register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele   1 2  
Poster Message
PlyVal64
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Nimelt selline asi siis ARK kodukalt:
Küsimus:
05.04.2004 14:54:24 juks
Tervist! Kas korvistet on lubatud paigaldada tänavasõidu autole? mida ma pean tegema selleks et autol võib paigaldada turvapuuri,sportrooli?

Vastus:
08.04.2004 15:29:56 Alar Hansov
Korvistmete ja turvapuuri paigaldamine tänavasõiduatole on keelatud. Sportrooli paigaldamine on lubatud juhul kui see omab E-reeglile nr 12 või direktiivile 74/297/EMÜ vastavuse sertifikaati ja valmistaja tõendit selle kohta, millisele sõiduki tüübile on rooliratas sobiv.

Kuna tegemist siiski ARK tehnikaosakonna selge väljaütlemisega, siis tuleb hakata erinevatel osapooltel tõsiselt mõtlema tehniliste tingimuste, võistlusreeglite ja autode ehitamisel sellele tingimusele. Mõiste "tänavasõiduks kõlblik" on midagi muud, kui puuriga auto. Kahjuks käib see väga-väga paljude autode kohta ja karta on, et asja hakatakse tõsiselt kontrollima. Õnneks on drag kinnisel territooriumil toimuv üritus ja seal ei pea teeliikluse reeglid kehtima. Kuid kui on reeglites sõnastus "tänavasõidukõlbulik või ülevaatusega või LE(LS) kohane" sees, siis selles klassis ei tohi ühtegi puuri-korvitooliga autot rajal olla. Ainult stock. Või teise võimalusena muutuvad kõik klassid outlaw'deks:)
13.04.2004 at 16:13
Madman
 
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Turvapuuri suhtes olen vähemalt mina täitsa nõus ARK-ga aga istmetest ja roolist ma küll aru ei saa. Aga ARK-st saab üldse väga mittemidagiütlevaid vastuseid. Näiteks kui küsisin kunagi kas Fiero'le võib panna spetsiaalselt selleks tehtud Lamborghini kere komplekti, vastasid nad et ma pean selleks Pontiaci ja Lamborghini tehastelt nõusoleku saama kui auto autoriõiguste valdajatelt :D

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
13.04.2004 at 16:27
PlyVal64
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
Madman: istmetest ja roolist ma küll aru ei saa.
Arvata on, et sõnastus jäi tehnikamehel vähe vildakas. Korvtooli all mõeldakse seal ehedat ringraja- või rallitooli koos nende jäikade poltkinnitustega. Tooli-rooliga on üks ja sama põhimõte: kui on sertifikaat, siis võib panna. Enamus korvtoolide tootjaid teeb ka õigeid sertifitseeritud kinnitussiine ja nendega paigaldades ei tohiks vastuväiteid olla. Jutt pole ju mitte toolist või roolist, kui sellisest, vaid nende turvalisest kinnitusest. Puur aga iseenesest pole turvaline ... aga see on juba jahutud teema.
13.04.2004 at 16:32
rustang
  
Moderator
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
PlyVal64:
Kuna tegemist siiski ARK tehnikaosakonna selge väljaütlemisega, siis tuleb hakata erinevatel osapooltel tõsiselt mõtlema

sellele, kuidas korvistmeid ja puure siiski legaliseerida. Mõnedes EU riikides ei ole sellega probleeme, miks peaks meil olema?
13.04.2004 at 16:32
peep
 
Moderator
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Mis siis Sinu ettepanek on ma aru ei saa ??? Sõita alla 11 sekundi ilma turvastruktuurita autoga ? Või keelata nii kiired tänavasõidu autod ? Või on veel mõni variant, mis mulle hetkel ei meenu ?

