register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : korrosiooni peatamine auto põhjal  
Poster Message
928boy
korrosiooni peatamine auto põhjal
Lugupeetavad foorumikasutajad!

Võtsin taas nõuks teie poole pöörduda infohankimise eesmärgil. Niisiis, seoses sellega, et elukaaslase igapäevasõiduk pukki aetakse ning põhja all üht-teist vedrustuses, puksinduses, pidurisüsteemis jne. vahetusse läheb, siis selline küsimus: kuna nii mõnigi sõlm algosadeks pudendatakse ning üldse ligipääs idasugu uuretesse/koobastesse parem on, siis võiks üritusega siduda ka mõningase korrosioonitõrje. Kuid millise?

Auto ei ole kuigi vana, aastaks 89, kuid inglise teras oskab väga hästi roostetada ning seetõttu "süütu" see autopõhi enam pole. Kuna mu sooviks oleks autole pikka iga kindlustada, siis millist lähenemist soovitate? Auke ei leidu ja keevitustöid seega ei vaja.

1) Siin foorumis on varem juttu olnud mingist "kahurimäärdest", mida heal kallil veneajal pruugiti.

2) Ühest soomekeelsest autode taastamise õpikust lugesin: vedrustuse detailid liivapritsiga puhtaks; autopõhi vanast põhjamastiksist vabaks; uued värvid, poslad, maslad.

3) Üks vanem mees ütles punktis 2 kirjeldatu kohta: lollus, liiga palju tööd, sa ei suuda iial seda nii korralikult teha, kui autotehase kliinilistes tingimustes. Pritsi sinna spetsiaalset õli.

Niisiis, kas teha põhjalikult või piirduda olemasoleva situatsiooni millegagi üleleotamisega?

Mõned on siin oma ameeriklastelt põhjamastiksi eemaldanud. Mis põhjustel?
04.06.2003 at 14:25
markxx
korrosiooni peatamine auto põhjal
Tead, põhjaga on nii, et tee teda kuidas tahad aga ära ta ikka mädaneb (aga aeglasemalt...) Yldiselt on üks hea asi vene tyypi kautshukmastiks, mida autopoodidest võib leida. Müüakse mingis 3L plännus ja asi näeb välja nagu tõrv aga vähe sitkem kui ära kuivab. Kui seda sodi halja metalli külge pritsida, siis jääb kyll igaveseks pidama (alla pole vaja ei krunti ega roostesurma, lihtsalt alasti metalli peale ja kogu moos). Aga muidugi vana mädand põhja haljaks ajamine on sigaraske ja tüütu tegevus, seega soovitaks sulle järgmist varianti.... Ronid põhja alla, vaatad kust servad juba narmendavad ja kisud lahtise originaalmastiksi maha (sealt kus ta korralikult kinni on ei tasu kiskuda). Teed põhja võimalikult puhtaks (paks pori ja liiv pealt maha jne). Kui on võimalust, käi liivapritsiga mädad kohad yle, kui pritsi pole siis õnnista roosteussi Buvanooliga (või mõne muu roostesurmaga). Ja siis tõmbad kogu muusika uue mastiksiga yle- lahustad mastiksi bensiinis, fifty-fifty umbes, ja lased pritsiga vastu põhja. Pintsliga ei tasu jamada see on porno! Ja lased mõnusalt kõik urkakesed yle, nii et tilgub ja ikka mitmes kihis (läheb 2 päevakest selle jama peale). Koobastesse ja muudesse kohtadesse kus palju liiva ringi lendab ja tõrva maha kannab lase eriti mõnuga ja paksu kihina.... No ja kui põhi tegemise ajal põhjalikult kuiv ja puhas oli (märja põhjaga ei tasu yldse jamama hakatagi!), siis peaks paar aastakest muretu olema. Aga peale talve tasuks alati põhja alla ronida ja tõrvakihti tekkinud tyhikud uue kihiga katta..... Eks ta yks suur ja sitt töö on- ise eelmine suvi käisin endal põhjast tõrvaga yle, juba paljad kohad näha, peab aga jälle pritsima hakkama!
05.06.2003 at 11:47
wax
 
korrosiooni peatamine auto põhjal
Ei tea kui tõsiselt sellist riistapuud võtma peaks? :) ;)
05.06.2003 at 12:34
peep
 
