register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tööandja sõiduauto erisoodustus...   1 2 3  
Poster Message
peep
 
Moderator
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
417RR: Kas ma sain õieti aru.

Antud tegevusega tahab riik vältida

Mitte vältida, vaid maksustada.:) Parim lahendus maksustamise osas oleks muuta nn. natuuras variandid nii ebasoodsaks, et kõik maksaks lihtsalt palka - see vähendaks oluliselt maksuhalduri töökoormust ja seeläbi kulusid ehk meie enda raha hoitaks kokku mis on ju igati ok. Kahjuks pole see laksust 100 % võimalik, sestap igasugu sõidupäevikud, erisoodustused jms. stuff.

Ka mujal maailmas on samad teemad - enamikes arenenud riikides on firmale kuuluv sõiduauto tehtud nii kalliks, et valdav enamus ajab ka tööasjad oma autodega. Kõige "firmaauto" lembelisem riik L-Euroopas on vist UK, kus riigi maksupoliitika soodustab firma autosid ehk nad maksustatakse tööjõust odavamalt. Kuskilt lugesin, et seal lähes 90 % uutest autodest firmadele müüakse - võin muidugi eksida ka. Britid muuseas maksustavad firmale kuuluvaid ja isiklikus kasutuses olevaid autosid vastavalt nende heitgaaside CO sisaldusele - mida suurema mootoriga ehk saastavam auto, seda suurem maks.
27.02.2003 at 10:56 Last edited 27.02.2003 at 10:58 by peep (Moderator)
PlyVal64
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Margus, kõik õige. Kes meist ei oleks "makse optimeerinud" ? Ja kes sisimas ei mõtleks erisoodustusest lahti saamise peale? Mina päris kindlasti "esimest kivi" ei viska...
OT küll, kuid tegelikult maksudega ju seonduv.
Vanasti oli selle 26% lihtne, said arvestada ta ettekantud ettevõtte tulumaksuks, ehk ei läinud nn"pudrusurma". Nüüd kaotati ettevõtte 26% aga ikkagi tahetakse ka sellest vabaneda. Teatud maani võib sellest aru saada, kuid iseendale stabiilse majandus- ja poliitilise keskonna tekitamine maksab palju raha. Minu arust ei ole 26% palju tahetud ja makstud stabiilsuse eest, et ka edaspidi iseendale piisavalt head sissetulekut teenida. Selle 26% eest on olemas politsei, tuletõrje, keskkonnakaitse, haridus teatud maani ja tasemeni, riigikaitse jne. Ma alati soovitan nendel "meeletutel maksuoptimeeriatel" kolida oma äriga kas Aafrikasse või siis mõnda kõrgelarenenud riiki(lähim siinsamas üle lahe)...
"Koonerdamine pole kokkuhoid" ja "Ära karda suuri väljaminekuid, vaid väikseid sissetulekuid" on minu motod. Ja riilkuse-oma raha suhte vajalikkusest sain ma aru 1991 Teletorni juures narkouimas soldatitega "hammas hamba vastu" seistes, kui mu kõrval nüüdseks väga austatud suurärimees ütles, et "Kui ma praevu poen peitu ja seda ei kaitse, mis mul juba on, siis homme pole mul midagi teha." Seda "oma riiki", olgu ta nii kehv, kui tahes, tuleb lisaks füüsilisele kaitsele kaitsta ka rahaliselt.

Ply@ valimislubadustest hirmul - mis stabiilsust ebamäärasuses olla saab?
27.02.2003 at 11:09
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
peep:
St. oled valmis deklareerima oma isikliku või firmale "kuuluva" off-shore ettevõtte tulud ja (mis ei pruugi üldse siin riigis tehtavasse businessi puutuda aga kuuluvad maksustamisele seaduse kohaselt) ja nende pealt maksud maksma ?

