtjat selles asjas kohtus esindab. Tean ka omast käest, et mõni maksuameti kohalik asutus vaatab erisoodustuse tulumaksust mööda ja maksustab hoopis auto/kütuse/remondi ja muu sellise arveid osaliselt kui ettevõtlusega mitteseotud kulu, sest ka maksuamet saab aru, et tegemist ei ole seaduspärase määrusega. Samamoodi kaheldakse "ülevalt" tulnud korraldusele, et senised maksuintressid tuleb tühistada ja kehtestada tagasiulatuvalt uue "õiguspärase" seaduse järgi. Sõna tagasiulatuvalt mõistagi välditakse :) See selleks...
Ah, ma niisama provotseerisin siin. Eks igaüks vaatab ise, kuidas talle kõige soodsam on. Fakt on see, et makse tuleb maksta, kuid täpselt niipalju kui nõutud, mitte rohkem. Mõnel juhul näiteks on kõige optimaalsem küsida tagasi kõigilt tehtud kuludelt 2/3 käibemaksu ja jälgida, et ei teeks 999 km kohta rohkem erasõite kui 333 km. Ja mõni kuu jälle on targem see üksik erasõit ettevõttele hüvitada ja teisel kuul maksta ülempiiri jagu erisoodustuse tulumaksu. Sellega peab pidevalt tegelema ja universaalset lahendust: "tehke hoopis nii" siit abiotsijad tõenäoliselt ei leia.
@teoreetik
27.02.2003 at 09:25 Last edited 27.02.2003 at 09:37 by erik
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
417RR: Järgmisena võetakse ette töötajate käsutuses olevad mobiiltelefonid ja hakatakse tegema vahet era ja töökõnede vahel.

Aga seda peab ka praegu juba tegema. MA-l kontrollimise võimalus imepisike siiski. Kuid olen näinud, et tehakse :)
@hirmutab
27.02.2003 at 09:27
meintz
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
417RR: Järgmisena võetakse ette töötajate käsutuses olevad mobiiltelefonid ja hakatakse tegema vahet era ja töökõnede vahel.
kusjuures mingis asutuses põhjendati aasta tagasi umbes erakõnede tegemise keeldu asutuse mobiililt mitte sellega et arved lähevad suureks vaid sellega et maksuamet astub erisoodustusmaksuga selga. Kõnede eristuse lehed vaadati piinliku täpsusega läbi et leida sealt mitte tööalaseid kõnesid... Go figure kas vanad lihtsalt hämasid et rahvas erakõnesid ei teeks või oligi asjal tõsi taga...

Meintz.
27.02.2003 at 09:27
Indrek
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Jah, tegelikult on erisoodustusmaks peal kõikidel firma asjadel, mida töötaja saab kasutada isiklikeks eesmärkideks. Näiteks tuleks ka selle eest maksta seaduse järgi erisoodustust, et suurem osa sellest rahvast kommenteerib selles foorumis oma lõbuks tööandja arvutist.
27.02.2003 at 09:43
peep
 
Moderator
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
erik: Paljud inimesed kahjuks reaalselt arvavad, et maksude optimeerimine tähendab selliste skeemide kasutamist, mida maksuamet enam kui tõenäoliselt kontrollida ei suuda. Siinkirjutaja nii ei arva.

St. oled valmis deklareerima oma isikliku või firmale "kuuluva" off-shore ettevõtte tulud ja (mis ei pruugi üldse siin riigis tehtavasse businessi puutuda aga kuuluvad maksustamisele seaduse kohaselt) ja nende pealt maksud maksma ?
27.02.2003 at 09:48
margus61
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
PlyVal64:... mõistlik ja eetiline on osta oma auto ikka OMA väljateenitud raha eest koos kõikide sinnakuuluvate maksudega. Ka ettevõtte omanikul... Selleks on temal sellised asjad, kui dividendid, olemas. Ja isegi täis 26% ei tule maksta + selle kulu maksab ju ettevõtte.
Eetilisusega olen igati nõus. Mõistlikkusega omaniku puhul mitte mingil juhul.

Kujuta ette,et pead maksma nt. 10000.- maksvat auto hoolduse, millega ise hakkama ei saa. Oma aauto puhul taod selle koos käibariga, mida tagasi ei saa küsida. Maksad selle palgast, millelt oled (omanikuna) maksnud sots maksu ja kinni pidanud tulumaksu. (OK, et end vähem traumeerida, rehkendad nii, et maksad selle endale väljamakstud dividendide arvelt ja säästad sotsmaksu.) Ettevõtte auto puhul rändaks see hooldus otse kuludesse ja ilma käibarita.

Nõustun, et kuidagi ei oleks eetiline käsitleda nt. Baeri pidureid mõnele autole ettevõtlusega otseselt seotud kulutusena. Küll aga tundub see kuidagi mõistlik, eriti kui arvel juhtub kirjas olema nt. "pidurite remondikomplekt 1 tk" ja ettevõttel on miski neljarattaline sõiduk.

Ja dividendidelt 26% maksab ettevõte:eek. Ettevõte on ju omaniku oma, seega ise maksad. Pole nagu vahet, kas saad 100 krooni dividende, keerad mütsi teist pidi pähe ja maksad sellelt 26/74% tulumaksu või maksad 135 krooni dividende ja pead sellelt kinni 26% tulumaksu (=35 krooni).

Sry, pole päris topic.
27.02.2003 at 10:21
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Kas ma sain õieti aru.

Antud tegevusega tahab riik vältida palgalisa mis hüvede näol tuleb ja millelt jääb 33 % saamata
Näiteks:

Anname sulle 10000 palka + telefon+ auto
telefon - 5000
kõneaeg- 2500
auto - 200000
bensiin - 2500
sinu reaalne võit 5000 eeku + edev telefon ja koguaeg uus auto

või anname sulle
5000 eeku palka juurde miinus maksud

27.02.2003 at 10:29
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tööandja sõiduauto erisoodustus...   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.