Moderator
korrosiooni peatamine auto põhjal
Mingit täispuhastust pole tõesti mõtet isegi planeerida, kui tegu just unikaalse masinaga pole mida Sa restaureerida tahad. Tee nii nagu markxx soovitas ja ehk isegi pole mõtet nii kapitaalselt seda mögistamist ette võtta - müüakse ka spraypudelis asju, mida saad lasta kohtadesse kus rooste on - eelnevalt puhastades nii palju kui võimalik. Üldiselt on tänapäeval autod juba nii odavad, et nende roostetõrjega pole mõtet eriti jännata, enne on sillad/mootor läbi ja auto moraalselt nulli amortiseerunud, kui jalad läbi põranda vajuvad.
05.06.2003 at 12:43
Vanaisa
  
Moderator
korrosiooni peatamine auto põhjal
quote:
wax: Ei tea kui tõsiselt sellist riistapuud võtma peaks? :) ;)
See jubinas kuulub ilmselt samasse valda nt. ulmeliste magnetitega, mis benakulu vähendavad...

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
05.06.2003 at 12:45
928boy
korrosiooni peatamine auto põhjal
Tänud info eest. Üks küsimus siiski veel. Mida teha vedrustuse ja sildade osadega (just need mulle üksikult ja käepäraselt pihku hakkavadki sattuma puksi- ja vedruvahetuse käigus)? Need hoovad ja talad ju mingit mastikskatet ei oma. Samas on just need detailid kaetud roostega (tehasest tulles on neil vist lihtne värvkate olnud). Kas siin mingit õliga pritsimise taktikat kasutada? Roostene pind on poorne ja seda ikka paari kümnendiku jagu - peaks õli endas pidama küll.
05.06.2003 at 15:37
Vanaisa
  
Moderator
korrosiooni peatamine auto põhjal
quote:
928boy: Tänud info eest. Üks küsimus siiski veel. Mida teha vedrustuse ja sildade osadega (just need mulle üksikult ja käepäraselt pihku hakkavadki sattuma puksi- ja vedruvahetuse käigus)? Need hoovad ja talad ju mingit mastikskatet ei oma. Samas on just need detailid kaetud roostega (tehasest tulles on neil vist lihtne värvkate olnud). Kas siin mingit õliga pritsimise taktikat kasutada? Roostene pind on poorne ja seda ikka paari kümnendiku jagu - peaks õli endas pidama küll.
Ilmselt ideaalne oleks liivapritsi ja siis korralik kaitsevärv peale...


____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
05.06.2003 at 15:46
markxx
korrosiooni peatamine auto põhjal
See reklaamitav riistapuu on täielik liivapuhumine.... Uskuge mind, see ei takista rosteussi karvavõrdki!! Olen elektrokeemias üsna kodus ja see jutt seal reklaamis ajas ikka odava kajaka yles!
17.06.2003 at 11:51
markxx
korrosiooni peatamine auto põhjal
Oi ma ei või...... Hahahaha.... See tööpõhimõtet selgitav jutt seal, no ma ei suuda rohkem... neer tuleb lahti kui loed! Ja see hind.... lollusel pole piire!
17.06.2003 at 12:09
peep
 
Moderator
korrosiooni peatamine auto põhjal
Kui 285 miljonist ühendriiklasest kasvõi 10 000 jääb uskuma ja selle asjanduse ostab siis ma ei julgeks väita, et pakkuja on puruloll. Vastupidi, arvan, et müügitekst ja "garantii" on hoolikalt kohalikke seadusi silmas pidades kirja pandud ja müüja ei võta erilisi riske. Loll on loomulikult see kes raha välja käib aga ega usas pole lollus mingi patt.:) Samasuguseid müstika valda kuuluvaid "tooteid" on ju turg täis ja ju neil siis äri edeneb ega muidu ei oleks,
17.06.2003 at 12:17
spark
 
korrosiooni peatamine auto põhjal
quote:
wax: Ei tea kui tõsiselt sellist riistapuud võtma peaks? :) ;)

sarnasest asjast kirjutati kunagi tehnika kõigile ajakirjas (vist esimene number mis köideti ajakirjaks 1993 aastal - kel alles on vaadake järele) ja oli vist kohalike või venemaa füüsikute kätetöö - asi on lihtsalt meelde jäänud