Ma praegu jälle teoretiseerin, niiet palun mitte absoluutse tõe pähe võtta.
Milleks on Eesti inimesel off-shore äriühing? Minu senine suhteliselt väike elukogemus (mis piirdub kurikuulsa Diveci juhtumi jms meedias kajastamise ja kohtuotsuste lugemisega) ütleb seda, et Eestis registreeritud äriühing maksab sellele teenuste eest, mida ta tegelikult ei saa ning kannab selle oma kuludesse. Sama raha võetakse Eesti pangast välja ja makstakse oma töötajatele mustalt palkadeks või võetakse isiklikku tarbimisse. See on juba maitse (ja MA töö efektiivsuse) küsimus, kas selleks vaevutakse ka tankisti kasutama või mitte. Igatahes toimub reaalne tegevus Eestis, madala maksumääraga territooriumiga seob äritegevust vaid olematu teenus, mille eest makstakse üüratuid summasid, et see raha taas mustalt käibele lasta.
Kui mul on Andorras ettevõte, mis tegeleb seal hasartmängude korraldamisega (ja ma ise sellega ei puutu kokku muul viisil kui kasumit välja võttes), siis arvestades Eestis (ja enamuses riikides) kehtivat maailmatulu põhimõtet, tuleks MINU kui Eesti residendi tulu maksustada küll, kuna avalikke teenuseid tarbin ma eelkõige siin. Kui seda ei soovita, siis tuleks loobuda Eesti residentsusest ning asuda Andorras tarbima neid avaliku sektori teenuseid, mida riik suudab nii madala maksukoormuse juures pakkuda. Kuna tulumaks läheb nö ühiskassasse, mille eest riik pakub sellist teenust, mis on igaühele vajalik, kuid organiseerimata seda ei korralda (nt. teede ehitus), siis näikse maailmatulu põhimõtte rakendamine suhteliselt mõistlik olevat. Nende teenuste kvaliteet ja raha kasutamise efektiivsus tänases Eestis paneb siiski mõtlema, kas poleks tõepoolest parem Andorrasse elama minna :)

IMHO maksustamise probleemi madala maksumääraga territooriumiga ei teki, kuna midagi topelt reeglina ei maksustata. Küll võib raskusi tekkida juhul, kui maksumaksja töötab ajutiselt riigis, kus on maksumäärad diferentseeritud lähtuvalt tulu suurusest. See võib ebasoodsate asjaolude kokkulangemisel viia VÄGA ebaõiglase lahenduseni.

Siiski ei julge ma enda käitumist reaalselt off-shore situatsiooni sattudes ette aimata :)
27.02.2003 at 11:10
peep
 
Moderator
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
erik: vähemalt Sa ise ka tunnistad, et teoretiseerid.:)

Btw. tänases olukorras kasutaks ainult idioot lihtkoelisi off-shore skeeme raha väljaviimiseks ettevõttest ehk selles osas on MA teinud head tööd ja oma eesmärgi saavutanud. Seda kahjuks äärmiselt küüniliselt, "eesmärk pühendab abinõu" stiilis tegutsedes, mistõttu ma ei ole veendunud, et nad pikemas plaanis sellest midagi võidavad.
27.02.2003 at 11:22
spark
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...

Britid muuseas maksustavad firmale kuuluvaid ja isiklikus kasutuses olevaid autosid vastavalt nende heitgaaside CO sisaldusele - mida suurema mootoriga ehk saastavam auto, seda suurem maks.
see versioon oleks õiglasem - sest praegu maksad nii daewoo matize~100 000EEK, kui S mersu (kõige parema) ~1 500 000EEK maksu sama palju.
27.02.2003 at 11:43
faust
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Hirmus jama nende sõiduautodega. Mis see autopikkuse ja veoruumi suhe oligi, et liikur veoautona kirja pandaks? Kõikvõimalikud pirukakongid, Usa pikapid ja kasvõi Nissan Navara või Toyota Hilux on isegi pereautona täitsa arvestatavad ja minu arusaamist mööda maksuvabad.
Ei ole maksude maksmise kui sellise vastu. Aga maksudega kogutud raha jaotamisskeemiga EV-s pole nõus:)
27.02.2003 at 11:45
PlyVal64
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
faust: Ei ole maksude maksmise kui sellise vastu. Aga maksudega kogutud raha jaotamisskeemiga EV-s pole nõus:)
Pühapäeval püüa siis midagi ära teha ka selles vallas.

27.02.2003 at 11:47
faust
Tööandja sõiduauto erisoodustus...

Pühapäeval püüa siis midagi ära teha ka selles vallas.