Muidugi, kuna alla 11 sek. autod ei ole niikuinii tänavalegaalsed, siis pole seda küsimust mõtet edasi arutada minu arust...
13.04.2004 at 16:38
PlyVal64
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
rustang: sellele, kuidas korvistmeid ja puure siiski legaliseerida. Mõnedes EU riikides ei ole sellega probleeme, miks peaks meil olema?
Puuride kohalt ma SInuga päris sama meelt pole. EL'is peaksid kehtima kõikjal samad direktiivid ja need välistavad selle võimaluse ... tänavaautodel. Korvtoolist juba kirjutasin.
Aga legaliseerimise vorm, kuigi veel poolik ja poolebaseaduslik, on Eestiski olemas. Sinu auto puhul E-rühma või vabaklassi sertifikaat, mis lubab sõita vaid võistlustele ja treeningutele. Muuseas, selline sõnastus on ju ka tolles Keskkonnaministri "müra-tossu" määruses sees:) Ehk märge passi ja asi korras. Aga siis pole(praegu kehtivate võistlusmäärustega) asja igamehesõitudele ja rahvarallidele. Ja nii see peakski ju olema ... või peab üldjuhendeid muutma.
EDIT: Peep, see käiks ka dragracin'gu autode kohta: BHRA(EALi) võistlusauto sert-ARK märge passis-võib ise kohale sõita(ehk on teatud hetkedel legaalne).
13.04.2004 at 16:38 Last edited 13.04.2004 at 16:41 by PlyVal64
peep
 
Moderator
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Ehk siis on ettepanek bännida võistlustelt alla 11 sek. tänavasõidu autod, kuna nad ei vasta kehtivatele seadustele. Tänan, kõik võtsid selle teadmiseks, oli kasulik info.

Teema oli kiirendusest, paluks selle lõputu ralli jutuga siirduda kuhugi mujale rally.ee vms. Seda on siin juba piisavalt olnud.
13.04.2004 at 16:44 Last edited 13.04.2004 at 16:46 by peep (Moderator)
PlyVal64
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
peep: Ehk siis on ettepanek bännida võistlustelt alla 11 sek. tänavasõidu autod
Jah, see on pea kogu maailmas nii. USA ei saa aluseks võtta ja kuidas Soome-Rootsi uued seadused töötavad, ei ole hetkel teada. Aga nagu Sa oled tähele pannud, siis miskipärast on karm enamus väga kiiretest "tänavasõiduautodest" väga vanade aastaarvudega keredel? Vana auto ümberehitus ja uue auto ümberehitus on rajult erinevad asjad ... ka seadusandliku poole pealt.
Kuid tõsisemalt: tuleb eemaldada mõiste "tänavasõiduauto" ja jätta vajalikuks dokumendiks vaid ja ainult omandiõigust tõestav dokument või tehn.pass. Reaalselt ei saa sellisel autol olla ülevaatust ja seega on ka kohustuslik kindlustus mõttetu. Kuidas selle autoga võistluspaika kohale tullakse, on võistleja asi. Parim näide on too turbo-Starlet. Kõik muudatused olid passis kirjas, kuid numbreid polnud(olid hoiul). Ja Peep - rahvaralli, -sprint ning dragrace käivad veel kümmekond aastat Eesti ametnike jaoks ühe nimetaja alla - hobisport. Sest seda ta ju on. FC või TF'ide puhul ei teki "tänavaauto" probleemi(peale Pärtli muidugi:)). Ja teistpidi: poolproff Lauri ei plaani juba teist aastat oma autoga tänaval sõita. Ei mingit probleemi. Hetkel puudutab see teema kahjuks küll Erkkit ja äkki ka Maksimi, kuid mis teha? Elu on selline...
13.04.2004 at 17:18
devilc
Moderator
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Priit, mis pagana viha Sul nende puuri/korvistmete/rooli vastu on? Dziisus kraist, tehnonõudeid täpsemalt uurides on pea igasugune ümberehitus lubamatu. Mis Sinu eesmärk on, kas stock autode kiirendus?
13.04.2004 at 19:13 Last edited 13.04.2004 at 19:53 by devilc (Moderator)
urmas
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Mõned tähelepanekud:
- Soomes on 8p. turvapuur tänavaliikluses lubatud ja auto tehnilisse passi kandmisele ei kuulu.
- "Tänava-auto" kaal ei tohi olla väiksem, kui 7kg/kW. Ülevaatusel vaadatakse sellele suht läbi sõrmede ja võistlusel ei uuri seda keegi.
- Võimsuse tõstmise max lubatud piirid nagu meil. Autot ei dünota ja usutakse omaniku ütlusi.
- Lisatud ülelaadimine kantakse passi ja nõutakse volitatud dünojalt tõendit. Ületamise max protsent oli vist 35.
- FHRA otsekorraldusel toimuvatel kiirendusvõistlustel keeratakse n.n. "tänava-autodel" registreerimismärgid maha, et mitte lollitada seadusekuulekaid kodanikke autode lubamatult suure võimsusega. Kehtiv ülevaatus ei ole vajalik.
- Klubide korraldatud võistlustel peab "tänava-auto" vastama tehnilistele nõuetele ja läbima põhjaliku ülevaatuse enne võistlust. Kontrollitakse visuaalselt mõõdetavaid näitajaid ja usutakse omaniku ütlusi. Võimsusele vaadatakse läbi sõrmede. Muu peab vastama seadusele (ainult tagakets võib olla lubatust laiem).

