register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.   1 2  
Poster Message
PlyVal64
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Ei hakanud vana topicut pikendama, see niigi läks kohati käest. Aga nüüd siis on kuulutatud välja mingi riigihange numbrimärkide tegemiseks. Tahaks näha, mis sellest välja tuleb. Kas saame jälle mingid roostetavad plekk-kärakad? Eelmises teemas tundus, et mõned inimesed valdavad "asja" vähe rohkem ja nende põhjendused olid minule küll piisavad, miks sellist absurdi vaja poleks. ARK(ja riik) ei ole teps mitte kasumit taotlevad ettevõtmised, nemad vahendavad vaid teatud teenust. Mina ja ma usun, et enamus, on siiani nende uute ja hästi kestvate numbritega väga rahul. Ega siis keegi hakka riigilõivu vähendama, kus sa sellega. Loodetakse mõnisada tuhat lihtsalt teenida ... endale ja oma sõpradele. Peab hakkama teemal silma peal hoidma ja mõnede tõsiste spetsialistide arvamuse ka lehte panema(nende, kes konkursil ei osale, kuid oleksid teoorias võimelised neid plätakaid tootma).
Aga pressiteade siis kah:
EESTI RIIKLIK AUTOREGISTRIKESKUS

PRESSITEADE
30.12.2003

ARK korraldab avatud riigihanke registreerimismärkide ostmiseks


Eesti Riiklik Autoregistrikeskus kuulutas välja avatud pakkumismenetlusega
riigihanke mootorsõidukite ja haagiste registreerimismärkide ostmiseks.
Riigihangete Amet avaldas täna riigihanke pakkumise kutse riiklikus
riigihangete registris.


"Selle avatud hankega on ARK-l huvi selgitada välja parim pakkuja sõidukite
registreerimismärkide valmistamisel ning võimalusel hoida kokku raha,"

märkis ARK direktor Tamur Tsäkko.
Riigihanke korras tellitavad registreerimismärgid peavad vastama EVS
597:2001 ja ISO 7591:82 standardinõuetele. Pakkumise kutse on avaldatud
riiklikus riigihangete registris 30. detsembril 2003.a. Pakkumiskutse
dokumente väljastatakse peale kirjaliku taotluse saamist kolme tööpäeva
jooksul ning pakkumiste esitamise tähtaeg on 19.02.2004.a.kell 10.30.

Hankeleping sõlmitakse parima pakkumise teinud pakkujaga neljaks aastaks,
hanke eeldatav maht on 32 miljonit krooni.

2002. aastal registreeriti Eestis esmaselt 36 636 sõidukit ja 2 971 haagist.

2002. aastal väljastas ARK kokku 45944 uut registreerimismärki.
2003. aasta 11 kalendrikuu jooksul väljastati juba 54211
registreerimismärki.

Lisainfo: ARK riigivarateenistuse peaspetsialist Tiina Zirk, telefon 620
1303

31.12.2003 at 14:11 Last edited 31.12.2003 at 14:11 by PlyVal64
Vanaisa
  
Moderator
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Hea oleks, kui saaks sinna lepingusse mingi 3 aastase garantii klausli juurde lisada - siis oleks asjal ehk jumetki.
Aga selge on see, et riik võib ju numbri kätte saada ka 10 krooniga, ega registreerijale number ikka odavamaks ei lähe.
welcome to banaanivabariik

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
31.12.2003 at 14:37
elwood
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Standardis on kirjas nii:

5 VALMISTAJA GARANTII
5.1 A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, A8, A9, B, C, E ning F tüüpi registreerimismärkide garanteeritud kasutamisiga on kolm aastat, juhul kui neid ei ole mehaaniliselt vigastatud.
5.2 D tüüpi registreerimismärgi garanteeritud kasutamisiga on kaks kuud, juhul kui seda ei ole mehaaniliselt vigastatud.

edit: D tüüp on transiitnumber.
31.12.2003 at 14:40 Last edited 31.12.2003 at 14:42 by elwood
PlyVal64
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Nüüd siis tulemus käes:

Uued autonumbrid säästavad riigile aastas 10 miljonit krooni

Eesti Riiklik Autoregistrikeskus (ARK) sõlmib täna lepingu sõidukite uute numbrimärkide tootmiseks odavaima pakkumise teinud AS Teede REV-2-ga. Täiendavalt on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumil kavas vaadata läbi registreerimismärgi taotlemisel makstava riigilõivu summa.