Krt:( Iga nelja aasta tagant olen püüdnud.
Üht tuntud filmi tsiteerides: Valid kõhna.. aasta pärast vaatad, et kaban vahib telekast vastu... no kust sellised tulevad??

Aga ega midagi, proovime uuesti:)
27.02.2003 at 11:58
PlyVal64
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
faust: Krt:( Iga nelja aasta tagant olen püüdnud.
Üht tuntud filmi tsiteerides: Valid kõhna.. aasta pärast vaatad, et kaban vahib telekast vastu... no kust sellised tulevad??

Aga ega midagi, proovime uuesti:)

Eks ta ole jah, endal sama tunne. Tegelikult peaks need majandusliku huvide deklaratsioonid enne valimisi kõik kandidaadid esitama, oleks juba törts kergem valida. Mehe, kel pääle "rippriistade" muud isiklikku pole, tõmbaks kohe maha, olgu ta nii tark kui tahes. Praegu saavad valituteks(vaadates neid deklaratsioone) inimesed, kes 45daks eluaastaks pole suutnud endale ja oma perele ei korterit, maja, suvilat muretseda-ehitada. Isegi isiklikke autosid on üksikutel ... ja need siis kah 80te Ladad-Mossed. Loed, nagu loeks vaeste öömaja majandusaruannet.
27.02.2003 at 12:28
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
et siis teemasse tagasi :
lahendus

Tuleb osta töötajatele Chrysler Voyager või
Dodge Caravan ,visata tagumised istmed välja, teha vineerist vahesein vahele ja võtta arvele veoautona.
Peale ülevaatust istmed sisse tagasi ia ringivurama.
jääb muidugi väike oht et mõni TARGEM liikluspoliis matsu lahti jagab aga see on kah võimalik ära hämada et registritöötaja näpukas jne.
27.02.2003 at 12:58 Last edited 27.02.2003 at 12:59 by 417RR
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
417RR: et siis teemasse tagasi :
lahendus

Tuleb osta töötajatele Chrysler Voyager või
Dodge Caravan ,visata tagumised istmed välja, teha vineerist vahesein vahele ja võtta arvele veoautona.

Kaugeltki mitte lahendus. Ka mitte-sõiduauto kasutamise eest tuleb erasõitude korral maksta tulumaksu erisoodustuselt. Ainult siis ei kehti rahandusministri kehtestatud suvaline 2000 krooni määr vaid maksad turuhinnalt, mis enamjaolt on suurem kui nimetatud määr.
27.02.2003 at 13:22
udu
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
et siis kui ma ostan firmasse veoauto (toyota hilux) siis pean ikkagi sõidupäevikuga tõestama, et sellega ei ole erasõite tehtud???

____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06
27.02.2003 at 13:29
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
erik:
quote:
417RR: et siis teemasse tagasi :
lahendus

Tuleb osta töötajatele Chrysler Voyager või
Dodge Caravan ,visata tagumised istmed välja, teha vineerist vahesein vahele ja võtta arvele veoautona.

Kaugeltki mitte lahendus. Ka mitte-sõiduauto kasutamise eest tuleb erasõitude korral maksta tulumaksu erisoodustuselt. Ainult siis ei kehti rahandusministri kehtestatud suvaline 2000 krooni määr vaid maksad turuhinnalt, mis enamjaolt on suurem kui nimetatud määr.
ainult, et kas maksuamet on nii tasemel et hakkab kahtlustama veoauto kasutamist eraotsadeks.

offtopik:
aastat 10 tagasi tegin sõidulehte(kasutatud bensulimiit x küttekulu), miski matemaatiline kala jäi sisse ja raamatupidaja sai 20 km vähem.
kui aru päris siis vastasin et see on tagurdamise arvelt.