http://www.ake.fi ja http://www.finlex.fi peaks andma kõikidele seadust puudutavatele küsimustele vastused, aga sinna võib kergelt ära uppuda.
13.04.2004 at 19:20
Astro SS
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
urmas: Mõned tähelepanekud:
- Soomes on 8p. turvapuur tänavaliikluses lubatud ja auto tehnilisse passi kandmisele ei kuulu.
- "Tänava-auto" kaal ei tohi olla väiksem, kui 7kg/kW. Ülevaatusel vaadatakse sellele suht läbi sõrmede ja võistlusel ei uuri seda keegi.
- Võimsuse tõstmise max lubatud piirid nagu meil. Autot ei dünota ja usutakse omaniku ütlusi.
- Lisatud ülelaadimine kantakse passi ja nõutakse volitatud dünojalt tõendit. Ületamise max protsent oli vist 35.
- FHRA otsekorraldusel toimuvatel kiirendusvõistlustel keeratakse n.n. "tänava-autodel" registreerimismärgid maha, et mitte lollitada seadusekuulekaid kodanikke autode lubamatult suure võimsusega. Kehtiv ülevaatus ei ole vajalik.
- Klubide korraldatud võistlustel peab "tänava-auto" vastama tehnilistele nõuetele ja läbima põhjaliku ülevaatuse enne võistlust. Kontrollitakse visuaalselt mõõdetavaid näitajaid ja usutakse omaniku ütlusi. Võimsusele vaadatakse läbi sõrmede. Muu peab vastama seadusele (ainult tagakets võib olla lubatust laiem).

http://www.ake.fi ja http://www.finlex.fi peaks andma kõikidele seadust puudutavatele küsimustele vastused, aga sinna võib kergelt ära uppuda.
See ei kehti vanade autodele . Täpset aastat millest alates ei oska öelda. Sellega põhjendatakse 60/70 aasta autode laialdane kasutus street legal drag racerites. (see kõik Soomes)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
13.04.2004 at 20:00
Raceboy
 
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
...eem, ok, aga teoreetiliselt ei ole siis võimalik alla 11 sek. autoga võistelda, kui see juba tehase andmetel sõidab nii kiiresti, ja tal puudub turvapuur..:S konkreetseks näiteks olekski Porsche 959, 1/4 mile 10,9 sek......Mitte et ma sellega võistlema tuleks, aga põhimõtteliselt...:S

____________________________
www.vems.ee
13.04.2004 at 20:04
urmas
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
"Tänava-auto" kaal ei tohi olla väiksem, kui 7kg/kW
Selle nõude kehtivus ei ole otseses seoses auto vanusega. Konks selles, et kui auto muudatused registreeriti enne '98 aastat (oli vist nii) siis 7/1 nõuet ei rakendatud. Peale '98 aastat hakati seda nõudma. Kes jõudis oma muudatused legaliseerida enne seaduse jõustumist, sel on täna kõik ok.
13.04.2004 at 20:13
PlyVal64
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Ander, mul pole mitte mingit viha turvapuuride suhtes, kui need on otstarbekohastes autodes ehk autodes, mis sõidavad Eesti esivõistlustel(kõiki ei nimetata meistrivõistlusteks). Need on siis ringrada, ralli koos rallisprindiga, dragrace'i spetsiaalklassid ja off-road'i spetsiaalklassid. Jäärada ja hipodreoom-speedway on jäänud miskipärast uue korra ajal unustusehõlma. Puuri ei taha ma aga näha mitte mingites rahvaspordi vahendites, kus tingimused peavad olema absoluutselt kättesaadavad igaühele. Omaette teema on veel uunikumid, mis on restaureeritud muudetud kasutusotstarbest lähtuvalt(just selline on meil ja kogu maailma uuniklastel sõnastus). Spetsiaalne ralliauto koos vastava varustusega on muudetud otstarbega ehk ta ei ole igapäevaauto.