“Mul on hea meel, et oleme riigi seisukohalt saavutanud nii olulise kokkuhoiu. Olgu see järjekordseks tõestuseks, et avatud konkurents ja võrdsed võimalused kõigile on kokkuhoiu allikaks ning muudab süsteemi läbipaistvamaks,” sõnas majandus-ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen.

Riigihange numbrimärkide tootmiseks viidi läbi majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi suuniste kohaselt esmakordselt tänavu. Tänu numbrimärkide odavamale hinnale võimaldab see ministeeriumil läbi vaadata registreerimismärgi taotlemisel makstava riigilõivu summa.

Siiani valmistas registirmärke AS Number, numbrikomplekti hind tootmisel oli 265 krooni. AS Teede REV-2 valmistab registreerimismärgi komplekti hinnaga 62 krooni, hinnavahe ja kokkuhoid on seega iga numbrikomplekti puhul 203 krooni.
“2002.aastal oli väljastatud registreerimismärkide arv üle 48 000 komplekti ja 2003.aastal ligi 58 000. Eeldame, et 2004-2004 kogused ei vähene - seega on lihtne arvutada, et aastane kokkuhoid uue hankijaga on vähemalt suurusjärgus 10-11 miljonit krooni,” sõnas ARK-i peadirektor Tamur Tsäkko.
Riigihankel osales üksteist ettevõtet, kellest kvalifitseerus kümme. Osales ka seni teenust pakkunud AS Number pakkudes uueks hinnaks 178 krooni numbrikomplekti kohta.

ARK loodab uue hinnaga numbrimärke hakata tellima alates 1. juunist käesoleval aastal.


Ma tahaks neid TREV-2 tehtud numbreid näha. See firma ei oska isegi oma põhitööd - tee-ehitust - korralikult ja kvaliteetselt teha, edgarjuugend seuhke. Nüüd hakkavad numbreid tegema...
31.05.2004 at 15:40
Vanaisa
  
Moderator
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
heh, läks nagu arvatagi - riik hoiab pappi kokku, auto omanik aga paneb ikka vana hinnaga edasi.
See, et uus hind võimaldab senised tasud üle vaadata, ei tähenda, et ta(ministeerium) seda teeb


____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
31.05.2004 at 16:03
tfr
 
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Ainuke koht, kus riik numbrimärkide pealt teenib, on nende esmane väljastamine, ehk siis selle 265EEK sisseostuhinna ja 600EEK lõpptarbijale müügihinna vahelt. Kui nüüd viimast ka odavamaks lasta, ei säästaks riik ju midagi. Järelikult ei muutu tavakasutaja jaoks midagi.
31.05.2004 at 16:26
smr
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
PlyVal64:
Ma tahaks neid TREV-2 tehtud numbreid näha. See firma ei oska isegi oma põhitööd - tee-ehitust - korralikult ja kvaliteetselt teha, edgarjuugend seuhke. Nüüd hakkavad numbreid tegema...

ggrrr..... ply, oled sa teemega tuttav?
Ma millegipärast eeldan, et mitte, muidu sa sellist juttu ei ajaks. Teed ehitatakse vastavalt tellimusele. Ning ehitaja leitakse üldjuhul VÄHEMpakkumise korras.