aksepteeris.
27.02.2003 at 13:34 Last edited 27.02.2003 at 13:35 by 417RR
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
udu: et siis kui ma ostan firmasse veoauto (toyota hilux) siis pean ikkagi sõidupäevikuga tõestama, et sellega ei ole erasõite tehtud???
Eelkõige peab maksuametil tekkima kahtlus, et sellega ON erasõite tehtud. Oma kahtlusi peavad nad ka põhjendama (nt. ametnik on Su majanaaber ja näeb, et viid lapsi sellega kooli-koju või hoiab äriühing oma autosid öösiti kahtlaselt läheda töötajate elukohtadele. Kõva argument on ka see, kui äriühingul on kaubikut vaja ca 1000 km aastas, kuid aastane läbisõit on 60000. Viimane ei ole iseenesest mingi näitaja, kuid kahtlused tekivad). Seega, MA-l ei tohi tekkida põhjendatud kahtlust, et autot (kas sõidu- või veoautot) kasutatakse ettevõtlusega mitteseotud otstarbel. Üldjuhul MA mingite kaubikute ja truckidega ei koti, kuid imo saab see lähiajal kindlasti muutuma, kuna kirjeldatud skeem on väga levinud (istmed sisse tagasi).
Edit: eh, kurask, juba jõuti ette. Aga hea on oma väidetele kinnitust saada... :)
27.02.2003 at 13:36 Last edited 27.02.2003 at 13:37 by erik
udu
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
et siis kõige lihtsam on erisoodustus rahus ara maxta ja sõida palju tahad?
kõik autokulud kuludesse ja km (2/3) tagasi?
veoki pealt saab bena pealt ka km-i tagasi?

____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06
27.02.2003 at 13:40
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
erik:
quote:
udu: et siis kui ma ostan firmasse veoauto (toyota hilux) siis pean ikkagi sõidupäevikuga tõestama, et sellega ei ole erasõite tehtud???
Eelkõige peab maksuametil tekkima kahtlus, et sellega ON erasõite tehtud. Oma kahtlusi peavad nad ka põhjendama (nt. ametnik on Su majanaaber ja näeb, et viid lapsi sellega kooli-koju või hoiab äriühing oma autosid öösiti kahtlaselt läheda töötajate elukohtadele. Kõva argument on ka see, kui äriühingul on kaubikut vaja ca 1000 km aastas, kuid aastane läbisõit on 60000. Viimane ei ole iseenesest mingi näitaja, kuid kahtlused tekivad). Seega, MA-l ei tohi tekkida põhjendatud kahtlust, et autot (kas sõidu- või veoautot) kasutatakse ettevõtlusega mitteseotud otstarbel. Üldjuhul MA mingite kaubikute ja truckidega ei koti, kuid imo saab see lähiajal kindlasti muutuma, kuna kirjeldatud skeem on väga levinud (istmed sisse tagasi).
Edit: eh, kurask, juba jõuti ette. Aga hea on oma väidetele kinnitust saada... :)
kui töötaja sõidab enda maja juurest koleegi majani siis on see eraots, siis istub töökaaslane peale ja sõidetakse tööle- see peaks juba firmaots olema
27.02.2003 at 13:42
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
417RR:kui töötaja sõidab enda maja juurest koleegi majani siis on see eraots, siis istub töökaaslane peale ja sõidetakse tööle- see peaks juba firmaots olema
Tööle-koju sõit ei ole kunagi ettevõtlusega seotud. Teid võib seal autos ka 12 kolleegi olla :)
quote:
udu:et siis kõige lihtsam on erisoodustus rahus ara maxta ja sõida palju tahad?
põhimõtteliselt... sellega on tulumaksuküsimuses asjad ühel pool. aga et asi veel keerulisemaks ajada, siis tuleb vaadata seda, et kuludelt ja auto enda hinnast liialt palju sisendkäibemaksu maha ei arva. Eesti nõme seadus võib tekitada situatsiooni, kus käibemaks õigustamatult kumuleerub (ei tea, kas tahetakse sellega kompenseerida seda osa, mis riigil selle sama nõmeda seaduse tõttu mõnel juhul saamata jääb ???). Igatahes, käibemaksu on võimalik tagasi küsida ainult selles ulatuses, milles see on seotud ettevõtlusega. Nt kui on 50/50 (hinnanguliselt), siis ei tohi sisendkäibemaksu maha arvata rohkem kui 50% olenemata sellest, kas on sõiduauto, veoauto, bensiin, diisel, remondiarve või parkimistasu.
27.02.2003 at 13:49
udu
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
kuidas siis ikkagi kõige kavalam teha oleks?