Urmasele tähelepanekud AKE leheküljelt:
Ajoneuvo on ennen sen ottamista käyttöön liikenteessä esitettävä muutoskatsastukseen jos (Ajoneuvolaki 61 § ja A ajon. hyväksynnästä 25 §) siihen tehtävä muutos on:

ajoneuvon luokan tai ryhmän muutos (muutb puuriga)

ajoneuvon suurimman rekisteröinnissä ja käytössä sallitun kokonaismassan, ajoneuvoyhdistelmän massan tai akselimassan muutos (muutub puuriga)

ajoneuvon akselisto- tai korirakenteen tai ulkomittojen muutos(muutub puuriga)

ajoneuvon henkilöpaikkaluvun muutos (muutub puuriga)

ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla taikka ajoneuvon pakokaasujärjestelmän tai käyttövoiman muutos (tuuning)

ajoneuvon laitteiden ja varusteiden muutos tai täydennys niin, että muutos voi vaikuttaa liikenneturvallisuuteen;(eriti puudutab kogu turvavarustust)

Ma ei viitsi pikemalt kaevuda, kuid ma küll ei koe siit välja, et Soomes võid suvaliselt 8-punkti puuri autosse ehitada ja kohe mitte kedagi see ei huvita. Huvitab ja mitte vähe. Selles ma ei kahtle, et iga autot vaadeldakse eraldi ja antakse siis luba või mitte, kuid mingit omaloomingut seal 100% kindlusega pole. See boldis tekst ütleb kõik ära. Kuskohast Sa loed välja, et "ole hea mees, eemalda kõik turvapadjad ja pane sisse turvapuur"??? See "voi" ehk "võib" annab katsastusmiehelle piiramatud võimalused, kuigi kindlasti on tal ees ka mingi konkreetne käitumisjuhend. Lihtsalt Soomes on kultuurriigi kombel mingi konkreetne kord, kuidas seda tehakse. Meil see puudub. Ja niikaua, kui seda pole, on puur ebaseaduslik.
13.04.2004 at 22:28
JustMe
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Mind häirib see, et tegelased kes on kaudselt seotud RRiga ja isegi ei taha eriti sõitmas käia virisevad! Kui ei sõida, ära seleta!

Ja see, et tingimused peavad olema kättesaadavad kõigile puuri puhul ei kehti, keegi ei keela sul puuri sisse panna!

____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS
13.04.2004 at 22:42
jaanus
 
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
PlyVal64: Kuid kui on reeglites sõnastus /..../ ülevaatusega /..../ sees
Sellega on kõik öeldud.
Aitab.
Pealegi ei ole BHRA volitatud kehtivat ARK ülevaatust tühistama. Kui keegi leiab, et mõni sõiduk ei vasta nõuetele, siis on tal võimalus esitada avaldus vastavatale kontrollorganitele.
13.04.2004 at 23:51
rustang
  
Moderator
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
OK mehed. Minu vaba tõlge allpool.
Normatiivakti nimi:
N:o 779/1998
Annettu Helsingissä 23 päivänä lokakuuta 1998
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta

Ehk siis transpordiministeeriumi määrus(?) sõiduki ümberehituse kohta.