____________________________
Seitsekümmend Viis
17.06.2003 at 12:50
madis
korrosiooni peatamine auto põhjal
ma selle konkreetse riistapuu kohta ei tea, kuid asja nimi on protektorkaitse - kasut. näiteks laevadel, raudteel ja soojaveeboilerites. Tsinkimine on enamvähem sama toimega. Füüsikaliselt ja praktikliselt põhjendatud.
17.06.2003 at 15:30
Vanaisa
  
Moderator
korrosiooni peatamine auto põhjal
Mhmh...
pole küll keemik, aga kas mitte nt. kloriidid, mida meie kaunistele teedele topitakse ei muutu elektrivoolu läbi veelgi ohtlikemaks/sööbivamaiks?

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
17.06.2003 at 15:53
markxx
korrosiooni peatamine auto põhjal
Jah pealtnäha oleks nagu loogiline, et ta töötab aga sellel riistapuul on sama efekt nagu riputaks tsingityki raudaia kylge ja loodaks et roostetamine lõpeb (aga ei ta lõpe.... venelased riputasid ju tsingitykke kõrgepinge mastide kylge aga ikka nad roostetasid). Ja põhjus selles-kui lihtsalt seletada, siis pool roostetamise protsessist toimub metallis ja pool metalli pinnal olevas elektrolyydikihis (vesi ja soolalahus talvel) selleks, et tsink omaks roostetamist takistavat efekti peab tsinki+raud paar omama yhist elektrolyydibasseini st. nii tsink kui raud peab olema elektrolyydiga kokkupuutes. Kui riputada tsingitykk raudkolaka kylge ja pritsida rauale soolalahust nii et tsink sellega kokku ei puutu hakkab rauakolakas ikka mõnusalt roostetama, sest pool protsessist toimub soolalahuses aga kuna tsink sellega kokku ei puutu siis ei tunneta rooste mingit erinuvust ja teda ei koti, et tsink kuskil tolkneb. Kui kogu kupatus vette uputada, siis ilmneb roostet inhibeeriv efekt ainult tsingi läheduses, sest elektrolyyt omab takistust ja läbi lüüdi kulgev protsess on seda aeglasem mida pikem tee laengutel liikuda on st. mida kaugemal tsingist seda vähem on tema mõju roostetamisele tunda(kuna kontsentreeritud soola- või happelahuse takistus on väiksem kui lahjal lahusel, siis kaitseb tsingitykk rauda kanges soolalahuses paremini kui lahjas). Kui rauakolakas tsinkida, siis on tsink alati lähedal ja omab rauga yhist basseini nii et laengutel on vaja vähe maad läbi lahuse liikuda, sellest ka basseini väike takistus ja tsinkimise suur mõju roostetamise protsessile. Aga selle riistapuuga on asi veel kahtlasem- ta kupatab auto kere potentsiaali alla aga mille suhtes? Roosteprotsess seda potentsiaali ei tunne sest basseinid (vihmapiisad ja veepritsmed) auto kerel on ju lokaalsed, nende ulatuses on potentsiaal kogu systeemil sama ja roostel on seega kama! No ok, puterdasin siin maakeeli teooriat, kes viitsib, see loeb!
18.06.2003 at 15:43
Sarv
  
korrosiooni peatamine auto põhjal
See tsingitüki värk on edukalt laevanduses kasutusel.
18.06.2003 at 16:01
Jutulind
korrosiooni peatamine auto põhjal
quote:
Sarv: See tsingitüki värk on edukalt laevanduses kasutusel.
Sest laevakere on ka ise vees - st. omab sama elektorlüütilist basseini, midapidi elektronid rõõmsalt vudida saavad.


____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
18.06.2003 at 19:14
markxx
korrosiooni peatamine auto põhjal
Jah, ookeanilaevade kere puhul see värk ilmselt efekti omab, sest vesi on usna soolane ja omab seega väikest takistust ja laevakere istub tõesti ju 24-7 selle soolase supi sees! A autode puhul see ühine bassein ju tavaliselt puudub, kui talvel just akendeni soolalöga sees ei ei istu, seega on vaja rakendada ühist tsingitykki ehk siis kogu kere lihtsalt tsinkida.
19.06.2003 at 08:42
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : korrosiooni peatamine auto põhjal  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.