register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : Kiirendamise üldreeglid ja juhendid   1 2  
Poster Message
PlyVal64
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Nagu kalendrist paistab, siis 10.05 ei ole "mägede taga", kuid pole kohanud netis isegi algset versiooni. Äkki on paberkandjal?? Seoses hooaja ja vist ka tiba orgtöö kiire lähenemisega, hakkab neid väga vaja minema.
On juba "jahutud" piisavalt kurvissõitmise asjade üle, muutume vähe asisemaks USA-autode põhitegevuse, kiire sirgjoonelise 1/4miili sõitmise, asjade juures!! Eriti veel silmas pidades mõnede huvitatute kattumist võistlustel (Rustang, kõikide pilgud loomulikult Sinul) ja kehtima hakkava EALi miski "tottervõistlejakaardi" taustal.
05.03.2003 at 00:49 Last edited 05.03.2003 at 00:49 by PlyVal64
rustang
  
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
No see konkreetne IMS-EAL kaart ju keelab osaleda EAL poolt sanktsioneerimata rallisprindil, rahvarallil ja orienteerumisel. Kiirendamas võib rahulikult käia - või olen ma millestki vääga valesti aru saanud?

Mis puutub minu tagasihoidlikku autot, siis kavatsen tõesti osaleda 3-4 kiirendusel sel hooajal. Aga eks pilgud tasub hoida BB või turboautodel, ma olen kõigest asjaarmastaja :)
05.03.2003 at 00:56
LaSa
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Ply: eelmine aasta ma kirjutasin kokku sellise asja koos siinse toreda kollektiiviga nõuannetega: http://www.hot.ee/lww/rules/

Eks selle kannatab juhendipuhul aluseks võtta.
05.03.2003 at 01:37
PlyVal64
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Thnx, LaSa! Alguseks kõlbab ju see ka. Kuigi see oleks rohkem nagu nendele "rannamütsikestele" õppimiseks mõeldud...
Mis on saanud Jussi õlleks arutelul olnud sarjast ja selle reeglistikust?? Tartu, Tallinn, Haapsalu ja Hiiumaa vajavad põhjusmõtteliselt ühesuguseid tehn.tingimusi ja võistlusreegleid. Ja ka klassisid. Need vist jäid paika nii, nagu alati olnud on.
Või peab hakkama mingeid üldreegleid kirjutama?
05.03.2003 at 02:07
prr
 
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
quote:
PlyVal64:Ja ka klassisid. Need vist jäid paika nii, nagu alati olnud on.
Või peab hakkama mingeid üldreegleid kirjutama?

klassides tuli üks juurde: 3-5

muid suuremaid muutusi ei tulnud...nagu ma mäletan, kui õigesti mäletan :)

____________________________
lapsest peale on hobused meeldinud
12.03.2003 at 22:44
rustang
  
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Uutest reeglitest.
Mulle üldjuhul sobivad, päris hea ja selge sõnastus ning asjalikud nõuded. Üks oluline asi:Puudu on kiirete autode turvavöödele esitatavad nõuded. Teen ettepaneku kehtestada alla 12-sek autode turvavöödelele FIA või SFI 16.1 nõuded. Kehtiv eeskiri lubaks "Norma traksidega" 11-sek autoga starti!

Veel leidsin natuke segase sõnastuse 5.-st osast.
Tsiteerin:
----
5.1.Diferentsiaal on kohustuslik. Kinnikeevitamise teel teostatud 100%-line blokeering on keelatud.
----
5.8 Alla 11 sek autol on võistlusotstarbelised terasest poolassid ja C-klipi elimineerijad on kohustuslikud. Sama kehtib kõikide spooliga (100 % blokeeringuga) varustatud autode suhtes.
----
Kui autol on mitte kinnikeevitamise teel teostatud 100% blokeering (spool), kas tal siis ikka on diferentsiaal? Minu arvates ei ole - kas keegi veenab mind ümber?

Mis veel - paar kirjaviga, eriti torkasid silma need, mis seotud sõnaga standard :)
12.04.2003 at 11:18 Last edited 12.04.2003 at 11:19 by rustang (Moderator)
peep
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Thanks !