24 § Turvakaar
1. Autosse tohib paigaldada turvakaare(d). Kui turvakaar on antud seaduse järgi kohustuslik, siis peab sellel olema Rahvusliku Autospordi Liidu heakskiit.
2. M1- ja N1-kategooria sõidukitesse tohib paigaldada turvakaari, mis on valmistatud vähemalt 2 mm seinapaksusega ja vähemalt 50 mm diameetriga terastorust (või tugevuselt terasele vastavast muust materjalist torust) mis on varustatud vähemalt ühe pikitelje suhtes sümmeetriliselt paigaldatud diagonaaltoega. Kui diagonaaltugesid on 2 ja nende ülemised kinnituskohad asetsevad peakaare püsttoru küljes, võib peakaare horisontaalosa ja diagonaali ülemise kinnituskoha vaheline kaugus olla kuni 100 mm. Turvakaar koos tugedega tuleb kinnitada tugevalt kere külge piisavalt suurte tugevdusplaatide abil. Turvakaare kõrgus juhiistme tasapinnast peab olema vähemalt 850 mm istme seljatoe sihis mõõdetuna.

---
Kogu turvakaarte punkt Soomes. Teed oma muutoskatsastuse ära ja kogu moos.

Nimetatud seaduses on kirjas kõik lubatud ümberehitused alates mootorivahetusest ja piduritest etc. Mitte nii, et Eesti Vabariigis on pidurite igasugune ümberehitus keelatud vaid nii, et ümberehitatud pidurid peavad olema paremad kui enne ümberehitust ja ülevaatuspunkti nõudmise korral tuleb esitada omavalmistatud detailide kohta tugevusarvutused. Samasugused mõistlikud punktid katuse madaldamise jms. suhtes.
13.04.2004 at 00:28
peep
 
Moderator
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Iga normaalne inimene muretseb oma elu ja tervise pärast, samuti peavad korraldajad vastutama, kui midagi juhtub ja seetõttu alla 11 sek. autodel need turvapuurid hakkavad olema. See kes pole kunagi elus ise nii kiire autoga sõitnud ehk ei saa sellest aru aga see on tema sügavalt isiklik probleem.

Kui kutsutakse kohale politsei, kes hakkab nende autodega sõitjaid represseerima, siis ilmselt nad loobuvad või kolivad Outlaw klassi. Eelmisel aastal oli Eestis üks (1) selline auto, sel aastal momendi seisuga ma ei tea ühtegi tänavamasinat, mis alla 11 sek. sõidaks aga neid võib mõni tekkida (Erkki, Maksim ?). Ehk ma ei saa üldse aru, millest see nutt ja hala kiirendusspordi kohta

Ralli ei ole siin teemaks aga ma isiklikult ei läheks ka rallirajale ülivõimsa autoga, millel puudub turvavarustus.
14.04.2004 at 08:08 Last edited 14.04.2004 at 08:14 by peep (Moderator)
silver
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Kas peale esimest maid nagu ei muutu kõik, siis on euroliit ja vatasvalt euro seadustele liikmesriikides võib ka meil olla tänavaautos puur sees ja kõik. Kui meil ei ole see lubatud, siis kala(KIVI asemel) ark-i kapsaaeda seadus ei ole ettevalmistatud liitumiseks EU-ga. Kuidagi nii vist peaks süsteem toimima?
14.04.2004 at 08:38
Kaido
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Sorry, et topicut risustan, aga näe kihvatas jälle. See ARKi seisukoht oli ka varem teada, kodanik Ply postil oleks siis mõte, kui toimetuse ja ARKi koostöös töötataks välja legaalsed puuri paigaldusviisid või toimuks vähemalt mingi murrang selles suunas. Kui aga töö toimub negatiivses suunas, siis annaksin kiiresti mõned demagoogilised pidepunktid, mida järgmisena ära keelata:

a) Kiivri kasutamine hobiautonduses (kiirendusvõistlused, sprint ja rahvaralli) - tegu on äärmiselt ohtliku viguriga, mis olenevalt mudelist piirab oluliselt vaatevälja ja segab kuulmist - nii võib võistleja kaasliiklejatele jalgu jääda (mida üks toimetajahärra hiljuti veenvalt ka tõestas).