Kui teinekord meiejuures oled, küsi Jussi käest pikemalt :)
01.06.2004 at 15:29
PlyVal64
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
smr: ggrrr..... ply, oled sa teemega tuttav?
Ma millegipärast eeldan, et mitte, muidu sa sellist juttu ei ajaks. Teed ehitatakse vastavalt tellimusele. Ning ehitaja leitakse üldjuhul VÄHEMpakkumise korras.
Kui teinekord meiejuures oled, küsi Jussi käest pikemalt :)
Pisut olen ... pisut:) Ja justnimelt VÄHEMpakkumise, mis eeldabki sitta tööd. Eks on teada ka need VÄHEM numbrid. Igal asjal, eriti tee-ehitusel, on mingi kriitiline rahapiir, millest allapoole minna ei saa. Aga kui väga tugevate SPETSIALISTIDE väitel on nende hinnapakkumised olnud "absoluutsest nullist" veel palju madalamad, siis... edasine ei vaja tõestamist. Piisab mööda nende ehitatud teid sõita, VÄHEMpakkumine, my ass:(. Mind, kui maksumaksjat, huvitab kvaliteet. Ja sellega pole TREV2 veel minu silmis mingit usaldust teeninud.
Ja miskipärast olen ma kindel, et need kümne aasta tagused ajad, kus numbreid tuli ise glasuurida ja üle värvida, tulevad jälle tagasi. Kui suurte kogemustega tootja pakub ärist ilmajäämise hirmus absoluutse miinimumi ja siis tuleb TREV2 veel peaaegu kolm korda odavama hinnaga, ei ole tegemist muuga, kui dumpinguga.
Ja Taavi, ma olen ju riigihangetel ja ka riigivara müügil osalenud;) Ei Sina ega Juss suuda mind suure tõenäosusega üllatada. Groteskseim näide, mis meelde tuleb, oli mingi Migratsiooniametile esindusliku auto riigihanke konkurss. Tingimused vastasid ainult ühele autole: Opel Omegale, sest kirja oli pandud lisaks muudele täpsetele parameetritele ka täpne värvi nimetus. Sai-sai Mers või Bemm oma autot pakkuda(tagaveo kuhustus oli) ... ja lõpptulemus ju vastas täpselt ette antud tingimustele:D Keegi kuskil sai jälle tsipa rikkamaks. Vat see on tegelik elu, Taavi.
01.06.2004 at 16:01
PlyVal64
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Esialgne uue numbrimärgi pressiteade ja siinne teema
Ja pisike copy sealt: "AS-i Number valmistatud märgid maksavad 265 krooni, kuigi näiteks Teede REV suudaks oma arvutuste põhjal toota numbrimärke 120 krooni eest."
Komplekti hind vähenes veelgi poole võrra. Ja tasub veelkord vvt kalkull üle vaadata. Palju on sellest 62 kroonist juba palgaraha koos maksudega ja üldkulud??? Palju maksab reaalselt materjal ise? See kunagine 120 krooni võib isegi TREVil reaalne olla, ikkagi suur ettevõte ja muud kulud hajutab kogu ettevõtte peale ära. Aga sry! mehed, kahekordse hinnavahega ei suuda keegi ka kiirkalkulatsioonis mööda panna! Mina Maksuameti ja KAPOna hoiaks sellel "äril" väga pingsalt silma peal. Rääkigu nad mis tahavad, haiseb ja koledal kombel.
EDIT: mõtlemise kergendamiseks vanast teemast siia, sest Aarel on vist vähe põhjalikumad teadmised numbrimärkidest..
quote:
vvt:Olin kaks päeva Soomes tutvunud numbrite valmistamise tehasega ja julgen kinnitada, sellist juttu, et vohh, kohe hakkame tegema, võib ajada ainult väga loll firma esindaja.
quote:
vvt: Numbreid ei värvita tänapäeval kusagil, pinnakate on 100% kiletamismenetlusel. Kõigepealt kaetakse toorik valge (vm värv) helkurkilega, siis stantsitakse äär, numbrid ka keskmine süvend+augud ja lõpuks läbib number teise kiletamismasina, kus kaetakse musta (vms) värvi kilega kõrgeleulatuvad osad.
edit 2: TREVi toodete reaalsed hinnad on siin saidil. Btw., need kõik vaid kleepimistehnikas ja ilma lisastantsimiseta(numbriteta). Ja uutel numbritel tuleb lisaks mustale ja valgele veel sinist ja kollast kilet kah kasutada. Miks ma küll seda ei usu???
01.06.2004 at 16:28 Last edited 01.06.2004 at 16:47 by PlyVal64
Lembit
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
PlyVal64: Groteskseim näide, mis meelde tuleb, oli mingi Migratsiooniametile esindusliku auto riigihanke konkurss. Tingimused vastasid ainult ühele autole: Opel Omegale, sest kirja oli pandud lisaks muudele täpsetele parameetritele ka täpne värvi nimetus.
Aga täpselt nii see käibki. See on ainus võimalus riigihanke käigus midagi asjalikku üldse saada.
Tingimused tuleb niimoodi kirjeldada, et ei ole võimalik pakkuda midagi sellist, mis ei sobi. Ja, et kindel olla, siis tuleb maha kirjutada mingi asja spetsifikatsioonist. Muidu laekub esindusliku tagaveolise auto pakkumisele ka Volga pakkumine. Hinnaga 10 EEK odavam, kui Omega. Kui kõigile muudele parameetritele pakkumine vastab, siis pead ostma kõige odavama asja - ja oledki saanud Omega hinnaga Volga omanikuks.