Spooli teema on juba märgatud, jäi kiirustades parandamata, rihma märkuse võtab arvesse. Esialgu kuulaks kõik parandusettepanekud ära ja siis käiks kõik korraga üle ehk andke aga teada mis veel valesti või täiendamist/kohendamist vajaks.
12.04.2003 at 11:30
peep
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
quote:
5.0: asi pole üldse konstruktiivne, aga kohaliku keele tarvitajana ei saa jätta märkimata, et punktis 4.4 nimetatud ainet "valuraud" ei ole minu teada olemas ja asja nimi peaks äkki malm olema.

Ei ole jah olemas, eesti k. (vaatasin ÕS'ist järele:)) - selle koha peal tekkist kahtlus, et sidurikorv ehk ei ole malmist ja nii see sõna jäi. Ilmselt on parim lahendus lithsalt ära kustutada.
12.04.2003 at 16:09 Last edited 12.04.2003 at 16:10 by peep (Moderator)
reo
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Viitsimata lugeda kõnealuseid reegleid, tahan lihtsalt teada anda, et nö lihtkeelne "valuraud" on tegelikult täiesti olemas valuterase nime all (kusjuures sedagi pole vast ÕS-ist mõtet otsida).
Mis sidurikorvi puutub, siis nii palju kui mina neid näinud olen, pole need ükski olnud ei malmist ega valuterasest vaid pigem teraslehest stantsitud. Küll aga on tavaliselt surveketas malmist valatud.

lihtsalt täpsustus, ebaoluline tegelt...
12.04.2003 at 19:39
peep
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Selles mõttes jah katus ei põle, et alla 11 sek. manuaalkastiga autosid meil vist ei ole:) ja lisaks kehtib reegel alates järgmisest aastast.

Ingl. k. on see lause: "The use of stock-type cast iron flywheels and/or pressure plates prohibited." (FIA)

ja Soome k. "Stock-tyyppisten valurautaisten vauhtipyörien ja paineasetelmien käyttö kielletty..." (WCC).

Kuna samas kehtestatakse ka nõue millele need jupid peavad vastama, siis vast on ok sõna malm/valuraud/valuteras mittekasutamine.:)
12.04.2003 at 20:03
reo
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
umm... kui nüüd asi konteksti panna, siis tundub kõik selge. cast iron on tõepoolest malm, kuid flywheel ju hooratas, mitte sidurikorv. Pressure plate jälle eelmises minu postis mainit surveketas.
Reegli mõte siis ilmselt selles, et kardetakse suurtel pööretel malmdetailide tsentrifugaaljõul purunemist? Raske uskuda (hoorattal ju terasest hammasvöö ümber), kuid ju siis elu ise on sellise reegli dikteerinud.

Edit: järele mõeldes on tavamootoritelgi suuremaid-väiksemaid pragusi täis surveketas üsna tavaline pilt, kuigi hooratta kohta ei tule hetkel sellist asja silme ette. Seega risk ilmselt reaalne.
12.04.2003 at 20:42 Last edited 12.04.2003 at 20:48 by reo
peep
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
quote:
reo: Viitsimata lugeda kõnealuseid reegleid

quote:
reo: umm... kui nüüd asi konteksti panna, siis tundub kõik selge.


rõhk sõnal tundub, tasuks ikka enne originaaltekstiga tutvuda (st. reeglitega) ja siis kommenteerida.:)

Btw. Sidurikorv = pressure plate = paineasetelma. Ma ei tea misasi see surveketas on. Survelaager on küll olemas.

Kui hooratas puruneb, siis see tuleb plahvatusmati puudumisel läbi autopõranda, lõikab juhil jalad alt ja lendab läbi katuse välja. Umbes selline mure siis...
12.04.2003 at 20:53 Last edited 12.04.2003 at 20:58 by peep (Moderator)
reo
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Võin midagi muidugi jälle segi ajada, aga
sidurikorv = clutch cover, soome keeles ei tea kosta. Survekettaks olen harjunud pidama seda poolt sidurist, mis on korvis sees ja mis vedrudega surutakse vastu siduriketast.