____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06
27.02.2003 at 13:55
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
udu: kuidas siis ikkagi kõige kavalam teha oleks?

ole loll aga ole kaval ---- tee ausalt
fabritseeri arvutiga teekonnalehti.

äriidee : müügile paisata programm mis sell sinu eest ära teeks.
sisesta firma nimi, regio atlas ja soovitud läbisõit ja määra ära reaalsed piirkonnad
27.02.2003 at 14:03 Last edited 27.02.2003 at 14:09 by 417RR
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
kas AS EESTI POLITSEI maksab erisoodustust ???????????
27.02.2003 at 14:05
udu
 
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
417RR: kas AS EESTI POLITSEI maksab erisoodustust ???????????
see ei ole hetkel oluline... oluline on ikka see, kuidas ise saaks autot kõige odavamalt liisida...akki tuleb odavam hoopis endale liisida ja maxta autokompensatsiooni.

____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06
27.02.2003 at 14:10
margus61
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
udu: et siis kõige lihtsam on erisoodustus rahus ara maxta ja sõida palju tahad?
kõik autokulud kuludesse ja km (2/3) tagasi?
veoki pealt saab bena pealt ka km-i tagasi?
That's it.

Lisaks, kui omad isiklikku autot lisaks firma poolt kasutada olevale, võiks välja maksta isikliku (nt. hobi-) auto kasutamise eest 1000.-, mis ei nõua arvepidamist. Sellega ju muuhulgas ka tööasju aetud saab.

Isiklik arvamus praeguse maksusüsteemi kohta: see on parim majanduse kiireks arenguks. Tuntud tulukõvera (laekuvate maksude sõltuvus maksukoormusest) järgi peaksime asuma selle keskmisel ja kõige kõrgemal osal. S.t. praegune maksukoormus on selline, mille puhul riigile laekub maksimaalselt maksutulu. Koormuse vähendamine lihtsalt vähendab maksutulu, koormuse tõstmine paneb vingerdama. Majanduse kasvust saavad lõpuks kasu kõik esimesed, teised jne. Eestid. Ei saa ju jagada seda, mida pole. (Kuigi tundub, et saab, vähemalt hoolega jagatakse.)

Pärast eelseisvaid valimisi see vist enam nii ei jää... Kui maksusüsteemi modida, siis tulumaksuvaba miinimumi võiks muidugi tõsta ja mingi 3...5% ettevõtte tulumaksu oleks vist kah selline suurus, mis pärast väikest virisemist ära antaks. Riigile oleks abiks seegi. Nt. kui seda osataks konverteerida iibe kasvuks.
27.02.2003 at 14:21
erik
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
udu: kuidas siis ikkagi kõige kavalam teha oleks?

Nagu ma enne ütlesin - oleneb väga palju äriühingu, erasõitude ja auto spetsiifikast. Samuti sellest, millised plaanid on autoga edaspidiseks. Kui tahad ise hiljem välja osta, siis ei ole mõtet ju kolm või rohkem aastat riigile makse maksta, et auto lõpuks endale välja osta (+ TURUHINNALT käibemaks). Et makse kõige vähem maksta, tuleb asjaga pidevalt tegeleda (päevikud, arvestused jne.), mida enamus ei viitsi, lähevad kergema vastupanu teed ja maksavad selle 2000 krooni pealt maksud ära. Aga universaalset kõigile sobivat HEAD lahendust ei ole. Selle eest on seadusandja hoolitsenud.
27.02.2003 at 14:30
417RR
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
quote:
udu: kuidas siis ikkagi kõige kavalam teha oleks?

vii töölepingu siise punkt kus sa pead avalikult reklaamima firmat kus sa töötad.
siis kleepekas auto peale (nagu rautakesko)
ja iga sõit on töösõit.
27.02.2003 at 14:33
peep
 
Moderator
Tööandja sõiduauto erisoodustus...
Tuleb osta firma nimele, kuid oma kasutusse, võimalikult kallis auto (soovitavalt üle 1 M. võimaluse korral üle 2) ja siis on erisoodustusest tulenev lisakulu köömes.;)

Probleemi nagu polegi...
27.02.2003 at 14:36
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Tööandja sõiduauto erisoodustus...   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.