Lembit@ka kunagi riigihangetega tegelenud ja rämpsu vastu võidelnud.
01.06.2004 at 16:28
5.0
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
Lembit:
quote:
Tingimused tuleb niimoodi kirjeldada, et ei ole võimalik pakkuda midagi sellist, mis ei sobi. Ja, et kindel olla, siis tuleb maha kirjutada mingi asja spetsifikatsioonist. Muidu laekub esindusliku tagaveolise auto pakkumisele ka Volga pakkumine. Hinnaga 10 EEK odavam, kui Omega. Kui kõigile muudele parameetritele pakkumine vastab, siis pead ostma kõige odavama asja - ja oledki saanud Omega hinnaga Volga omanikuks.
ja peadki ostma!!!
Oma raha eest võib igaüks ise osta, mida soovib, aga võõra raha (riigi raha) eest peab ostma niiviisi, nagu raha omanik on selle ette näinud.Volga asemel Opeli ostmine kellegi teise raha eest rahaomaniku soove eirates pole miskilgi moel normaalne. See just üks põhjus, miks need avaliku sektori kulud taevas on, et igaüks on ise tark ja oskab võõra raha eest endale (justnimelt endale) sobivaid asju osta.
Väike näide illustratsiooniks- vanaema palub pensionipäeval lapselapsel tuua pensioni eest saia, aga lapselapse arust peab ikka midagi korralikku ostma ja toob pidevalt poole odavamaid ja toitvamaid lihapirukaid. Oma raha peab ikka igaüks enda poolt näidatud moel kulutada saama.
01.06.2004 at 16:46
Ets
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Käisin ARK`is tehnikaosakonna juh. asetäitja jutul. Muude teemade vahel sai vesteldud ka uutest numbrimärkidest.
1) Kvaliteet: tingimused olid kõigile ühed, 3M kile ja 3 aastat garantiid! Ei tea, võibolla oli ikka veel miskit lisaks a la metallpõhja enda roostegarantii jne. Ei tulnud jutuks.
2) Hind: selle koha peal vestluspartner muigas ja silma pilgutades meenutas eelmise direktori töölt lahkumist!;)
01.06.2004 at 16:46 Last edited 01.06.2004 at 17:06 by Ets
elwood
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
Ets: Käisin ARK`is tehnikaosakonna juh. asetäitja jutul. Muude teemade vahel sai vesteldud ka uutest numbrimärkidest.
2) Hind: selle koha peal vestluspartner muigas ja silma pilgutades meenutas eelmise direktori lahtilaskmist, justkui need asjad omavahel seotud oleksid!;)
kelle jutul ja kas 2. punkti kohta oskad ka midagi täpsemalt öelda?
01.06.2004 at 16:52
Lembit
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
5.0: ja peadki ostma!!!
Lähtudest sellestsamast Omega ja Volga teoreetilisest näitest küsin:
Eeldus - sulle on eelarves paika pandud orienteeruv mõistliku "luksusauto hind" (võtame näitlikult 300k).
Variant 1. Koostad pakkumise dokumendid nii, et saab pakkuda kõiki tagaveolisi "luksusautosid". hinnavooru jõuavad 4 pakkumist: BMW 350k, MB 330k, Omega290k ja Volga 280k. Pakkumise võidab Volga 280k.
Variant 2. Koostad dokumendid nii, et pakkuda saab ainult Omegat ja saad pakkumise Omega 300k. See ka võidab pakkumise.

Variandi 1. puhul ostsid 280k eest Volga
Variandi 2. puhul ostsid 300k eest Omega

Kumma case puhul said rohkem tüssata?
01.06.2004 at 17:33
PlyVal64
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
Lembit:Kumma case puhul said rohkem tüssata?
Ostes 300 kilo eest Omega.:lol
01.06.2004 at 17:43
kalev35
  
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Ply Val -> ei saanud!
tüssata said kõik!
ei ole pumba juurde pääsu, ei juhi otsustusi, ei ole ka rahakotti sinu käes!
kui ühik riigile nii hulga raha eest kätte antakse ja kasum ka sees, siis lapatsi hinnaks 15.-?
tulenevalt -> kõik saanud tüssata!
happy-happy


____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses.
01.06.2004 at 17:53
5.0
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
Lembit:
quote:
5.0: ja peadki ostma!!!
Lähtudest sellestsamast Omega ja Volga teoreetilisest näitest küsin:
Eeldus - sulle on eelarves paika pandud orienteeruv mõistliku "luksusauto hind" (võtame näitlikult 300k).
Variant 1. Koostad pakkumise dokumendid nii, et saab pakkuda kõiki tagaveolisi "luksusautosid". hinnavooru jõuavad 4 pakkumist: BMW 350k, MB 330k, Omega290k ja Volga 280k. Pakkumise võidab Volga 280k.
Variant 2. Koostad dokumendid nii, et pakkuda saab ainult Omegat ja saad pakkumise Omega 300k. See ka võidab pakkumise.