Eks ta ole jah, eeldasin, et reeglid mingi hirmpikk tekst on ja erilist huvi ei pakkund isiklikult. mõtlesin siis, et saab ehk terminiteski aidata... a mis seal ikka, vanemad mehed, teate ise paremini :)

reo nüüd vait ja vahele rohkem ei sega;)
12.04.2003 at 21:12
peep
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
point oli, et oleksid võinud selle punktigi läbi lugeda mida kommenteerisid:

quote:
4.4 Alla 11 sek manuaalkastiga auto puhul on standardse valurauast hooratta ja sidurikorvi kasutamine keelatud. Hooratas ja sidurikorv peavad vastama SFI 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 või 1.5 nõuetele. (kehtib alates 01.01.2004)


oleksid konteksti paremini tabanud.
12.04.2003 at 21:15
rustang
  
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Kui juba tähenärimiseks läks, siis poolass ei ole ka vist päris eestikeelne sõna. Kas pooltelg ei sobiks?
12.04.2003 at 00:04
Erkki
  
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Mul küsimus turvavööde kohta: kuna Camarosse sai ostetud Sparco istmed, siis ostsin ka turvavööd sama firma omad. Juht kinnitub autos istme külge neljast punktist: kaks alumist vöö otsa lähevad põrandasse kinni ja kaks ülemist lähevad üle juhi õlgade ja läbi istme õlgade kõrgusel olevate aukude ja siis on kaks vööd omavahel ühendatud ja taga aknalaual olevasse kinnituspunkti jõuab juba üks vöö. Ehk siis kere külge kinnitub kolmest punktist. Kas tegemist on kolme või nelja punkti vööga?

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
13.04.2003 at 22:14
rustang
  
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
quote:
Erkki:Ehk siis kere külge kinnitub kolmest punktist. Kas tegemist on kolme või nelja punkti vööga?
Antud reeglite mõttes 4-punkti vööd.
13.04.2003 at 22:17
peep
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
quote:
rustang:Antud reeglite mõttes 4-punkti vööd.

jah see sai eraldi läbi räägitud.
14.04.2003 at 09:00
Motorsport
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Kas kellelgi on olemas korraldatud võistluste ajakava - mille saaks eeskujuks võtta?
15.04.2003 at 08:54
TypeR
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
quote:
7.6 Väljalaskekollektorid on kohustuslikud. Muus osas on väljalaskesüsteem vaba, kuid ta peab olema lekete ja vigastusteta ning kindlalt kinnitatud.

Kas see tähendab siis,et sumbuti võib eemaldada???
Kas nii on lubatud,et näiteks kati võtan küljest ära ja tagapütt jääb külge???
16.04.2003 at 21:38
peep
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Võib eemaldada, teisele küsimusele on vastus seal lauses olemas - "peab olema kindlalt kinnitatud." ehk kui on, siis pole probleemi. Kui viitsid natuke vaeva näha, siis tee pigem cutout enne katti. Hiljem võistlustel ka lihtsam, paar liblikmutrit lahti ja voila !
16.04.2003 at 22:06 Last edited 16.04.2003 at 22:09 by peep (Moderator)
LaSa
 
Moderator
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Nagu kirjutatud, siis on kohustuslik väljalaskekollektori olemasolu. Peale seda toimuv on vaba, lihtsalt asi peab olema mõistusepäraselt lahendatud (tuleohutus!); summutiots, mis auto kereall lõppeb, peaks olema maapoole suunatud.

See, et väljalase alt ära kruvitakse täiesti, on võistlustel tavaline nähtus (näitlik õppepilt Kiikala Burnout Partylt).


Näiteks Lauri auto väljalase nägi varem välja selline:


edit: ehh, Peep stangepikkusega jõudis ette sellal kui 'õppevahendeid' otsisin..
16.04.2003 at 22:09 Last edited 16.04.2003 at 22:14 by LaSa (Moderator)
TypeR
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
kas see maapoole suunatud toru lahendab tuleohutusprobleemid või on vaja mingit täiendavat vaheplaati auto põhja ja toru vahele?
25.04.2003 at 23:06
Erkki
  
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
Maapoole suunatud torust piisab täiesti.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
25.04.2003 at 23:12
_tom_
Kiirendamise üldreeglid ja juhendid
See on küll rohkem tähenärimine kui sisuline kommentaar, aga 7.2 võib mõista ka nii, et kütusepaaki kütuse sattumine peab olema välistatud :)

quote:
7.2 Kütusepaak peab olema sõitjaruumist eraldatud tihendatud tulekindla vaheseinaga viisil, et sinna kütuse sattumine oleks välistatud.
16.07.2003 at 11:35
tqhq.ee foorum : Üritused : Kiirendamise üldreeglid ja juhendid   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.