b) Piiratud libisemisega diferentsiaali paigaldamine - jällegi äärmiselt ohtlik. Kui ruumipuudusel ei saa jõulibisemisega kurvi võtta, siis süvendab oluliselt alajuhitavust ja läkitab võistleja väliskurvis ootavasse männipuusse. Lisaks süvendab ka ebavõrdsust hobispordis, sest mõnikord võib selline differ maksta kolm korda rohkem kui kvaliteetse turvapuuri paigaldus.

cI Eestis tuleb keelata sõituautode müük, kus on ustes turvatalad - ametlikult illegaalse turvapuuri elemendid on seeriaautodel äärmiselt ohtlikud. Ühtlasi tuleks keelata ka kõik tänavaautod, millel kasutatakse Airbagi - kui turvavööl puuduvad pürotehnilised eelpingutid ja rihm on õnnetusse sattudes lõtv (mida ta ka 98% juhtudest on + vale isteasend), siis põhjustab airbagi avanemine tihtipeale luumurde ja põletusi.

Kui need pulgad keelatud siis andke aga jälle teada - annan jällegi mõned suunavad vihjed...
14.04.2004 at 08:52
silver
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
peep: Iga normaalne inimene muretseb oma elu ja tervise pärast, samuti peavad korraldajad vastutama, kui midagi juhtub ja seetõttu alla 11 sek. autodel need turvapuurid hakkavad olema. See kes pole kunagi elus ise nii kiire autoga sõitnud ehk ei saa sellest aru aga see on tema sügavalt isiklik probleem.

Kui kutsutakse kohale politsei, kes hakkab nende autodega sõitjaid represseerima, siis ilmselt nad loobuvad või kolivad Outlaw klassi. Eelmisel aastal oli Eestis üks (1) selline auto, sel aastal momendi seisuga ma ei tea ühtegi tänavamasinat, mis alla 11 sek. sõidaks aga neid võib mõni tekkida (Erkki, Maksim ?). Ehk ma ei saa üldse aru, millest see nutt ja hala kiirendusspordi kohta

Ralli ei ole siin teemaks aga ma isiklikult ei läheks ka rallirajale ülivõimsa autoga, millel puudub turvavarustus.
Isiklikult arvan, et loobutakse ja tehakse sõprade keskel midagi.
14.04.2004 at 08:58
margus61
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
Olen siin vaikselt seda turvapuurisõda jälginud, kuna ühel oma autodest asi samuti kohustuslik.

Ma saan nii aru, et Ply tahab lihtsalt juhtida tähelepanu sellele, et hetkel Eestis kehtivas seadusruumis peavad mõne kontrollorgani esindajad silma kinni pigistama, kui teatud modidega autodega tänavatel liigeldakse. Kuna kauem arenenud maade kogemuste põhjal selline tegevus kaasliiklejatele siiski tõsiseltvõetavat ohtu ei paista kujutavat , oleks vaja seadusruumi muuta. ???
14.04.2004 at 09:20
devilc
Moderator
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
IRW @ Kaido / a)
14.04.2004 at 09:22
Lembit
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
devilc:Mis Sinu eesmärk on, kas stock autode kiirendus?
Jajah, see oleks küll hea mõte.
Võistlejad regavad ära.
Siis visatakse tehnilised passid letti ja kõige parema kW/kg suhtega mees võidabki.
Asja arenedes võib näiteks arvuti taga kuusepuu simulatsiooni järgi nuppu vajutada ja TqHq kalkulaatoriga saadud 400m ajad sinna otsa liita :D

Mul olid ka, siis kui 100 auto raamat kunagi ilmus, isetehtud autokaardid, mida siis sai sõpradega mängida. Kellel võimsam mootor või nii. Päris huvitav oli.
14.04.2004 at 13:55
anti
 
BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele
quote:
Lembit:
Mul olid ka, siis kui 100 auto raamat kunagi ilmus, isetehtud autokaardid, mida siis sai sõpradega mängida. Kellel võimsam mootor või nii. Päris huvitav oli.

Hea äriidee tänapäeva noorte jaoks paisata müüki selline kaardipakk-mäng... Lembit, mitu raha idee eest üle kanda.
14.04.2004 at 14:21 Last edited 14.04.2004 at 14:21 by anti
tqhq.ee foorum : Vaba teema : BHRA'le, kiirendajatele ja korraldajatele   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.