Variandi 1. puhul ostsid 280k eest Volga
Variandi 2. puhul ostsid 300k eest Omega

Kumma case puhul said rohkem tüssata?

see ei ole tähtis- igaüks võib oma raha eest kasvõi 500 kilo eest volga osta, juhul kui raha jagaja on nii ette näinud. Kuidas küll on võimalik, et see kellelegi arusaamatu on? Veelkord- küsimus ei ole headuses ega muus, vaid ainult rahaomaniku kehtestatud reeglite täitmises. Mis seal küll segast saab olla?
01.06.2004 at 20:47
Lembit
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
5.0: Kuidas küll on võimalik, et see kellelegi arusaamatu on? Veelkord- küsimus ei ole headuses ega muus, vaid ainult rahaomaniku kehtestatud reeglite täitmises. Mis seal küll segast saab olla?

Ma ei saa täpselt aru, mis sulle probleeme tekitab?
Tehti vastavalt riigihanke seadusele hange Opel Omega ostmiseks. Laekus üks pakkumine, mis ka kvalifitseerus.
Seadusi (ehk siis rahaomaniku kehteststud reegleid) täideti. Milles küsimus?
01.06.2004 at 23:46
5.0
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
Lembit:
quote:
5.0: Kuidas küll on võimalik, et see kellelegi arusaamatu on? Veelkord- küsimus ei ole headuses ega muus, vaid ainult rahaomaniku kehtestatud reeglite täitmises. Mis seal küll segast saab olla?

Ma ei saa täpselt aru, mis sulle probleeme tekitab?
Tehti vastavalt riigihanke seadusele hange Opel Omega ostmiseks. Laekus üks pakkumine, mis ka kvalifitseerus.
Seadusi (ehk siis rahaomaniku kehteststud reegleid) täideti. Milles küsimus?

täideti pettusega, ehk see pole seaduse mõte. See on üpris lähedane vargusele. See on kindlasti seaduse rikkumine, kuna ühe kindla tarnija toote ostmisele suunatud selline hange pole riigihange. Osteti mitte rahaomanikule meeldiv, mitte rahaomaniku soovidele vastavalt läbiviidud hankega asi. See ei vasta kindlasti riigihanke seadusele. Võõra rahaga on eestlane ikka kõva mees endale asju ostma olnud.
02.06.2004 at 08:19
Lembit
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Lõpetame selle ARK teema risustamise.
Kui soovid sellel teemal veel diskuteerida, siis saab mulle läbi foorumi maili saata.

Kui tehakse selliseid seadusi, mille mõttest saab mööda hiilida seadust täites, siis on juba selle seaduse väljatöötamise eest makstud raha raisatud.
Ja näpuga ei pea näitama mitte möödahiilijate vaid seaduse väljatöötajate suunas.
02.06.2004 at 08:38
smr
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
PlyVal64:
Pisut olen ... pisut:) Ja justnimelt VÄHEMpakkumise, mis eeldabki sitta tööd. Eks on teada ka need VÄHEM numbrid. Igal asjal, eriti tee-ehitusel, on mingi kriitiline rahapiir, millest allapoole minna ei saa. Aga kui väga tugevate SPETSIALISTIDE väitel on nende hinnapakkumised olnud "absoluutsest nullist" veel palju madalamad, siis... edasine ei vaja tõestamist. Piisab mööda nende ehitatud teid sõita, VÄHEMpakkumine, my ass:(. Mind, kui maksumaksjat, huvitab kvaliteet. Ja sellega pole TREV2 veel minu silmis mingit usaldust teeninud.
Ja miskipärast olen ma kindel, et need kümne aasta tagused ajad, kus numbreid tuli ise glasuurida ja üle värvida, tulevad jälle tagasi. Kui suurte kogemustega tootja pakub ärist ilmajäämise hirmus absoluutse miinimumi ja siis tuleb TREV2 veel peaaegu kolm korda odavama hinnaga, ei ole tegemist muuga, kui dumpinguga.
Ja Taavi, ma olen ju riigihangetel ja ka riigivara müügil osalenud;) Ei Sina ega Juss suuda mind suure tõenäosusega üllatada. Groteskseim näide, mis meelde tuleb, oli mingi Migratsiooniametile esindusliku auto riigihanke konkurss. Tingimused vastasid ainult ühele autole: Opel Omegale, sest kirja oli pandud lisaks muudele täpsetele parameetritele ka täpne värvi nimetus. Sai-sai Mers või Bemm oma autot pakkuda(tagaveo kuhustus oli) ... ja lõpptulemus ju vastas täpselt ette antud tingimustele:D Keegi kuskil sai jälle tsipa rikkamaks. Vat see on tegelik elu, Taavi.

Et selles me siis oleme sinuga ühel meelel, et tänu vähempakkumisele on ehitatud teed sitad? Vahet pole, kas ehitab trev2, trev3 või trev4.

Ning trevi tehtavatest numbrimärkidest ... trev on teinud juba aastaid liiklusmärke, kas need lagunevad, vajavad ülekleepimist jne?
02.06.2004 at 09:07
morris
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:

elwood:kelle jutul ja kas 2. punkti kohta oskad ka midagi täpsemalt öelda?

Siit saab ehk natuke täpsemalt teada millele vihjati.
02.06.2004 at 09:57
diesel
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
well, märgid on küll trev2-l viisakad. ja teevad nad neid nii odavalt, et mingit mõtet pole ise leiutada. ja mis asfalti puutub siis võrreldes mõne teise tegijaga, on nende tehtud teedel siiski võimalik üsna mõnuga sõita.
seega küllap nad saavad ka numbrite tegemisega täitsa viisakalt hakkama.
02.06.2004 at 10:16
vvt
  
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
Hinna määravad numbril lõviosas pleki hind ning partii suurus, kuivõrd stantsitööstuses muutub rakiste amort partiist sõltuvalt kümneid kordi.

Number kasutas minuteada Saksamaalt pärit juba galvaaniliselt töödeldud (anooditud???) plekki, mille eeldatav hinnatase aga nähtavasti kommentaare ei vaja. Soomes kasutati aga selleks ilma häbenemata vene duralumiiniumplekki, mida galvaaniti tootmises ise kohapeal - seal on mingine suur happevann, kus plekk läbi käib. Investeering on suurem, aga materjal odavam.

Kile hind on enamvähem sama igale, sest maaletooja on üksainuke, kasutada saab ainult 3M kilet. Märgitootjal on nähtavasti võimalus odavamalt saada, kuna kogus on tänu märkidele suurem.

Suures osas sõltub asi tellimusmahust, metalli ostukohast ja tüübist ning omaniku papisoovist. Muu on nii suure mahuga tootmise juures kopikad.

Alumiiniumtiteema enne numbritegemist siin suurt ei puhu, kuna praegu tehakse mendelejevlastest märgivaraste pärast märgikilpe ammu-ammu juba tsinkplekist. Ka ei ole siin suurt teha vanast ajast jäänud teraspleki stantsidega -alul on pontsooni ja maatritsi tolerants pisut teine. Niiet asi eeldab ikka tervet tehast.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.06.2004 at 10:47
PlyVal64
ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.
quote:
smr: Et selles me siis oleme sinuga ühel meelel, et tänu vähempakkumisele on ehitatud teed sitad? Vahet pole, kas ehitab trev2, trev3 või trev4.
On küll vahe ja päris märgatav. Aga see polegi teema, sest enamus(mitte kõik) teedeehitajaid lihtsalt ei lähe nende idiootsete madalpakkumistega kaasa ja nii võidab kogu aeg mingi kindel kaader sita töö tegijaid. Täpselt sama kehtib ehituses. Nagu oled äkki märganud, siis mõned ehitusfirmad on juba ammu ümber kvalifitseerunud kinnisvara arendusele, pannes sinna oma raha ja siis müües. Miks? Sest see nn"eesti riigihange" on farss ja ebameeldivatele inimestele altkäemaksu maksmise koht. Kui ikka "näpp sõbra persses" mentaliteet ei sobi, siis riigihankele asja pole.
Ply@jääb vist elu lõpuni totaalseks vastaliseks praegusele riigihanke süsteemile ja sealtkaudu liigutatavale mustale rahale.
02.06.2004 at 11:37
tqhq.ee foorum : Vaba teema : ARK ja numbrimärkide teema jätkuks.   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.